Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 квітня 2021 р. Справа№200/11017/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Абдукадирової К.Е., розглянувши за правилами загального позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 )
до
Відповідача - 1 Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь (87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Троїцька, буд. 46, код ЄДРПОУ 03098229),
Відповідача - 2 Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації (84313, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Богдана Хмельницького -6, код ЄДРПОУ 02012556) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
У листопаді 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду подана позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ) до Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь (87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Троїцька, буд. 46, код ЄДРПОУ 03098229), Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації (84313, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Богдана Хмельницького -6, код ЄДРПОУ 02012556), в якій позивач просить визнати протиправною бездіяльність директора Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь в частині не надання відповіді на запит та зобов`язати надати повну відповідь на запит відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації .
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року суд прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою суду від 25 січня 2021 року розгляд справи № 200/11017/20-а вирішено здійснювати в порядку загального позовного провадження та підготовче засідання призначено на 17 лютого 2021 року.
17 лютого 2021 року відкладено підготовче засідання в адміністративній справі ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь , Донецької обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Надано ОСОБА_1 час до 24 лютого 2021 року для ознайомлення з письмовими поясненнями Донецької обласної державної адміністрації та Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь , що надійшли до суду 17 лютого 2021 року.
Запропоновано ОСОБА_1 надати суду письмову заяву щодо заміни відповідача - Донецької обласної державної адміністрації належним відповідачем - Департамент охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації.
Замінити другого відповідача - Донецька обласна державна адміністрація належним відповідачем - Департамент охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації.
Витребувати від Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь докази направлення на адресу ОСОБА_1 листа від 17 липня 2020 року № 1276/01-10 із відповіддю на запит на публічну інформацію.
25 лютого 2021 року здійснено заміну другого відповідача - Донецька обласна державна адміністрація належним відповідачем - Департамент охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації та витребувано від Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь докази направлення на адресу ОСОБА_1 листа від 17 липня 2020 року № 1276/01-10 із відповіддю на запит на публічну інформацію. Відкладено підготовче засідання та зобов`язано Комунальне некомерційне підприємство Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь надати витребувані судом відомості в строк до 15 березня 2021 року.
24 березня 2021 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь , Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Призначено справу до судового розгляду по суті в порядку письмового провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 10.07.2020р. позивачем було направлено запит на отримання публічної інформації. Запит був направлений через офіційний сайт Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації (https://doz.donoda.gov.ua/) за допомогою електронного сервісу.
Вказує, що директором Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації було надано лист від 13.07.2020р. №183/01-32 та повідомлено, що запит направлено до комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь як належного розпорядника інформації.
Проте, станом на дату подання адміністративного позову відповіді на запит не отримав.
Зазначає, що не зважаючи на те, що позивач просив надати запитувану інформацію у строки передбачені Законом України Про доступ до публічної інформації на електронну адресу, станом на час звернення до суду відповіді ані на електронну пошту, ані за допомогою засобів поштового зв`язку не отримано.
Статтею 24 Закону № 2939 визначено, що відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:
1) ненадання відповіді на запит;
2) ненадання інформації на запит.
Пунктом 2 статті 24 Закону № 2939 визначено, що особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом.
Таким чином, безпідставне ігнорування директором комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь Голубченко О.П. вимог законодавства, а саме не надання відповіді на запит, перешкоджає подальшій реалізації позивачем прав гарантованих Конституцією України, а тому просить задовольнити позов.
У відзиві відповідач - 1 зазначив, що 20 липня 2020 року за № К -47-01-16 підготовлено відповідь на запит позивача, в якому зазначені нормативні акти, в яких міститься запитувана інформація та вказаний офіційний орган на сайті якого є договори в яких зазначені всі безкоштовні послуги за договором медичної гарантії. Просить суд відмовити у задоволенні позову.
Відповідачем - 2 надані суду пояснення, відповідно до яких 10 липня 2020 року на електронну адресу Департаменту надійшов запит на отримання публічної інформації від громадянина ОСОБА_1 , який зареєстрований 10.07.2020р. за№ 01-32/165 в автоматизованій системі управління документами ДОК ПРОФ 3 .
Відповідно до статті 1 Закону України Про доступ до публічної інформації (далі - Закон) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, то була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом.
Ознайомившись із запитом гр. ОСОБА_2 дійшов висновку, що не володіє запитуваною інформацією, та згідно статті 22 Закону направив супровідним листом від 13.07.2020 № 182/01-32 запит гр. ОСОБА_3 направлено до комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь , яке є належним розпорядником інформації, запитаної у запиті гр. ОСОБА_3 . Одночасно листом Департаменту від 13.07.2020р. № 183/01-32 повідомлено гр. ОСОБА_3 про те, що його запит надіслано належному розпоряднику інформації, а саме комунальному некомерційному підприємству Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь .
За результатами розгляду запиту гр. ОСОБА_3 , у порядку статті 22 Закону України Про доступ до публічної інформації , запит гр. ОСОБА_3 направлено до комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь .
Враховуючи вищевикладене порушення Закону України Про доступ до публічної інформації в діях Департаменту не вбачається.
Відповідачем - 1 надані суду додаткові пояснення щодо позовних вимог, а саме:
13 липня 2020 року на електронну пошту Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь надійшов лист Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації про направлення до розгляду запиту ОСОБА_1 від 10.07.2020р.
Відповідно до ст. 20 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
17 липня 2020 року Комунальним некомерційним підприємством Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь було направлено лист (від 17.07.2021 № 1276/01-10) із відповіддю на запит із додатками.
12.02.2021р. було повторно надано відповідь на запит позивача (від 12.02.2021 № 358/01-10).
Враховуючи, що процесуальний строк для надання відповіді у Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь закінчився - 20.07.2020р., відповіді як позивачу так і Департаменту охорони здоров`я надані в строки та у порядку, визначеному Законом.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд установив наступне.
10 липня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації з запитом на отримання публічної інформації, в якому просив відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації. надати інформацію щодо надання медичних послуг Комунальним некомерційним підприємством Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь (код ЄДРПОУ 03098229), а саме:
- деталізований перелік найменувань медичних послуг, які надаються безкоштовно, у тому числі в межах договорів № 0650-Е420-Р000 та №2822-Е520-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладених з Національною службою здоров`я України у 2020 році;
- деталізований перелік найменувань медичних послуг, які надаються в межах пакету медичних послуг "Амбулаторна вторинна (спеціалізована) та третинна (високоспеціалізована) медична допомога дорослим та дітям, включаючи медичну реабілітацію та стоматологічну допомогу" згідно договору №0650-Е420-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного з Національною службою здоров`я України у 2020 році;
- копію розпорядчого документа закладу охорони здоров`я, який затверджує деталізований (вичерпний) перелік найменувань безкоштовних медичних послуг;
- вичерпний перелік платних медичних послуг з детальним розрахунком вартості таких медичних послуг.
- копію розпорядчого документа закладу охорони здоров`я, який затверджує деталізований (вичерпний) перелік найменувань платних медичних послуг.
Позивач також просив надати відповідь у визначений законом термін електронною поштою на електронну адресу ОСОБА_1
13 липня 2020 року Департамент дійшов висновку, що не володіє запитуваною інформацією, та згідно статті 22 Закону направив супровідним листом від 13.07.2020 № 182/01-32 запит гр. ОСОБА_3 направлено до комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь , яке є належним розпорядником інформації, запитаної у запиті гр. ОСОБА_3 .
Одночасно листом Департаменту від 13.07.2020р. № 183/01-32 повідомлено гр. ОСОБА_1 про те, що його запит надіслано належному розпоряднику інформації, а саме комунальному некомерційному підприємству Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь .
17 липня 2020 року за № 1276/01-10вих Комунальним некомерційним підприємством Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь підготовлено відповідь на запит ОСОБА_1 зі змісту якого вбачається:
На Ваше електроне звернення на адресу до Департаменту охорони здоров`я Донецької ОДА від 10.07.2020 На п. 1-3 запиту повідомляємо, що згідно договору укладеного з Національною службою охорони здоров`я КНП ОЛІЛ м.Маріуполь надає безкоштовні послуги за наступними пакетами: Хіругічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах , Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій , Медична допомога при гострому мозковому інсульті в стаціонарних умовах . Амбулаторна вторинна (спеціалізована) та третинна (високоспеціалізована) медична допомога дорослим та дітям, включаючи медичну реабілітацію та стоматологічну допомогу , Мамографія , 1 істероскопія , Колоноскопія , Цистоскопія . Бронхоскопія , Езофагогастродуоденоскопія . Деталізовані переліки медичних послуг, визначені у п.1, 2 вашого запиту у КНП ОЛІЛ м. Маріуполь не затверджувались та відсутні.
КНП "ОЛІЛ м..Маріуполь" надає безоплатно медичну допомогу в рамках програми медичних гарантій та в межах бюджетного фінансування.
Перелік платних послуг у КНП Обласна лікарня інтенсивного лікування м.Маріуполь розроблено згідно Постанови Кабінету міністрів України №1138 від 17 вересня 1996 року Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров`я та вищих медичних навчальних закладах , розраховано згідно Постанови Кабінету міністрів України № 1075 від 27.12.2017 р. Про затвердження Методики розрахунку вартості послуги з медичного обслуговування . Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 затвердженого Міністерством фінансів України від 31.12.1999 р. № 318. Закону України Про ціни і ціноутворення та затверджено наказом головного лікаря від 05.02.2020 №138 (копія наказу та копія переліку надається).
Додатково інформуємо, що згідно Статуту, заклад мас право самостійно затверджувати перелік платних послуг. У випадку незгоди з результатами розгляду вашого запиту на інформацію, Ви маєте право звернутись зі скаргою до органу вищого рівня, а також до суду в порядку адміністративного судочинства, у відповідності зі сі. 55 Конституції України, ст. 23 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Також в матеріалах справи міститься повторна відповідь, оформлена листом від 12 лютого 2021 року № 358/01-10вих.
Судом також установлено та підтверджено поясненнями Відповідача - 1, що 17.07.2020 КПН ОЛІЛ м.Маріуполь було направлено рекомендований лист (від 17.07.2021 №К-47-01-16) із відповіддю на запит із додатками. 12.02.2021 було повторно надано відповідь на запит позивача (від 12.02.2021 №К-47-01-16) рекомендованим листом. Враховуючи, що закон не вимагає від відповідача окремого порядку направлення відповіді на запит, направлення відповіді простим листом не суперечить положенням Закону України Про доступ до публічної інформації .
Отже, спірним питанням даної справи є правомірність дій відповідача щодо ненадання інформації на запит про надання публічної інформації.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Як зазначено у преамбулі Закону України Про доступ до публічної інформації (далі - Закон № 2939) цей Закон визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Згідно з приписами статті 1 Закону № 2939 публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 3 визначено, що право на доступ до публічної інформації гарантується:
1) обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; 2) визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; 3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; 4) доступом до засідань колегіальних суб`єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; 5) здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; 6) юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах: 1) прозорості та відкритості діяльності суб`єктів владних повноважень; 2) вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом; 3) рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак. (ст.4)
Відповідно до статті 5 Закону № 2939 доступ до інформації забезпечується шляхом:
1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом;
2) надання інформації за запитами на інформацію.
За приписами статті 12 Закону № 2939 суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:
1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;
2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;
3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;
3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків;
4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.
До розпорядників інформації, зобов`язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб`єкти господарювання, які володіють:
1) інформацією про стан довкілля;
2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту;
3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров`ю та безпеці громадян;
4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією).
На розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами.
Усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом. (ст.13)
Згідно з статтею 14 Закону № 2939 розпорядники інформації зобов`язані:
1) оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами;
2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні;
3) вести облік запитів на інформацію;
4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо;
5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації та оприлюднення інформації;
6) надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
Запит на інформацію має містити:
1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є;
2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі. (ст. 19).
За приписами статті 20 Закону № 2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Статтею 23 визначено, що рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Запитувач має право оскаржити:
1) відмову в задоволенні запиту на інформацію;
2) відстрочку задоволення запиту на інформацію;
3) ненадання відповіді на запит на інформацію;
4) надання недостовірної або неповної інформації;
5) несвоєчасне надання інформації;
6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;
7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:
1) ненадання відповіді на запит;
2) ненадання інформації на запит;
3) безпідставна відмова у задоволенні запиту на інформацію;
4) неоприлюднення інформації відповідно до статті 15 цього Закону;
5) надання або оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації;
6) несвоєчасне надання інформації;
7) необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом;
8) нездійснення реєстрації документів;
9) навмисне приховування або знищення інформації чи документів.
Особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом (ст. 24).
Судом установлено, що Відповідачем - 1 підготовлено відповідь на запит позивача та 17 липня 2020 року, повторно - 12 лютого 2021 року направлено на адресу ОСОБА_1 .
Проте, суду не надано жодного доказу тому, що відповідь на запит направлена на адресу позивача. Зазначене дає можливість суду дійти висновку про порушення Комунальним некомерційним підприємством Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь положень статті 20 Закону № 2939 щодо надання відповіді на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту, а саме ненадання відповіді на запит.
Крім того, як просив позивач у запиті, відповідь від 17 липня 2020 року не спрямована на електронну адресу позивача. Доказів цьому, також не надано.
Водночас, з матеріалів справи, а саме електронного запиту позивача, вбачається, що позивачем запитувалася інформація:
- деталізований перелік найменувань медичних послуг, які надаються безкоштовно, у тому числі в межах договорів № 0650-Е420-Р000 та №2822-Е520-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладених з Національною службою здоров`я України у 2020 році;
- деталізований перелік найменувань медичних послуг, які надаються в межах пакету медичних послуг "Амбулаторна вторинна (спеціалізована) та третинна (високоспеціалізована) медична допомога дорослим та дітям, включаючи медичну реабілітацію та стоматологічну допомогу" згідно договору №0650-Е420-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного з Національною службою здоров`я України у 2020 році;
- копію розпорядчого документа закладу охорони здоров`я, який затверджує деталізований (вичерпний) перелік найменувань безкоштовних медичних послуг;
- вичерпний перелік платних медичних послуг з детальним розрахунком вартості таких медичних послуг.
- копію розпорядчого документа закладу охорони здоров`я, який затверджує деталізований (вичерпний) перелік найменувань платних медичних послуг.
Проте, як вбачається зі змісту відповіді від 17 липня 2020 року відповідачем зроблені лише посилання на нормативні акти, проте розгорнутої відповіді не надано.
Суд не приймає посилання відповідача на ті обставини, що законодавством не передбачено яким саме поштовим відправленням (рекомендованим чи простим) слід надавати відповіді на запити. Проте, статтею 77 КАС України чітко визначено, що сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідачем - 1 не доведено, що лист від 17 липня 2020 року та 12 лютого 2021 року був направлений на адресу позивача. Не надано ані квитанцій про відправку, ані довідки відділення поштового зв`язку та будь-яких інших доказів, які б свідчили про виконання вимог Закону № 2939.
Отже, суд вважає, що відповідь на запит ОСОБА_1 Комунальним некомерційним підприємством Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь не надана.
За таких обставин позов підлягає задоволенню.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 1 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні, оскільки позивач звільнений від його сплати в силу Закону України Про судовий збір .
Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ) до Відповідача - 1 Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь (87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Троїцька, буд. 46, код ЄДРПОУ 03098229), Відповідача - 2 Департаменту охорони здоров`я Донецької обласної державної адміністрації (84313, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Богдана Хмельницького -6, код ЄДРПОУ 02012556) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Комунального некомерційного підприємства Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь в частині ненадання (ненаправлення) відповіді на запит ОСОБА_1 від 10 липня 2020 року.
Зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство Обласна лікарня інтенсивного лікування м. Маріуполь повторно розглянути запит ОСОБА_1 від 10 липня 2020 року та надати ОСОБА_1 повну, розгорнуту інформацію згідно з вимогами Закону України Про доступ до публічної інформації та запитом ОСОБА_1 .
Рішення складено у повному обсязі та підписано 01 квітня 2021 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя К.Е. Абдукадирова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2021 |
Оприлюднено | 05.04.2021 |
Номер документу | 95976726 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Абдукадирова К.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні