Постанова
від 15.08.2006 по справі 5/1025-20/122а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/1025-20/122А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

          

15.08.06                                                                                           Справа№ 5/1025-20/122А

За позовом: Відкритого акціонерного товариства «Стрийське автотранспортне підприємство –24658», м. Стрий

до відповідача: Державної податкової інспекції у Стрийському районі,  м. Стрий.

про скасування податкового повідомлення –рішення  від 15.05.2006 року № 0000311702/0

Суддя  Манюк П.Т.

При секретарі Кравець В.П.

Представники:

від позивача:   Олексів Н.М. –представник

від відповідача: не з”явився.

Суть спору:

Позов заявлено Відкритим акціонерним товариством «Стрийське автотранспортне підприємство –24658» до Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області про скасування податкового повідомлення –рішення  від 15.05.2006 року № 0000311702/0.

          Розгляд справи відкладався з підстав, викладених в відповідних ухвалах суду, в судовому засіданні оголошувалася перерва.

          Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримав, просить визнати недійсним податкове повідомлення-рішення від 15.05.2006 року № 0000311702/0 з мотивів, наведених у позовній заяві.

  Представник Відповідача у судові засідання 27.07.2006 року та 15.08.2006 року не з‘явився, вимог суду щодо надання доказів узгодження Позивачем податкового зобов‘язання не виконав, подав відзив на позовну заяву, в якому заперечив позовні вимоги  з підстав, викладених у відзиві.

 Повний текст постанови підписаний та направлений сторонам 29.08.2006 року.

Розглянувши документи і матеріали подані сторонами, заслухавши пояснення представників сторін та з'ясувавши всі фактичні обставини, які мають значення для справи, суд встановив наступне:

З 12 квітня 2006 року по 26 квітня 2006 року працівниками ДПІ у Стрийському районі (надалі –відповідач) проведена планова виїзна документальна перевірка Відкритого акціонерного товариства "Стрийське автотранспортне підприємство 24658" (надалі –позивач) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2003 року по 31 грудня 2005 року, по податку на прибуток за період з 01 квітня 2004 року по 31 грудня 2005 року та строків погашення узгодженого податкового зобов‘язання з податку на прибуток підприємства за період з 01 січня 2003 року по 31 грудня 2005 року, якою встановлено порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 та п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21.12.00 № 2181-III „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " (із внесеними змінами та доповненнями), зокрема встановлено несвоєчасну сплату позивачем податку з власників транспортних засобів за період по 13 жовтня 2003 року.

За результатами перевірки складено Акт від 26 квітня 2006 року про результати планової виїзної документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства відкритого акціонерного товариства "Стрийське автотранспортне підприємства 24658" (код ЄДРПОУ- 03117694) за період з 01 січня 2003 року по 31 грудня 2005 року, по податку на прибуток за період з 01 квітня 2004 року по 31 грудня 2005 року, та строків погашення узгодженого податкового зобов‘язання з податку на прибуток підприємства за період з 01 січня 2003 року по 31 грудня 2005 року (вихідний номер ДПІ у Стрийському районі Львівської області 45/23-1/03117694 від 05.05.2006 року).

На підставі Акту виїзної планової документальної перевірки, ДПІ у Стрийському районі Львівської області видано податкове повідомлення-рішення № 0000311702/0 від 15 травня 2006 року, яким згідно п.п. 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 Закону України від 21.12.00 № 2181-ІІІ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " (із внесеними змінами та доповненнями) за затримку на 72 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов‘язання з податку з власників транспортних засобів у сумі 93 179,6 грн. зобов‘язано ВАТ «Стрийське АТП 24658»сплатити штраф у розмірі 18 635,92 грн.

Позивач просить скасувати податкове повідомлення рішення від 15.05.2006 року № 0000311702/0, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що донарахований спірним податковим повідомленням-рішенням штраф не був заявлений Відповідачем у справі про банкрутство позивача № 6/291-4/227, а тому, в силу ч.2 ст.14 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” вимоги ДПІ у Стрийському районі у сумі 18 635,92 грн. повинні вважатися погашеними.

У представленому відзиві Відповідач позовні вимоги заперечив, покликаючись на те, що спірне податкове повідомлення-рішення прийнято відповідно до п.5 ст. 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»в редакції Закону України № 2922-ІІІ від 10.01.2002 року.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази у справі в їх сукупності суд прийшов до наступних висновків:

Відповідно до п.п. 17.1 ст.17 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (надалі –Закон 2181), штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Пункт 5.1 ст. 5 Закону 2181 передбачає, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п.п. 5.3.1 Закону 2181, платник податків зобов‘язаний самостійно сплатити суму податкового зобов‘язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого  підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до п.п. 17.1.7. пункту 17.1. ст.17 Закону 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

Виходячи із приписів п.6.1.7. Інструкції про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України 17.03.2001 № 110 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23 березня 2001 р. за № 268/5459 (із відповідними змінами та доповненнями), повідомлення про застосування штрафів складається в залежності від терміну затримки сплати (погашення) узгодженого податкового зобов‘язання при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати (погашення) узгодженої суми податкового зобов‘язання, на наступний день після закінчення зазначених 90 календарних днів повідомлення про застосування штрафу приймається у розмірі двадцяти відсотків від суми фактично сплаченого (погашеного) за цей період податкового боргу.

Відповідачем повідомлення-рішення про застосування штрафу за порушення терміну сплати узгодженого зобов‘язання не було прийнято у встановлений термін.

Як вбачається з матеріалів справи, податковим повідомленням рішенням від 15.05.2006 року № 0000311702/0  нарахований штраф за порушення граничних термінів сплати узгодженого податкового зобов‘язання з податку з власників транспортних засобів за період з 14.01.2003 року (період припинення дії мораторію по справі № 7/154-39/222 про банкрутство ВАТ «Стрийське автотранспортне підприємство 24658») по 13.10.2003 року (початок введення в дію мораторію по справі № 6/291-4/ 227 про банкрутство ВАТ «Стрийське автотранспортне підприємство 24658»).

14.01.2003 року ухвалою господарського суду Львівської області припинено провадження по справі № 7/154-39/222 про банкрутство відкритого акціонерного товариства «Стрийське автотранспортне підприємство 24658»з підстави виконання боржником усіх зобов‘язань перед кредитором.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 13.10.2003 року порушено провадження у справі № 6/291-4/227 про банкрутство ВАТ «Стрийське автотранспортне підприємство 24658»за заявою Стрийської об‘єднаної державної податкової інспекції. Одночасно, ухвалою суду від 13.10.2003 року про порушення провадження у справі № 6/291-4/227 про банкрутство введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Згідно частини 1 статті 5 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі по тексту –Закон 2343) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. При цьому, Закон 2343 слід розглядати як законодавчий акт, що містить спеціальні норми, які мають пріоритет по відношенню до загальних норм щодо регулювання порядку провадження у справах про банкрутство, відновлення платоспроможності боржника, визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури, укладення мирової угоди між боржником та кредиторами, задоволення вимог кредиторів тощо.

Відповідно до преамбули Закону 2181, цей Закон не регулює питання погашення податкових зобов‘язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

В силу п.15 статті 11 Закону 2343, після опублікування оголошення про порушення справи про банкрутство в офіційному друкованому органі всі кредитори незалежно від настання строку виконання зобов‘язань мають право подавати заяви з грошовими вимогами до боржника згідно зі статтею 14 Закону.

Стаття 14 вказаного Закону передбачає, що конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, протягом тридцяти днів від дня опублікування в офіційному друкованому органі оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство зобов‘язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують.

Публікація оголошення про порушення провадження у справі № 6/291-4/227 про банкрутство Позивача  здійснено 30.12.2003 року в офіційному друкованому виданні - в газеті «Голос України».

Ухвалою господарського суду від 10.03.2004 року по справі № 6/291-4/227 вимоги Стрийської об‘єднаної державної податкової інспекції Львівської області до ВАТ «Стрийське автотранспортне підприємство 24658»визнано у сумі 439 617,00 грн.

До складу вимог Відповідача, що були затверджені ухвалою суду від 439 617,00, не увійшла донарахована спірним податковим-рішенням сума штрафу у розмірі 18 635,92 грн.

Згідно ч. 2 ст. 14 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»вимоги, що заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, - не розглядаються і вважаються погашеними.

Погашення вимог кредиторів щодо цивільно-правових зобов'язань, що відбувається внаслідок застосування частини 2 статті 14 Закону, слід вважати припиненням цих зобов'язань відповідно до частини 1 статті 598 ЦК України, а стосовно зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) - погашенням податкового зобов'язання у розумінні Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Вимоги Відповідача щодо сплати штрафу у розмірі 18 635,92 грн. за порушення граничних термінів сплати узгодженої суми податкового зобов‘язання з податку з власників транспортних засобів за період з 14.01.2003 року по 13.10.2003 року, за своєю правовою природою, відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», є конкурсними вимогами, та повинні були заявлятись ДПІ у Стрийському районі в межах 30 днів з дня опублікування оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство.

Проте, Відповідач в порушення вимог ч.1 ст. 14 Закону 2343 протягом 30 днів з моменту опублікування оголошення не подав до господарського суду письмову заяву з вимогами до ВАТ «Стрийське автотранспортне підприємство 24658»по сплаті штрафу у сумі 18 635,92 грн., а тому його вимоги на підставі ч.2 ст. 14 Закону вважаються погашеними.

Відповідач у своєму відзиві на позовну заяву зазначає, що спірне податкове повідомлення-рішення прийнято відповідно до п.5 ст. 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»в редакції Закону України № 2922-ІІІ від 10.01.2002 року.

Пункт 5 ст. 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»в редакції Закону України № 2922-ІІІ від 10.01.2002 року гласив, що після закінчення дії мораторію на задоволення вимог кредиторів у зв'язку з закінченням або достроковим припиненням процедури санації або ліквідаційної процедури чи затвердження арбітражним судом мирової угоди неустойка (штраф, пеня), а також суми завданих збитків, які боржник зобов'язаний був сплатити кредиторам за грошовими зобов'язаннями та зобов'язаннями щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), можуть бути заявлені до сплати в розмірах, які існували на дату введення мораторію, якщо інше не передбачено цим Законом.

Проте, Законом України № 3088-ІІІ від 07.03.2002 року статтю 12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»викладено в новій редакції, зокрема і пункт 5 цієї статті. Відповідно до п.5 ст.12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»в редакції Закону України № 3088-ІІІ від 07.03.2002 року, мораторій на задоволення вимог кредиторів застосовується до вимог кредиторів щодо відшкодування збитків, що виникли у зв'язку з відмовою боржника від виконання зобов'язань, у порядку, передбаченому частиною десятою статті 17 цього Закону.

Пункт 5 статті 12 Закону в редакції Закону України № 3088-ІІІ від 07.03.2002 року залишається незмінним до сьогоднішнього дня.

Не беруться судом до уваги також пояснення Відповідача, що донарахована згідно оскаржуваного повідомлення-рішення штрафна санкція не повинна була включатись в кредиторські вимоги по справі № 6/291-4/227, так як не носила обов‘язкового характеру, а також те, що відповідно до ст.1 Закону 2343 до складу грошових зобов‘язань боржника не зараховуються неустойка (пеня, штраф), визначена на день подання заяви до суду.

З аналізу норм Закону 2343 вбачається, що неустойка (штраф, пеня) не враховуються господарськими судами у складі грошових зобов‘язань при вирішенні питання про наявність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство.

Проте, після порушення провадження у справі про банкрутство, кредитори з вимогами щодо сплати неустойки (штрафів, пені) за грошовими зобов‘язаннями, виходячи зі змісту ч.1 ст. 14 Закону вправі пред‘явити свої вимоги до боржника у передбаченому законом порядку.

Розмір штрафів і пені відповідно до ч.2 ст.15 Закону має бути включений до реєстру вимог окремо та задовольнятися у шосту чергу відповідно до черговості задоволення вимог кредиторів, встановленої ст.31 Закону.

Стосовно обов‘язкового характеру вимог, тобто їх безспірності, то слід зазначити, що наявність у кредитора безспірних вимог до боржника є однією із підстав для порушення провадження у справі про банкрутство і береться судом до уваги при вирішенні питання про наявність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, що випливає зі статті 6 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Відсутність доказів безспірності вимог до боржника не є підставою для відмови у визнанні кредитором у справі про банкрутство під час виявлення господарським судом кредиторів в порядку ст.14 Закону.

Згідно ст. 1 Закону конкурсні кредитори –це кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство та вимоги яких не забезпечені заставою майна боржника. До конкурсних кредиторів відносяться також кредитори, вимоги яких до боржника виникли внаслідок правонаступництва за умови виникнення таких вимог до порушення провадження у справі про банкрутство.

Зобов‘язання Відповідача щодо сплати штрафу у сумі 18 635,92 грн. виникли до 13.10.2003 року, а відповідно, повинні були заявлятись у рамках провадження у справі про банкрутство № 6/291-4/227 ВАТ «Стрийське автотранспортне підприємство 24658»у встановленому ст. 14 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»порядку.

З огляду на викладене, господарський суд прийшов до висновку, що у Відповідача були відсутні підстави для прийняття оспорюваного повідомлення-рішення, оскільки сума штрафу, що увійшла до зазначеного повідомлення, вважається погашеною відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Всебічно та повно оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, доведені матеріалами справи та підлягають до задоволення.

Враховуючи  вищевикладене, керуючись ст.ст. 4, 5, 17  Закону України ”Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, ст.ст.1, 5, 11, 12, 14, 15, 31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», Інструкцією про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України 17.03.2001 № 110 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23 березня 2001 р. за № 268/5459 (із відповідними змінами та доповненнями), Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 N 253, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 за N 567/5758 (зі змінами та доповненнями), ст.ст. 11, 17, 94, 138, 159, 162, 163, 167, 186, 254, п.п. 6, 7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

1.          Позовні вимоги задоволити повністю.

2.          Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області 15.05.2006 року № 0000311702/0.

3. Стягнути з Державної податкової інспекції у Стрийському районі Львівської області (Львівська обл., м. Стрий, вул. Сколівська, 7, код ЄДРПОУ 34263486) на користь Відкритого акціонерного товариства «Стрийське автотранспортне підприємство 24658»(Львівська обл., м. Стрий, вул. Львівська, 146, код ЄДРПОУ 03117694) 3,40 грн. витрат на сплату судового збору.

  

4. Постанова набирає законної сили у відповідності із ст. 254 КАС України

  5. Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного господарського суду у порядку та строки, визначені ст. 186 КАС України.

Суддя                                                                                                         Манюк П.Т.                     

Дата ухвалення рішення15.08.2006
Оприлюднено27.08.2007
Номер документу95994
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/1025-20/122а

Постанова від 15.08.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні