ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 березня 2021 року Справа № 160/17276/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Боженко Н.В.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 43145015) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТБК-5 (51400, Дніпропетровська область, м.Павлоград, вул.Шосейна, буд.34, код ЄДРПОУ 41109860) про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
24 грудня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТБК-5 , в якому позивач просить суд:
- стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю ТБК-5 , код ЄДРПОУ 41109860 у сумі 38 804,53 грн. на користь держави шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області обґрунтовані тим, що у Товариства з обмеженою відповідальністю ТБК-5 обліковується податковий борг на загальну суму 38 804,53 грн., який платником у добровільному порядку не погашено.
Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи - 160/17276/20 та у зв`язку з автоматизованим розподілом дана адміністративна справа була передана для розгляду судді Боженко Н.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 грудня 2020 р. прийнято зазначену вище позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі №160/17276/20 за вищезазначеним позовом, ухвалено здійснювати розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження) згідно частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України сторони були належним чином повідомлені про розгляд справи №160/17276/20 у спрощеному провадженні.
Суд в ухвалі від 29 грудня 2020 р. встановив відповідачу строк для подання відзиву на позов в порядку ч. 1 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України протягом 15-ти днів з моменту отримання відповідачем ухвали суду від 29 грудня 2020 р.
У строк, визначений положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, відзиву на адресу суду або клопотання про продовження строку на його подання до суду надходило. Відтак, наявні підстави для розгляду адміністративної справи в порядку письмового провадження за наявними матеріалами.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно положень ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 38 804,53 грн., податковий борг відповідача виник в результаті несплати у встановлений термін суми грошового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом, а саме:
- 17 316,91 грн - сума штрафних санкцій, пені - 10,81 грн (за п.п.129.1.2 ст.129 ПКУ) згідно податкового повідомлення-рішення № 0164991210 від 11.07.2018 року (акт перевірки №33141/04-36-12-10/411109860 від 25.06.2018 року);
- 16 147,42 грн - сума штрафних санкцій згідно податкового повідомлення-рішення № 0099911210 від 04.05.2018 року (акт перевірки №19521/04-36-12-10/411109860 від 18.04.2018 року);
- 1020,00 грн - сума штрафних санкцій згідно податкового повідомлення-рішення № 0015371210 від 19.01.2018 року (акт перевірки №35795/04-36-12-10/411109860 від 27.11.2017 року);
- 5 595,46 грн згідно податкового повідомлення-рішення № 0233621210 від 18.09.2018 року (акт перевірки №47803/04-36-12-10/411109860 від 28.08.2018 року);
Крім того, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що за даними контролюючого органу з інтегрованої картки відповідача обліковується податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 2 832,00 грн., який виник на підставі:
- самостійно нарахованих відповідачем податкових зобов`язань з податку на додану вартість згідно податкової декларації №9172553833 від 15.08.2018 року, строком сплати 30.08.2018 року.
Податкові повідомлення-рішення направлялись на адресу відповідача листами з повідомленням про вручення.
ТОВ "ТБК-5" звернулось до ДФС України зі скаргою на податкове повідомлення-рішення від 04.05.2018 № 0099911210, однак рішенням ДФС України від 23.07.2018 № 24239/6/99-99-11-03-01-25 скарга ТОВ "ТБК-5" - залишена без задоволення.
ТОВ "ТБК-5" звернулось до ДФС України зі скаргою на податкове повідомлення-рішення № 0015371210 від 19.01.2018 року, однак рішенням ДФС України від 22.05.2018 № 17578/6/99-99-11-03-01-25, скарга ТОВ "ТБК-5" - залишена без задоволення.
Таким чином, доказів скасування вищезазначених податкових повідомлень-рішень до суду не надано.
З інтегрованої картки платника податків судом вбачається, що загальна сума боргу становить 38 804,53 грн., що також підтверджується розрахунком суми позову, що доданий позивачем до матеріалів справи.
У зв`язку з несплатою вищезазначених сум податкові зобов`язання відповідача набули статусу податкового боргу, у зв`язку з чим контролюючий орган звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
У відповідності до положень ст. ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, а також неухильно додержуватись Конституції, законів України.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України, встановлено обов`язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України - податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України).
Згідно із п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу Україин - не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки( п.п.14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Згідно із приписами п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені розпочинається, зокрема, при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Відповідно до п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені закінчується:
- у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;
- у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;
- у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);
- при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України - податковим боргом вважається сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 59.1 і п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України - у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
На виконання вимог зазначеної норми, позивачем сформовано та направлено на адресу платника податкову вимогу №78546-17 від 03.08.2018 р. на суму 13 468,37 грн.
За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України - у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Зазначена вище податкова вимога відповідачем залишилася не виконана у встановлені законодавством строки.
Докази оскарження або відкликання сформованої позивачем вимоги у матеріалах справи відсутні.
Таким чином, Товариство з обмеженою відповідальністю ТБК-5 має податковий борг на загальну суму 38 804,53 грн., який останнім у добровільному порядку не погашається.
Згідно п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України - контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Судом встановлено, загальна сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю ТБК-5 в рамках даного адміністративного позову становить 38 804,53 грн., однак відповідачем до суду не надано відзиву на позов або доказів погашення відповідної суми заборгованості підприємства, у зв`язку з чим суд вважає правомірним стягнення з відповідача вищезазначеної заборгованості.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також враховуючи відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Відповідно до ч. 5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 43145015) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТБК-5 (51400, Дніпропетровська область, м.Павлоград, вул.Шосейна, буд.34, код ЄДРПОУ 41109860) про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю ТБК-5 , (код ЄДРПОУ 41109860) у сумі 38 804,53 гривень (тридцять вісім тисяч вісімсот чотири гривні 53 коп.) на користь держави шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2021 |
Оприлюднено | 07.04.2021 |
Номер документу | 96005565 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні