КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
щодо розстрочення (відстрочення) виконання постанови суду
31 березня 2021 року №320/2685/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши в місті Києві у порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Соснівського навчально-виховного об`єднання "Заклад загальної середньої освіти 1-3 ступенів-заклад дошкільної освіти" про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Соснівського навчально-виховного об`єднання "Заклад загальної середньої освіти 1-3 ступенів-заклад дошкільної освіти", в якому просить суд:
- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Соснівського навчально-виховного об`єднання "Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти" (код ЄДРПОУ 25657793), за адресою: Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н., с. Соснова, вул. Центральна, буд. 36, шляхом зобов`язання Відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень зазначених в акті від 23.01.2020 № 10.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.09.2020 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2020 року рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.09.2021 року скасовано та адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Соснівського навчально-виховного об`єднання "Заклад загальної середньої освіти 1-3 ступенів-заклад дошкільної освіти" про зобов`язання вчинити певні дії - задоволено.
05.03.2021 року до Київського окружного адміністративного суду звернувся відповідач із заявою в якій просить суд:
- відстрочити виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2020 року по справі № 320/2685/20 на строк до 30.06.2021 для повного усунення Соснівським НВО порушень, зазначених в акті від 23.01.2020 № 10;
- на час розгляду Заяви про відстрочення виконання постановив порядку ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства Українита ухвалення нового рішення по справі № 320/2685/20 - зупинити виконавче провадження ВД№ 64516555.
Ухвалою суду від 22.03.2021 призначено судове засідання для розгляду поданої відповідачем заяви.
Протокольною ухвалою суду від 29.03.2021 вирішено подальший розгляд цієї заяви здійснювати в порядку письмового провадження.
Право суду надавати розстрочення виконання судового рішення за наявності обставин, що істотно ускладнюють його виконання або роблять його неможливим, передбачено статтею 378 Кодексу адміністративного судочинства України.
Так, згідно статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
При відстроченні або розстроченні виконання судового рішення суд може вжити заходів, передбачених статтею 151 цього Кодексу.
У разі прийняття рішення про відстрочення чи розстрочення виконання рішення в адміністративній справі суд змінює строк подання суб`єктом владних повноважень звіту про виконання такого рішення.
Ухвалу суду за результатами розгляду питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю.
Із заяви про відстрочення виконання судового рішення слідує, що 17 грудня 2020 року на адресу Соснівського НВО надійшла постанова Шостого апеляційного адміністративного суду, згідно якої задоволено апеляційну скаргу (адміністративний позов) ГУ ДСНС України у Київській області, скасовано рішення КОАС від 14.09.2020 р. та постановлено застосувати заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) будівлі Соснівського НВО до повного усунення порушень зазначених в акті від 23.01.2020 № 10.
22 лютого 2021 року за вх. № 32 на адресу Соснівського НВО надійшла постанова про відкриття виконавчого провадження № 64516555від 15.02.2021 на підставі виконавчого листа № 320/2685/20 виданого 18.01.2021 Київським окружним адміністративним судом про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації Соснівського НВО.
Відповідач звертає увагу суду, що освіта є одним з основних прав людини, що закріплене у 26 статті Декларації прав людини, Конституції України та галузевих законах.
Освіта забезпечує якість людського капіталу, який є основою економічного розвитку країни. Стаття 53 Конституції України та Закон України Про освіту гарантують загальний доступ до освіти незалежно від місця проживання дитини, соціального походження, стану здоров`я, мови спілкування та інших факторів. Право на освіту в Україні реалізується переважно через публічні (державні і комунальні) заклади освіти.
Запроваджені карантинні обмеження, поставили перед системою освіти нові виклики, пов`язані із забезпеченням неперервності освітнього процесу, спроможністю закладів усіх рівнів освіти забезпечити якість і сталість здобуття освіти в умовах карантинних обмежень.
Усе зазначене спонукає посилювати складові реформи освітньої галузі, що потребує швидкого реагування.
Серед наслідків закриття шкіл і переходу на дистанційне навчання ЮНЕСКО називає перерване навчання, погане харчування, стрес для вчительства, непідготовленість батьків до дистанційної домашньої освіти, погіршення догляду за дітьми, економічні втрати, непередбачене навантаження на систему охорони здоров`я, зростання випадків виключення із закладу освіти, збільшення рівня насильства та експлуатації, соціальну ізоляцію, труднощі з вимірюванням та перевіркою засвоєння знань. Більшість цих наслідків можуть бути релевантними також і для закладів вищої та професійно-технічної освіти.
Крім того, наслідки дистанційного навчання під час карантину можуть бути сильнішими для вразливих груп населення - діти-сироти, та діти, позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей, діти з особливими потребами, діти з сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, батьки яких є учасниками бойових дій, отримали поранення або загинули під час участі в АТО/ООС.
Також, відповідач зазначає, що для усунення порушень, зазначених в акті від 23.01.2020 № 10, зокрема:
обладнання будівлі системою протипожежного захисту (передбачено 150 тис. грн.);
оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
забезпечення будівлі в достатній кількості первинними засобами пожежогасіння;
проведення ідентифікації об`єкта підвищеної небезпеки;
забезпечення працівників необхідною кількістю засобів колективного та індивідуального захисту;
встановлення протипожежних люків,
необхідно, відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (далі - Закон), здійснити закупівлю (придбання) товарів, робіт чи послуг у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 Закону.
Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:
1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (не менше 5робочих днів);
3) подання пропозицій учасниками (не менше ніж 5 робочих днів з дня оприлюднення оголошення);
4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 Закону;
5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника (не більше ніж 5 робочих днів з дня завершення електронного аукціону);
6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю (не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю);
7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 Закону.
З урахуванням зазначеного, можна дійти висновку, що проведення спрощених процедур закупівлі передбачає ряд заходів та з урахуванням часу проведення закупівлі та безпосередньо поставка товарів, робіт чи послуг - усунення вищезазначених порушень орієнтовно по кожній закупівлі може становити 3,5-4 міс.
Заявник повідомляє суд, що для здійснення відповідних процедур закупівлі, на черговій сесії органу місцевого самоврядування, яка орієнтовно має відбутися 10.03.2021 планується передбачити додаткові грошові кошти в сумі 200 тис. грн. згідно клопотання директора Соснівського НВО.
Враховуючи викладені обставини, суд вважає за можливе заяви відповідача про відстрочення виконання рішення задовольнити.
Керуючись статтями 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Заяву Соснівського навчально-виховного об`єднання "Заклад загальної середньої освіти 1-3 ступенів-заклад дошкільної освіти" про відстрочити виконання судового рішення, - задовольнити
Відстрочити виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2020 року по справі № 320/2685/20 на строк до 30.06.2021 для повного усунення Соснівським НВО порушень, зазначених в акті від 23.01.2020 № 10.
Копію ухвали видати (надіслати) учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2021 |
Оприлюднено | 02.04.2021 |
Номер документу | 95910661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні