ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2021 р.Справа № 520/13383/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Рєзнікової С.С.,
Суддів: Мельнікової Л.В. , Бегунца А.О. ,
за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.12.2020 року, головуючий суддя І інстанції: Панов М.М., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 01.12.20 року по справі № 520/13383/2020
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС"
до Головного управління ДПС у Харківській області , Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН №1924741/41339145 від 11.09.2020;
- зобов`язати Державну податкову службу України, зареєструвати податкову накладну ТОВ ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС №10 від 11.08.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено про протиправність оскаржуваного рішення контролюючого органу.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 01.12.2020 позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН №1924741/41339145 від 11.09.2020.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС №10 від 11.08.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнуто на користь ТОВ ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС сплачену суму судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області.
Стягнуто на користь ТОВ ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС сплачену суму судового збору в розмірі 2102 грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем, Головним управлінням ДПС у Харківській області, подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи та неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права.
Позивач не скористався своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що 06.07.2020 між ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДИЗАЙНБУД та ТОВ ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС укладено договір №06/07-1 від 06.07.2020 на виконання робіт з капітального ремонту нежитлових приміщень 2-го поверху в нежитловій будівлі літ. А-2 по пр. Слави, 5 в м Харкові.
11.08.2020 між позивачем та ТОВ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДИЗАИНБУД складений та підписаний акт приймання виконаних будівельних робіт про виконання позивачем капітального ремонту нежитлових приміщень 2-го поверху в нежитловій будівлі літ. А-2 по пр. Слави, 5 в м. Харкові на суму 398143,69 грн.
Після підписання сторонами акту приймання виконаних будівельних робіт від 11.08.2020, позивачем складено податкову накладну №10 від 11.08.2020 та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 27.08.2020 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено.
Позивачем направлено до комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних повідомлення №8 від 07.09.2020 щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій за податковою накладною №10 від 11.08.2020, з поясненнями про здійснену операцію та надані копії підтверджуючих документів про здійснення операції.
Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.09.2020 №1924741/41339145 відмовлено у реєстрації податкової накладної №10 від 11.08.2020, яке було надіслано позивачу на його особистий кабінет.
21.09.2020 позивачем у встановленому порядку на вищевказане рішення про відмову у реєстрації податкової накладної направлено скаргу до ДПС України, за результатами розгляду якої рішенням комісії центрального рівня №52500/41339145/2 від 28.09.2020 у задоволенні скарги позивача відмовлено.
Не погодившись з прийнятим податковим органом рішенням позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості.
Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.
Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані положеннями Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг. що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг. а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пп. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Тобто, обов`язком позивача є складання та надіслання податкової накладної для реєстрації в ЄРПН за правилом "першої події".
Відповідно до п. 20.2 ст. 20 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.п. 10, 11 постанови КМУ №1165 від 11.12.2019 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платник) податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Тобто, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
На підставі постанови КМУ №1165 від 11.12.2019 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платник податків має право подати скаргу на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної до комісії центрального рівня.
Колегія суддів зазначає, що на виконання вимог Податкового кодексу України та постанови КМУ №1165 від 11.12.2019 позивачем подано пояснення і усі документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції, що була підставою для складання та реєстрації податкової накладної №10 від 11.08.2020.
З метою обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про надання контролюючому органу всіх документів та пояснень, які своїм змістом підтверджують дійсне виконання господарської операції між позивачем та його контрагентом. Факт підписання сторонами акту виконаних робіт зумовлював обов`язок позивача в силу вимог п. 187.1 ст. 187, п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України сформувати та направити для реєстрації податкову накладну, тобто за правилом «першої події» , що в даному випадку і було виконано позивачем шляхом подання податкової накладної для реєстрації в ЄРПН.
В поясненні про підтвердження реальності здійснення операцій за податковою накладною №10 від 11.08.2020 позивачем зазначено, що підставою для складання податкової накладної було підписання акту приймання виконаних будівельних робіт про виконання позивачем капітального ремонту нежитлових приміщень 2-го поверху в нежитловій будівлі літ. А-2 по пр. Слави, 5 в м. Харкові на суму 398143,69 грн.
Разом із повідомленням №8 від 07.09.2020 з поясненнями про здійснену операцію за податковою накладною №10 від 11.08.2020 позивачем надано копії усіх підтверджуючих документів про здійснення цієї операції, в тому числі копії договору, копії платіжних доручень, копії видаткових накладних тощо, про що свідчать відповідні квитанції.
Проте, в оскаржуваному рішенні зазначено, що позивачем не було надано копій розрахункових документів. При цьому відповідачем не зазначено якого конкретно розрахункового документу позивачем не було надано.
Враховуючи вказані обставини, рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №10 від 11.08.2020 є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, оскільки позивачем надано копії усіх підтверджуючих документів про здійснення господарської операції в повному обсязі.
Документами на підтвердження реальності здійснення операцій за податковою накладною №1 від 01.07.2020 є: договір підряду №06/07-1 від 06.07.2020, договірна ціна, локальні кошториси та підсумкові відомості до нього, акт приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2) від 11.08.2020 та довідка про вартість виконаних будівельних робіт (КБ-3) від 11.08.2020.
Крім того, підтвердженням реальності здійснення операцій за податковою накладною №10 від 11.08.2020 є також таблиця даних платника ПДВ позивача, рішення про врахування таблиця даних платника ПДВ позивача, договір суборенди №04/05-19 від 04.05.2019, акт про надання послуг №142 від 30.06.2020, договір про надання транспортних послуг №01/08-19 від 01.08.2019, акт надання послуг №1601 від 10.08.2020, договір оренди обладнання №03/08-1 від 03.08.2020, акт приймання-передачі до договору оренди обладнання №03/08-1 від 03.08.2020, акт про надання послуг з оренди №303 від 11.08.2020, договір поставки б/н від 02.03.2020, видаткова накладна №523 від 03.08.2020, товарно-транспортна накладна №93 від 03.08.2020, видаткова накладна №524 від 04.08.2020, товарно-транспортна накладна №95 від 04.08.2020, видаткова накладна №522 від 04.08.2020, товарно-транспортна накладна №94 від 04.08.2020, договір №01/04-20 від 01.04.2020, видаткова накладна №117 від 03.08.2020, товарно-транспортна накладна №24 від 03.08.2020, видаткова накладна №131 від 03.08.2020, товарно-транспортна накладна №25 від 03.08.2020, договір поставки №1/09/2019 від 01.09.2019, видаткова накладна №132 від 03.08.2020, товарно-транспортна накладна №55 від 03.08.2020, договір поставки №01/10/2019 від 01.10.2019, видаткова накладна №186 від 03.08.2020, товарно-транспортна накладна №78 від 03.08.2020, видаткова накладна №187 від 04.08.2020, товарно-транспортна накладна №79 від 04.08.2020, платіжне доручення №468 від 13.08.2020, штатний розклад ТОВ ІНТЕРТЕХ-ПЛЮС .
Тобто, зупинивши реєстрацію податкової накладної відповідачем у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної та у оскаржуваному рішенні у якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено конкретної підстави для зупинення реєстрації, а саме не зазначено якого конкретно документу не надано.
Згідно п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Відповідно п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України, платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.
Згідно з п. 2 ст. 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.
Згідно з п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (надалі - Наказ №363), товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Відповідно до пп. 11.1 п. 11 Наказу №363, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.
Отже, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
Згідно з п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 74.3 ст. 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п.п. 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналогічні положення містить абз. 10 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Тобто, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами позивачем в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаними контрагентами, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Крім того, пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про те, що рішення №1924741/41339145 від 11.09.2020 є необґрунтованим, винесеним з порушенням вимог чинного податкового законодавства, а тому є таким, що підлягає скасуванню, а податкова накладна №10 від 01.08.2020 такою, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, відтак наявні підстави для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.12.2020 по справі №520/13383/2020 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя С.С. Рєзнікова Судді Л.В. Мельнікова А.О. Бегунц Повний текст постанови складено 02.04.2021 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2021 |
Оприлюднено | 05.04.2021 |
Номер документу | 95981119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Рєзнікова С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні