Рішення
від 05.04.2021 по справі 560/7908/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/7908/20

РІШЕННЯ

іменем України

05 квітня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Грей Ленд Красилів" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Грей Ленд Красилів" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

1. Скасувати рішення Комісії Головного Управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 19.10.2020 № 2045452/37347453, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 01.05.2020 року в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригувань.

2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного Управління Державної податкової служби у Хмельницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Грей Ленд Красилів сплачений судовий збір в розмірі 2 102,00 грн.

Позов мотивований тим, що податковий орган у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначив конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, позивач вважає, що надав документи, які підтверджують здійснення господарських операцій, та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач вважає протиправними рішення про відмову в реєстрації податкових накладних та рішення за результатом розгляду скарги на вказане рішення та просить їх скасувати та провести реєстрацію вищевказаної податкової накладної.

Від представника відповідача - Головного управління ДПС України у Хмельницькій області на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач вказав, що при прийнятті оскаржуваного рішення враховано усі надані платником податків документи, внаслідок чого встановлено порушення вимог нормативно-правових актів на які зроблено посилання у відзиві на позовну заяву.

Зокрема, пояснив, що комісія Головного управління ДПС у Хмельницькій області діяла виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами, у межах повноважень наданих чинним законодавством. Оскаржуване рішення винесене відповідно до норм чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, саме тому останнє є законним та обґрунтованим, а підстави для його скасування та задоволення позову - відсутні.

Ухвалою від 03.12.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в даній справі та призначив її до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) осіб.

Ухвалою від 24.12.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Хмельницькій області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження або в судовому засіданні з викликом сторін.

Ухвалою від 05.04.2021 Хмельницький окружний адміністративний суд замінив позивача по справі з Головного управління ДПС у Хмельницькій області (код 43142957, вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Хмельницькій області (код ВП 44070171, вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000).

Суд встановив, що ТОВ Грей Ленд Красилів зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис 27.10.2011 року (код ЄДРПОУ 37347453). Перебуває на обліку в Красилівській ДПІ Головного управління ДПС у Хмельницькій області. Зареєстроване платником ПДВ з 01.07.2013р.

Видами діяльності позивача є Код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); Код КВЕД 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; Код КВЕД 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід; Код КВЕД 01.46 Розведення свиней; Код КВЕД 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; Код КВЕД 01.62 Допоміжна діяльність у тваринництві.

ТОВ Грей Ленд Красилів орендує 705 га землі на території Грузевицької та Розсошанської сільських рад Хмельницького району Хмельницької області. Орендодавцями земельних ділянок є фізичні особи (пайовики), з початку 2020р. Товариство сплатило понад 484 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб та військового збору, утриманих із орендної плати зазначеним орендодавцям.

В 2020 році Товариство здійснило посів кукурудзи на орендованих земельних ділянках площею 660 га.

Згідно Договору поставки № СГ ТМЦ-57/ГЛК від 01.06.2018р. ТОВ Грей Ленд Красилів придбало у ТОВ Сіефджі Трейдинг (попередня назва - ТОВ Мрія Трейдинг , код ЄДРПОУ 39675472) насіння кукурудзи, мінеральні добрива та засоби захисту рослин на загальну суму 4 918 260,27 грн., в т.ч. ПДВ 819 710,00 грн., що підтверджується Зведеним актом від 30.04.2020р. приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей за період з 01.04.2020р. по 30.04.2020р. до Договору поставки № СГ ТМЦ-57/ГЛК від 01.06.2018р.

Згідно п. 3.1. Договору поставки № СГ ТМЦ-57/ГЛК від 01.06.2018р. постачання ТМЦ здійснювались на умовах поставки ОБР-посівні площі Покупця .

За вказаною операцією ТОВ Сіефджі Трейдинг складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна № 52 від 30.04.2020р., яка доступна контролюючому органу в ЄРПН.

Оплата за придбані ТМЦ здійснена 16.06.2020р. в сумі 2 418 959,78 грн, що підтверджується копіями рахунку № 7 від 15.06.2020р. та банківських виписок. Станом на 01.04.2020р. мав місце аванс в сумі 2 499 300,5грн.

Крім цього, на підставі укладеного між ТОВ Грей Ленд Красилів (Замовник) та ТОВ Мрія Сервіс (Виконавець) Договору № СГ-78/ГЛК від 01.06.2018р. про надання сільськогосподарських послуг, Виконавцем надано Замовнику послуги передпосівного обробітку грунту, внесення добрив та ЗЗР, посіву кукурудзи у ТОВ Мрія Сервіс (код ЄДРПОУ 38554271) згідно Договору № СГ-78/ТЛК від 01.06.2018р. на суму 1 469 988,00 грн., в т.ч. ПДВ 244 998,00 грн., що підтверджується Актом виконання робіт (надання послуг) № 338 від 30.04.2020р. та Додатком до нього.

За вказаною операцією Виконавцем складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна № 99 від 30.04.2020р., яка є доступною контролюючому органу в ЄРПН.

Оплата за придбані послуги здійснена 16.06.2020р., що підтверджується копіями рахунку № 72 від 12.06.2020р. та банківської виписки.

Усі придбані ТМЦ у ТОВ Сіефджі Трейдинг були використані в господарській діяльності Товариства при отриманні послуг ТОВ Мрія Сервіс (в додатку до Акту виконання робіт (надання послуг) № 338 від 30.04.2020р. наведено перелік використаних ТМЦ Замовника (ТОВ Грей Ленд Красилів ), які в свою чергу були придбані Замовником у ТОВ Сіефджі Трейдинг . При цьому, транспортування та зберігання придбаних ТМЦ у ТОВ Сіефджі Трейдинг Товариство самостійно не здійснювало, оскільки відповідно до умов вищенаведених договорів - ТОВ Сіефджі Трейдинг (постачальник ТМЦ) здійснює за власний кошт транспортування ТМЦ (п 3.3 Договору) безпосередньо на поля ТОВ Грей Ленд Красилів і в присутності представника Товариства здійснює їх завантаження в техніку ТОВ Мрія Сервіс для внесення на поля ТОВ Грей Ленд Красилів (доказами зазначеного є Акт витрати насіння і садивного матеріалу за період з 01.04.2020р. по 30.04.2020р. № 01043004, Акт про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин за період з 01.04.2020р. по 30.04.2020р. № 01043004).

В травні 2020р. Товариством прийнято рішення продати незавершене виробництво (посіви кукурудзи), яке було здійснено в квітні 2020р.

Так, 01.05.2020р. ТОВ Грей Ленд Красилів укладено Договір купівлі-продажу незавершеного виробництва №01/05/20-ГЛК-МФПл з ТОВ Мрія Фармінг Полісся (код ЄДРПОУ 40088494- Покупець).

На виконання умов Договору 01,05.2020р. Товариство передало Покупцю незавершене виробництво (посіви кукурудзи) на суму 10 163 707,49 грн., в т.ч. ПДВ 1 693 951,25 грн. За вказаною операцією оформлено Акт прийому-передачі від 01.05.2020р.

Оплата Покупцем придбаного незавершеного виробництва здійснена 16.06.2020р., що підтверджується копіями рахунку № 1 від 12.06.2020р. та банківської виписки від 23.09.2020р.

На виконання приписів п.201.10 ст. 201 ПК України, ТОВ Грей Ленд Красилів було виписано податкову накладну №1 від 01.05.2020 року та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, згідно квитанції №9112641834 від 22.05.2020 року реєстрація податкової накладної №1 від 01.05.2020 року була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України з тих підстав, що:

- коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій;

- показник О =65.0523%, Р =0.

У квитанції №9112641834 від 22.05.2020 року про зупинення реєстрації ПН зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій , Товариство вважає за необхідне звернути увагу на те, що згідно п. 12 Порядку № 1165 подання таблиці даних платника податку є правом, а не обов`язком такого платника.

У квитанції №9112641834 від 22.05.2020 року (про зупинення реєстраціі податкової накладної №1 від 01.05.2020 року) запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ Грей Ленд Красилів було направлено на адресу Красилівської ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області Повідомлення № 1 від 13.10.2020 року (підтверджується квитанцією від 13.10.2020р. №9263660761) про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, а саме: Договір поставки № СГ ТМЦ-57-ГЛК від 01.06.2018р. та довіреності; Зведений акт приймання-передачі від 30.04.2020р.; ПН №52 від 30.04.2020р. від ТОВ Сіефджі Трейдинг ; Рахунок-фактура та банківська виписка про оплату придбаних ТМЦ у ТОВ Сіефджі Трейдинг ; Договір по обробітку грунту № СГ-78-ГЛК від 01.06.2018р. та довіреності; Акт надання послуг № 338 та Додаток до акту здачі-прийняття послуг від 30.04.2020р.; ПН № 99 від 30.04.2020р. від ТОВ Мрія Сервіс ; Рахунок-фактура та банківська виписка про оплату придбаних послуг у ТОВ Мрія Сервіс ; Акти використання насіння, добрив, ЗЗР за період 01-30 квітня 2020р.; Договір купівлі-продажу незавершеного виробництва № 01-05-20- ГЛК МФПл від 01.05.2020р.; Акт приймання-передавання НЗВ № 1 від 01.05.2020р.; ПН на продаж НЗВ № 1 від 01.05.2020р.; Рахунок-фактура та банківська виписка про оплату проданого НЗВ ТОВ Мрія Фармінг Полісся ; Банківська виписка про сплату ПДВ.

Проте, не зважаючи на надання платником податків всіх необхідних документів, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, рішенням Комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 19.10.2020 року №2045452/37347453 було відмовлено у реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 01.05.2020 року №1 з підстав ненадання платником податку копій документів, зокрема: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з прийнятим Рішенням, ТОВ Грей Ленд Красилів оскаржив його, в порядку адміністративного оскарження, до Комісії з питань розгляду скарг ДПС України.

06.11.2020 року, Комісія з питань розгляду скарг ДПС України прийняла рішення № 60356/37347453/2, яким залишила скаргу Товариства без задоволення, а рішення Комісії регіонального рівня без змін.

Підставами для відмови в задоволенні скарги ТОВ Грей Ленд Красилів та залишенні без змін оспорюваного Рішення, слугували посилання ДПС України на: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Товариством при направленні скарги від 30.10.2020 року долучено пакет документів, якими підтверджено інформацію, зазначену у податкові накладній № 1 від 01.05.2020р., зокрема копії наступних документів: письмових пояснень ТОВ Грей Ленд Красилів , Договору поставки № СГ ТМЦ- 57-ГЛК від 01.06.2018р. та довіреностей; Зведеного акту приймання-передачі від 30.04.2020р.; ПН №52 від 30.04.2020р. від ТОВ Сіефджі Трейдинг ; Рахунку-фактури та банківської виписки про оплату придбаних ТМЦ у ТОВ Сіефджі Трейдинг ; Договору по обробітку ґрунту № СГ-78-ГЛК від 01.06.2018р. та довіреностей; Акту надання послуг № 338 та Додатку до акту здачі-прийняття послуг від 30.04.2020р.; ПН № 99 від 30.04.2020р. від ТОВ Мрія Сервіс ; Рахунку-фактури та банківської виписки про оплату придбаних послуг у ТОВ Мрія Сервіс ; Актів використання насіння, добрив, ЗЗР за період 01-30 квітня 2020р.; Договору купівлі-продажу незавершеного виробництва № 01-05-20-ГЛК_МФПл від 01.05.2020р.; Акту приймання-передавання НЗВ № 1 від 01.05.2020р.; ПН на продаж НЗВ № 1 від 01.05.2020р.; Рахунку-фактури та банківської виписки про оплату проданого НЗВ ТОВ Мрія Фармін: Полісся ; Банківської виписки про сплату ПДВ; Відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно на 417 сторінках; Договору інвестування № 01-05-20-і-ГЛК-МФПл від 01.05.2020р.; Картки рах.36 в розрізі договорів.

Позивач вважає рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 19.10.2020 № 2045452/37347453 про відмову в реєстрації податкової накладної номер протиправним і таким, що підлягають скасуванню з наступних підстав.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов наступних висновків.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).

У відповідності до пункту 2 Порядку №1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "npo електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

Пунктом 3 Порядку №1165 Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; Т - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника Р є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: Р = Рм х 1,4, де Р - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.

Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

На виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії вказаних вище документів, проте спірним рішенням відповідач відмовив позивачу у реєстрації вищевказаної податкової накладної.

Враховуючи наведені вище норми, суд зазначає, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Суд дослідив надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами. Зазначені документи були надані також контролюючому органу.

З наявної у позивача квитанції встановлено, що остання містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Отже, під час зупинення реєстрації спірної податкової накладної ДПС у Хмельницькій області застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.

У спірному рішенні підставою для відмови відповідач зазначив, що позивач не надав повний пакет документів а саме договору, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних та ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів.

З доданих до позову документів можна встановити, що позивачем було надіслано пояснення та копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність господарських операцій.

З наданих позивачем до пояснень документів суд встановив, що ці документи є достатніми для підтвердження реальності наявності фінансово-господарських правовідносин між позивачем та контраагентами.

Суд вважає, що відмовивши у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням копій документів, фіскальний орган у квитанції не зазначав, яких пояснень та документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію цієї податкової накладної.

У Рішенні від 20.10.2011 у справі "Rysovskyy v. Ukraine" Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ("Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", "Moskal v. Poland"). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Lelas v. Croatia" і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та "Beyeler v. Italy").

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Lelas v. Croatia").

Суд звертає увагу, що в межах даних правовідносин аналіз господарських операцій між позивачем та його контрагентом не підлягає дослідженню, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Враховуючи наведене, оскаржуване рішення є протиправним, оскільки платником податків надані відповідачу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення від 19.10.2020 № 2045452/37347453 про відмову в реєстрації податкової накладної номер 1 від 01.05.2020 і задоволення позовних вимог у цій частині.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Постанови КМУ "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині, а задоволення позовних вимог щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваного рішення.

Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивач сплатив судовий збір в розмірі 2102,0 грн., відтак понесені судові витрати (судовий збір) необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області та ДПС України пропорційно до задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Скасувати рішення Комісії Головного Управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 19.10.2020 № 2045452/37347453.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 01.05.2020 року в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригувань датою її подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Грей Ленд Красилів" судові витрати (судовий збір) в розмірі 1051 грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Грей Ленд Красилів" судові витрати (судовий збір) в розмірі 1051 грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Грей Ленд Красилів" (вул. П. Шимука, 47А,Чепелівка,Красилівський район, Хмельницька область,31056 , код ЄДРПОУ - 37347453) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя Г.В. Лабань

Дата ухвалення рішення05.04.2021
Оприлюднено07.04.2021

Судовий реєстр по справі —560/7908/20

Ухвала від 20.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 16.09.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 06.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 05.04.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні