Постанова
від 25.01.2010 по справі 2а-3348/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" січня 2010 р. Справа № 2а-3348/09/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

Суддя Остап' юк С.В.

за участю секретаря Скорої Н.Д.,

представника позивача: Долинської об' єднаної держ авної податкової інспекції в Івано-Франківській області Урядка Р.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду адміністративну сп раву за позовом: Долинсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції в Івано-Фра нківській області до ма лого приватного підприємств а «Нептун»про стягненн я податкового боргу в розмір і 15047,64 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

08.12.2009 року Долинська об' є днана державна податкова інс пекції в Івано-Франківській області (далі - позивач) зверну лася в суд з адміністративни м позовом до малого приватно го підприємства «Нептун»(дал і - відповідач) про стягнення п одаткового боргу в розмірі 1504 7,64 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправ но в порушені Закону України "Про систему оподаткування", З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" допустив заборгованість з податку на прибуток, застос ованих штрафних (фінансових) санкцій за несплату такого п одатку в розмірі 82,07 гривень; за боргованість з податку на до дану вартість, застосованих штрафних (фінансових) санкці й за несплату податку на дода ну вартість в розмірі 14954, 46 грив ень та заборгованість з спла ти комунального податку в ро змірі 11,11 гривень. Загальний по датковий борг відповідача ст ановить 15047,64 гривень.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав навед ених в позовній заяві.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.

Судом встановлено, що 13.12.2001 ро ку Болехівською міською радо ю Івано-Франківської області проведено державну реєстрац ію юридичної особи - малого приватного підприємства «Не птун»та Долинською об' єдна ною державною податковою інс пекцією в Івано-Франківській області зареєстровано як пл атника податків і зборів.

Закон України "Про систему о податкування" визначає принц ипи побудови системи оподатк ування в Україні, податки і зб ори (обов'язкові платежі) до бю джетів та до державних цільо вих фондів, а також права, обов 'язки і відповідальність пла тників.

Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визн ачає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платеж ів) є юридичні і фізичні особи , на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).

Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України "Пр о систему оподаткування" пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.

Згідно до частини 1 статті 14 З акону України "Про систему оп одаткування" до загальнодерж авних податків і зборів (обов 'язкові платежі) належать под аток на додану вартість, пода ток на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що спл ачуються до бюджету державни ми некорпоратизованими, казе нними або комунальними підпр иємствами.

Відповідно пункту 2 частини 1 статті 15 Закону України "Про с истему оподаткування" комуна льний податок належить до мі сцевих податків.

Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України "Про систему опод аткування" платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані: вести бухгалт ерський облік, складати звіт ність про фінансово-господар ську діяльність і забезпечув ати її зберігання у терміни, в становлені законами; подават и до державних податкових ор ганів та інших державних орг анів відповідно до законів д екларації, бухгалтерську зві тність та інші документи і ві домості, пов'язані з обчислен ням і сплатою податків і збор ів (обов'язкових платежів); спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.

Судом встановлено, що відпо відач являється платником по датку на прибуток підприємст в, податку на додану вартість , платником комунального под атку.

Як встановлено судом, позив ач податковим повідомленням -рішенням за №0000292310/0 від 12.05.2009 року на підставі акта перевірки з а №779/231/30923421 від 08.05.2009 року визначив відповідачу податкове зобов ' язання з податку на додану вартість в розмірі 9998 гривень та застосував штрафні (фінан сові) санкції в розмірі 4999 грив ень. Відповідач, податкове зо бов' язання з податку на дод ану вартість сплатив тільки частково в розмірі 42,54 гривень . Несплачені податкові зобов ' язання відповідача з подат ку на додану вартість станов лять 14954,46 гривень.

Крім того, судом встановлен о, що позивач податковим пові домленням-рішенням за №0000282310/0 в ід 12.05.2009 року на підставі вище в казаного акта перевірки, виз начив відповідачу податкове зобов' язання з податку на п рибуток в розмірі 411 гривень т а застосував штрафні (фінанс ові) санкції в розмірі 206 гриве нь. Відповідач, податкові зоб ов' язання з податку на приб уток та штрафні (фінансові) са нкції сплатив частково. Несп лачені податкові зобов' яза ння з податку на прибуток від повідача становлять 82,07 гриве нь.

Закон України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" є спеціальним законом з п итань оподаткування, який ус тановлює порядок погашення з обов'язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов'яз кових платежів), включаючи зб ір на обов'язкове державне пе нсійне страхування та внески на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосо вуються до платників податкі в контролюючими органами, у т ому числі за порушення у сфер і зовнішньоекономічної діял ьності, та визначає процедур у оскарження дій органів стя гнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" платники податкі в - юридичні особи, їх філії, ві дділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають стату су юридичної особи, на яких зг ідно з законами покладено об ов'язок утримувати та/або спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі), пеню та штраф ні санкції.

Відповідно підпункту 5.2.1. пун кту 5.2 статті 5 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»податкове зобов'язання платника подат ків, нараховане контролюючим органом відповідно до пункт ів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення, за винятком випадків, визнач ених підпунктом 5.2.2 цього пунк ту, який передбачає процедур у апеляційного узгодження да ного зобов'язання, шляхом под ання скарг до вищестоящих за підпорядкуванням контролюю чих органів та звернення до с уду.

Як встановлено судом, позив ач на адресу відповідача нап равив податкові повідомленн ям-рішенням за №0000292310/0 та за №0000282310 /0 від 12.05.2009 року (а.с. 7), які відпові дач не оскаржував.

Суд приходить до висновку, щ о несплачені податкові зобов ' язання з податку на додану вартість, застосовані штраф ні (фінансові) санкції за несп лату податку на додану варті сть, податкові зобов' язання з податку на прибуток в загал ьному розмірі 15036,53 гривень, у ві дповідності до підпункту 5.2.1. п ункту 5.2 статті 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»є узгодж еними.

Судом встановлено, що 08.05.2009 ро ку відповідачем подано до До линської об' єднаної держав ної податкової інспекції в І вано-Франківській області по датковий розрахунок комунал ьного податку за І квартал 2009 р оку, яким самостійно визначе но податкове зобов'язання на суму 11,90 гривень. На момент зве рнення до суду податкове зоб ов' язання відповідача з ком унального податку становить 11,11 гривень.

Відповідно до підпункту 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" платник п одатків самостійно обчислює суму податкового зобов'язан ня, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, пе редбачених підпунктом "г" під пункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунк том 4.3 цієї статті.

Пунктом 5.1. статті 5 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" пер едбачено, що податкове зобов 'язання, самостійно визначен е платником податків у подат ковій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.

Суд приходить до висновку, щ о податкове зобов'язання від повідача визначене ним в под атковому розрахунку комунал ьного податку за І квартал 2009 р оку, є узгодженими з дня подан ня такого розрахунку.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги.

Судом встановлено, що позив ачем відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" було н адіслано відповідачу 22.05.2009 рок у першу податкову вимогу, а 30.06. 2009 року - другу податкову вим огу.

Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами" узгоджена сума податк ового зобов'язання, не сплаче на платником податків у стро ки, визначені цією статтею, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що сума податкови х зобов'язань з податку на дод ану вартість в розмірі 14954,46 гри вень, з податку на прибуток в р озмірі 82,07 гривень та комуналь ного податку в розмірі 11,11 грив ень є податковим боргом відп овідача, який ним не сплачено .

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов'язаний погасити сум у податкового боргу в розмір і 15047,64 гривень. Наявність таког о обов'язку у відповідача є ви значальною для вирішення вка заного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Ко нституцією України, стаття 67 я кої передбачає, що кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" встановлює, що активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.

На підставі статті 1 24 Конституції України, керуюч ись статтями 158-163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з малого пр иватного підприємства «Непт ун», 77200, вулиця Д.Галицького, 169, м істо Болехів, Івано-Франківс ька область, код ЄДРПОУ 30923421 в до хід державного бюджету подат ковий борг в розмірі - 15047 (п' ятнадцять тисяч сорок сім) гр ивень 64 копійки.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апел яційне оскарження постанови подається заява протягом 10 дн ів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Заява про апеляційне о скарження та апеляційна скар га подаються до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Івано-Франкі вський окружний адміністрат ивний суд.

Відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України пост анова суду набирає законної сили після закінчення 10-денно го строку подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у 20-д енний строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повн ому обсязі 29.01.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2010
Оприлюднено12.07.2010
Номер документу9607475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3348/09/0970

Постанова від 25.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 25.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні