Рішення
від 31.03.2021 по справі 640/18972/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 березня 2021 року м. Київ № 640/18972/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши у порядку письмового провадження без виклику сторін адміністративну справу

за позовомНаціонального банку України до Товариство з обмеженою відповідальністю "АЙУР ФІНАНС" простягнення штрафу В С Т А Н О В И В: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до суду з даним позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АЙУР ФІНАНС" штраф у розмірі 17 000,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем не сплачено штрафні санкції у розмірі 17 000,00 грн, які виникли на підставі постанови Комісії від 12 червня 2019 року №418/770/16-2/13-П про накладення санкції про правопорушення на ринках фінансових послуг.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.10.2019 відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач, будучи належним чином повідомленим про відкриття провадження у справі, своїм правом не скористався та відзиву на позовну заяву суду не надав.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.08.2020 р. замінено позивача Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на її правонаступника - Національний банк України.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив.

Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за №1070/2011 від 23 листопада 2011 року, на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Згідно пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг № 79-ІX.

Зі змісту вказаного закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Прийнятим Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до законодавчих актів.

Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було передано до Національного банку України.

Зокрема, Національний банк України на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Відповідно до пункту 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР триватиме до 01 липня 2020 року.

Тобто, з 01 липня 2020 року функції які належали Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг виконує Національний банк України.

На виконання Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг Президент України в Указі від 30 червня 2020 року № 259/2020, постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність указ Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Судом встановлено, що Національна комісія, що здійснювала державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг у відношення відповідача склала Акт про правопорушення, вчинені товариством на ринку фінансових послуг від 24 травня 2019 року №770/16-2/13.

Вказаний акт було направлено на адресу відповідача листом від 27 травня 2019 року №3826/16-8, з пропозицією особисто з`явитись керівнику Товариства або уповноваженому представнику для надання пояснень та документів стосовно невиконання вимог законодавства.

Виходячи з матеріалів адміністративної справи, відповідач на пропозицію позивача не відреагував та жодних пояснень не надавав.

Відповідно до Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , враховуючи порушення товариства, уповноважена особа Нацкомфінпослуг застосувала до відповідача захід впливу, шляхом винесення постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 12 червня 2019 року №418/770/16-2/13-П у розмірі 17 000,00 грн.

Зазначена вище постанова відправлена на адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи.

На момент прийняття рішення у справі, відповідач не надав доказів сплати штрафу у розмірі 17 000, 00грн.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (в ред. станом на день виникнення спірних правовідносин) Національна комісія, що здійснювала державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовувала заходи впливу та накладала адміністративні стягнення.

Положеннями частини першої статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (в ред. станом на день виникнення спірних правовідносин) передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (в ред. станом на день виникнення спірних правовідносин) Національна комісія, що здійснювала державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та застосовувала такі заходи впливу як накладення штрафу в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг ( в ред. станом на день виникнення спірних правовідносин) штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Відповідач доказів оскарження вказаної постанови та/або доказів сплати визначеного постановою штрафу не надав.

Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати до стягнення не підлягають.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національного банку України задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю АЙУР ФІНАНС штраф у розмірі 17 000, 00 грн (сімнадцять тисяч гривень) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Національний банк України (01601, місто Київ, вулиця Інститутська, будинок 9, код ЄДРПОУ 00032106).

Товариство з обмеженою відповідальністю АЙУР ФІНАНС (код ЄДРПОУ 39604951, адреса: 02105, м. Київ, пр-т Миру, 15-А офіс 110)

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.03.2021
Оприлюднено05.04.2021
Номер документу95943854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18972/19

Рішення від 31.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні