ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" лютого 2010 р. Справа № 2а-2839/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Дутчак Л.В.
представника позивача: управління Пенсійного фонду України в місті Івано-Франкі вську Ласійчука О.П.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом управл іння Пенсійного фонду Україн и в місті Івано-Франківську до Орендного Івано-Франк івського шляхового ремонтно -будівельного управління №1 про стягнення заборгован ості в розмірі 34805,85 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
20.10.2009 року управління Пенс ійного фонду України в місті Івано-Франківську (далі - пози вач) звернулось в суд з адміні стративним позовом до Орендн ого Івано-Франківського шлях ового ремонтно-будівельного управління №1 (далі - відповід ач) про стягнення заборгован ості в розмірі 39790,53 гривень.
В судовому засіданні предс тавник позивача змінив позов ні вимоги, у зв' язку з частко вим погашення відповідачем з аборгованості. Просив стягну ти з відповідача несплачену заборгованість по сплаті стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування в розмірі 34776,65 гр ивень та штрафних санкцій в р озмірі 29,20 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем, в поруше ння статті 20, 106 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування", не погашено заборгованість за період з 01.09.2008 року до 02.02.2010 року по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування, з а несплату страхових внесків в розмірі 34776,65 гривень, позивач ем до відповідача застосован о фінансові санкції 29,20 гривен ь. Загальна сума несплаченої відповідачем заборгованост і 34805,85 гривень. Вважає, що сума н есплачених страхових внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування, штрафних санкцій підлягають стягненню з відповідача.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав навед ених в позовній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що відпо відач є юридичною особою та в зятий на облік управлінням П енсійного фонду України в мі сті Івано-Франківську, як пла тник страхових внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування.
Виключно Законом України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значаються: принципи та стру ктура системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов'язки; порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків; стягненн я заборгованості за цими вне сками.
Статтею 5 вказаного Закону й ого дію поширено на регулюва ння відносини, що виникають м іж суб'єктами системи загаль нообов'язкового державного п енсійного страхування. Дія і нших нормативно-правових акт ів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадка х, передбачених цим Законом, а бо в частині, що йому не супере чить.
Статтею 1 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, я кі відповідно до цього Закон у сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.
Відповідно до пункту 1 час тини 1 статті 14 даного Закону С трахувальниками відповідно є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб'єктів підприємниц ької діяльності, які обрали о собливий спосіб оподаткуван ня (фіксований податок, єдини й податок, фіксований сільсь когосподарський податок, при дбали спеціальний торговий п атент), які використовують пр ацю фізичних осіб на умовах т рудового договору (контракту ) або на інших умовах, передбач ених законодавством, або за д оговорами цивільно-правовог о характеру.
Частина перша статті 15 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування" визначає, що платн иками страхових внесків до с олідарної системи є страхува льники, зазначені в статті 14 ц ього Закону. Частина третя вк азаної статті встановлює, що страхувальники набувають ст атусу платників страхових вн есків до Пенсійного фонду з д ня взяття їх на облік територ іальним органом Пенсійного ф онду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язки стр ахувальників, пункт шостий я кої передбачає, що страхувал ьники зобов'язані нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що на відповідача покладено обов'язок нарахов увати та сплачувати страхові внески на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до управління Пенсійног о фонду України в місті Івано -Франківську.
Пункт 11.11. Інструкції про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 року за №21-1 встановлено, що пл атники страхових внесків, що місяця складають у двох прим ірниках розрахунок суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, у якому зазначаю ть самостійно обчислені суми страхових внесків.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язок стр ахувальників сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідачем само стійно розраховані суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування за період з 01.09.2008 рок у до 02.02.2009 року на загальну суму 41565,76 гривень, однак вказані зоб ов'язання сплачено тільки ча стково в розмірі 6789,11 гривень. Р ешта страхових внесків в роз мірі 34776,65 гривень за вказаний п еріод відповідачем не сплаче но.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідачем п орушено норми статті 20 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування", пункт 11.11. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України.
Судом встановлено, що позив ачем рішеннями про застосува ння фінансових санкцій за до нарахування органом Пенсійн ого фонду України або страху вальником сум своєчасно не о бчислених та не сплачених ст рахових внесків за №1653 від 20.05.2009 року позивачем застосовані д о відповідача фінансові санк ції в розмірі 29,20 гривень на сум у недоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування, я ке направлено відповідачу.
Частина 2 вказаної статті За кону передбачає, що суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Частиною 9 статті 106 вказаног о Закону України визначаютьс я фінансові санкції, які упов новажені застосовувати вико навчі органи Пенсійного фонд у до страхувальників, пункт 2 я кої передбачає, що за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альниками або територіальни ми органами Пенсійного фонду , накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєча сно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначен их сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно; 50 відсотків зазна чених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних дн ів.
Здійснення відповідачем н есвоєчасної сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування є підставою для засто сування штрафних санкцій у в ідповідності до вищевказани х норм Закону України "Про заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування", а сплата штрафних санкцій є обов'язко м відповідача.
Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відача, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку погашен ня заборгованості по сплаті страхових внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування, які виникли в наслідок несплати фінансови х санкцій.
В передбаченому законом по рядку рішення про застосуван ня фінансових санкцій відпов ідачем не оскаржувались і на раховані суми таких санкцій, у відповідності до статті 106 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів 9, 10 Інс трукції Про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни є узгодженими.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача п ро стягнення з Орендного Іва но-Франківського шляхового р емонтно-будівельного управл іння №1 заборгованості зі спл ати страхових внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування та штрафн их санкцій в розмірі 34805,85 гриве нь є обґрунтованими, а позовн і вимоги таким, що підлягають до задоволення.
На підставі статті 1 24 Конституції України, керуюч ись статтями 158-163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Орендног о Івано-Франківського шляхов ого ремонтно-будівельного уп равління №1, (76000, вулиця Макогон а, 23А, місто Івано-Франківськ, к од ЄДРПОУ 05466237) на користь управ ління Пенсійного фонду Украї ни в місті Івано-Франківську , (76018, вулиця Незалежності, 44, міс то Івано-Франківськ, код ЄДРП ОУ 20550895) заборгованість по спла ті страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування за періо д з 01.09.2008 року до 02.02.2010 року, застос ованих фінансових санкцій на загальну суму 34805 (тридцять чот ири тисячі вісімсот п' ять) г ривень 85 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апел яційне оскарження постанови подається заява протягом 10 дн ів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Заява про апеляційне о скарження та апеляційна скар га подаються до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Івано-Франкі вський окружний адміністрат ивний суд.
Відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України пост анова суду набирає законної сили після закінчення 10-денно го строку подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у 20-д енний строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя: Оста п'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 08.02.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9605692 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні