ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" січня 2010 р. Справа № 2а-3235/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Скоро ї Н.Д.,
представника позивача: Державної податкової інспе кції в місті Івано-Франківсь ку Федьківа В.Б.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Державної по даткової інспекції в місті І вано-Франківську до тов ариства з обмеженою відпові дальністю фірма «Євро-Енерго -Сервіс»про стягнення п одаткового боргу в розмірі 2594 ,71 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
30.11.2009 року Державна податко ва інспекція в місті Івано-Фр анківську (далі - позивач) звер нувся в суд з адміністративн им позовом до товариства з об меженою відповідальністю фі рма «Євро-Енерго-Сервіс»(дал і - відповідач) про стягнення п одаткового боргу в сумі 2594,71 гр ивень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправ но, в порушені Закону України «Про систему оподаткування» , Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»допустив заборгован ість самостійно задекларова них сум податку на додану вар тість, застосованих штрафних (фінансових) санкцій за неспл ату такого податку та нарахо ваної пені в розмірі 2570,62 гриве нь; заборгованість з сплати к омунального податку та нарах ованої пені в розмірі 21,86 гриве нь; заборгованість із збору з а забруднення навколишнього природного середовища та на рахованої пені в розмірі 2,23 гр ивень. Загальний податковий борг відповідача становить 2 594,71 гривень.
Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав з підстав наве дених в позовній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави в друкованому засобі мас ової інформації за останнім відомим місцем знаходження.
Розглянувши матеріали ад міністративної справи, заслу хавши пояснення представник а позивача, дослідивши доказ и, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотиві в.
Судом встановлено, що 22.06.2006 р оку виконавчим комітетом Іва но-Франківської міської ради проведено державну реєстрац ію юридичної особи - товарис тва з обмеженою відповідаль ністю «Євро-Енерго-Сервіс»та Державною податковою інспек цією в місті Івано-Франківсь ку зареєстровано як платника податків і зборів.
Закон України «Про систему оподаткування»визначає при нципи побудови системи опода ткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних ціл ьових фондів, а також права, об ов'язки і відповідальність п латників.
Стаття 4 Закону України «Про систему оподаткування»визн ачає, що платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов' язок сплачувати податки і збори (о бов' язкові платежі).
Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування» пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
Згідно до частини 1 статті 14 З акону України «Про систему о податкування»до загальноде ржавних податків і зборів (об ов'язкові платежі) належать п одаток на додану вартість, зб ір за забруднення навколишнь ого природного середовища.
Відповідно пункту 2 частини 1 статті 15 Закону України «Про систему оподаткування»кому нальний податок належить до місцевих податків.
Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України «Про систему опо даткування»платники податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) зобов'язані: вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів); с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни.
Судом встановлено, що відп овідач являється платником п одатку на додану вартість, пл атником комунального податк у та збору за забруднення нав колишнього природного серед овища, яким 19.01.2009 року було пода но податкову декларацію з по датку на додану вартість за п еріод 12 місяців 2008 року. Розмір самостійно задекларованої с уми в декларації з податку на додану вартість відповідача становить 1911 гривні. Однак, на момент звернення до суду, роз мір самостійно задекларован их та несплачених сум з подат ку на додану вартість, відпов ідача становить 1906 гривень.
24.12.2008 року відповідачем подан о до Державної податкової ін спекції в місті Івано-Франкі вську податковий розрахунок комунального податку за пер ший квартал 2008 року, яким самос тійно визначено податкове зо бов' язання на суму 20,40 гривен ь.
Крім того, 19.01.2009 року відповід ачем подано податковий розра хунок збору за забруднення н авколишнього природного сер едовища за 2008 рік. Самостійно з азначена сума в розрахунку з бору за забруднення навколиш нього природного середовища відповідача становить 4,17 гри вень. Однак, на момент звернен ня до суду заборгованість зі сплати збору за забруднення навколишнього природного се редовища відповідача станов ить 2,08 гривень.
Закон України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов'язкових платежів), включаю чи збір на обов'язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння, нарахування і сплати пен і та штрафних санкцій, що заст осовуються до платників пода тків контролюючими органами , у тому числі за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності, та визначає проце дуру оскарження дій органів стягнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами»платники податк ів - юридичні особи, їх філії, в ідділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають стату су юридичної особи, на яких зг ідно з законами покладено об ов'язок утримувати та/або спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі), пеню та штраф ні санкції.
Відповідно до підпункту 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 вказаного Зак ону платник податків самості йно обчислює суму податковог о зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підп унктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статт і.
Пунктом 5.1. статті 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»пер едбачено, що податкове зобов 'язання, самостійно визначен е платником податків у подат ковій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.
Суд зазначає, що податкові з обов' язання відповідача ви значені ним в податкових дек лараціях з податку на додану вартість за період 12 місяців 2008 року, в податкових розрахун ках комунального податку за перший квартал 2008 року, податк ового розрахунку збору за за бруднення навколишнього сер едовища за 2008 рік, є узгодженим и з дня подання таких деклара цій та розрахунків.
Відповідно до підпункту 4.2.2. пункту 4.2. статті Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»контро люючий орган зобов'язаний са мостійно визначити суму пода ткового зобов'язання платник а податків, у разі, якщо платни к податків не подає у встанов лені строки податкову деклар ацію.
Як встановлено судом, відпо відачем за березень, квітень , травень 2009 року не подано у вс тановлені строки податкову д екларацію з податку на додан у вартість.
Згідно підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»платник пода тків, що не подає податкову де кларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штр аф у розмірі десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке непод ання або її затримку.
Позивачем, на виконання по вноважень, передбачених стат тею 4 Закону України Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», у відповідності до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 вказаного Закону, за виявлені порушенн я, податковими повідомленням и рішенням за №0005001502/0 від 03.07.2009 рок у до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 510 гривень. Оскільки, в ідповідачем не була порушена процедура апеляційного узго дження податкового зобов' я зання, то сума вказаного пода ткового зобов' язання відпо відача, у відповідності до пу нкту 5.2 статті 5 Закону України Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»є узгодженою.
Суд приходить до висновку , що несплачені відповідачем штрафні (фінансові) санкції в розмірі 510 гривень, застосова ні за несвоєчасне подання де кларації з податку на додану вартість, є узгодженими, а зас тосовані штрафні (фінансові) санкції підлягають стягненн ю з відповідача.
Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4. Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»узгоджена сума подат кового зобов'язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.
Підпунктом 6.1.1 пункту 6.1 стат ті 6 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" передбачено, що після закінчення встановлених стр оків погашення узгодженого п одаткового зобов'язання на с уму податкового боргу нарахо вується пеня.
Відповідно до пункту 1.4. стат ті 1 зазначеного Закону, пеня - плата у вигляді процентів, на рахованих на суму податковог о боргу (без урахування пені), що справляється з платника п одатків у зв'язку з несвоєчас ним погашенням податкового з обов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеног о Закону.
Судом встановлено, що відпо відачем не було здійснено в п овному обсязі сплати податку на додану вартість в розмірі 1906 гривень, за несплату податк ового зобов'язання позивачем на вказану суму нарахована п одаткова пеня в розмірі 154,62 гри вень; не здійснено сплати под аткового зобов' язання з спл ати комунального податку в р озмірі 20,40 гривень, за несплату такого зобов' язання позива чем нарахована пеня в розмір і 1,46 гривень та не сплачено в по вному обсязі заборгованість із збору за забруднення навк олишнього природного середо вища в розмірі 2,08 гривень, за не сплату збору нарахована пеня в розмірі 0,15 гривень
Таким чином, суд приходить до висновку, що самостійно об рахована відповідачем сума п одаткових зобов'язань, засто совані штрафні (фінансові) са нкції та нарахована пеня в за гальному розмірі 2594,71 гривень, є податковим боргом відповід ача, який ним не сплачено.
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов'язання в установле ні строки, податковий орган н адсилає такому платнику пода тків податкові вимоги.
Судом встановлено, що позив ачем відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»було надіслано відповідачу 04.02.2009 ро ку першу податкову вимогу, а 11 .03.2009 року - другу податкову ви могу.
За таких обставин суд прих одить до висновку, що відпові дач зобов' язаний погасити с уму податкового боргу. Наявн ість такого обов' язку у від повідача є визначальною для вирішення вказаного спору, к рім того, даний обов' язок за безпечується Конституцією У країни, стаття 67 якої передбач ає, що кожен зобов' язаний сп лачувати податки і збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»встановлює, що активи платника податків можуть бут и примусово стягнені в рахун ок погашення його податковог о боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, а позов таким , що підлягає до задоволення.
На підставі статті 1 24 Конституції України, керуюч ись статтями 158-163, 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з товарист ва з обмеженою відповідальн істю фірма «Євро-Енерго-Серв іс», 76000, вулиця Джохара Дудаєва , 1, місто Івано-Франківськ, іде нтифікаційний код 34084449 в дохід державного бюджету податков ий борг в розмірі - 2594 (дві тис ячі п' ятсот дев' яносто чот ири) гривні 71 копійка.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апел яційне оскарження постанови подається заява протягом 10 дн ів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Заява про апеляційне о скарження та апеляційна скар га подаються до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Івано-Франкі вський окружний адміністрат ивний суд.
Відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України пост анова суду набирає законної сили після закінчення 10-денно го строку подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у 20-д енний строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя: Оста п'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 01.02.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9607516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні