Рішення
від 02.04.2021 по справі 200/303/21-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2021 р. Справа№200/303/21-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Череповський Є.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у м. Києві до товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД , в розмірі 528189,17 грн.,

В С Т А Н О В И В:

11.01.2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у м. Києві (далі - Позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД (далі - Відповідач) про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД , в розмірі 528189,17 грн.

В обґрунтування заявлених вимог Позивач зазначив наступне.

Відповідач не сплатив у визначений законодавством строк податковий борг, який виник внаслідок не cплати узгоджених грошових зобов`язань. З посиланням на статті 59, 95 Податкового кодексу України Позивач просив стягнути з Відповідача суму податкового боргу у розмірі 528189,17 грн.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 лютого 2021 року провадження по справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Станом на час розгляду справи Відповідачем не надано відзив на адміністративний позов.

Згідно з ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Головне управління ДПС у м. Києві, діє на підставі положення про Державну податкову службу України та керується Податковим кодексом України, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД (ідентифікаційний код 38308305) зареєстроване як юридична особа, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис, в стані припинення не перебуває.

27 серпня 2012 року Приморською ДПІ (Приморський р-н м. Маріуполь) Маріупольського управління ГУ ДПС у Донецькій області Відповідач був взятий на податковий облік за номером 43142826.

20.06.2018 року відповідачем подана податкова декларація з податку на додану вартість на суму 632917 грн. (до стягнення заявлено 397458,60 грн.).

Згідно податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у м. Києві від 19.11.2018 року № 0842411206, до відповідача застосовано штраф за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 95126,57 грн. Рішення вручене боржнику, в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалося.

Згідно податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у м. Києві від 01.07.2019 року № 0534081206, до відповідача застосовано штраф за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 16231,96 грн. Рішення вручене боржнику, в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалося.

Згідно податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у м. Києві від 19.06.2019 року № 0036771402, до відповідача застосовано штраф за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 12128,76 грн. Рішення направлено на податкову адресу боржнику та повернуто з відміткою поштового відділення за закінченням строку зберігання , в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалося.

Згідно податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у м. Києві від 19.06.2019 року № 0036781402, до відповідача застосовано штраф за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 4937,28 грн. Рішення направлено на податкову адресу боржнику та повернуто з відміткою поштового відділення за закінченням строку зберігання , в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалося.

Згідно пп. 129.1.1 ст. 129 Податкового кодексу України нараховано пені на суму 1677,70 грн.

Згідно пп. 129.1.1 ст. 129 Податкового кодексу України нараховано пені на суму 628,27 грн.

12 липня 2018 року ГУ ДФС у м. Києві була сформована податкова вимога № 133861-17 на суму 421958,63 грн. станом на 11 липня 2018 року.

Податкова вимога направлена на адресу Відповідача та була повернута з відміткою поштового відділення за закінченням строку зберігання . Вказана вимога оскаржена не була.

Однак, прийняті заходи податковим органом не призвели до погашення податкового боргу.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України (далі - ПК України) встановлено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податковий борг - це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податку або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Пунктом 14.1.137 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 110.1 статті 110 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) встановлено, що платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п.111.2 ст.111 ПКУ).

Відповідно до п.113.3 ст.113 Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання ( пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов`язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 38.1. ст.38. Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Станом на момент звернення до суду з позовом та розгляду справи судом податкове зобов`язання не сплачене відповідачем, а отже, є податковим боргом.

Відповідно до п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідачу податковим органом була направлена податкова вимога в порядку, передбаченому діючим законодавством України.

Таким чином, за відповідачем обліковується заборгованість зі cплати самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих штрафних санкцій та нарахованої пені у розмірі, що підтверджений розрахунком - 528189,14 грн.

Крім того, суд зазначає, що відповідач не оскаржив податкову вимогу від 12.07.2018 року № 133861-17, а тому вона є чинною на момент розгляду справи.

Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, враховуючи наявність у Відповідача податкового боргу, підтвердженого наданими Позивачем доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню частково в сумі 528189,14 грн.

Судові витрати стягненню з Відповідача не підлягають, оскільки за приписами частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно витрати, пов`язані із залученням свідків та проведення експертизи.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Головного управління ДПС у м. Києві (04116, Донецька обл., м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ЄДРПОУ 43141267) до товариства з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД (87529, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Автозаводська, б. 126, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 38308305) про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД , в розмірі 528189,17 грн. - задовольнити частково.

Стягнути з рахунків у банківських установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю АЛЬФАР ЛТД , кошти в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 528189 грн. (п`ятсот двадцять вісім тисяч сто вісімдесят дев`ять гривень) 14 копійок.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п. 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.В. Череповський

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2021
Оприлюднено05.04.2021
Номер документу95976855
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/303/21-а

Рішення від 02.04.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні