Рішення
від 22.03.2021 по справі 753/2875/20
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/2875/20

провадження № 2-а/753/85/21

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" березня 2021 р.Дарницький районний суд м. Києва в складі:

головуючого судді - Лужецької О.Р.,

при секретарі - Григораш Н.М.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві адміністративний позов ОСОБА_1 до державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Рахівському, Тячівському районах Закарпатської області Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатської області Водош Ганни Дмитрівни про визнання протиправними та скасування акту індивідуальної дії

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 звернулась до Дарницького районного суду м. Києва з позовом до державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Рахівському, Тячівському районах Закарпатської області Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатської області Водош Ганни Дмитрівни про визнання протиправними та скасування акту індивідуальної дії, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення від 06.02.2020 р. винесену державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Рахівському, Тячівському районах Закарпатської області Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатської області Водош Г.Д.

Заявлені вимоги обґрунтовує тим, що 28.01.2020 року державним інспектором складено Акт №309/0010АП/02/01/-20 за результатом заходу державного контролю щодо дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель, а також протокол про адміністративне правопорушення №309/0020ПР/04/01/-20. Зазначає, що за результатами перевірки та на підставі протоколу 06.02.2020 р. відповідачем винесено постанову про накладення адміністративного стягнення на директора ТОВ Готіс ОСОБА_1 за використання земельної ділянки не за цільовим призначенням. Вказує, що протокол та постанова складені на підставі необґрунтованого Акту перевірки: висновки про порушення є безпідставними та непідтвердженими об`єктивними даними, зібраними за результатом перевірки. Норми матеріального права, застосовані для висновків про правопорушення, не відповідають опису, характеру та змісту обставин, викладених у Акті перевірки та протоколі про адміністративне праовпорушення. Постанова, як акти індивідуальної дії, є протиправною, порушує законні права та інтереси позивача (змінює обсяг його зобов`язань) та підлягає скасуванню.

Щодо використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, зазначає, що улаштування санаторієм місця надання послуг харчування на земельній ділянці з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування санітарно - оздоровчих закладів не є порушенням вимог з використання землі за цільовим призначенням. Позивачу надано в користування земельну ділянку площею 0,0989 га, кадастровий номер 2123683001:01:001:0026, яка розташована за № 163 у с. Кваси, Рахівський район, Закарпатська обл., на підставі Договору оренди землі від 28.01.2011 року та додаткової угоди № 1 від 26.01.2016 року. Земельна ділянка має цільове призначення для будівництва і обслуговування санітарно - оздоровчих закладів та належить до категорії земель оздоровчого призначення. Об`єкти нерухомого майна Санаторію Гірська Тиса належать ТОВ Готіс директором якого є позивач та утворюють комплекс будівель санаторно-курортного закладу, де ТОВ Готіс провадить власну діяльність, нормативні вимоги до улаштування санаторного закладу, дозволяють і передбачають улаштування на території його діяльності об`єктів, призначених для надання послуг з харчування. Відтак, висновки інспектора в частині нецільового використання позивачем земельної ділянки площею 0,0989 га, кадастровий номер 2123683001:01:001:0026 є помилковими, а постанова про накладення адміністративного стягнення від 06.02.2020 р. - протиправною.

Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 25.02.2020 р. відкрито провадження у даній справі та постановлено проводити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

22.04.2020 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому просити суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що , що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення (стаття 19 Земельного кодексу України). Визначення поняття землі оздоровчого призначення насамперед пов`язано з використанням їх для цілей, що пов`язані з їх природними властивостями такими, як використання або можливе використання для профілактики захворювань і лікування людей.

Позивач та його представник в судове засідання не з`явились, представник позивача подав заяву про розгляд справи без участі позивача, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з`явилась, про час та місце слухання справи повідомлялась належним чином, причини неявки не повідомила.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає встановленими наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Згідно з частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При здійсненні державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель відповідач повинен був дотримуватися вимог Закону України від 05.04.2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідно до положень статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Також, статтею 2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначена сфера його дії, відповідно до якої дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного нагляду, податкового контролю, митного контролю, державного експортного контролю (крім здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами космічної діяльності України приватної форми власності законодавства про космічну діяльність в Україні), контролю за дотриманням бюджетного законодавства, державного нагляду на ринках фінансових послуг, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, державного нагляду (контролю) в галузі телебачення і радіомовлення, державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг, державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції, державного нагляду за дотриманням вимог безпеки використання ядерної енергії.

Тобто при здійсненні державного нагляду (контролю) у галузі земельних відносин органи державного нагляду (контролю) повинні керуватися Законом України №877-V.

Пунктом 4 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виключно законами встановлюються, зокрема, органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом планових та позапланових заходів.

Відповідно до положень статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування субєкта господарювання та виправлення технічних помилок.

Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року.

Плани здійснення заходів державного нагляду (контролю) на наступний плановий період повинні містити дати початку кожного планового заходу державного нагляду (контролю) та строки їх здійснення.

Відповідно до положень частини 4 цієї ж статті, органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу. Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю). Повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.

В свою чергу, обов`язок суб`єкта владних повноважень на повідомлення особи кореспондується з правом суб`єкта господарювання на не допуск посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з частиною 8 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно статей 187, 188 ЗК України, контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України. Державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Відповідно підпункту 25-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель, що визначені Законом України Про державний контроль за використання та охороною земель від 19 червня 2003 року № 963-IV є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та емлекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

Вбачається, що державний контроль за охороною та використанням земель здійснюється посадовими особами Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, у тому числі, шляхом проведення перевірок, складання актів перевірки, протоколів про адміністративні правопорушення.

Судом встановлено, що 25 березня 2009 року, сторони у справі № 16/109 про визнання банкрутом Обласного комунального підприємства Санаторій Гірська Тиса , код ЄДРПОУ 02583425, місцезнаходження: Закарпатська область, Рахівський район, с. Кваси,163, уклали мирову угоду, затверджену Господарським судом Закарпатської області. Інвестором у даній мировій угоді є ТОВ Готіс (01030, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 31/27 а ., (т.1 а.с. 47-54).

28 січня 2011 року, між Квасівської сільською радою, в особі сільського голови В.Ю. Діміч та ТзОВ Готіс , укладено договір оренди землі. Відповідно до якого Орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення для оздоровчого призначення (для обслуговування будівлі старого адмінкорпусу санаторію Гірська Тиса , яка знаходиться на землях с. Кваси, 163. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 989,00 кв.м. (0,0989 га). Договір укладено на 5 років, (а.с.35-42).

04 квітня 2013 року, Міністерство охорони та здоров`я України, видало ліцензію медична практика серії АЕ № 197552, ТзОВ Готіс , (а.с. 60).

26 січня 2016 року, між Квасівської сільською радою, в особі сільського голови В.Ю. Діміч та ТзОВ Готіс , укладено додаткову угоду № 1 до Договору оренди земельної ділянки кадастровий номер 2123683001:01:001:0026 від 28 січня 2011 року, якою поновили Договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 2123683001:01:001:0026 від 28.01.2011 року, об`єктом якого є земельна ділянка кадастровий номер 2123683001:01:001:0026, загальною площею 0,0989 га, цільове призначення: для оздоровчого призначення (для обслуговування і будівель старого адмінкорпусу санаторію Гірська Тиса ), що розташована за адресою: Україна, Закарпатська область, Рахівський район, село Кваси, № 163, на 49 (сорок дев`ять) років із дати укладення цієї Додаткової угоди на тих самих умовах, (а.с.33).

28.01.2020 року Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатської області складено Акт №309/0010АП/02/01/-20 за результатом заходу державного контролю щодо дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель щодо ТОВ Готіс , директором якого ОСОБА_1 (а.с.9-22)

Відповідно до даного Акту, виявлено порушення вимог законодавства, а саме: згідно наявної документації: Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою на умовах оренди, Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта та нерухомого майна (номер інформаційної довідки 55925997 від 25 березня 2016 року, виданої ТзОВ Готіс . Об`єкт нерухомого майна; земельна ділянка; Кадастровий номер 2123683001:01:001:0026; площа 0,0989 га: Цільове призначення для будівництва і обслуговування санаторно - оздоровчих закладів. В ході перевірки встановлено: на земельній ділянці знаходиться Ресторація ІНФОРМАЦІЯ_1 Земельна ділянка пл.0,0989 га використовується не за цільовим призначенням чим порушено ст.211 г) Земельного кодексу України та ст. 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення ( ст. 211 пункт г ЗК України).

28.01.2020 р. державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Рахівському, Тячівському районах Закарпатської області Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатської області Водош Г.Д. складено протокол про адміністративне правопорушення №309/0020ПР/04/01/-20 за ст. 53 КУпАП щодо ОСОБА_1 . Відповідно до протоколу, при перевірці використання земельної ділянки пл. 0,0989 га., кадастровий номер 2123683001:01:001:0026 ТОВ Готіс встановлено, що остання використовується не за цільовим призначенням. (а.с.23)

Постановою від 06.02.2020 р. складеною державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Рахівському, Тячівському районах Закарпатської області Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатської області Водош Г.Д., на підставі протоколу №309/0020ПР/04/01/-20 від 28.01.2020 р., позивача ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ст.53 КУпАП із застосуванням до неї адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510 гривень. (а.с.25-26)

Згідно даної постанови, ОСОБА_1 порушила ст. 211 пункт г Земельного кодексу України (використання земельної ділянки не за цільовим призначенням). Порушенням заподіяно матеріальну шкоду на суму 6 990 грн. 25 коп.

Отже, з акту, протоколу та постанови вбачається, що позивачу в провину ставиться розміщення на земельній ділянці Ресторації Гагарін та Бокораш , коли цільове призначення земельної ділянки для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів.

Відповідно до статті 211 частини 1 пункту г ЗК України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення: невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням.

Стаття 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення, визначає, що використання земель не за цільовим призначенням, невиконання природоохоронного режиму використання земель, розміщення, проектування, будівництво, введення в дію об`єктів, які негативно впливають на стан земель, неправильна експлуатація, знищення або пошкодження протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п`яти до двадцяти п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п`ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З матеріалів справи вбачається, що згідно відомостей Публічної кадастрової карти, земельна ділянка із кадастровим номером 2123683001:01:001:0026 (тип власності - комунальна власність), цільове призначення 06.01 обслуговування старого адмінкорпусу, Площа: 0.0989 га.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про державний земельний кадастр Державний земельний кадастр (далі ДЗК) це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Цільове призначення земельної ділянки це її використання за призначенням, яке визначене документацією з землеустрою у встановленому законом порядку, ст. 1 Закону Про землеустрій від 22.05.2003 р. № 858.

Позивач діє на підставі статуту, відповідно до пункту 2.2.1 якого предметом його діяльності визначено: діяльність лікувальних (лікарняних) закладів; діяльність лікувальних (лікарняних) закладів широкого профілю та спеціалізованих; діяльність санаторно-курортних організацій; медична практика, ветеринарна практика; охорона здоров`я та соціальна допомога; діяльність з охорони здоров`я людини; охорона материнства і дитинства; медична практика; стоматологічна практика; інша діяльність з охорони людини; діяльність допоміжного медичного персоналу, що виконується не в лікарнях і не лікарями.

04 квітня 2013 року, Міністерство охорони та здоров`я України, видало ліцензію медична практика серії АЕ № 197552, ТзОВ Готіс , та акредитаційний сертифікат серії МЗ № 014232 від 12 листопада 2018 року(а.с.61), який діє з 08 листопада 2018 року по 07 листопада 2021 року.

Ліцензія та сертифікат видані за місцем практики позивача, що збігаються з адресою розташування його будівлі та земельної ділянки.

Правила діяльності санаторно-курортних закладів визначаються Постановою Кабміну України Про затвердження Загального положення про санаторно-курортний заклад від 11 липня 2001 року № 805 (далі - Положення № 805).

Відповідно до пункту 1 Положення № 805, санаторно-курортний заклад - це заклад охорони здоров`я, що забезпечує надання громадянам послуг лікувального, профілактичного та реабілітаційного характеру з використанням природних лікувальних ресурсів курортів (лікувальних грязей та озокериту, мінеральних та термальних вод, ропи лиманів та озер, природних комплексів із сприятливими для лікування умовами тощо) та із застосуванням фізіотерапевтичних методів, дієтотерапії, лікувальної фізкультури та інших методів санаторно-курортного лікування.

Перелік закладів охорони здоров`я затверджено 28 жовтня 2002 року, наказом Міністерства охорони здоров`я України за № 385, який відносить санаторії до підкатегорії санаторно-курортних закладів, в числі закладів охорони здоров`я (пункт 1.4).

Об`єкти нерухомого майна Санаторію Гірська Тиса належать Позивачу та утворюють комплекс будівель санаторно-курортного закладу, де позивач провадить власну діяльність.

Відповідно до статті 47 Земельного кодексу України, до земель оздоровчого призначення належать землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей.

Нормативним актом, який визначає правила розташування і використання об`єктів нерухомого майна санаторно-курортного закладу є Наказ МОЗ України Про затвердження Державних санітарних правил розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладів від 19 червня 1996 року № 172 (далі - Правила № 172).

Згідно з пунктом 5.1. Правил № 172, харчоблок (їдальня) оздоровчого закладу повинен включати приміщення обідніх залів, виробничі, складські, побудові та технічні.

Відповідно до пункту 3.4. та пункту 3.5. Правил № 172, санітарні розриви між будівлями повинні бути від спальних корпусів до їдальні - 50 м.. Ідальня (клуб-їдальня) та інші господарські приміщення повинні бути розташовані по відношенню до спальних корпусів з підвітряної сторони з урахуванням рози вітрів.

Відповідно до пункту 3.23. ДСТУ 4281:2004 Заклади ресторанного господарства класифікація , їдальнею є заклад ресторанного господарства для обслуговування певного контингенту споживачів із різноманітним асортиментом продукції власного виробництва і закупних товарів, в якому страви можуть надавати у вигляді скомплектованих раціонів харчування.

Примітка: функціонує, як правило, за місцем роботи споживачів, у навчальних закладах, військових підрозділах, лікувальних та оздоровчих закладах, відділеннях лікарень, закладах соціальної підтримки малозабезпечених верств населення тощо. В їдальнях можуть функціонувати зали оздоровчої, лікувальної та лікувально-профілактичної призначеності. В якості спеціалізованих їдалень розрізняють дієтичні їдальні.

З наведеного випливає, що нормативні вимоги до влаштування санаторного закладу, дозволяють і передбачають наявність на території його діяльності об`єктів, призначених для надання послуг з харчування. Використання земельної ділянки, наданої для будівництва і обслуговування санітарно-оздоровчих закладів , шляхом розміщення на ній харчового блоку, як складової санаторно-оздоровчого закладу, не порушує вимог цільового використання такої землі.

Будівля та земельна ділянка її розташування дозволяють ТзОВ Готіс виконувати функції санаторно-курортного, оздоровчого закладу.

Із наведеного вбачається, що розміщення санаторієм харчоблоку (їдальні) є звичайною та нормативно врегульованою практикою надання послуг санаторно-оздоровчого закладу. Надання послуг харчування у їдальнях є елементом діяльності санаторного закладу.

З цією метою, будівля харчоблоку обслуговується позивачем в межах дозволеного виду використання земельної ділянки, що не суперечить її цільовому призначенню.

Отже, за таких обставин, судом встановлено, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад вказаного адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене,суд вважає висновки інспектора помилковими, у зв`язку з чим постанова про накладення адміністративного стягнення від 06.02.2020 р. є протиправною та підлягає до скасування.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 2, 5, 19, 25, 77, 90, 168, 246, 258, 293 Кодексу адміністративного судочинства України

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Рахівському, Тячівському районах Закарпатської області Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатської області Водош Ганни Дмитрівни про визнання протиправними та скасування акту індивідуальної дії- задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення від 06.02.2020 р. винесену державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Рахівському, Тячівському районах Закарпатської області Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Закарпатської області Водош Г.Д. стосовно ОСОБА_1 за ст. 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду через Дарницький районний суд м. Києва протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду

СУДДЯ О.Р. ЛУЖЕЦЬКА

Дата ухвалення рішення22.03.2021
Оприлюднено06.04.2021
Номер документу96015308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —753/2875/20

Рішення від 22.03.2021

Адміністративне

Дарницький районний суд міста Києва

Лужецька О. Р.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Дарницький районний суд міста Києва

Лужецька О. Р.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Дарницький районний суд міста Києва

Лужецька О. Р.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Дарницький районний суд міста Києва

Лужецька О. Р.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Дарницький районний суд міста Києва

Лужецька О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні