Постанова
від 23.03.2021 по справі 521/17992/20
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/17992/20

Номер провадження 3/521/3173/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2021 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Граніна В.Л.,

при секретарі Шкребтієнко Г.М.,

за участю:

представника Одеської митниці Держмитслужби Євдокимова Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , працюючого керівником ТОВ Алорайт ЛТД (ЄДРПОУ 43098484, 65009, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд. 11, каб. 532), який мешкає за адресою (згідно даних зазначених у протоколі): м. Одеса, вул. В. Терешкової, 13, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0893/50000/20 від 02.09.2020 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 02.09.2020 року в зону діяльності ВМО №3 м/п Чорноморський Одеської митниці Держмитслужби на т/х Грейфсвальд прибув автомобіль НОМЕР_2 / НОМЕР_3 з вантажем чай чорний, зелений вагою 16 386 кг, що надійшов на митну територію України від відправника KOLKHETI 2020LLC GEORGIA (Грузія), на адресу одержувача ТОВ АЛОРАЙ ЛТД (ЄДРПОУ 43098484, 65009, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд. 11, каб. 532).

02 вересня 2020 року декларантом ТОВ БЛЕССКО (ЄДРПОУ 40033073, 68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, пр.-т. Миру, буд. 1, оф. 2) на вказаний вантаж подано до Одеської митниці Держмитслужби митну декларацію типу ІМ40ЕЕ , яка була прийнята та зареєстрована за № UA500020/2020/224859. В якості підстави для переміщення вантажу за вказаною МД подано наступні товаросупровідні документи: інвойс № 05/2020 від 10.08.2020 року, сертифікат про походження товарів форми СТ-1, від 26.08.2020 року, договір купівлі-продажу від 10.08.2020 року № 2, Додатки до договору №№ 1, 2 від 21.08.2020 року.

02 вересня 2020 року Одеською митницею Держмитслужби отримано лист ПРУ ДПСУ від 02.09.2020 року № 5/1142 щодо можливих порушень законодавства при переміщенні через митний кордон України вантажу в автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , у зв`язку із чим, керуючись ч. 5 ст. 338 МК України, проведено митний огляд вказаного автомобіля та вантажу.

За результатами проведення спільного з ДПСУ митного огляду встановлено, що на вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 за тентами знаходився морський контейнер №ECMU9785967, у якому за двома рядами чаю (180 ящиків) було виявлено 1185 коробів цигарок: KENO CLUB DIAMONDS - 497 ящиків (248500пачок), WANT NANO BLACK - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO BLUE - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO WHITE - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO SILVER - 123 ящики (61500 пачок), KENO CLUB SPADES - 196 ящиків (98000 пачок), без акцизних марок. Огляд проводився після проведення сканування транспортного засобу системою Rapiscan Eagle Mobile M4507, згідно якого виявлені ознаки переміщення сигарет, також до огляду залучена кінологічна команда Одеської митниці Держмитслужби зі службовою собакою "Рік", який спрацював на двері контейнера на транспортному засобі.

На морський контейнер №ECMU9785967 документи до Одеської митниці Держмитслужби не надавались.

Відповідно до відомостей інформаційних баз даних Держмитслужби, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника ТОВ АЛОРАЙ ЛТД (ЄДРПОУ 43098484, 65009, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд. 11, каб. 532) перебуває гр. ОСОБА_1 .

Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товару 1185 коробів сигарет: KENO CLUB DIAMONDS - 497 ящиків (248500пачок), WANT NANO BLACK - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO BLUE - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO WHITE - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO SILVER - 123 ящики (61500 пачок), KENO CLUB SPADES - 196 ящиків (98000 пачок), без акцизних марок , морський контейнер №ECMU9785967 , через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування, асортименту, ваги, кількості предметів, які необхідні для визначення їх митної вартості.

На підставі вказаних обставин посадовими особами митного органу був складений протокол про порушення митних правил, відповідальність за які передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений у встановленому законом порядку, шляхом направлення судових повісток. Також, відповідна інформація була розміщена на офіційному веб - сайті Малиновського районного суду м. Одеси (веб - адреса сторінки: http://ml.od.court.gov.ua).

При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини викладену в п. 41 рішення у справі Пономарьов проти України від 03 квітня 2008 року, яка полягає в тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, суд вважає, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування, асортименту, ваги, кількості предметів, які необхідні для визначення їх митної вартості.

Судом встановлено, що 02.09.2020 року в зону діяльності ВМО №3 м/п Чорноморський Одеської митниці Держмитслужби на т/х Грейфсвальд прибув автомобіль НОМЕР_2 / НОМЕР_3 з вантажем чай чорний, зелений вагою 16 386 кг, що надійшов на митну територію України від відправника KOLKHETI 2020LLC GEORGIA (Грузія), на адресу одержувача ТОВ АЛОРАЙ ЛТД (ЄДРПОУ 43098484, 65009, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд. 11, каб. 532).

02 вересня 2020 року декларантом ТОВ БЛЕССКО (ЄДРПОУ 40033073, 68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, пр.-т. Миру, буд. 1, оф. 2) на вказаний вантаж подано до Одеської митниці Держмитслужби митну декларацію типу ІМ40ЕЕ , яка була прийнята та зареєстрована за № UA500020/2020/224859. В якості підстави для переміщення вантажу за вказаною МД подано наступні товаросупровідні документи: інвойс № 05/2020 від 10.08.2020 року, сертифікат про походження товарів форми СТ-1, від 26.08.2020 року, договір купівлі-продажу від 10.08.2020 року № 2, Додатки до договору №№ 1, 2 від 21.08.2020 року.

02 вересня 2020 року Одеською митницею Держмитслужби отримано лист ПРУ ДПСУ від 02.09.2020 року № 5/1142 щодо можливих порушень законодавства при переміщенні через митний кордон України вантажу в автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , у зв`язку із чим, керуючись ч. 5 ст. 338 МК України, проведено митний огляд вказаного автомобіля та вантажу.

За результатами проведення спільного з ДПСУ митного огляду встановлено, що на вантажному автомобілі НОМЕР_2 / НОМЕР_3 за тентами знаходився морський контейнер №ECMU9785967, у якому за двома рядами чаю (180 ящиків) було виявлено 1185 коробів цигарок: KENO CLUB DIAMONDS - 497 ящиків (248500пачок), WANT NANO BLACK - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO BLUE - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO WHITE - 123 ящики (61500 пачок), WANT NANO SILVER - 123 ящики (61500 пачок), KENO CLUB SPADES - 196 ящиків (98000 пачок), без акцизних марок. Огляд проводився після проведення сканування транспортного засобу системою Rapiscan Eagle Mobile M4507, згідно якого виявлені ознаки переміщення сигарет, також до огляду залучена кінологічна команда Одеської митниці Держмитслужби зі службовою собакою "Рік", який спрацював на двері контейнера на транспортному засобі.

На морський контейнер №ECMU9785967 документи до Одеської митниці Держмитслужби не надавались.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 194 МК України встановлено, що попереднє повідомлення про намір ввезти товари на митну територію України здійснюється шляхом надання митному органу, в зоні діяльності якого товари будуть пред`явлені для митного оформлення, попередньої митної декларації або іншого документа, що може використовуватися замість митної декларації, відповідно до статті 94 МК України.

Згідно ч. 4 ст. 335 МК України - під час надання митному органу попереднього повідомлення про намір здійснити переміщення товарів через митний кордон України митному органу надаються зокрема документи, які містять відомості про найменування, обсяг (кількість), вагу товару тощо.

Відповідно до ст. 336 МК України, митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно до статті 335 МК України надаються митним органам під час переміщення товарів через митний кордон України.

Відповідно ч. 6 до Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність особи за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товару, документів, що містять неправдиві відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно з п.п. 1, 4 ч.1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений Митним Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року, №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил , незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до відомостей інформаційних баз даних Держмитслужби, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника ТОВ АЛОРАЙ ЛТД (ЄДРПОУ 43098484, 65009, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд. 11, каб. 532) перебуває гр. ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, матеріалами справи доведено та судом встановлено, що особою, яка притягується до відповідальності, вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України документів, які містили неправдиві данні.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідно оцінки товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, яка міститься в матеріалах справи, їх вартість становить 15 405 000 гривень.

Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу у розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, тому як іншого стягнення ця стаття не передбачає.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ Про судовий збір передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст.ст. 458, 459, 461, 483, 487 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 253, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ Про судовий збір , -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: 15 405 000 (п`ятнадцять мільйонів чотириста п`ять тисяч) гривень, з конфіскацією цих товарів, вилучених згідно протоколу про порушення митних правил №0893/50000/20.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Головуючий

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення23.03.2021
Оприлюднено01.04.2021
Номер документу95928449
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/17992/20

Постанова від 23.03.2021

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 08.12.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні