ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" квітня 2010 р. Справа № 2 a-538/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Дутчак Л.В.
представника позивача: управління Пенсійного фонду України в Долинському район і Івано-Франківської області Кос Т.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом управл іння Пенсійного фонду Україн и в Долинському районі Івано -Франківської області до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Тріумф»ЛТД про стягнення заборгован ості по сплаті страхових вне сків, фінансових санкцій та п ені в розмірі 11586,34 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
18.02.2010 року управління Пенсі йного фонду України в Долинс ькому районі Івано-Франківсь кої області (далі - позивач) з вернулось в суд з адміністра тивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Тріумф»ЛТД (далі - відпов ідач) про стягнення заборгов аності по сплаті страхових в несків, фінансових санкцій т а пені в розмірі 11586,34 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем, в поруше ння статті 20, 106 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування", не погашено заборгованість за період з липня - грудня 2009 р оку по сплаті страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я в розмірі 10680,10 гривень, за несп лату страхових внесків, пози вачем до відповідача застосо вано фінансові санкцій та на раховано пеню на суму 906,24 гриве нь. Загальну суму несплачено ї заборгованості по сплаті с трахових внесків, фінансових санкцій та пені становить 11586,3 4 гривень. Вважає, що сума несп лачених страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування, штра фних санкцій та пеня підляга ють стягненню з відповідача.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала з підстав наве дених в позовній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, дослідивши докази , суд прийшов до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що відпо відач є юридичною особою, зар еєстрованою 03.10.1997 року Долинсь кою районною державною адмін істрацією Івано-Франківсько ї області та 06.05.2000 року відповід ач взятий на облік управлінн ям Пенсійного фонду України в Долинському районі, як плат ник страхових внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування.
Виключно Законом України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значаються: принципи та стру ктура системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов'язки; порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків; стягненн я заборгованості за цими вне сками.
Статтею 5 вказаного Закону й ого дію поширено на регулюва ння відносини, що виникають м іж суб'єктами системи загаль нообов'язкового державного п енсійного страхування. Дія і нших нормативно-правових акт ів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадка х, передбачених цим Законом, а бо в частині, що йому не супере чить.
Статтею 1 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, я кі відповідно до цього Закон у сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.
Відповідно до пункту 1 час тини 1 статті 14 даного Закону С трахувальниками відповідно є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб'єктів підприємниц ької діяльності, які обрали о собливий спосіб оподаткуван ня (фіксований податок, єдини й податок, фіксований сільсь когосподарський податок, при дбали спеціальний торговий п атент), які використовують пр ацю фізичних осіб на умовах т рудового договору (контракту ) або на інших умовах, передбач ених законодавством, або за д оговорами цивільно-правовог о характеру.
Частина перша статті 15 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування" визначає, що платн иками страхових внесків до с олідарної системи є страхува льники, зазначені в статті 14 ц ього Закону. Частина третя вк азаної статті встановлює, що страхувальники набувають ст атусу платників страхових вн есків до Пенсійного фонду з д ня взяття їх на облік територ іальним органом Пенсійного ф онду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язки стр ахувальників, пункт шостий я кої передбачає, що страхувал ьники зобов'язані нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що на відповідача покладено обов'язок нарахов увати та сплачувати страхові внески на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до управління Пенсійног о фонду України в Долинськом у районі Івано-Франківської області.
Пункт 11.11. Інструкції про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 року за №21-1 встановлено, що пл атники страхових внесків, що місяця складають у двох прим ірниках розрахунок суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, у якому зазначаю ть самостійно обчислені суми страхових внесків.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язок стр ахувальників сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду.
Судом встановлено, що відпо відачем подано позивачу розр ахунки суми страхових внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування, що підлягають сплаті, за пері од з липня - грудня 2009 року на з агальну суму 12520,75 гривень, одна к вказані зобов'язання відпо відач сплатив тільки частков о в розмірі 1840,65 гривень. Сума не сплачених страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування в розмірі 10680,10 гривень, у встанов лений законом строк відповід ач в повному обсязі не сплати в.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідачем п орушено норми статті 20 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування", пункт 11.11. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України.
Судом встановлено, що позив ачем рішеннями про застосува ння фінансових санкцій та на рахування пені за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або органом Пенсійног о фонду, застосовані до відпо відача фінансові санкції та нараховано пеню на загальну суму 906,24 гривень на суму недоїм ки страхових внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування, несплата якої допущена за період з 22.04.2009 року до 03.08.2009 року, які направле но відповідачу.
Стаття 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" вста новлює відповідальність стр ахувальників, частиною 1 якої передбачено, що у разі виявле ння своєчасно не сплачених с ум страхових внесків страхув альники зобов'язані самостій но обчислити ці внески і спла тити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначен их цією статтею.
Частина 2 вказаної статті За кону передбачає, що суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Частиною 9 статті 106 вказаног о Закону України визначаютьс я фінансові санкції, які упов новажені застосовувати вико навчі органи Пенсійного фонд у до страхувальників, пункт 2 я кої передбачає, що за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альниками або територіальни ми органами Пенсійного фонду , накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєча сно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначен их сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно; 50 відсотків зазна чених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних дн ів. Одночасно на суми своєчас но не сплачених (не перерахов аних) страхових внесків і фін ансових санкцій нараховуєть ся пеня в розмірі 0,1 відсотка з азначених сум коштів, розрах ована за кожний день простро чення платежу.
Здійснення відповідачем н есвоєчасної сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування є підставою для нарах ування пені та штрафних санк цій у відповідності до вищев казаних норм Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування", а сплата нарахованих сум пен і та штрафних санкцій є обов'я зком відповідача.
Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відача, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку погашен ня заборгованості по сплаті страхових внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування, які виникли в наслідок несплати фінансови х санкцій та пені.
В передбаченому законом по рядку рішення про застосуван ня фінансових санкцій відпов ідачем не оскаржувались і на раховані суми таких санкцій, у відповідності до статті 106 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів 9, 10 Інс трукції Про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни є узгодженими.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача п ро стягнення з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Тріумф»ЛТД заборгованості з і сплати страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування, штр афних санкцій та пені в розмі рі 11586,34 гривень є обґрунтовани ми, а позовні вимоги таким, що підлягають до задоволення.
На підставі статті 124 Конст итуції України, керуючись ст аттями 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Тріумф» ЛТД, 77501, вулиця Д. Га лицького, 63, селище міського т ипу Вигода, Долинський район , Івано-Франківська область, к од ЄДРПОУ 25067614 на користь управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Долинському районі Іван о-Франківської області, 75000, вул иця Грушевського, 18, місто Дол ина, Івано-Франківська облас ть заборгованість по сплаті страхових внесків на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування за період з липня - грудня 2009 року застос ованих фінансових санкцій та нарахованої пені в розмірі 11 586 (одинадцять тисяч п' ятсот вісімдесять шість) гривень 34 к опійки.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апеля ційне оскарження постанови п одається заява протягом 10 дні в з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Я кщо постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк по дання заяви про апеляційне о скарження обчислюється з дня отримання нею копії постано ви. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до Львівського апе ляційного адміністративног о суду через Івано-Франківсь кий окружний адміністративн ий суд.
Відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України поста нова суду набирає законної с или після закінчення 10-денног о строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у 20-де нний строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя: Оста п'юк С.В.
Постанова складен а в повному обсязі 12.04.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9607603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні