Постанова
від 22.03.2010 по справі 186/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-186/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 березня 2010 року м.Одеса

Одеський окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.

при секретарі судового зас ідання: Коваленко І.І.

за участю сторі н:

від позивача - Кіндяк Н.В.( по довіреності)

від відповідача-Ангур ян В.С. (на підставі розпорядже ння)

- Сухой А.А . (по довіреності)

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні в при міщенні Одеського окружного адміністративного суду адмі ністративну справу за позово м Одеського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Комунального підприємства Арцизького рай онного підприємства «Антрац ит»про стягнення суми адміні стративно-господарських сан кцій за невиконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів у 2008 році у розмірі 7656 грн. 25 коп. та пені за порушення встановлених зако нодавством термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій у розмірі 583 грн. 41 ко п., всього 8239 грн. 66 коп.,-

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністрат ивним позовом звернулося Оде ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Комунального підприєм ства Арцизького районного пі дприємства «Антрацит»про ст ягнення суми адміністративн о-господарських санкцій за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 7 656 грн. 25 коп. та пені за порушенн я встановлених законодавств ом термінів сплати адміністр ативно-господарських санкц ій у розмірі 583 грн. 41 коп., всього 8239 грн. 66 коп.

Позовні вимоги вмотивов ані тим, що відповідачем у 2008 ро ці не був дотриманий нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів, а саме ві дповідач повинен був створит и 1 місце для працевлаштуванн я інвалідів, проте не створив жодного. Сума адміністра тивно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце с тановить 7656 грн. 25 коп. Відповід ач у добровільному порядку н е сплатив зазначену суму у вс тановлені законодавством ст роки, у зв' язку з чим Одеськи м обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів була нарахована пеня вихо дячи з 120 % річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, заборгованість відповід ача по якій становить 583 грн. 41 к оп.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала в повному обсязі та прос ила задовольнити з підстав в икладених в позовній заяві.

Представник відповідача п озов не визнав та просив відм овити у його задоволенні, пос илаючись на обставини виклад ені у письмових запереченнях , зокрема на те, що державна сл ужба зайнятості не направлял а інвалідів для працевлаштув ання, відсутність прибутку у 2008 році, неможливість створит и безпечні умови праці для ін валідів на підприємстві.

Вивчивши матеріали справи , заслухавши пояснення предс тавників сторін, перевіривши їх доказами, суд вважає, що ад міністративний позов підляг ає задоволенню в повному обс язі з наступних підстав.

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні»від 21 берез ня 1991р. №875-XI підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи прац ює 8 і більше осіб, реєструютьс я у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту ін валідів за своїм місцезнаход женням і щороку подають цим в ідділенням звіт про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів.

Судом встановлено, що 06 листопада 2009 року відповідач ем до Одеського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів було надано звіт про зайнятість і працев лаштування інвалідів за 2008 рі к за формою № 10-ПІ (аркуш справи 9), в якому було зазначено, що се редньооблікова чисельність штатних працівників Комунал ьного підприємства Арцизько го районного підприємства «А нтрацит»у 2008 році склала 8 осіб .

Згідно з вимогами статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо облікової чисельності штатн их працівників облікового ск ладу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одног о робочого місця.

Кількість інвалідів-штат них працівників, які відпові дно до ст.19 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні»мали бути працевлаштовані на під приємстві відповідача у 2008 ро ці дорівнює 1 особі.

Проте з вищевказаного а кту перевірки вбачається, що у 2008 році на підприємстві відп овідача не працювало жодного .

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.

Згідно з положеннями Госп одарського кодексу України а дміністративно-господарськ і санкції є одним з видів госп одарських санкцій.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 ГК Укра їни, учасники господарських відносин несуть господарськ о-правову відповідальність з а правопорушення у сфері гос подарювання шляхом застосув ання до правопорушників госп одарських санкцій на підстав ах і в порядку, передбачених ц им Кодексом, іншими законами та договором.

Згідно з ч. 2 ст. 218 ГК України у часник господарських віднос ин відповідає за невиконання або неналежне виконання гос подарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, я кщо не доведе, що ним вжито усі х залежних від нього заходів для недопущення господарськ ого правопорушення.

Відповідно до вимог ч . ч. 2, 3 ст. 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні» підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно розр аховують кількість робочих м ісць для працевлаштування ін валідів відповідно до нормат иву, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпе чують працевлаштування інва лідів. Підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць, вих одячи з вимог статті 18 цього З акону.

Таким чином, на підприємств а покладається обов'язок щод о створення за власні кошти, у межах доведеного нормативу, робочих місць для працевлаш тування інвалідів, щодо нада ння щорічно до 1 лютого року, щ о настає за звітним, до відділ ень Фонду соціального захист у інвалідів відомостей про с ередню річну заробітну плату на підприємстві, середньооб лікову чисельність штатних п рацівників облікового склад у та про кількість працюючих інвалідів та щодо інформува ння державної служби зайнято сті та місцевих органів соці ального захисту населення пр о вільні робочі місця та вака нтні посади, на яких може вико ристовуватися праця інвалід ів.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість насе лення»від 01.03.1991р. підприємства , установи і організації неза лежно від форми власності ре єструються у місцевих центра х зайнятості за їх місцезнах одженням як платники збору д о Фонду загальнообов' язков ого державного соціального с трахування України на випадо к безробіття, щомісяця подаю ть цим центрам адміністратив ні дані у повному обсязі про н аявність вільних робочих міс ць (вакансій), у тому числі при значених для працевлаштуван ня інвалідів.

Як вбачається з ч. 3 ст.18 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991р. №875-XI (зі змінами та доповненнями) п ідприємства, установи, орган ізації, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, з обов' язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Таким чином, виконанню відп овідними органами обов'язку працевлаштовувати інваліді в повинно передувати вжиття підприємством необхідних за ходів для забезпечення таког о працевлаштування, до яких н алежать, зокрема, створення в установленому порядку робоч их місць у межах нормативу та інформування названих орган ів про наявність таких вакан тних посад для інвалідів.

Судом встановлено, що відпо відач у 2008 році не інформував д ержавну службу зайнятості пр о створення (пристосування) р обочих місць для працевлашту вання інвалідів та про вільн і робочі місця та вакантні по сади, на яких може використов уватися праця інвалідів, що п ідтверджується листом Арциз ького міськрайонного центру зайнятості № 181/12/04 від 24.02.2010 року (а ркуш справи 28).

Таким чином суд приходить д о висновку, що у 2008 році відпові дачем не було вжито усіх зале жних від нього заходів для не допущення правопорушення у в игляді недотримання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів та у зв' язку з цим відповідач має нес ти відповідальність у вигляд і адміністративно-господарс ьких санкцій, передбачених с т. 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні».

Суд не приймає до уваги поси лання представника відповід ача на те, що державна служба з айнятості не направляла інва лідів для працевлаштування н а підприємстві відповідача, оскільки відповідач як було встановлено не повідомляв пр о наявність в нього вакансій , а тому державна служба зайня тості не знала про вакансії (в акансію) та не могла направля ти на підприємство відповіда ча інвалідів для працевлашту вання.

Твердження представників відповідача про неможливіст ь створити на підприємстві б езпечні умови праці також не приймається судом до уваги, о скільки відповідно до положе нь діючого законодавства це не є підставою для звільненн я роботодавця від відповідал ьності за недотримання норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів.

Той факт, що у 2008 році відпові дач не перебував на обліку у О деському обласному відділен ні Фонду соціального захисту інвалідів також не звільняє його від сплати адміністрат ивно-господарських санкцій, оскільки відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні» відпов ідач, маючи у 2008 році 8 осіб прац івників за штатним розкладом (аркуш справи 33) повинен був за реєструватися у відповідно му відділенні Фонду соціальн ого захисту інвалідів за сво їм місцезнаходженням, а саме у Одеському обласному відді ленні Фонду соціального захи сту інвалідів.

Також законодавство Украї ни не передбачає звільнення юридичних осіб від відповіда льності за недотримання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів, у ви падку якщо штатний розклад з атверджується не самою юриди чною особою, а органом місцев ого самоврядування. Відсутні сть прибутку у 2008 року у підпри ємства відповідача також не звільняє його від відповідал ьності, передбаченої Законом України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», оскільки представн иком відповідача у судовому засіданні підтверджено, що п ідприємство відповідача на о бліку платників податків рах ується як прибуткове підприє мство.

Таким чином суд приходить д о висновку, що у 2008 році відпові дачем не було вжито усіх зале жних від нього заходів для не допущення правопорушення у в игляді недотримання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів та у зв' язку з цим відповідач має нес ти відповідальність у вигляд і адміністративно-господарс ьких санкцій, передбачених с т. 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні».

Згідно з ч.4 ст.20 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, с амостійно у строк до 15 квітня року, наступного за роком, в як ому відбулося порушення норм ативу, встановленого частино ю першою статті 19 цього Закону .

Сума адміністартивно-гос подарських санкцій за недотр имання відпоідачем у 2008 році н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в ідповідно до ч. 1 ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» дорівнює 15312 грн. 50 коп. (ро змір середньомісячної зароб ітної плати штатного працівн ика) : 2=7656 грн. 25 коп., що підтвердж ено розрахунком адміністрат ивно-господарських санкцій з а 2008 звітний рік (а.с. 10). Судом вс тановлено, що відповідач у ст рок до 15 квітня 2009 року не сплат ив вищезазначену суму адміні стративно-господарських сан кцій.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені. Пеня о бчислюється виходячи з 120 відс отків річних облікової ставк и Національного банку Україн и, що діяла на момент сплати, н арахованої на повну суму нед оїмки за весь її строк.

Одеське обласне відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів нарахувало відпов ідачу пеню за період з 15.04.2009 рок у по 25.12.2009 року. Розмір обліково ї ставки НБУ станом на 25.12.2009 рок у складає 10,25, тобто 120 відсотків річних облікової ставки Нац іонального банку України та складає 120х10,25/100=12,3%. Ставка пені за один день дорівнює 12,3%/365=0,03 % .

Пеня була нарахована за пер іод з 15.04.2009 року по 25.12.2009 року, що до рівнює 254 дням. Таким чином роз мір пені за вказаний період д орівнює 7656 грн. 25 коп. х 0,03%х 254 днів = 583 грн. 41 коп.

Судом встановлено, що ста ном на 17 березня 2010 року заборг ованість по адміністративно -господарським санкціям та п ені відповідач не погасив.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно зі ст.86 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об'єктивно му дослідженні.

Суд дослідивши наявні в мат еріалах справи докази, прихо дить до висновку, що з урахува нням наведених приписів чинн ого законодавства, неповідом лення відповідачем органів п рацевлаштування, про наявніс ть вакантних посад для праце влаштування інвалідів унемо жливлює направлення відпові дними органами до підприємст ва інвалідів для працевлашту вання у звітному періоді на в иконання завдань Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні»зазначених у його вступні й частині - гарантування інв алідам рівні з усіма іншими г ромадянами можливості для уч асті в економічній, політичн ій і соціальній сферах життя суспільства, створення необ хідних умов, які дають можлив ість інвалідам вести повноці нний спосіб життя згідно з ін дивідуальними здібностями і інтересами та не дозволило р еалізувати їх право згідно з і ст. 17 вказаного Закону Украї ни працювати на підприємства х (об' єднаннях), в установах і організаціях із звичайними умовами праці, в цехах і на діл ьницях, де застосовується пр аця інвалідів.

Таким чином, суд вважає, щ о відповідач не виконав всіх своїх обов' язків по дотрим анню нормативу робочих місць для забезпечення працевлашт ування інвалідів та не вжив в сіх належних заходів для нед опущення вказаного правопор ушення, а також своєчасно не с платив суму адміністративно -господарських санкцій, в зв' язку з чим суд вважає можливи м задовольнити позовні вимог и щодо стягнення суми адміні стративно-господарських сан кцій в розмірі 7656 грн. 25 коп. та п ені за порушення встановлени х законодавством термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій у розмірі 583 г рн. 41 коп.

На підставі викладеног о суд вважає, що позовні вимог и підлягають задоволенню в п овному обсязі.

Керуючись ст.ст. 19, 20 Закону У країни «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», ч.4 ст.20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» , ст.ст. 216,218 ГК України, ст.ст. 2,4,71 , 86, 158-163, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Одеського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Комунальног о підприємства Арцизького ра йонного підприємства «Антра цит»про стягнення суми адмін істративно-господарських са нкцій за невиконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів у 2008 році у розмірі 7656 грн. 25 коп. та пені з а порушення встановлених зак онодавством термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій у розмірі 583 грн. 41 к оп., всього 8239 грн. 66 коп. - задов ольнити повністю.

Стягнути з Комунального пі дприємства Арцизького район ного підприємства «Антрацит »(місцезнаходження: 68400, Одеськ а обл., м. Арциз, вул. Бондарева, 1, код ЄДРПОУ 24534249, р/р 20005301001538, Сберба нк 6779, МФО 388142) на користь Одеськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (місцезнаходження: 65107, м. О деса, вул. Канатна, 83, банк ГУДКУ в Одеській област і, одержувач УДК у Арцизькому районі, МФО 828011, р/р 31217230700038, код 23214755, к од 50070000) адміністративно-госпо дарські санкції в розмірі 7656 г рн. 25 коп. (сім тисяч шістсот п' ятдесят шість гривень 25 копій ок) та пеню за порушення встан овлених законодавством терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій у роз мірі 583 грн. 41 коп. (п' ятсот вісі мдесят три гривні 41 копійка), в сього 8239 грн. 66 коп. (вісім тисяч двісті тридцять дев' ять гри вень 66 копійок).

Постанова може бути оскарж ена до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції шлях ом подачі в десяти денний стр ок з дня складання постанови в повному обсязі заяви про ап еляційне оскарження і поданн ям після цього протягом двад цяти днів апеляційної скарги , або в порядку ч.5 ст. 186 КАС Украї ни.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений ст. 186 КАС Україн и, постанова набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.

Повний текст постанови складений та підписаний22 бер езня 2010 року .

Суддя/підпис/

З оригіналом згідно:

Суддя: Л.Р. Юхтен ко

Дата ухвалення рішення22.03.2010
Оприлюднено09.07.2010
Номер документу9606186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —186/10/1570

Ухвала від 12.01.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Постанова від 22.03.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні