Рішення
від 06.04.2021 по справі 160/1513/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2021 року Справа № 160/1513/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Раївської сільської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

01 лютого 2021 року (27.01.2021 року направлена засобами поштового зв`язку) до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Раївської сільської ради, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним дії Раївської сільської ради, щодо відмови надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації;

- зобов`язати Раївську сільську раду надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації.

У позовній заяві наводяться мотиви про те, що підстави, з яких відповідач відмовив у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо спірної земельної ділянки, не передбачені вичерпним переліком, визначеним у статті 118 Земельного кодексу України, а тому такі дії та рішення Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області є протиправними і порушують право позивача на отримання безоплатно у власність обраної ним земельної ділянки.

24.02.2021 року Раївською сільською радою до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. В обґрунтування вказаного відповідач зазначив, що 53 сесію Раївської сільської ради сьомого скликання винесено проект рішення Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян . Відповідно до ст. 30 Регламенту Раївської сільської ради включенню питання до проекту порядку денного та його винесенню на розгляд пленарного засідання ради передує попередній розгляд цього проекту в постійних комісіях ради, до сфери повноважень яких належать ці питання (якщо рішення не процедурне). Питання, які не були попередньо розглянуті відповідними постійними комісіями ради до порядку денного не включаються та не розглядаються на сесії. Статус постійних комісій регламентований ст. 47 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні". Так, частиною другою цієї статті визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. За результатами вивчення та розгляду питань постійні комісії готують висновки та рекомендації. 02.09.2020 року на засіданні постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища Раївської сільської ради розглянуто проект рішення „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян". Постійні комісії є робочими (допоміжними) органами ради, та не є суб`єктами владних повноважень. Висновки постійних комісій мають рекомендаційний характер. Відповідно до ст. 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" на пленарних засіданнях рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні шляхом відкритого поіменного голосування депутатів, окрім випадків, визначених Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні", в яких рішення приймається таємним голосуванням. Стаття 59 Регламенту зазначає, що для прийняття рішень, з`ясування волевиявлення депутатів Ради на пленарних засіданнях Ради проводиться відкрите поіменне голосування. Відкрите голосування за допомогою електронної системи підрахунку голосів здійснюється у режимі фіксації волевиявлення депутатів. Якщо електронна система голосування відсутня у місці голосування або не працює, підрахунок голосів здійснюється секретаріатом пленарного засідання, який обирається на кожне пленарне засідання. Дані про результати поіменного голосування роздруковуються відразу після закриття пленарного засідання і надаються виконавчим апаратом Ради уповноваженим представникам депутатських фракцій та груп, а також депутатам Ради, за їх письмовим зверненням. Згідно статті 79 Регламенту засідання ради протоколюється. Ведення протоколу засідань здійснює посадова особа, якій рада доручає ці обов`язки та секретаріат пленарного засідання. Протокол засідання ради підписує головуючий на засіданні. Протоколи сесії Ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації" з урахуванням особливостей, визначених цим Регламентом. Отже, 02.09.2020 року на 53 сесії Раївської сільської ради сьомого скликання проект рішення „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян" обговорено та розглянуто, за результатами голосування рішення не прийнято. До того ж, Раївською сільською радою рішення про відмову в наданні дозволу щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянці ОСОБА_1 не виносилось.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.02.2021 року зазначена вище справа розподілена та 02.02.2021 року передана судді Пруднику С.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.02.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що позивач, ОСОБА_1 , 06.08.2020 року на ім`я голови Раївської сільської ради ОСОБА_2. звернулась із заявою, в якій просила надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га, кадастровий номер (1224887100:01:003:0043), що розташована на території Раївської сільської ради для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації. До заяви було додані копія паспорту, копія ідентифікаційного коду та викопіювання із схеми розміщення земельної ділянки. Дана заява отримано відповідачем 07.08.2020 року, вх. №01-11-1957/0/1-20.

Раївською сільською радою 28.08.2020 року був підготовлений проєкт рішення "Про надання дозволу на розроблення проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян № -53/VII. Даним проєтом вирішено надати згоду на поділ земельної ділянки з кадастровим номером 1224887100:01:003:0049 площею 9,0 га. Надати дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ - 01.03), громадянину: ОСОБА_1 - земельна ділянка орієнтовною площею 2,0 га, що розташована на території Раївської сільської ради, за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 1224887100:01:003:0049 (п. 1, п. 2, п.п. 2.2. п. 2).

02.09.2020 року на засіданні постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища Раївської сільської ради розглянуто проект рішення „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян".

До того ж, 02.09.2020 року на 53 сесії Раївської сільської ради сьомого скликання проект рішення „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян" обговорено та розглянуто, за результатами голосування рішення не прийнято.

Як вбачається із витягу з протоколу №5 засідання постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища Раївської сільської ради від 02.09.2020 року о 09:00 год., всього членів постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища - 6 чол., присутні 5 чол., відсутні 1 чол. Головував: ОСОБА_4. , голова постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища. Присутні депутати Раївської сільської ради: ОСОБА_3. , ОСОБА_5 . Затверджено порядок денний: Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян. Доповідач: ОСОБА_6 начальник відділу земельних відносин. (Прийнято одноголосно). Слухали: „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян". Доповідач: ОСОБА_6 начальник відділу земельних відносин Виступили: ОСОБА_4, голова постійної комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища, який запропонував громадянам ( ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_1 ) вищезгадані земельні ділянки взяти в оренду строком на 5-10 років. Вирішили: Рекомендувати сільській раді не погоджувати проект рішення „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян".

Відповідно до витягу з протоколу від 02.09.2020 року о 11:00 год. Раївської сільської ради Дніпропетровської області сьомого скликання п`ятдесят третя сесія, всього обрано депутатів - 26, зареєстровано: 20. Головує: ОСОБА_2., сільський голова. Даним проєктом затверджено порядок денний: Про надання дозволу на розробку проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян. Доповідач: ОСОБА_6 начальник відділу земельних відносин. (Прийнято одноголосно). Слухали: „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян". Доповів: ОСОБА_6 начальник відділу земельних відносин. ВИСТУПИЛИ: ОСОБА_5 , депутат сільської ради, заявив про конфлікт інтересів та звернувся до секретаріату з проханням внести дану інформацію до протоколу. ОСОБА_6 , начальник відділу земельних відносин довів до відома присутніх рішення постійної комісії сільської ради з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища про відмову у наданні дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ( ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_1 ). ОСОБА_5 , депутат сільської ради, звернувся до депутатів з проханням розглянути та підтримати даний проект рішення сільської ради. Інформував про наміри збільшувати обсяги виробництва з розведення равликів, що сприятиме введенню додаткових робочих місць. ОСОБА_9 , депутат сільської ради, заступник голови постійної комісії сільської ради з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища, аргументував рішення комісії відсутністю у заявників статусу учасника АТО чи іншого пільгового статусу. ОСОБА_4. , депутат сільської ради, голова постійної комісії сільської ради з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища, висловися проти надання заявникам земельних ділянок загальною площею 8 га у власність. Висловив думку щодо можливості надання дозволу на відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,5-2,0 га - у власність, а інші земельні ділянки - надати на умовах оренди.

Вирішили: Результати голосування: за-немає проти-14 утримались-5

усього - 20 (1 ( ОСОБА_5 ) - не брав участі у голосуванні) (Рішення не прийнято).

10.09.2020 року позивач звернулася із заявою до Раївської сільської ради у якій просила надати відповідь за результатами розгляду її клопотання від 06.08.2020 року. До заяви позивачем було додано лист Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 26.08.2020 № Р-824/0-1104/6-20, у якому зазначалося, що за інформацією, наданою відділом у Синельниківському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, на території Раївської сільської ради Синельниківського району розташована земельна ділянка з кадастровим номером 1224887100:01:003:0049, загальною площею 9,0000 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

На дану заяву позивачу, листом від 14.09.2020 року за вих. № 01-11-1228/0/2-20 виконавчим комітетом Раївської сільської ради повідомлено наступне:

…Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно- правовими актами (стаття 3 Земельного кодексу України).

Статус постійних комісій регламентований ст. 47 Закону України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР „Про місцеве самоврядування в Україні". Так, частиною другою цієї статті визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

За результатами вивчення та розгляду питань постійні комісії готують висновки та рекомендації.

Відповідно до п.34 ч. 1 ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селещної, міської ради вирішуються відповідно до закону, питання регулювання земельних відносин.

Чинним законодавством передбачено, що способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади щодо регулювання земельних відносин, є прийняття рішення сесії.

Згідно з ч. 17 ст. 46 Закону „Про місцеве самоврядування в Україні" сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону.

Відповідно до ст.58 Регламенту Раївської сільської ради на пленарних засіданнях рада може приймати у межах своєї компетенції та відповідно до вимог Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається після обговорення на її пленарному засіданні більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків голосування з процедурних питань, визначених цим Регламентом.

При встановленні результатів голосування до загального складу сільської ради враховується голос Раївського сільського голови, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні шляхом відкритого поіменного голосування депутатів, окрім випадків, визначених Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні", в яких рішення приймається таємним голосуванням.

Стаття 59 Регламенту зазначає, що для прийняття рішень, з`ясування волевиявлення депутатів Ради на пленарних засіданнях Ради проводиться відкрите поіменне голосування. Відкрите голосування за допомогою електронної системи підрахунку голосів здійснюється у режимі фіксації волевиявлення депутатів. Якщо електронна система голосування відсутня у місці голосування або не працює, підрахунок голосів здійснюється секретаріатом пленарного засідання, який обирається на кожне пленарне засідання.

Дані про результати поіменного голосування роздруковуються відразу після закриття пленарного засідання і надаються виконавчим апаратом Ради уповноваженим представникам депутатських фракцій та груп, а також депутатам Ради, за їх письмовим зверненням.

Згідно з статтею 79 Регламенту засідання ради протоколюється. Ведення протоколу засідань здійснює посадова особа, якій рада доручає ці обов`язки та секретаріат пленарного засідання. Протокол засідання ради підписує головуючий на засіданні. Протоколи сесії Ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації-" з урахуванням особливостей, визначених цим Регламентом.

Ураховуючи вищезазначене, 02.09.2020 року на 53 сесії Раївської сільської ради сьомого скликання проект рішення „Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян" розглянуто, за результатами голосування рішення не прийнято.

Раївською сільською радою рішення про відмову в наданні дозволу щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства громадянці ОСОБА_1 не виносилось… .

Вважаючи такі дії відповідача протиправними та такими, що не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, позивач звернулася з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться зокрема у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Такий порядок визначений статтею 118 Земельного кодексу України, згідно якої відповідний орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність, розглядає клопотання громадян, зацікавлених в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності, у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, зокрема: для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

Згідно частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 123 Земельного кодексу України визначено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що міські ради в межах своїх повноважень приймають нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.

Як встановив суд, на засіданні п`ятдесят третьої сесії Раївської сільської ради Дніпропетровської області VІІ скликання від 02.09.2020 року о 11:00 год присутніми було 20 депутатів, з яких за результатом голосування з питання надання дозволу на розробку проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян ( ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_1 ), ("за" - немає, "проти" - 14, "утримались" - 5, "усього" - 20. Рішення не прийняте.

Дослідивши правомірність дій Раївської сільської ради при розгляді питання про надання позивачу дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, суд вважає, що такий підсумок голосування, хоч і не свідчить про про бездіяльність сільської ради, однак не є рішенням (розпорядчим актом), передбаченим вимогами Земельного кодексу України стосовно розгляду цієї категорії заяв громадян.

В свою чергу ситуація, яка виникла, спричиняє правову невизначеність, оскільки заява позивача фактично залишається невирішеною через відсутність будь-якого конкретного рішення уповноваженого органу.

З іншої сторони такий результат голосування не можна розцінювати як виконання відповідачем свого обов`язку, оскільки відповідач був зобов`язаний прийняти рішення, обираючи з двох можливих та передбачених Земельного кодексу України варіантів: надання дозволу або мотивована відмова.

Суд не заперечує право колегіального органу приймати рішення в межах наданих йому повноважень, однак робити це він зобов`язаний з урахуванням чітких вимог та обмежень, встановлених законом, якими у цьому випадку є положення частини 7 статті 118 Земельного кодексу України.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 27.02.2018 в справі № 545/808/17.

Разом з тим, позовна вимога про зобов`язання Раївської сільської ради надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Діяльність органів державної влади регулюють закони та підзаконні акти, ці закони та підзаконні акти дають суб`єктам владних повноважень можливість користування певною свободою розсуду при вирішенні питань і встановлюють лише межі такої свободи, тобто наділяють їх дискреційними повноваженнями.

В той же час, завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності, тобто перевірки рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень на предмет дотримання ним при їх прийнятті (вчиненні) встановлених законом обов`язкових вимог.

Таким чином, позовна вимога щодо зобов`язання Раївської сільської ради надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, на підставі заяви від 06.08.2020 року є формою втручання в дискреційні повноваження та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, а відтак в цій частині позовних вимог необхідно відмовити.

Відповідно до частини 2 статті 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості й забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року №3-рп/2003).

Європейський суд з прав людини неодноразово у своїх рішеннях, аналізуючи національні системи правового захисту на предмет дотримання права на ефективність внутрішніх механізмів в аспекті забезпечення гарантій, визначених ст. 13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, вказував, що для того, щоб бути ефективним, засіб захисту має бути незалежним від будь-якої вжитої на розсуд державних органів дії, бути безпосередньо доступним для тих, кого він стосується (див. рішення від 06.09.2005 р. у справі Гурепка проти України (Gurepka v. Ukraine), заява №61406/00, п. 59); спроможним запобігти виникненню або продовженню стверджуваному порушенню чи надати належне відшкодування за будь-яке порушення, яке вже мало місце (див. рішення від 26.10.2000 р. у справі Кудла проти Польщі (Kudla v. Poland), заява №30210/96, п. 158) (п. 29 рішення Європейського суду з прав людини від 16.08.2013 р. у справі Гарнага проти України (Garnaga v. Ukraine), заява №20390/07).

Таким чином, враховуючи наведені вище обставини, які свідчать про порушення прав позивача та неправомірність дій Раївської сільської ради, суд вважає, що належним способом захисту порушеного права є:

- визнання протиправної бездіяльності Раївської сільської ради щодо прийняття рішення про надання чи відмову у наданні дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, що розташована на території Раївської сільської ради, за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 1224887100:01:003:0049 для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації;

- зобов`язання Раївської сільської ради повторно винести на розгляд сесії міської ради заяву позивача від 06.08.2020 про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, що розташована на території Раївської сільської ради, за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 1224887100:01:003:0049 для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації та прийняти одне з двох, передбачених Земельним кодексом України, рішень.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що відповідач не довів, що він діяв на підставі та у спосіб, передбачений Земельним кодексом України, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають частковому задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 908 грн., що документально підтверджується квитанцією №0.0.1970831278.1 від 11.01.2021 року.

Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 908 грн. підлягає стягненню з Раївської сільської ради за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Раївської сільської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Раївської сільської ради щодо прийняття рішення про надання чи відмову у наданні дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, що розташована на території Раївської сільської ради, за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 1224887100:01:003:0049 для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації.

Зобов`язати Раївську сільську раду повторно винести на розгляд сесії міської ради заяву позивача від 06.08.2020 про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га, що розташована на території Раївської сільської ради, за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 1224887100:01:003:0049 для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації та прийняти одне з двох, передбачених Земельним кодексом України, рішень.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Раївської сільської ради (код ЄДРПОУ 04339474) за рахунок за бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 908 грн. (дев`ятсот вісім гривень).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С. В. Прудник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2021
Оприлюднено08.04.2021
Номер документу96041430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1513/21

Рішення від 06.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні