ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" лютого 2010 р. Сп рава № 2a-135/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Дутчак Л.В.
представника позивача: управління Пенсійного фонду України в Долинському район і Івано-Франківської області Кос Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду адміністративну сп раву за позовом упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Долинському районі Іва но-Франківської області д о Долинського районного к омунального підприємства «Д олина тепломережа»про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків, фі нансових санкцій та пені в ро змірі 43867,90 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
11.01.2010 року управління Пен сійного фонду України в Доли нському районі Івано-Франків ської області (далі - позива ч) звернулось в суд з адмініст ративним позовом до Долинськ ого районного комунального п ідприємства «Долина тепломе режа»(далі - відповідач) про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків, фі нансових санкцій та пені в ро змірі 43867,90 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем, в поруше ння статті 20, 106 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування", не погашено заборгованість за жовтень, листопад 2009 року по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування в роз мірі 43198,30 гривень, за несплату с трахових внесків, позивачем до відповідача застосовано ф інансові санкцій в розмірі 360 гривень та нараховано пеню в розмірі 309,60 гривень. Загальну суму несплаченої заборгован ості по сплаті страхових вне сків, фінансових санкцій та п ені становить 43867,90 гривень. Вва жає, що сума несплачених стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, штрафних санкцій та пеня підлягають стягненн ю з відповідача.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала з підстав наве дених в позовній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що відпо відач є юридичною особою, зар еєстрованою Долинською райо нною державною адміністраці єю Івано-Франківської област і 30.06.2004 року та взятий 09.07.2004 року на облік управлінням Пенсійног о фонду України в Долинськом у районі, як платник страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування.
Виключно Законом України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значаються: принципи та стру ктура системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов'язки; порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків; стягненн я заборгованості за цими вне сками.
Статтею 5 вказаного Закону й ого дію поширено на регулюва ння відносини, що виникають м іж суб'єктами системи загаль нообов'язкового державного п енсійного страхування. Дія і нших нормативно-правових акт ів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадка х, передбачених цим Законом, а бо в частині, що йому не супере чить.
Статтею 1 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, я кі відповідно до цього Закон у сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.
Відповідно до пункту 1 час тини 1 статті 14 даного Закону С трахувальниками відповідно є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб'єктів підприємниц ької діяльності, які обрали о собливий спосіб оподаткуван ня (фіксований податок, єдини й податок, фіксований сільсь когосподарський податок, при дбали спеціальний торговий п атент), які використовують пр ацю фізичних осіб на умовах т рудового договору (контракту ) або на інших умовах, передбач ених законодавством, або за д оговорами цивільно-правовог о характеру.
Частина перша статті 15 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування" визначає, що платн иками страхових внесків до с олідарної системи є страхува льники, зазначені в статті 14 ц ього Закону. Частина третя вк азаної статті встановлює, що страхувальники набувають ст атусу платників страхових вн есків до Пенсійного фонду з д ня взяття їх на облік територ іальним органом Пенсійного ф онду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язки стр ахувальників, пункт шостий я кої передбачає, що страхувал ьники зобов'язані нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що на відповідача покладено обов'язок нарахов увати та сплачувати страхові внески на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до управління Пенсійног о фонду України в Долинськом у районі Івано-Франківської області.
Пункт 11.11. Інструкції про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 року за №21-1 встановлено, що пл атники страхових внесків, що місяця складають у двох прим ірниках розрахунок суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, у якому зазначаю ть самостійно обчислені суми страхових внесків.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язок стр ахувальників сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідачем само стійно розраховані суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування за жовтень, листо пад 2009 року на загальну суму 43198, 30 гривень, однак вказані зобов 'язання у встановлений закон ом строк відповідач не сплат ив.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідачем п орушено норми статті 20 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування", пункт 11.11. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України.
Судом встановлено, що позив ачем рішенням про застосуван ня фінансових санкцій та нар ахування пені за несплату (не перерахування) або несвоєчас ну сплату (несвоєчасне перер ахування) страхувальниками с трахових внесків, у тому числ і донарахованих страхувальн иками або органом Пенсійного фонду за №5552 від 16.11.2009 року позив ачем застосовані до відповід ача фінансові санкції та нар аховано пеню на загальну сум у 669,60 гривень на суму недоїмки страхових внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування, несплата яко ї допущена за період з 20.05.2009 рок у до 14.08.2009 року, які направлено в ідповідачу.
Стаття 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" вста новлює відповідальність стр ахувальників, частиною 1 якої передбачено, що у разі виявле ння своєчасно не сплачених с ум страхових внесків страхув альники зобов'язані самостій но обчислити ці внески і спла тити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначен их цією статтею.
Частина 2 вказаної статті За кону передбачає, що суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Частиною 9 статті 106 вказаног о Закону України визначаютьс я фінансові санкції, які упов новажені застосовувати вико навчі органи Пенсійного фонд у до страхувальників, пункт 2 я кої передбачає, що за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альниками або територіальни ми органами Пенсійного фонду , накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєча сно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначен их сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно; 50 відсотків зазна чених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних дн ів. Одночасно на суми своєчас но не сплачених (не перерахов аних) страхових внесків і фін ансових санкцій нараховуєть ся пеня в розмірі 0,1 відсотка з азначених сум коштів, розрах ована за кожний день простро чення платежу.
Здійснення відповідачем н есвоєчасної сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування є підставою для нарах ування пені та штрафних санк цій у відповідності до вищев казаних норм Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування", а сплата нарахованих сум пен і та штрафних санкцій є обов'я зком відповідача.
Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відача, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку погашен ня заборгованості по сплаті страхових внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування, які виникли в наслідок несплати фінансови х санкцій та пені.
В передбаченому законом по рядку рішення про застосуван ня фінансових санкцій відпов ідачем не оскаржувались і на раховані суми таких санкцій, у відповідності до статті 106 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів 9, 10 Інс трукції Про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни є узгодженими.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача п ро стягнення з Долинського р айонного комунального підпр иємства «Долина тепломережа »заборгованості зі сплати ст рахових внесків на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування, штрафних санкц ій та пені в розмірі 43867,90 гривен ь є обґрунтованими, а позовні вимоги таким, що підлягають д о задоволення.
На підставі статті 124 К онституції України, керуючис ь статтями 158-163, 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Долинськ ого районного комунального п ідприємства «Долина тепломе режа», 77501, вулиця Грушевського , 26 «б», місто Долина, Івано-Фран ківська область, ідентифікац ійний номер 32796770 на користь упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Долинському районі Ів ано-Франківської області, 75000, в улиця Грушевського, 18, місто Д олина, Івано-Франківська обл асть заборгованість по сплат і страхових внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування за жовтен ь, листопад 2009 року застосован их фінансових санкцій та нар ахованої пені, рішенням за №555 2 від 16.11.2009 року в розмірі 43 867 (соро к три тисячі вісімсот шістде сять сім) гривень 90 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апеля ційне оскарження постанови п одається заява протягом 10 дні в з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Я кщо постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк по дання заяви про апеляційне о скарження обчислюється з дня отримання нею копії постано ви. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до Львівського апе ляційного адміністративног о суду через Івано-Франківсь кий окружний адміністративн ий суд.
Відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України пост анова суду набирає законної сили після закінчення 10-денно го строку подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо т аку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляц ійне оскарження, але апеляці йна скарга не була подана у 20-д енний строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 01.03.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9607563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні