ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" квітня 2010 р. Справа № 2 a-167/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап' юк С.В.
за участю секретаря Дут чак Л.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної по даткової інспекції в Снятинс ькому районі Івано-Франківсь кої області до Фонду «Пр авопорядок»про стягне ння податкового боргу в розм ірі 2550 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
13.01.2010 року Державна податко ва інспекція в Снятинському районі Івано-Франківської об ласті (далі - позивач) зверну лася в суд з адміністративни м позовом до Фонду «Правопор ядок»(далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 2550 гривень.
Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідачем протип равно, в порушення пункту 3 час тини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування", п ідпунку 4.1.4, пункту 4.1 статті 4 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами " не було подано декларації з п одатку на прибуток за І кварт ал 2006 року, І півріччя 2006 року, 9 мі сяців 2006 року, 11 місяців 2006 року, 2 006 рік І квартал 2007 року, І півріч чя 2007 року, 9 місяців 2007 року, 11 міс яців 2007 року, 2007 рік, І квартал 2008 р оку, І півріччя 2008 року, 9 місяці в 2008 року, 11 місяців 2008 року та 2008 р ік. Позивачем до відповідача застосовані штрафні (фінанс ові) санкції, в порядку передб аченому статтею 6 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" в розмі рі 2550 гривень, які відповідач н е сплатив.
Позивач в судове засідання не з' явився, його представн иком суду надано клопотання про розгляд справи без його у часті.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, хоча був належ ним чином повідомлений про д ату, час та місце розгляду спр ави в друкованому засобі мас ової інформації, за останнім відомим місцем знаходження.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, дослід ивши докази, суд прийшов до ви сновку, що адміністративний позов слід задовольнити з та ких мотивів.
Судом встановлено, що 18.09.1998 ро ку Снятинською районною держ авною адміністрацією Івано-Ф ранківської області проведе но державну реєстрацію юриди чної особи Фонду «Правопоряд ок»та 01.06.2009 року відповідача вз ято, Державною податковою ін спекціїєю в Снятинському рай оні Івано-Франківської облас ті, на облік, як платника подат ків та зборів.
Закон України "Про систему о податкування" визначає принц ипи побудови системи оподатк ування в Україні, податки і зб ори (обов'язкові платежі) до бю джетів та до державних цільо вих фондів, а також права, обов 'язки і відповідальність пла тників.
Пунктом 3 частини 1 статті 14 З акону України "Про систему оп одаткування" податок на приб уток підприємств, у тому числ і дивіденди, що сплачуються д о бюджету державними некорпо ратизованими, казенними або комунальними підприємствам и віднесено до загальнодержа вних податків і зборів (обов'я зкових платежів).
Стаття 4 цього ж Закону визн ачає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платеж ів) є юридичні і фізичні особи , на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).
Пунктом 2.1.1 статті 2.1 Закону Ук раїни "Про оподаткування при бутку підприємств" визначено платників податку на прибут ок з числа резидентів - суб'є кти господарської діяльност і, бюджетні, громадські та інш і підприємства, установи та о рганізації, які здійснюють д іяльність, спрямовану на отр имання прибутку як на терито рії України, так і за її межами .
У відповідності з пунктом 2 частини 1 статті 9 Закону Украї ни "Про систему оподаткуванн я" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов 'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідн о до законів декларації, бухг алтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).
Згідно пункту 16.4 статті 16 Зак ону України "Про оподаткуван ня прибутку підприємств" пла тники податку у строки, визна чені законом, подають до пода ткового органу податкову дек ларацію про прибуток за звіт ний період, розраховану наро стаючим підсумком з урахуван ням від'ємного значення об'єк та оподаткування минулих под аткових періодів у разі його наявності відповідно до пун кту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому, за звітні квартал, півр іччя та три квартали платник и податку подають спрощену д екларацію, а за результатами звітного року - повну.
Судом встановлено, що 22.04.2009 ро ку позивачем проведено невиї зну документальну перевірку відповідача з питань непода ння або несвоєчасного поданн я декларації з податку на при буток. Перевіркою встановлен о факт не подання декларації з податку на прибуток за І ква ртал 2006 року, І півріччя 2006 року, 9 місяців 2006 року, 11 місяців 2006 ро ку, 2006 рік І квартал 2007 року, І пів річчя 2007 року, 9 місяців 2007 року, 11 місяців 2007 року, 2007 рік, І кварта л 2008 року, І півріччя 2008 року, 9 міс яців 2008 року, 11 місяців 2008 року та 2008 рік, що підтверджується акт ом перевірки за №3508/15/30161567 (а. с. 8).
Згідно підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" платник подат ків, що не подає податкову дек ларацію у строки, визначені з аконодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян за кожне таке неподан ня або її затримку.
Позивачем, на виконання пов новажень, передбачених статт ею 4 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами", у відповідності до пі дпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 вк азаного Закону, за виявлені п орушення, податковим повідом ленням-рішенням від 22.04.2009 року з а №0000281510/06401/10, до відповідача заст осовані штрафні (фінансові) с анкції на суму 2550 гривень, яке н адіслано відповідачу. Відпов ідачем застосовані штрафні ( фінансові) санкції в розмірі 2550 гривень не сплачені.
Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов'язання, то сума вказ аного податкового зобов'язан ня відповідача, у відповідно сті до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" є узгодженою.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" встановлено, щ о у разі визначення податков ого зобов'язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах "а" - "в" під пункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, пла тник податків зобов'язаний п огасити нараховану суму пода ткового зобов'язання протяго м десяти календарних днів ві д дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розп очинає процедуру апеляційно го узгодження.
Відповідачем, в порушення в ищевказаного обов'язку погаш ення нарахованої суми податк ового зобов'язання, не сплаче но податковий борг в розмірі 2550 гривень.
Відповідно до підпункту 6. 2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеног о Закону передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.
Згідно підпункту 5.4.1. пункт у 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в у строки, визначені цією ста ттею, визнається сумою подат кового боргу платника податк ів.
Судом встановлено, що пози вачем відповідно до підпункт у 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" бул о надіслано відповідачу перш у податкову вимогу від 06.05.2009 рок у та другу податкову вимогу в ід 07.08.2009 року. Відповідач податк ові вимоги залишив без реагу вання, податковий борг не спл атив.
Враховуючи вищевикладен е, суд зазначає, що несплачені відповідачем штрафні (фінан сові) санкції застосовані по зивачем за неподання податко вої звітності з податку на пр ибуток в розмірі 2550 гривень, є й ого податковим боргом, який н им не сплачено.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов'язаний погасити под атковий борг. Наявність тако го обов'язку у відповідача є в изначальною для вирішення вк азаного спору, крім того, дани й обов'язок забезпечується К онституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.
Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" встановлює, що активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з приватного підп риємства «Вест Інвест Груп »податкового боргу в розмі рі 1528,90 гривень є обґрунтованим и, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конс титуції України, керуючись с таттями 158-163, 167, Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Фонду «Пр авопорядок», 78300, площа Січових Стрільців, місто Снятин, Іван о-Франківська область, код ЄД РПОУ 30161567 в дохід державного бю джету податковий борг в розм ірі - 2550 (дві тисячі п' ятсот п ' ятдесять) гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного с удочинства України про апеля ційне оскарження постанови п одається заява протягом 10 дні в з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Я кщо постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк по дання заяви про апеляційне о скарження обчислюється з дня отримання нею копії постано ви. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до Львівського апе ляційного адміністративног о суду через Івано-Франківсь кий окружний адміністративн ий суд.
Відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України поста нова суду набирає законної с или після закінчення 10-денног о строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у 20-де нний строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя: Оста п'юк С.В.
Постанова складен а в повному обсязі 14.04.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9607612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні