Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
06 квітня 2021 р. Справа №200/2336/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Христофорова А.Б., розглянувши за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Факторія до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Донецького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Факторія до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою суду від 24 березня 2021 року провадження у справі відкрито, розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження, повідомлено учасників справи, що проведення підготовчого засідання у справі відбудеться 06 квітня 2021 року.
06 квітня 2021 року засобами електронної пошти від представника ГУ ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України до суду надійшло клопотання про заміну відповідача у справі № 200/2336/21-а Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ: 43142826) на Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ ДПС (ЄДРПОУ ВП: 44070187).
06 квітня 2021 року від позивача надійшло клопотання про проведення підготовчого засідання в порядку письмового провадження. Також у зазначеному клопотанні позивач не заперечував проти замін відповідача у справі № 200/2336/21-а Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ: 43142826) на Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ ДПС (ЄДРПОУ ВП: 44070187).
Розглянувши клопотання представника ГУ ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про заміну відповідача у справі № 200/2336/21-а Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ: 43142826) на Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ ДПС (ЄДРПОУ ВП: 44070187), суд зазначає наступне.
Приписами ст. 21-1 Закону України від 17 березня 2011 року № 3166-VI Про центральні органи виконавчої влади передбачено, що територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.
Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
Положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.
Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може делегувати керівнику територіального органу як відокремленого підрозділу такого центрального органу виконавчої влади окремі повноваження відповідно до положення про такий територіальний орган.
Територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, створюються і припиняються в порядку, визначеному законодавством.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовані як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, до якого включено Головне управління ДПС у Донецькій області.
Також установлено, що: територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Відповідно до п. 7 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227, ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Пунктом 1 Положення Про Головне управління ДПС у Донецькій області , затвердженого Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643, установлено, що Головне управління ДПС у Донецькій області (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі - ДПС).
ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Донецької області.
ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826).
Згідно з пп. 12 п. указаного Положення передбачено, що ГУ ДПС з метою організації своєї діяльності: 12) забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС у Донецькій області є відокремлений підрозділом Державної податкової служби України (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44070187)
Статтею 52 КАС України передбачено, що в разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання представника ГУ ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про заміну первинного відповідача у справі на Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України, в порядку процесуального правонаступництва.
06 квітня 2021 року представник відповідача до судового засідання не прибув, відзиву не направив, про дату час та місце розгляду справ був повідомлений належним чином.
06 квітня 2021 року від представника ГУ ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України надійшло клопотання про визнання не пропущеним строку для надання відзиву на позовну заяву ТОВ Факторія та надання часу і можливості надання до суду та учасникам процесу відзиву із відповідними та витребуваними доказами по справі.
Розглянувши клопотання представника відповідача про визнання не пропущеним строку для надання відзиву на позовну заяву ТОВ Факторія та надання часу і можливості надання до суду та учасникам процесу відзиву із відповідними та витребуваними доказами по справі, суд зазначає наступне.
За приписами частини 1 ст. 121 КАС України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Відповідно до ч. 6 вказаної статті, про поновлення або продовження процесуального строку, відмову у поновленні або продовженні процесуального строку суд постановляє ухвалу, яка не пізніше наступного дня з дня її постановлення надсилається особі, яка звернулася із відповідною заявою.
Враховуючи наведені в клопотанні обставини, суд приходить до висновку про визнання не пропущеним строку для надання відзиву на позовну заяву ТОВ Факторія та надання часу і можливості надання до суду та учасникам процесу із відповідними та витребуваними доказами по справі.
Також 06 квітня 2021 року від позивача до суду надійшли пояснення по справі, у яких зазначено, що на виконання ухвали суду від 24.03.2021 року щодо надання належним чином завірених копій податкової звітності по орендній платі з юридичних осіб, відповідно до яких виник податковий борг за спірний період із доказами їх надання податковому органу, позивач не має можливості надати зазначені докази, оскільки ним не здійснюється господарська діяльність з квітня 2014 року у зв`язку із фізичним знищенням будівель і споруд підприємства під час бойових дій на території міста Краматорська, що підтверджується сертифікатом Торгово-промислової палати України № 676 від 30.09.2014 року (реєстраційний номер 3435/05-4). Також позивач зазначив, що 11 листопада 2020 року відділом 2 управління ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях за фактами обстрілів в 2014 році промислових будівель ТОВ Факторія з боку незаконних збройних формувань терористичної організації ДНР зареєстровано кримінальне провадження № 22020050000000194 за ч. 1 ст. 258 КК України. З урахуванням викладеного позивач просить суд витребувати належним чином завірені копії податкової звітності по орендній платі з юридичних осіб, відповідно до яких виник податковий борг за спірний період із доказами їх надання податковому органу у відповідача.
Розглянувши клопотання позивача про витребування вище зазначених доказів у відповідача, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення (ч. 1 та ч. 2 ст.73 КАС України).
За правилами частин 1, 5 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Згідно з ч. 3ст. 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Відповідно до ч. 7 ст. 80 КАС України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
Згідно з ч. 8 ст. 80 КАС України у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність витребувати у відповідача належним чином завірені копії податкової звітності по орендній платі з юридичних осіб, відповідно до яких виник податковий борг за спірний період із доказами їх надання до податкового органу.
Також відповідно до приписів статті 179 КАС України, в кожній справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.
Згідно із вимогами ч. 2 ст. 173 КАС України, завданням підготовчого провадження є: 1) остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; 2) з`ясування заперечень проти позовних вимог; 3) визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; 4) вирішення відводів; 5) визначення порядку розгляду справи; 6) вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
За правилами ч. 2 ст. 180 КАС України, у підготовчому засіданні суд: 1) оголошує склад суду, а також прізвища секретаря судового засідання, перекладача, спеціаліста, з`ясовує наявність підстав для відводів; 2) з`ясовує, чи бажають сторони вирішити спір шляхом примирення або звернутися до суду для проведення врегулювання спору за участю судді; 3) у разі необхідності заслуховує уточнення позовних вимог та заперечень проти них та розглядає відповідні заяви; 4) вирішує питання про вступ у справу інших осіб, заміну неналежного відповідача, заміну позивача, залучення співвідповідача, об`єднання справ і роз`єднання позовних вимог, прийняття зустрічного позову, якщо ці питання не були вирішені раніше; 5) роз`яснює учасникам справи, які обставини входять до предмета доказування, які докази мають бути подані тим чи іншим учасником справи; 6) з`ясовує, чи повідомили сторони про всі обставини справи, які їм відомі; 7) з`ясовує, чи надали сторони докази, на які вони посилаються у позові і відзиві, а також докази, витребувані судом, чи причини їх неподання; пропонує учасникам справи надати суду додаткові докази або пояснення; вирішує питання про проведення огляду письмових, речових та електронних доказів за їх місцезнаходженням; вирішує питання про витребування додаткових доказів та визначає строки їх подання; вирішує питання про забезпечення доказів, якщо ці питання не були вирішені раніше; 8) вирішує питання про призначення експертизи, виклик у судове засідання експертів, свідків, залучення перекладача, спеціаліста; 9) за клопотанням учасників справи вирішує питання про забезпечення позову; 10) вирішує заяви та клопотання учасників справи; 11) направляє судові доручення; 12) встановлює строки для подання відповіді на відзив та заперечення; 13) встановлює строк для подання пояснень третіми особами; 14) встановлює строки та порядок врегулювання спору за участю судді за наявності згоди сторін на його проведення;15) призначає справу до розгляду по суті, визначає дату, час і місце проведення судового засідання (засідань) для розгляду справи по суті; 16) встановлює порядок з`ясування обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та порядок дослідження доказів, якими вони обґрунтовуються, під час розгляду справи по суті, про що зазначається в протоколі судового засідання; 17) вирішує питання про колегіальний розгляд справи; 18) здійснює інші дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.
Згідно із п. 3 ч. 2 ст. 181 КАС України, суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження, зокрема в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 180 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.
З огляду на викладене, враховуючи категорію справи, характер спірних правовідносин, обсяг та характер доказів у справі, враховуючи, що підготовче засідання проводиться з метою забезпечення повного, всебічного та об`єктивного вирішення справи, суд приходить до висновку про наявність підстав для відкладення підготовчого засідання для належної підготовки справи для розгляду по суті.
Керуючись положеннями ст.ст. 9, 48, 52, 77, 80, 173, 181, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В АЛ И В:
Клопотання представника Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, про заміну відповідача у справі - задовольнити.
Замінити відповідача у справі № 200/124/21-а з Головного управління ДПС у Донецькій області на його правонаступника Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (ідентифікаційний код ВП 44070187; 87515, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Італійська, будинок 59).
Клопотання представника Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, про визнання строку не пропущеним для надання відзиву до суду та учасникам процесу на позовну заяву ТОВ Факторія із відповідними та витребуваними доказами по справі - задовольнити.
Визнати строк для надання відзиву до суду та учасникам процесу на позовну заяву ТОВ Факторія із відповідними та витребуваними доказами по справі не пропущеним.
Клопотання ТОВ Факторія про витребування належним чином завірених копій податкової звітності по орендній платі з юридичних осіб, відповідно до яких виник податковий борг за спірний період із доказами їх надання до податкового органу у відповідача - задовольнити.
Витребувати у Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України:
- належним чином завірені копії податкової звітності по орендній платі з юридичних осіб, відповідно до яких виник податковий борг за спірний період із доказами їх надання до податкового органу.
Підготовче засідання в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Факторія до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити певні дії - відкласти.
Повідомити учасників справи, що проведення підготовчого засідання у справі відбудеться 13 квітня 2021 року о 14 год. 00 хв. в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду, за адресою: 84112, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Добровольського, буд. 1.
Копію ухвали направити учасникам справи.
У відповідності до ст. 14 КАС України, ухвали суду, що набрали законної сили є обов`язковими до виконання на всій території України. Не виконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремому оскарженню не підлягає.
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя А.Б. Христофоров
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2021 |
Оприлюднено | 08.04.2021 |
Номер документу | 96041638 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні