ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
05.05.10 Справа №2а-3121/10/2/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В. , при секрет арі Дрягіні В.П.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю «П ідприємство «Югуніверсалто рг»
до Інспекції Державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю в АР Крим
про визнання відмови проти правною та спонукання до вик онання певних дій
за участю представників:
від позивача - Герасиме нко Н.А, - представник, довір еність від 04.03.2010 р.
від відповідача - не з' яв ився
Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю «Пі дприємство «Югуніверсалтор г» (далі позивач) звернулось д о Окружного адміністративно го суду АР Крим з адміністрат ивним позовом, в якому просил о визнати протиправною відмо ву Інспекції Державного архі тектурно-будівельного контр олю в АР Крим (далі відповідач ) у видачі позивачу дозволу н а виконання будівельних робі т по об' єкту: Реконструкція підвальних приміщень з орга нізацією додаткового входу д ля розміщення кафе в будинку № 30 по вул. Севастопольській в м. Сімферополі, викладену у л исті № 7/1-6856 від 16.11.2009 р., зобов' яз ати відповідача надати йому дозвіл на виконання будівель них робіт по об' єкту: Рекон струкція підвальних приміще нь з організацією додатково го входу для розміщення кафе в будинку № 30 по вул. Севастопо льській в м.Сімферополі. Позо вні вимоги мотивовані тим, що відповідач без наявності за конних підстав відмовив у на данні дозволу на виконання б удівельних робіт.
Представник позивача нап олягав на задоволенні позов них вимог.
До суду 12.04.2010 р. надійшли запер ечення на позов (вих. № 7/1-2304 від 09.04.2010 р.), в яких відповідач зазна чив, що позивачу було відмовл ено в надані дозволу на прове дення будівельних робіт з пр ичин ненадання ним всіх нео бхідних документів для його отримання, просив розглянути справу без участі його предс тавника.
Представник позивач а наполягав на задоволені по зову, не заперечував проти ро згляду справи без участі пре дставника відповідача.
Суд, враховуючи думку предс тавника позивача, вивчивши к лопотання відповідача, прий маючи до уваги надання ним з аперечень на позовну заяву, к еруючись ст. 128 КАС України, ухв алив розглянути справу на пі дставі залучених до неї доку ментів.
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
На підставі договору ку півлі - продажу № 703, який був но таріально посвідчений 10.08.2005 р . (в реєстрі за № 2236), позивач прид бав у приватну власність під вальні приміщення в будинку № 30 по вул. Севастопольській в м.Сімферополі (далі об' єкт) .
Витягом Сімферопольського міжміського бюро реєстрації і технічної інвентаризації підтверджується право власн ості позивача на цій об' єкт .
Позивачем розроблений роб очий проект по реконструкції об' єкту з організацією до даткового входу для розміщен ня кафе. Вказаний проект узго джено Сімферопольською міс ькою СЕС, Управлінням з питан ь наглядово-профілактичної д іяльності ГУ МНС України в АР К, Управлінням містобудуванн я, архітектури та дизайну міс ького середовища Сімферопол ьської міської ради. Позивач ем отримана згода Комунально го підприємства ЖЕО Централь ного району м. Сімферополя на реконструкцію об' єкту з ор ганізацією додаткового вход у. Також, в матеріалах справи є згода сусідів на реконструк цію об' єкту з організацією додаткового входу для розміщ ення кафе.
Позивач звернувся до Інспекції ДАБК з заявою про н адання дозволу на виконання будівельних робіт по реконст рукції об' єкту з організаці єю додаткового входу для роз міщення кафе.
Відповідач 16.11.2009 р. за ре зультатами розгляду заяви по зивача надав лист №7/1-6856 про від мову у наданні дозволу на вик онання будівельних робіт з р еконструкції об' єкту з орга нізацією додаткового входу д ля розміщення кафе з причин н енадання ним всіх документів , необхідних для вирішення ць ого питання. .
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у ст.2 КА С України, які певною мірою ві дображають принципи адмініс тративної процедури, які пов инен він дотримуватися при р еалізації дискреційних повн оважень владного суб' єкта, встановлюючи чи прийняті (вч инені) ним рішення (дії): 1) на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; 2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; 3) обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення (вчинення ді ї); 4) безсторонньо (неупередже но); 5)добросовісно; 6) розсудлив о; 7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації; 8) пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Ст.19 Конституції України вс тановлює, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти на п ідстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Правові та організаційні о снови планування, забудови т а іншого використання терито рій встановлені в Законі Ук раїни «Про планування і забу дову територій» (далі Закон), я кий також спрямований на заб езпечення сталого розвитку н аселених пунктів з урахуванн ям громадських і приватних і нтересів.
Згідно з ч.1 ст. 29 Закону дозві л на виконання будівельних р обіт - це документ, що засвідчу є право замовника та підрядн ика на виконання підготовчих (якщо підготовчі роботи не бу ли виконані раніше відповідн о до дозволу на виконання під готовчих робіт) і будівельни х робіт, підключення об'єкта б удівництва до інженерних мер еж та споруд
Дозвіл на виконання будіве льних робіт надається інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю (ч.2 с т. 29 Закону).
Замовник для одержання доз волу на виконання будівельни х робіт подає до відповідної інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю письмову заяву, до якої дода ються:
документ, що засвідчує прав о власності чи користування земельною ділянкою, або дого вір суперфіцію;
проектна документація на б удівництво, погоджена та зат верджена в порядку, визначен ому законодавством;
відомості про здійснення а вторського і технічного нагл яду;
копія документа, що посвідч ує право власності на будино к чи споруду, або письмової зг оди його власника на проведе ння зазначених робіт (у разі з дійснення реконструкції, рес таврації, капітального ремон ту об'єктів містобудування);
фінансова звітність, що скл адається відповідно до статт і 11 Закону України "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні", та копія ліцензії на здійснення діял ьності з надання фінансових послуг, засвідчена в установ леному законом порядку (у раз і здійснення будівництва, що передбачає пряме або опосер едковане залучення фінансов их активів від фізичних осіб ) (ч.3 ст. 29 Закону ).
У відповідності до ч.5 ст. 29 За кону відмова у наданні дозво лу на виконання будівельних робіт надається заявнику в п исьмовому вигляді з мотивова ним обґрунтуванням.
Відповідно до п.п.1 п.4 «Порядк у надання дозволу на виконан ня будівельних робіт», що зат верджений Постановою Кабіне ту Міністрів України від 30.09.2009р . №1104 (далі - Порядок), для одерж ання дозволу на виконання бу дівельних робіт замовник под ає інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю заяву до якої додаються:
- документ, що засвідчу є право власності чи користу вання земельною ділянкою, аб о договір суперфіцію;
- проектна документац ія на будівництво, погоджена та затверджена в установлен ому законодавством порядку;
- відомості про здійсн ення авторського і технічног о нагляду;
- копія документа, що по свідчує право власності на б удинок чи споруду, або письмо ва згода його власника на про ведення будівельних робіт (у разі реконструкції, реставр ації, капітального ремонту о б'єкта містобудування);
- фінансова звітність , що складається відповідно д о статті 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фін ансову звітність в Україні", т а копія ліцензії на провадже ння діяльності з надання фін ансових послуг, засвідчена в установленому законом поряд ку (в разі здійснення будівни цтва, що передбачає пряме або опосередковане залучення фі нансових активів від фізични х осіб);
- копія зареєстровано ї проектної декларації та до кумент, що підтверджує її опу блікування (у разі споруджен ня об'єктів житлового будівн ицтва, фінансування спорудже ння яких здійснюється з вико ристанням недержавних кошті в, залучених від фізичних та ю ридичних осіб).
У відповідності до ч.5 ст. 29 За кону відмова у наданні дозво лу на виконання будівельних робіт надається заявнику в п исьмовому вигляді з мотивова ним обґрунтуванням.
Ч. 6 ст. 29 Закону та п.8 Порядку п ередбачені підстави для відм ови у наданні дозволу на вико нання будівельних робіт, яки ми є:
неподання документів, необ хідних для прийняття рішення про надання такого дозволу;
невідповідність поданих д окументів вимогам законодав ства;
виявлення недостовірних в ідомостей у поданих документ ах.
Матеріали справи підтверд жують дотримання позивачами вимог законодавства щодо на дання всіх необхідних докуме нтів для вирішення питання п ро надання йому дозволу на ре конструкцію об' єкту з орган ізацією додаткового входу .
Вивчивши матеріали справи суд прийшов до висновку, що по зивачем виконано вимоги ст. 29 Закону України «Про плануван ня і забудову територій», отр имані всі передбачені законо давством України дозвільні документи з реконструкції о б' єкту.
В порядку, передбаченому ст . 71 КАС України, відповідачем н е надано доказів не оформле ння позивачем будь-якого док ументу, наявність якого необ хідна згідно з Законом Украї ни «Про планування і забудов у територій» для отримання дозволу на виконання будівел ьних робіт.
Приймаючи до уваги вищевик ладене, суд дійшов висновку, щ о відповідач, відмовляючи по зивачу у наданні дозволу на в иконання будівельних робіт з реконструкції ї об' єкту з о рганізацією додаткового вхо ду для розміщення кафе, діяв н евмотивовано, в наслідок чог о не можна визнати такими, що в ідповідають вимогам чинного законодавства дії щодо скла дання 16.11.2009 р. відмови у наданні такого дозволу.
З огляду на те,що під час роз гляду справи позивачем надан і докази оформлення всіх док ументів для отримання дозвол у, суд вважає, що існують підст ави для задоволення позовних вимог по спонуканню відпові дача видати дозвіл на здійсн ення вказаних робіт.
Під час судового засіда ння, яке відбулось 05.05.2010 р. були оголошені вступна та резолют ивна частини постанови. Відп овідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 11.05.2010 р.
Керуючись ст.ст. 98,160-163 К АС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Інспекції Державного архіте ктурно - будівельного контр олю в АР Крим щодо відмови у в идачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Підприє мство «Югуніверсалторг» (м. С імферополь .вул. 60 років Жовт ня, 6 кв. 1, код ЄДРПОУ 30221814) дозво лу на виконання будівельних робіт по реконструкції підва льних приміщень з організац ією додаткового входу для ро зміщення кафе в будинку № 30 по вул. Севастопольській в м.Сі мферополі, оформленої 16.11.2009 р. з а № 7/1-6856.
3. Зобов' язати Інспекцію Де ржавного архітектурно - буд івельного контролю в АР Крим надати Товариству з обмежен ою відповідальністю «Підпри ємство «Югуніверсалторг» ( м. Сімферополь, вул. 60 років Ж овтня, 6 кв. 1, код ЄДРПОУ 30221814) до зволу на виконання будівель них робіт по реконструкції п ідвальних приміщень з органі зацією додаткового входу дл я розміщення кафе в будинку № 30 по вул. Севастопольській в м . Сімферополі.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риству з обмеженою відповіда льністю «Підприємство «Югун іверсалторг» (м. Сімферопол ь, вул. 60 років Жовтня, 6 кв. 1, ко д ЄДРПОУ 30221814) судовий збір у роз мірі 3,40 грн.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Як овлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9606633 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні