ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2010 р. Справа № 2-а-1226/10/0270
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Драчук Тетяни Олександрівни,
при секретарі судового засідання: Димчишина Тетяна Вікторівна
за участю представників сторін:
позивача : Бевз І.А.
відповідача : Нагорняка А.С., Дудчик О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: Тростянецької об'єднаної державної податкової інспекції
до: Приватного підприємства "Восток"
про: стягнення боргу по фінансових санкціях за рахунок майна
ВСТАНОВИВ :
В березні 2010 року до Вінницького окружного адміністративного суду надійшов позов Тростянецької ОДПІ до Приватного підприємства (далі - ПП) “Восток” про стягнення штрафних (фінансових) санкцій за рахунок майна.
Позов мотивовано тим, за ПП “Восток” рахується борг в розмірі 4497 гривень у зв’язку із застосуванням штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог пунктів 2.6, 2.8, 2.10 Положення “Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, затвердженого Постановою правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 року, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення з ПП “Восток” зазначеної суми боргу.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені у позові, просила щодо його задоволення.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали та просили відмовити в його задоволенні.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши та дослідивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ПП “Восток” (код ЄДРПОУ 32153537) зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Ладижинської міської ради, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію (а.с.8).
Згідно довідки Тростянецької ОДПІ № 213 від 17.12.2007 року, ПП “Восток” перебуває на обліку в Тростянецькій ОДПІ з 13.01.2003 року (а.с.18).
Також встановлено, що на виконання постанов Ладижинського міського суду від 18.09.2009 року та від 15.10.2009 року, начальником Контрольно-ревізійного відділу у м. Ладижин проведено позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності ПП «Восток»за період з 01.11.2007 року по 01.05.2009 року.
За результатами ревізії було складено акт № 24-31/41 від 29.10.2009 року, яким встановлено порушення ПП “Восток” пунктів 2.6, 2.8, 2.10 Положення “Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, а саме, встановлено несвоєчасне оприбуткування готівки в касі від надання послуг по охороні об’єктів на загальну суму 500 грн.; шляхом співставлення прибуткових та видаткових касових ордерів, касової книги за період з 01.11.2007 року по 01.04.2009 року встановлено випадки переліміту готівки в касі протягом періоду з 01.09.2008 року по 05.03.2009 року на загальну суму 3818,58 грн.; витрачання готівки з виручки від реалізації послуг та інших касових надходжень на виплати, що пов’язані з оплатою праці, соціальних виплат, допомоги при народженні дитини.
30.11.2009 року на адресу Тростянецької ОДПІ надійшло подання в.о. начальника КРВ у м. Ладижин № 24-21/709 від 10.11.2009 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій до ПП “Восток”, відповідно до «Порядку взаємного інформування органів державної контрольно-ревізійної служби України та органів державної податкової служби України про факти фінансових порушень та вжиті заходи», затвердженого спільним наказом Головного Контрольно-ревізійного управління України та Державної податкової адміністрації України N 143/514 від 22.12.2001 року.
Відповідно до пункту 4 зазначеного Наказу, у разі виявлення за результатами ревізії (перевірки) суб'єкта господарювання порушень фінансової дисципліни, зазначених у п. 2 цього Порядку, у триденний термін від дня підписання акта ревізії (перевірки) або письмових висновків органу державної контрольно-ревізійної служби на заперечення (зауваження) суб'єкта господарювання до акта ревізії (перевірки) з питань, зазначених у п. 2 цього Порядку, орган державної контрольно-ревізійної служби направляє до органу державної податкової служби, у якому платник податку перебуває на податковому обліку, копію акта (довідки) ревізії (перевірки) та інформацію, що містить такі дані: - коли, ким, на якій підставі і за який період проведено ревізію (перевірку); - повну назву суб'єкта господарювання, його підпорядкованість, місцезнаходження та код згідно з ЄДРПОУ; - які вимоги чинного законодавства (назва, дата, номер, стаття чи пункт нормативного акта, ким затверджений) і на яку суму порушено, а також обставини та характер виявлених порушень фінансової дисципліни; - які заходи для усунення виявлених порушень вжито органом державної контрольно-ревізійної служби та керівництвом суб'єкта господарювання в ході ревізії (перевірки).
Так, за наслідками розгляду подання КРВ у м. Ладижин № 24-21/709 від 10.11.2009 року, на підставі акта ревізії № 24-31/41 від 29.10.2009 року, Тростянецькою ОДПІ було прийняте рішення № 0000542355/0 від 03.11.2009 року про застосування до ПП «Восток»штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 4497 грн. за порушення пп.2.6, 2.8, 2.10 Положення “Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні” (а.с.26).
Тростянецькою ОДПІ було вжито заходи щодо погашення відповідачем боргу зі сплати штрафних (фінансових) санкцій, проте останнім борг так і не був сплачений, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідач не оскаржив.
Таким чином, станом на 11.05.2010 року заборгованість ПП «Восток»зі сплати штрафних (фінансових) санкцій становить 4497 гривень, що також підтверджується данними облікової картки відповідача.
Законом України «Про Контрольно-ревізійну службу в Україні»визначено, що позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державної контрольно-ревізійної служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, зазначених в цьому Законі.
Згідно пп.3 п.6 ч.5 ст.11 Закону України «Про Контрольно-ревізійну службу в Україні», позапланові виїзні ревізії суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державної контрольно-ревізійної служби за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Постановою правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 року, затверджено Положення “Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, яке визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою.
Відповідно до пп.2.6 Положення, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Підприємства можуть тримати в поза робочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб. За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських фінансових установ, які мають ліцензію Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на здійснення переказу коштів (п.2.8 Положення).
Підприємства мають право зберігати у своїй касі готівку, одержану в банку для виплат, що належать до фонду оплати праці, а також пенсій, стипендій, дивідендів (доходу), понад установлений ліміт каси протягом трьох робочих днів, уключаючи день одержання готівки в банку. Для проведення цих виплат працівникам віддалених відокремлених підрозділів підприємств залізничного транспорту та морських портів готівка може зберігатися в їх касах понад установлений ліміт каси протягом п'яти робочих днів, уключаючи день одержання готівки в банку. Готівка, що одержана в банку на інші виплати, має видаватися підприємством своїм працівникам у той самий день. Суми готівки, що одержані в банку і не використані за призначенням протягом установлених вище строків, повертаються підприємством до банку не пізніше наступного робочого дня банку або можуть залишатися в його касі (у межах установленого ліміту).
Підприємство має право зберігати в касі готівку для виплат, які належать до фонду оплати праці та здійснюються за рахунок виручки, понад установлений йому ліміт каси протягом трьох робочих днів з дня настання строків цих виплат у сумі, що зазначена в переданих до каси відомостях на виплату грошей.
Указом Президента України № 436/95 від 12.06.1995 року “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки” (далі-Указ №436/95) встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу.
Так, на підставі зазначеного Указу Президента, до ПП «Восток»були застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 4497 грн.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення є Закон України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ”(далі - Закон № 2181-ІІІ).
Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
Враховуючи те, що на день розгляду справи в судовому засіданні, сума боргу відповідачем не погашена, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідачем не оскаржене, у зв’язку з чим, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги Тростянецької ОДПІ до ПП “Восток” про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 4497 гривень є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, тому наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі.
У відповідності до статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, а згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС) України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Восток" (24321, Вінницька область, Тростянецький район, м. Ладижин, мкр-н 2-й,буд.40,кв.72, код ЄДРПОУ 32153537) на користь Державного бюджету (р/р 01040161400020 у ВДК в Тростянецькому районі Вінницької області, МФО 802219, код ЄДРПОУ 20087434) штрафні (фінансові) санкції в розмірі 4 497 (чотири тисячі чотириста дев’яносто сім) гривень .
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови оформлено: 14.05.2010 року.
Суддя Драчук Тетяна Олександрівна 12.05.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2010 |
Оприлюднено | 08.07.2010 |
Номер документу | 9604060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Драчук Тетяна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні