ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" січня 2010 р. Справа № 2а-3348/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Скорої Н.Д.,
представника позивача: Долинської об' єднаної держ авної податкової інспекції в Івано-Франківській області Урядка Р.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду адміністративну сп раву за позовом: Долинсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції в Івано-Фра нківській області до ма лого приватного підприємств а «Нептун»про стягненн я податкового боргу в розмір і 15047,64 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
08.12.2009 року Долинська об' є днана державна податкова інс пекції в Івано-Франківській області (далі - позивач) зверну лася в суд з адміністративни м позовом до малого приватно го підприємства «Нептун»(дал і - відповідач) про стягнення п одаткового боргу в розмірі 1504 7,64 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправ но в порушені Закону України "Про систему оподаткування", З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" допустив заборгованість з податку на прибуток, застос ованих штрафних (фінансових) санкцій за несплату такого п одатку в розмірі 82,07 гривень; за боргованість з податку на до дану вартість, застосованих штрафних (фінансових) санкці й за несплату податку на дода ну вартість в розмірі 14954, 46 грив ень та заборгованість з спла ти комунального податку в ро змірі 11,11 гривень. Загальний по датковий борг відповідача ст ановить 15047,64 гривень.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав навед ених в позовній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що 13.12.2001 ро ку Болехівською міською радо ю Івано-Франківської області проведено державну реєстрац ію юридичної особи - малого приватного підприємства «Не птун»та Долинською об' єдна ною державною податковою інс пекцією в Івано-Франківській області зареєстровано як пл атника податків і зборів.
Закон України "Про систему о податкування" визначає принц ипи побудови системи оподатк ування в Україні, податки і зб ори (обов'язкові платежі) до бю джетів та до державних цільо вих фондів, а також права, обов 'язки і відповідальність пла тників.
Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визн ачає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платеж ів) є юридичні і фізичні особи , на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).
Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України "Пр о систему оподаткування" пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.
Згідно до частини 1 статті 14 З акону України "Про систему оп одаткування" до загальнодерж авних податків і зборів (обов 'язкові платежі) належать под аток на додану вартість, пода ток на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що спл ачуються до бюджету державни ми некорпоратизованими, казе нними або комунальними підпр иємствами.
Відповідно пункту 2 частини 1 статті 15 Закону України "Про с истему оподаткування" комуна льний податок належить до мі сцевих податків.
Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України "Про систему опод аткування" платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані: вести бухгалт ерський облік, складати звіт ність про фінансово-господар ську діяльність і забезпечув ати її зберігання у терміни, в становлені законами; подават и до державних податкових ор ганів та інших державних орг анів відповідно до законів д екларації, бухгалтерську зві тність та інші документи і ві домості, пов'язані з обчислен ням і сплатою податків і збор ів (обов'язкових платежів); спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.
Судом встановлено, що відпо відач являється платником по датку на прибуток підприємст в, податку на додану вартість , платником комунального под атку.
Як встановлено судом, позив ач податковим повідомленням -рішенням за №0000292310/0 від 12.05.2009 року на підставі акта перевірки з а №779/231/30923421 від 08.05.2009 року визначив відповідачу податкове зобов ' язання з податку на додану вартість в розмірі 9998 гривень та застосував штрафні (фінан сові) санкції в розмірі 4999 грив ень. Відповідач, податкове зо бов' язання з податку на дод ану вартість сплатив тільки частково в розмірі 42,54 гривень . Несплачені податкові зобов ' язання відповідача з подат ку на додану вартість станов лять 14954,46 гривень.
Крім того, судом встановлен о, що позивач податковим пові домленням-рішенням за №0000282310/0 в ід 12.05.2009 року на підставі вище в казаного акта перевірки, виз начив відповідачу податкове зобов' язання з податку на п рибуток в розмірі 411 гривень т а застосував штрафні (фінанс ові) санкції в розмірі 206 гриве нь. Відповідач, податкові зоб ов' язання з податку на приб уток та штрафні (фінансові) са нкції сплатив частково. Несп лачені податкові зобов' яза ння з податку на прибуток від повідача становлять 82,07 гриве нь.
Закон України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" є спеціальним законом з п итань оподаткування, який ус тановлює порядок погашення з обов'язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов'яз кових платежів), включаючи зб ір на обов'язкове державне пе нсійне страхування та внески на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосо вуються до платників податкі в контролюючими органами, у т ому числі за порушення у сфер і зовнішньоекономічної діял ьності, та визначає процедур у оскарження дій органів стя гнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" платники податкі в - юридичні особи, їх філії, ві дділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають стату су юридичної особи, на яких зг ідно з законами покладено об ов'язок утримувати та/або спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі), пеню та штраф ні санкції.
Відповідно підпункту 5.2.1. пун кту 5.2 статті 5 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»податкове зобов'язання платника подат ків, нараховане контролюючим органом відповідно до пункт ів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення, за винятком випадків, визнач ених підпунктом 5.2.2 цього пунк ту, який передбачає процедур у апеляційного узгодження да ного зобов'язання, шляхом под ання скарг до вищестоящих за підпорядкуванням контролюю чих органів та звернення до с уду.
Як встановлено судом, позив ач на адресу відповідача нап равив податкові повідомленн ям-рішенням за №0000292310/0 та за №0000282310 /0 від 12.05.2009 року (а.с. 7), які відпові дач не оскаржував.
Суд приходить до висновку, щ о несплачені податкові зобов ' язання з податку на додану вартість, застосовані штраф ні (фінансові) санкції за несп лату податку на додану варті сть, податкові зобов' язання з податку на прибуток в загал ьному розмірі 15036,53 гривень, у ві дповідності до підпункту 5.2.1. п ункту 5.2 статті 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»є узгодж еними.
Судом встановлено, що 08.05.2009 ро ку відповідачем подано до До линської об' єднаної держав ної податкової інспекції в І вано-Франківській області по датковий розрахунок комунал ьного податку за І квартал 2009 р оку, яким самостійно визначе но податкове зобов'язання на суму 11,90 гривень. На момент зве рнення до суду податкове зоб ов' язання відповідача з ком унального податку становить 11,11 гривень.
Відповідно до підпункту 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" платник п одатків самостійно обчислює суму податкового зобов'язан ня, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, пе редбачених підпунктом "г" під пункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунк том 4.3 цієї статті.
Пунктом 5.1. статті 5 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" пер едбачено, що податкове зобов 'язання, самостійно визначен е платником податків у подат ковій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.
Суд приходить до висновку, щ о податкове зобов'язання від повідача визначене ним в под атковому розрахунку комунал ьного податку за І квартал 2009 р оку, є узгодженими з дня подан ня такого розрахунку.
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги.
Судом встановлено, що позив ачем відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" було н адіслано відповідачу 22.05.2009 рок у першу податкову вимогу, а 30.06. 2009 року - другу податкову вим огу.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами" узгоджена сума податк ового зобов'язання, не сплаче на платником податків у стро ки, визначені цією статтею, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що сума податкови х зобов'язань з податку на дод ану вартість в розмірі 14954,46 гри вень, з податку на прибуток в р озмірі 82,07 гривень та комуналь ного податку в розмірі 11,11 грив ень є податковим боргом відп овідача, який ним не сплачено .
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов'язаний погасити сум у податкового боргу в розмір і 15047,64 гривень. Наявність таког о обов'язку у відповідача є ви значальною для вирішення вка заного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Ко нституцією України, стаття 67 я кої передбачає, що кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" встановлює, що активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.
На підставі статті 1 24 Конституції України, керуюч ись статтями 158-163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з малого пр иватного підприємства «Непт ун», 77200, вулиця Д.Галицького, 169, м істо Болехів, Івано-Франківс ька область, код ЄДРПОУ 30923421 в до хід державного бюджету подат ковий борг в розмірі - 15047 (п' ятнадцять тисяч сорок сім) гр ивень 64 копійки.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апел яційне оскарження постанови подається заява протягом 10 дн ів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Заява про апеляційне о скарження та апеляційна скар га подаються до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Івано-Франкі вський окружний адміністрат ивний суд.
Відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України пост анова суду набирає законної сили після закінчення 10-денно го строку подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у 20-д енний строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повн ому обсязі 29.01.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2010 |
Оприлюднено | 12.07.2010 |
Номер документу | 9607475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні