Постанова
від 05.04.2021 по справі 826/14248/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/14248/18 Головуючий у 1 інстанції: Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Вівдиченко Т.Р.

Суддів Безименної Н.В.

Оксененка О.М.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕД" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 грудня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕД" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій, рішення та зобов`язати вчинити дії, -

ВСТАНОВИЛА:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕД" звернувся до суду з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просив:

- скасувати Акт №192/26-15-14-07-01-10/30577485 від 02.08.2018 року на суму 102 825 грн. грошового зобов`язання Товариства в повному обсязі;

- визнати протиправними дії Головного управління ДФС у м. Києві щодо проведення перевірки та складання Акту №192/26-15-14-07-01-10/30577485 від 02.08.2018 року;

- зобов`язати Головне управління ДФС у м. Києві відновити показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕД" у період з 01.01.2014 року по 29.07.2016 року включно;

- заборонити Головному управлінню ДФС у м. Києві використовувати Акт №192/26-15-14-07-01-10/30577485 від 02.08.2018 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 грудня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погодившись з рішенням суду, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "РЕД" звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Зокрема, апелянт вказує, що проведення відповідачем перевірки є протиправним, оскільки, відбувалося в межах кримінальної справи на підставі ухвали слідчого судді, термін дії якої на момент перевірки закінчився.

23 лютого 2021 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від Головного управління ДПС у м. Києві надійшов відзив на апеляційну скаргу, яким підтримує позицію суду першої інстанції.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Частиною 2 статті 311 КАС України визначено, що якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.

Колегія суддів, враховуючи обставини даної справи, а також те, що апеляційна скарга подана на рішення, перегляд якого можливий за наявними у справі матеріалами на підставі наявних у ній доказів, визнала можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Головним управлінням ДФС у м. Києві на підставі направлення від 20.07.2018 року №726/26-15-14-07-01-18, відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 статті 75, п.п. 78.1.11 п. 78.1 статті 78 ПК України, та, у зв`язку із отриманням ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду міста Києва Демидовської А.І. від 01.08.2016 року у справі №760/6919/16-к, на підставі наказу Головного управління ДФС у м. Києві від 18.07.2018 року №11318, проведена документальна позапланова перевірка ТОВ РЕД з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Акротус-Систем (код 39474962), ТОВ Арнад плюс (код 39759943), ТОВ Ренесанс Славія Інвестмент (код 32852075), ТОВ Драйв Денс Київ (код 35997875), ТОВ ТІК Енергія (код 36424719), ТОВ Біо Плюс (код 36586825), ТОВ Світ Фуд (код 38864306), ТОВ Металлсервіс Україна (код 38946535), ТОВ Фондор Груп (код 39161539), ТОВ СТ Мідл (код 39165685), ТОВ Гран Бутік (код 39721811), ТОВ Арабікус (код 39795011), ТОВ Барбадос ЛТД (код 39861332), ТОВ Бром форс (код 39879596), ТОВ Інтер Текноледжі (код 39931839), ТОВ Елітстар Компані (код 39931996), ТОВ Марино Торг (код 39882792), ТОВ Домініка Трейд (код 39883204), ТОВ Бурж Ком (код 39936470), ТОВ Бурбон Трейд (код 39941606), ТОВ Вендер Проджект (код 39401391), ТОВ Коралсіті (код 39472352), ТОВ ВТК Сіріус (код 39707891), ТОВ Молгрант (код 39832034), ТОВ Мідленд Інвест (код 39852129), ТОВ Гард Комьюніті (код 39873662), ТОВ Білд Комьюніті (код 39873730), ТОВ Бест Комьюніті (код 39873877), ТОВ Консалтком (код 39932853), ТОВ Ленсі Груп (код 39932921), ТОВ Макао Союз (код 39938750), ТОВ Ареал Софт Груп (код 39954814), ТОВ Компанія Інвест Гарант (код 40136254), ТОВ Кортес-плюс (код 39710362), ТОВ Форест-таун 2015 (код 39882090), ТОВ Олмофо (код 39930086), ТОВ Профбудкомплекс (код 40028021), ТОВ ЄС Європейська будівельно-фасадна компанія (код 36850050), ТОВ Енкод Констракшн (код 39237361), ТОВ ТК Спектр (код 39730370), ТОВ Фреш продакшн (код 38799709), ТОВ Маджестик Лайн (код 38952491), ТОВ Анадора (код 39937233), ТОВ Сафарс (код 39937516), ТОВ Альтерсвіфт (код 39832055), ТОВ Врожай 2015 (код 39983410), ТОВ Стандарт промбуд (код 40047395), ТОВ РЗХ Лімітед (код 39526198), ТОВ Малаві (код 39861589), ТОВ Наполі Груп (код 39865997), ТОВ Багіра Фінанс (код 38750731), ТОВ ІК Дельта (код 39623466), ТОВ Голд Трейд (код 39279857), ТОВ Шериф комфорт (код 39735866), ТОВ Сурінам плюс (код 39861463), ТОВ Промомаркетгруп (код 39276264), ТОВ БК Нові Горизонти (код 39387168), ТОВ Нова Перспектива-2015 (код 39816164), ТОВ Інгер буд (код 39452095), ТОВ Будівельні технології Кразбуд (код 39323036), ТОВ Інтербілд Комьюніті (код 39932429), ТОВ Ека Строй Плюс (код 38637567), ТОВ Підлога-Бетон (код 37909981), ТОВ Біз-лайн (код 39621563), ТОВ ТД Метрокепітал Груп (код 37354392), ТОВ Сільник (код 37692894), ТОВ Фоса-Інтернейшнл (код 38380067), ТОВ Панорама-Скай (код 39343141), ТОВ Омелюх груп (код 39343995), ТОВ БК Профбуд-2015 (код 39669448), ТОВ Гранді плюс (код 39962762), ПП Будпостач-Закарпаття (код 37858019), ТОВ Салес ЛТД (код 39420964), ТОВ Аргенто Україна (код 39621144), ТОВ Алтіма Трейд (код 39870310), ТОВ Континент ДК (код 38387020), ТОВ Нубіром (код 39267705), ТОВ Астор Агротрейд (код 39590404), ТОВ Ковад Проммонтаж (код 34688267) за період з 01.01.2014 по 29.07.2016 .

За результатами перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві складено Акт від 02.08.2018 року №192/26-15-14-07-01-10/30577485, яким встановлено порушення ТОВ РЕД п. 44.1, п. 44.2, п. 44.6 статті 44, п.п. 134.1.1 статті 134, п. 135.1 статті 135 ПК України в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення фінансового результату з податку на прибуток у сумі 102 825 грн., у тому числі за 2015 рік - 86 075 грн., за 2016 рік - 102 825 грн. та порушення п. 198.1, 198.3, 198.6 статті 198 ПК України в результаті чого занижено ПДВ в періоді, що перевірявся на суму 20 565 грн., у тому числі, у квітні 2015 року на суму 3 355 грн., в травні 2015 - 8 000 грн., листопад 2015 року - 3 738 грн., грудень 2015 року - 632 грн., лютий 2016 року - 1490 грн., травень 2016 року - 1 683 грн., червень 2016 року - 1 667 грн.

Не погоджуючись з діями відповідача щодо проведення перевірки та з актом перевірки, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

За приписами п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Вичерпний перелік обставин, за наявності яких у контролюючого органу виникає право на здійснення документальної позапланової перевірки, закріплено у статті 78 Податкового кодексу України.

Згідно підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється, отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену ними відповідно до закону.

Відповідно до п. 78.2 ст. 78 ПК України, обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі п.п. 75.1.2 п. 75.1 статті 75, п.п. 78.1.11 п. 78.1 статті 78 ПК України, та, у зв`язку із отриманням ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду міста Києва Демидовської А.І. від 01.08.2016 року у справі №760/6919/16-к, винесеної в рамках кримінального провадження від 08.12.2015 р. 12015000000Ц00630 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 4 ст. 190 КК України, Головним управлінням ДФС у м. Києві прийнято наказ від 18 липня 2018 року №11318 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ РЕД (а.с. 241-242).

Головним управлінням ДФС у м. Києві на підставі вищевказаного наказу та направлення від 20.07.2018 року №726/26-15-14-07-01-18 проведена документальна позапланова перевірка ТОВ РЕД з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Акротус-Систем (код 39474962), ТОВ Арнад плюс (код 39759943), ТОВ Ренесанс Славія Інвестмент (код 32852075), ТОВ Драйв Денс Київ (код 35997875), ТОВ ТІК Енергія (код 36424719), ТОВ Біо Плюс (код 36586825), ТОВ Світ Фуд (код 38864306), ТОВ Металлсервіс Україна (код 38946535), ТОВ Фондор Груп (код 39161539), ТОВ СТ Мідл (код 39165685), ТОВ Гран Бутік (код 39721811), ТОВ Арабікус (код 39795011), ТОВ Барбадос ЛТД (код 39861332), ТОВ Бром форс (код 39879596), ТОВ Інтер Текноледжі (код 39931839), ТОВ Елітстар Компані (код 39931996), ТОВ Марино Торг (код 39882792), ТОВ Домініка Трейд (код 39883204), ТОВ Бурж Ком (код 39936470), ТОВ Бурбон Трейд (код 39941606), ТОВ Вендер Проджект (код 39401391), ТОВ Коралсіті (код 39472352), ТОВ ВТК Сіріус (код 39707891), ТОВ Молгрант (код 39832034), ТОВ Мідленд Інвест (код 39852129), ТОВ Гард Комьюніті (код 39873662), ТОВ Білд Комьюніті (код 39873730), ТОВ Бест Комьюніті (код 39873877), ТОВ Консалтком (код 39932853), ТОВ Ленсі Груп (код 39932921), ТОВ Макао Союз (код 39938750), ТОВ Ареал Софт Груп (код 39954814), ТОВ Компанія Інвест Гарант (код 40136254), ТОВ Кортес-плюс (код 39710362), ТОВ Форест-таун 2015 (код 39882090), ТОВ Олмофо (код 39930086), ТОВ Профбудкомплекс (код 40028021), ТОВ ЄС Європейська будівельно-фасадна компанія (код 36850050), ТОВ Енкод Констракшн (код 39237361), ТОВ ТК Спектр (код 39730370), ТОВ Фреш продакшн (код 38799709), ТОВ Маджестик Лайн (код 38952491), ТОВ Анадора (код 39937233), ТОВ Сафарс (код 39937516), ТОВ Альтерсвіфт (код 39832055), ТОВ Врожай 2015 (код 39983410), ТОВ Стандарт промбуд (код 40047395), ТОВ РЗХ Лімітед (код 39526198), ТОВ Малаві (код 39861589), ТОВ Наполі Груп (код 39865997), ТОВ Багіра Фінанс (код 38750731), ТОВ ІК Дельта (код 39623466), ТОВ Голд Трейд (код 39279857), ТОВ Шериф комфорт (код 39735866), ТОВ Сурінам плюс (код 39861463), ТОВ Промомаркетгруп (код 39276264), ТОВ БК Нові Горизонти (код 39387168), ТОВ Нова Перспектива-2015 (код 39816164), ТОВ Інгер буд (код 39452095), ТОВ Будівельні технології Кразбуд (код 39323036), ТОВ Інтербілд Комьюніті (код 39932429), ТОВ Ека Строй Плюс (код 38637567), ТОВ Підлога-Бетон (код 37909981), ТОВ Біз-лайн (код 39621563), ТОВ ТД Метрокепітал Груп (код 37354392), ТОВ Сільник (код 37692894), ТОВ Фоса-Інтернейшнл (код 38380067), ТОВ Панорама-Скай (код 39343141), ТОВ Омелюх груп (код 39343995), ТОВ БК Профбуд-2015 (код 39669448), ТОВ Гранді плюс (код 39962762), ПП Будпостач-Закарпаття (код 37858019), ТОВ Салес ЛТД (код 39420964), ТОВ Аргенто Україна (код 39621144), ТОВ Алтіма Трейд (код 39870310), ТОВ Континент ДК (код 38387020), ТОВ Нубіром (код 39267705), ТОВ Астор Агротрейд (код 39590404), ТОВ Ковад Проммонтаж (код 34688267) за період з 01.01.2014 по 29.07.2016 .

За результатами перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві складено Акт від 02.08.2018 року №192/26-15-14-07-01-10/30577485 (а.с. 14-33).

Вищевказаним Актом встановлено порушення ТОВ РЕД п. 44.1, п. 44.2, п. 44.6 статті 44, п.п. 134.1.1 статті 134, п. 135.1 статті 135 ПК України в результаті чого встановлено завищення від`ємного значення фінансового результату з податку на прибуток у сумі 102 825 грн., у тому числі за 2015 рік - 86 075 грн., за 2016 рік - 102 825 грн. та порушення п. 198.1, 198.3, 198.6 статті 198 ПК України в результаті чого занижено ПДВ в періоді, що перевірявся на суму 20 565 грн., у тому числі, у квітні 2015 року на суму 3 355 грн., в травні 2015 - 8 000 грн., листопад 2015 року - 3 738 грн., грудень 2015 року - 632 грн., лютий 2016 року - 1490 грн., травень 2016 року - 1 683 грн., червень 2016 року - 1 667 грн.

В апеляційній скарзі ТОВ РЕД посилається на протиправність дій Головного управління ДФС у м. Києві щодо проведення перевірки та складання Акту №192/26-15-14-07-01-10/30577485 від 02.08.2018 року проведення відповідачем перевірки відбувалося в межах кримінальної справи на підставі ухвали слідчого судді, термін дії якої на момент перевірки закінчився.

З даного приводу, колегія суддів зазначає наступне.

Матеріали справи свідчать, що рішення контролюючого органу про призначення документальної позапланової виїзної перевірки позивача ініційовано у зв`язку з надходженням до відповідача ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду міста Києва від 01 серпня 2016 року у справі №760/6919/16-к.

Як вірно зазначено судом першої інстанції, положення п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПК України містять імперативний припис щодо обов`язку контролюючого органу призначити позапланову перевірку у випадку отримання постанови слідчого судді про призначення перевірки. При цьому, виконання такого обов`язку не передбачає дослідження органом фіскальної служби підстав призначення відповідної перевірки слідчим та/або слідчим суддею, оцінювання правомірності та законності цієї перевірки. Правова оцінка дій слідчого щодо призначення податкової перевірки у рамках кримінального провадження здійснюється у порядку, визначеному кримінально-процесуальним законом.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 03 лютого 2021 року у справі 826/9464/18 вказала, що ухвала слідчого судді та наказ контролюючого органу на проведення документальної позапланової виїзної перевірки мають різну правову природу та різні правові наслідки. Зокрема, порядок проведення перевірок контролюючими органами визначається спеціальним податковим законодавством, що зумовлює виокремлення суб`єктів таких правовідносин (контролюючий орган як суб`єкт владних повноважень та платник податків), зміст правовідносин (здійснення суб`єктом владних повноважень функцій, що передбачені законодавством), а також, можливість оскаржити відповідний наказ контролюючого органу в порядку адміністративного судочинства.

Також, колегія суддів враховує висновки Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду, викладені у постанові від 21 лютого 2020 року у справі №826/17123/18, відповідно до яких, у разі якщо контролюючим органом була проведена перевірка на підставі наказу про її проведення і за наслідками такої перевірки прийнято податкові повідомлення-рішення чи інші рішення, то цей наказ як акт індивідуальної дії реалізовано його застосуванням, а тому, його оскарження після допуску платником податків посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки не є належним способом захисту права платника податків, оскільки, наступне скасування наказу не може призвести до відновлення порушеного права. Належним способом захисту порушеного права платника податків у такому випадку є саме оскарження рішення, прийнятого за результатами перевірки.

Із матеріалів справи вбачається, що на підставі Акту від 02.08.2018 року №192/26-15-14-07-01-10/30577485 Головним управлінням ДФС у м. Києві прийнято податкові повідомлення-рішення від 28 серпня 2018 року №4452615147, №44442615147, №4462615147 (а.с. 236-240).

Таким чином, вірним є висновок суду першої інстанції про те, що позивач не позбавлений права оскаржити прийняті за результатами документальної виїзної перевірки податкові повідомлення-рішення з підстав їх невідповідності закону чи компетенції контролюючого органу.

Колегія суддів зауважує, що оскаржуючи наслідки проведеної контролюючим органом перевірки у вигляді податкових повідомлень-рішень платник податків може посилатись на порушення порядку проведення такої перевірки, яким судами, поряд із встановленими в ході перевірки порушеннями податкового та/або іншого законодавства, має бути надана правова оцінка.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду, викладеною у вищевказаній постанові від 21 лютого 2020 року у справі №826/17123/18.

З огляду на зазначене, доводи апелянта про протиправність дій Головного управління ДФС у м. Києві щодо проведення перевірки ТОВ РЕД є необгрунтованими.

Також, необгрунтованими є посилання апелянта на ухвалу Київського апеляційного суду від 19 грудня 2018 року у справі №760/6919/16-к, якою скасовано ухвалу слідчого судді Солом`янського районного суду міста Києва від 01 серпня 2016 року, оскільки, на час проведення Головним управлінням ДФС у м. Києві перевірки позивача та складання оскаржуваного Акту від 02.08.2018 року №192/26-15-14-07-01-10/30577485, вказана ухвала слідчого судді була чинною та не скасованою.

З приводу посилання апелянта на постанову Верховного суду від 28 серпня 2018 року №812/1212/17, предметом позову у якій було визнання протиправним та скасування наказу податкового органу про проведення виїзної документальної позапланової перевірки, призначеної на виконання ухвали слідчого судді, слід зазначити наступне.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 03 лютого 2021 року у справі 826/9464/18, предметом позову у якій, також, було визнання протиправним та скасування наказу податкового органу про проведення виїзної документальної позапланової перевірки, призначеної на виконання ухвали слідчого судді, вказала, що про проведення документальної позапланової виїзної перевірки видано з метою збору доказів у межах кримінального провадження, а не для виконання контролюючим органом визначених ПК України повноважень.

Беручи до уваги зазначене, Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що цей позов не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. Поняття спору, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, у цій справі слід тлумачити в контексті частини третьої статті 124 Конституції України в ширшому значенні, тобто, як поняття, що стосується тих спорів, які не підпадають під юрисдикцію не лише адміністративних судів, а взагалі не підлягають судовому розгляду.

Щодо доводів апелянта про протиправність Акту перевірки від 02 серпня 2018 року №192/26-15-14-07-01-10/30577485, колегія суддів зазначає наступне.

Обов`язковою ознакою рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, як предмета адміністративного спору, є прямий (безпосередній) вплив рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень на правовий статус фізичної чи юридичної особи, тобто обмеження її прав, свобод, покладення на неї обов`язків.

Відповідно до п. 2 Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 року № 727, акт документальної перевірки - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки, відображає її результати і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду у постановах від 26 лютого 2019 року у справі №821/2424/15-а та від 13 лютого 2018 року у справі № 815/4940/16 вказав, що …акт перевірки є носієм доказової інформації, яка в подальшому має використовуватися контролюючим органом для прийняття рішення щодо визначення платникові податків грошових зобов`язань, застосування штрафних (фінансових) санкцій. Саме прийняті контролюючим органом рішення (податкові повідомлення - рішення, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій) і є підставою для виникнення у позивача прав чи обов`язків. У свою чергу акт перевірки, як власне і висновки викладені в ньому не є рішенням органу владних повноважень, а відтак не породжує для платника податків настання будь - яких юридичних наслідків та не впливає на його права, обов`язки та законні інтереси .

Таким чином, дії зі складання акту за результатами проведеної перевірки, з відображенням в ньому відповідної інформації та висновків, не можуть порушувати права та/або охоронювані законом інтереси особи в публічно-правових відносинах та не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжує для нього будь-яких обов`язків, а тому, судом першої інстанції правомірно відмовлено у задоволенні позовних вимог у цій частині.

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача відновити показники податкової звітності позивача у період з 01.01.2014 року по 29.07.2016 року включно та заборонити відповідачу використовувати Акт від 02.08.2018 року №192/26-15-14-07-01-10/30577485, судом першої інстанції вірно зазначено, що вони є похідними вимогами від первинної щодо визнання протиправними дії відповідача щодо проведення перевірки та скасування акту перевірки, а тому, такі вимоги задоволенню не підлягають.

Решта доводів та заперечень апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують.

Згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕД" та відсутність правових підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

При цьому, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕД" залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 грудня 2020 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.

Суддя-доповідач Вівдиченко Т.Р.

Судді Безименна Н.В.

Оксененко О.М.

Дата ухвалення рішення05.04.2021
Оприлюднено08.04.2021
Номер документу96048215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14248/18

Постанова від 05.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 30.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні