ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" грудня 2009 р. Справа № 2а-2 946/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Дутча к Л.В.
представника позивача Державної податкової інспе кції в Тлумацькому районі Ів ано-Франківської області П авлович М.І.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної по даткової інспекції в Тлумаць кому ройоні Івано-Франківськ ої області до Асоціації підприємців Тлумацького рай ону про стягнення подат кового боргу в розмірі 680 грив ень, -
ВСТАНОВИВ:
02 листопада 2009 року Держав на податкова інспекція в Тлу мацькому ройоні Івано-Франкі вської області (далі - по зивач) звернулася в суд з адмі ністративним позовом до Асоц іації підприємців Тлумацько го району (далі - відповідач) п ро стягнення податкового бор гу в розмірі 680 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протипр авно, в порушення пункту 3 част ини 1 статті 9 Закону України "П ро систему оподаткування", пу нкту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" своєчасно не бу ло подано податкової звітнос ті по податку на прибуток за 9 місяців 2008 року, півріччя 2008 рок у, 11 місяців 2008 та 2008 рік. За резул ьтатами проведених позиваче м невиїзних перевірок 24.10.2008 рок у та 09.04.2009 року вказані порушенн я були виявлені і до відповід ача застосовані штрафні (фін ансові) санкції в розмірі 680 гр ивень. Відповідачем в поруше ння підпункту 5.3.1 пункту 5.3 стат ті 5 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" не сплачено суму нара хованих штрафних санкцій.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених у позовній заяві. Суду по яснив, що відповідач перебув ає на обліку в Державній пода тковій інспекції в Тлумацько му ройоні Івано-Франківської області на загальних підста вах, вказав, що відповідач від мовився подати документи, пе редбачені наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни за №232 від 11.07.1997 року для вн есення його до Реєстру непри буткових організацій та уста нов.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що 19.10.2001 ро ку Тлумацьким районним управ лінням юстиції Івано-Франків ської області проведено держ авну реєстрацію юридичної ос оби - громадської організац ії Асоціації підприємців Тлу мацького району.
Стаття 3 Закону України «Про об' єднання громадян»визна чає, що громадська організац ія є об' єднання громадян дл я задоволення та захисту сво їх законних соціальних, екон омічних, творчих, вікових, нац іонально-культурних, спортив них та інших спільних інтере сів.
Особливості правового рег улювання діяльності громадс ьких організацій визначають ся Законом України «Про об' єднання громадян».
Частиною 3 статті 24 Закону Ук раїни «Про об' єднання грома дян»встановлено, що об' єдна ння громадян, створені ними у станови та організації зобов ' язані вести оперативний та бухгалтерський облік, стати стичну звітність, зареєструв атись в органах державної по даткової інспекції та вносит и до бюджету платежі у порядк у і розмірах, передбачених за конодавством.
Статтею 26 вказаного Закон у передбачено, що об' єднанн я громадян у встановленому п орядку подають фінансовим ор ганам декларації про свої до ходи та витрати.
Пунктом 3 частини 1 статті 14 Закону України «Про систему оподаткування»податок на пр ибуток підприємств, у тому чи слі дивіденди, що сплачуютьс я до бюджету державними неко рпоратизованими, казенними а бо комунальними підприємств ами віднесено до загальнодер жавних податків і зборів (обо в' язкових платежів). Стаття 4 цього ж Закону визначає, що п латниками податків і зборів (обов' язкових платежів) є юр идичні і фізичні особи, на яки х згідно з законами України п окладено обов' язок сплачув ати податки і збори (обов' яз кові платежі).
Пунктом 2.1.1 статті 2.1 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»визначен о платників податку на прибу ток з числа резидентів - суб ' єкти господарської діяльн ості, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюю ть діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на тер иторії України, так і за її меж ами.
У відповідності з пунктом 2 частини 1 статті 9 Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня»платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані подавати до держ авних податкових органів та інших державних органів відп овідно до законів декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів).
Згідно пункту 16.4 статті 16 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств» пла тники податку у строки, визна чені законом, подають до пода ткового органу податкову дек ларацію про прибуток за звіт ний період, розраховану наро стаючим підсумком з урахуван ням від' ємного значення об' єкта оподаткування минулих п одаткових періодів у разі йо го наявності відповідно до п ункту 6.1 статті 6 цього Закону. П ри цьому за звітні квартал, пі вріччя та три квартали платн ики податку подають спрощену декларацію, а за результатам и звітного року - повну.
Пунктом 2.2. Положення про Реє стр неприбуткових організац ій та установ, затверджених н аказом Державної податкової адміністрації України за №232 від 11.07.1997 року для внесення до Р еєстру неприбуткова організ ація або установа повинні по дати (надіслати) до податково го органу за її місцезнаходж енням реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також к опію статутних і установчих документів.
Пунктом 4.1.4 статті 4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»н а платників податків покладе но обов' язок подачі податко вих декларацій за базові под аткові (звітні) періоди, що дор івнюють календарному місяцю , календарному кварталу або к алендарному півріччю, календ арному року.
Судом встановлено, що позив ачем 24.10.2008 року та 09.04.2009 року прове дено невиїзну документальну перевірку відповідача з пит ання несвоєчасного подання п одаткової звітності з податк у на прибуток, якою встановле но, що відповідачем за період 9 місяців 2008 року, півріччя 2008 ро ку, 11 місяців 2008, 2008 рік не було по дано декларацію з податку на прибуток, що підтверджуєтьс я актами перевірки про резул ьтати невиїзної документаль ної перевірки своєчасності п одання податкової звітності за №00020/1530/260559984 від 24.10.2008 року та за № 0 0013/1530/26055984 від 09.04.2009 року (а. с. 7, 14).
Згідно підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" платник подат ків, що не подає податкову дек ларацію у строки, визначені з аконодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян за кожне таке неподан ня або її затримку.
Позивачем, на виконання пов новажень, передбачених стат тею 4 Закону України Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами", у ві дповідності до підпункту 17.1.1 п ункту 17.1 статті 17 вказаного Зак ону, за виявлені порушення, по датковими повідомленнями-рі шеннями від 24 жовтня 2008 року за №ER, та 09 квітня 2009 року за №0000241530/0 до відповідача застосовані штр афні (фінансові) санкції на су му 680 гривень. Оскільки, відпов ідачем не була порушена проц едура апеляційного узгоджен ня податкового зобов'язання, то сума вказаного податково го зобов'язання відповідача, у відповідності до пункту 5.2 с татті 5 Закону України Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" є узгодженою.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" встановлено, щ о у разі визначення податков ого зобов'язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах "а" - "в" під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пла тник податків зобов'язаний п огасити нараховану суму пода ткового зобов'язання протяго м десяти календарних днів ві д дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розп очинає процедуру апеляційно го узгодження.
Відповідачем, в порушення в ищевказаного обов'язку погаш ення нарахованої суми податк ового зобов'язання, не сплаче но податковий борг на суму 680 г ривень.
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги.
Судом встановлено, що позив ачем відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" було н адіслано відповідачу 12.11.2008 рок у першу податкову вимогу, а 16.12. 2008 року - другу податкову вимог у. Відповідач податкові вимо ги не оскаржував у строк пере дбачений законом, а тому сума податкових зобов'язань у від повідності до вказаного зако ну є узгодженою.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" узгоджена сума п одаткового зобов'язання, не с плачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Суд приходить до висновку, щ о узгоджена заборгованість з і сплати штрафних (фінансови х) санкцій застосованих за не своєчасне подання податково ї звітності з податку на приб уток на загальну сума 680 гриве нь є податковим боргом відпо відача, який ним несплачений .
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов'язаний погасити под атковий борг. Наявність тако го обов'язку у відповідача є в изначальною для вирішення вк азаного спору, крім того, дани й обов'язок забезпечується К онституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" встановлює, що активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.
Враховуючи вищевикла дене, суд приходить до виснов ку, що позовні вимоги Державн ої податкової інспекції в мі сті Івано-Франківську про ст ягнення з Асоціації підприєм ців Тлумацького району подат кового боргу в розмірі 680 грив ень є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задовол ення.
На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 167 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Асоціації підп риємців Тлумацького району, 78000, вулиця Грушевського, 2, міст о Тлумач, Івано-Франківська о бласть, ідентифікаційний код 26055984 в дохід державного бюджет у податковий борг в розмірі - 680 (шістсот вісімдесять) гриве нь.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Львівського апеляці йного адміністративного суд у. Відповідно до статті 186 Коде ксу адміністративного судоч инства України про апеляцій не оскарження постанови пода ється заява протягом 10 днів з дня складення постанови в по вному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м 20 днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. За ява про апеляційне оскарженн я та апеляційна скарга подаю ться до Львівського апеляцій ного адміністративного суду через Івано-Франківський ок ружний адміністративний суд .
Відповідно до статті 254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова с уду набирає законної сили пі сля закінчення 10-денного стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у 20-денний с трок, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави.
Суддя С.В. Остап' юк
Постанова в повному об сязі складена 08.12.2009 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2009 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 9605653 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні