Ухвала
від 25.03.2021 по справі 127/6614/21
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/6614/21

Провадження №1-кс/127/2900/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2021 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СУ ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів в рамках кримінального провадження №12020020000000176 від 29.04.2020 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч. 5 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СУ ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 звернувся до слідчого суддіВінницького міськогосуду Вінницькоїобласті зданим клопотанням,яке погодженоз прокурором ОСОБА_4 ,посилаючись нате,що СУ ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному 29.04.2020 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020020000000176 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч. 5 ст. 191 КК України.

Обставини злочину: службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зловживаючи своїм службовим становищем, впродовж 2018-2019 років вчинили розтрату бюджетних коштів під час проведення закупівель товарів та послуг.

Комісією ДК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на підставі наказу № 1 від 02.01.2020 року проведено контроль окремих питань діяльності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Під час виконання завдань з управління підприємствами оборонно-промислового комплексу, що входять до складу Державного концерну " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (далі - ДК " ІНФОРМАЦІЯ_2 ", Концерн), виявлено факти заподіяння збитків державним інтересам через дії службових осіб Державного підприємства " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (далі - ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", Підприємство).

Так, Концерном в рамках наказу від 02.01.2020 №1 у період з 13 по 21.01.2020 проведено контроль окремих питань діяльності ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", в ході якого встановлено факти порушень і недоліків при здійсненні фінансово-господарської діяльності, що викладено в окремій довідці від 30.01.2020 (реєстр. №4.1/5 від 04.02.2020, копія додається).

Зокрема, протягом 2018-2019 рр. підприємством здійснювалися витрати на рекламні послуги на загальну суму 2 776 990,30 грн, в т.ч. на організацію конгресів, конференцій, обідів, вечірок тощо, які не підтверджено документально.

Так, ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " за договором від 01.04.2019 №9 сплачено ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_3 "535 228,0 грн (зареєстроване в м. Києві за адресою масової реєстрації, має в штаті 2 особи) за виконання різноманітних послуг та робіт. При цьому, згідно з актами наданих послуг, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » по вказаному договору від 01.04.2019 № 9 для ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у травні та липні 2019 року надавало послуги вантажного автомобільного транспорту на загальну суму 54900,0 грн, а також послуги прибирання території протягом жовтня - грудня 2019 року на загальну суму 90800,0 грн.

При цьому, до контролю не надано документів, які б підтверджували фактичне виконання Виконавцем послуг, вказаних у актах.

Також, акти виконаних робіт за надані рекламні послуги складались на майбутній місяць, тобто за послуги, які на момент складання акту не надані. Всього, за такими актами перераховано 275 300 грн.

Викладене вище може свідчити про маніпулювання та формальний підхід до виконання зобов`язань по договору, внаслідок чого Підприємству в рамках співпраці з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » нанесено збитки в загальній сумі 893 389 грн.

Крім того, виявлені факти закупівель Підприємством товарно - матеріальних цінностей за аналізами цін з ознаками фіктивності, що проведені на підставі пропозицій від учасників, отриманих до дати написання службової записки про необхідність закупівлі (аналіз цін від 23.10.2019 №7/1 та №8; аналіз цін від 23.10.2019 №7/1, аналіз цін №9 від 23.10.2019).

Так, за аналізом цін від 23.10.2019 №8 орієнтовна сума переплати за середніми цінами, склала 13 600,00 грн з ПДВ. або 48,8% від суми закупівлі, за аналізом цін від 23.10.2019 №7/1 сума переплати становить 4 325,00 грн з ПДВ.

Разом з тим, по окремим позиціям, за якими ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » сплатило ФОП ОСОБА_5 13 384 грн без ПДВ, сума переплати склала З 337 грн без ПДВ., або 25% від суми сплачених коштів.

Також через недотримання тендерної процедури здійснено закупівлю сувенірної продукції у ФОП ОСОБА_6 на суму 74,4 тис. грн із завищенням ціни на суму 49,91 тис. грн або 65% від суми закупівлі, а також завищення на 9,4 тис. грн ціни на покупці дефібрилятора, чим заподіяно збитки на вказану суму.

Крім того, встановлено порушення процедур закупівлі митно-брокерських послуг протягом 2017-2019 років у ПП " ОСОБА_7 ", якому сплатили більше 12.00 млн грн.

Зокрема, 16.10.2019 ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » оголошують електронні торги з орієнтовною вартість 8,45 млн грн на рік. Департаментом закупівель Концерну було запрошено до участі в торгах ряд профільних компаній. Як наслідок, вартість послуги згідно листів-підтверджень учасників знижена до 1,2 млн грн нарік.

Однак, тендер Підприємством скасовано по причині помилково визнаного обсягу робіт. Станом на сьогодні, новий тендер не оголошено, Підприємство продовжує співпрацювати з ПП " ОСОБА_7 ".

При цьому, різниця вартості операцій при імпорті товару з прайс-листа 1111 « ОСОБА_8 », який став підставою для формування початкової ставки, та комерційних пропозицій інших приватних структур, є вищою в діапазоні від 118% до 4725% .

Таким чином, орієнтовна сума збитків, за результатами скасованого тендеру може становити більше 7 млн грн у 2020 р.

Також, встановлено факти закупівлі без проведення конкурентних торгів на ЕТМ електричного обладнання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », чим порушено наказні вимоги Концерну. Зокрема, встановлено завищення ціни на закупівлі 52 світильників у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на суму 11 440,00 грн з ПДВ., чим заподіяно збитки Підприємству.

Крім того, встановлені системні порушення принципів закупівлі послуг з перевезення автомобільним транспортом, штучне обмеження конкуренції, зміна істотних умов при виконанні зазначених договорів, фіктивне надання послуг.

Так, протягом 2018-2019 років Підприємством проведено 7 тендерних процедур на закупівлю послуг з перевезення на загальну суму: 97,2 тис. грн та 1 аналіз цін. Але, сума фактичних виплат контрагентам склала 45,541 млн грн.

Встановлено, що Підприємством проведено тендери за участі пов`язаних осіб без допущення інших представників до торгів, що містить ознаки недобросовісної конкуренції та змови постачальників для надання преференцій попередньо визначеним фізичним особам - підприємцям, чим порушено наказні вимоги Концерну.

При цьому, майже усі перевізники (всі - фізичні особи-підприємці) обиралися за результатами проведення торгів на суму від 9 до 15.5 тисяч грн., а в подальшому змінювалися істотні умови, визначені тендерною документацією - вартість послуг тощо. Із 7 перевізників - переможців 5 не відповідають вимогам тендеру наявність певної кількості авто, вартість послуг тощо) і договору. У З перевізників надані довідки щодо відповідності переліку транспорту та встановлення GPS-трекерів на авто, схожі за візуальною ознакою між собою та зареєстровані «заднім» числом за однаковим номером.

Після укладення договорів з Підприємством переможці тендерів орендували необхідні транспортні засоби у інших осіб, які в попередні періоди вже надавали ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " послуги перевезень.

Разом з тим, встановлено завищення кількості рейсів за день, що впливає на суми розрахунків та протяжності маршрутів близько на 40%, а також зазначення недостовірних відомостей в актах виконаних робіт. Загальна сума збитків ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " від співпраці з ФОП - перевізниками складає 15 568 424 грн.

Також, задокументовано факт безпідставного перерахування 26.12.2019 року 98 500 грн фізичній особі- підприємцю ОСОБА_9 за послуги з миття вікон та фасаду будівлі Підприємства, які фактично не надавались, чим завдано збитки підприємству.

Крім того, встановлено численні порушення під час проведення ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " будівельних робіт та придбання будівельних матеріалів без проведення процедури закупівлі, що призвело до завищення цін та завдання збитків Підприємству.

Так, згідно з актами виконаних робіт по об`єкту: «Реконструкція виробничого корпусу по АДРЕСА_1 » (далі - Об`єкт) підрядними організаціями виконано роботи по реконструкції виробничого цеху, внутрішні системи вентиляції, опалення, теплопостачання, водопостачання, електромонтажні роботи, покрівля, ремонт фасаду тощо на загальну суму 101,840 млн. грн.

При цьому, встановлено необгрунтоване застосування підвищуючого коефіцієнту. Так, при визначенні вартості будівельних робіт застосований підвищуючий коефіцієнт 1.2 на підставі акту від 28.12.2017 року про виконання робіт в умовах діючого підприємства, складений представниками ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " та представниками ДП " ІНФОРМАЦІЯ_6 " та завізований директорами означених Підприємств. Вказаний коефіцієнт застосовано, всупереч вимогам ДБН А.3.1-5:2009 "Організація будівельного виробництва", затверджених наказами Мінрегіонбуду України від 25.12.2009 № 689, від 31.08.2010 № 334 і від 25.05.2011 № 53, чинних з 01.01.2012.

Про порушення при застосуванні зазначеного вище коефіцієнту Концерн повідомляв Підприємство листами від 26.02.2018 №UOP4.5-1760, від 27.03.2018 №UOP4.5-2698 та від 20.04.2018 №UOP4.5-3604, однак рекомендації щодо видалення коефіцієнту 1.2 із акту КБ - 2 в виконано лише ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 ".

Таким чином, необгрунтоване застосування коефіцієнту призвело до завищення вартості будівельних робіт з реконструкції виробничого цеху безпосередньо ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_5 " в період 2017-2018 років на суму 1972,5099 тис. грн, ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_8 " при опорядженні адміністративної будівлі на суму 141,70510 тис. грн, 1111 " ОСОБА_10 " при встановленні вікон на суму 9,2799 тис. грн, чим заподіяно збитки Підприємству на загальну суму 2123,4948 тис. грн.

Крім того, Концерн листами від 27.03.2018 №UOP4.5-2698 та від 20.04.2018 №UOP4.5-3604 зобов`язував керівника Підприємства здійснити усунення виявлених порушень при закупівлі комплекту покрівельних матеріалів у ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_9 " з перевищенням вартості на 977 735,70 грн з ПДВ., чим заподіяно збитки Підприємству на вказану суму.

Однак при аналізі вартості будівельних матеріалів, придбаних в подальшому в період 2018-2019 року, встановлено, що дане порушення не тільки не усунуто, а й надалі будівельні матеріали закуповувались із завищенням вартості. Так без проведення тендерів Підприємство закуповувало металопрокат за цінами, які не відповідають ринковим, внаслідок чого переплата склала 615 668,49 грн з ПДВ, чим завдано збитки ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".

Перевіркою наданих Підприємством актів виконаних ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_10 " робіт по улаштуванню фасадів за договором № від 16.08.2018 року встановлено завищення вартості використаних будівельних матеріалів на суму 2941,92152 тис. грн, чим завдано збитки ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".

Також, встановлено внесення недостовірних даних в акти виконаних робіт щодо обсягів робіт по монтажу та пусконалагоджуванню системи пропуску, відеоспостереженню ФОП ОСОБА_11 , якому разом із матеріалами (закуплені у нього ж) сплачено 1708,15405 тис. грн.

Так, роботи по монтажу зазначених систем проводили паралельно як спеціалісти Підрядника так і спеціалісти підприємства. Підрядником подано в актах трудовитрат робітників-монтажників 6309,49 людино-годин, що відповідає 788,7 змінам. В той же час, комісією встановлено, що роботи з боку ФОП ОСОБА_12 виконувались лише 2 особами та підтверджено використання 2896 людино-годин. Таким чином, Підприємством зайво сплачено 151 012,8 грн в прямих витратах без урахування ЄСВ, ПДВ, прибутку та адміністративних витрат, які нараховуються додатково, чим заподіяно збитки на вказану суму.

Всього встановлено порушень при проведенні будівельних робіт, що призвели до заподіяння збитків Підприємству, на загальну суму 6,828 млн грн.

Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначених фактів, зокрема для отримання відомостей, котрі є необхідними для належної кваліфікації вчиненого діяння, у даному провадженні є потреба у вилученні в ПП « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) наступних документів: договорів (з додатками та додатковими угодами), укладених ПП « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2017-2020 роках, актів виконаних робіт по договорам, платіжної, тендерної документації, яка розроблялась для участі у тендерних торгах по наданню послуг ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2017-2020, а також інших документів підтверджуючих господарські відносини та взаєморозрахунки з ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Враховуючи, що зазначені вище документи мають важливе значення для встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, необхідні при проведенні ряду експертиз, а також те, що іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо, слідчий звернувся з даним клопотанням до суду.

В судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, суду надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, клопотання підтримав.

Представник ПП « ОСОБА_7 » в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином, відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України слідчий суддя розглянув клопотання у його відсутність.

Дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання є обґрунтованим та підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

В судовому засіданні встановлено, що СУ ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №12020020000000176 від 29.04.2020 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч. 5 ст. 191 КК України, по факту розтрати бюджетних коштів під час проведення закупівель товарів та послуг службовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » впродовж 2018-2019 років.

Під час проведення досудового розслідування було встановлено порушення процедур закупівлі митно-брокерських послуг протягом 2017-2019 років у ПП " ОСОБА_7 ", що підтверджується довідкою «Про результати контролю окремих питань фінансово-господарської діяльності Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Враховуючи вищевикладене, вважаю, що матеріалами кримінального провадження та клопотанням слідчого доведено факт того, що документи, про доступ до яких клопоче слідчий, перебувають у володінні ПП " ОСОБА_7 ", самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, тому клопотання підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 107, 159, 162, 163, 164, 165, 309 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання задоволити.

Надати слідчому СУ ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_3 , або членам слідчої групи ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , дозвіл на тимчасовий доступ до наступних документів:

- договорів (з додатками та додатковими угодами), укладених ПП « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2017-2020 роках, актів виконаних робіт по договорам, платіжних доручень та виписок по рахунках про надходження грошових коштів від ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 », тендерної документації, яка розроблялась для участі у тендерних торгах по наданню послуг ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2017-2020, а також інших документів, підтверджуючих господарські відносини та взаєморозрахунки з ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що за адресою: АДРЕСА_2 , з можливістю вилучення належним чином завірених їх копій.

Строк дії ухвали не може перевищувати двох місяців з дня постановлення ухвали, за виключенням ухвал, постановлених на виконання вимог ч. 2 ст. 562 КПК України.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення25.03.2021
Оприлюднено28.05.2024
Номер документу96059535
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/6614/21

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Клапоущак С. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні