ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13.05.2010 р. № 2а-2782/10/1370
Львівський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого –судді Сакалоша В.М.,
при секретарі Дак Т.П.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:
за позовом ДПІ у Залізничному районі м. Львова (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 20801104)
до відповідача ТзОВ «Спортек плюс» (79040, м. Львів, вул. Городоцька, 357,
р/р 2600100022184, 2600200012590, 2600500002590, 2600900022590 у філії ВАТ "Укрексімбанк", МФО 325718, ЄДРПОУ 01555197)
про стягнення заборгованості по податку з доходів фізичних осіб в сумі 1 229,57 грн.
За участю представника позивача Мусійчук О.А.,
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з вищезазначеним адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відповідача на користь державного бюджету (р/р 34123999900003, одержувач УДК у Залізничному районі м. Львова, ЗКПОУ 22389398 ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014) заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 1 229, 57 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування і має заборгованість перед бюджетом по податку з доходів фізичних осіб.
Представник позивача надав пояснення аналогічні викладеним у позові, надав докази повідомлення відповідача про розгляд справи, просив задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач явку повноважного представника не забезпечив, хоча про розгляд справи повідомлений належним чином, заперечень проти позову не надав, а тому суд розглядає справу за наявними матеріалами, згідно ст. 71 КАС України.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст. 19 Конституції України державні органи повинні діяти тільки на підставах і в межах повноважень та способів, які передбачені Конституцією України та законами.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 р. №509-ХІІ (із змінами і доповненнями), державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції: ... "подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в дохід держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна".
Відповідно до преамбули Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-111 від 21.12.2000 р.(далі Закон) (із змінами та доповненнями), цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними Цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Згідно до ст.1 п. 1.1 Закону платники податків –юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності чи немають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов’язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Відповідно до п. 1. 12 ст. 1, контролюючий орган - державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі - органи стягнення), є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п.3.1.1 п. 3.1 ст. З Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-111 від 21.12.2000 р. (із змінами і доповненнями), активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.
У будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
Відповідно п.п. 5.4.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-111 (із змінами та доповненнями) узгоджена сума податкового зобов”язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визначається сумою податкового боргу платника податків.
У відповідності до вимог підп.3.1.1 п.3.1 ст.3 даного Закону, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Відповідно до п.п. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 р. №1251-XII, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію Серія А 01 №201259 ТзОВ "Спортек плюс" (далі -товариство) зареєстроване виконавчим комітетом Львівської міської ради 08.08.2007 р. про що зроблений запис в ЄДР ю.о. та ф.о-п. №1 415 145 0000 018129, присвоєно ідентифікаційний код юридичної особи - 01555197, місце знаходження товариства: 79040, м. Львів,
вул. Городоцька, 357.
У ДПІ у Залізничному районі м. Львова, згідно довідки від 18.03.2010 р. (форма 4-ОПП) товариство взято на облік; платника податків 16.08.2007 р. за № 585.
ТзОВ «Спортек плюс»є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування і на даний час має заборгованість перед бюджетом по податку з доходів фізичних осіб в сумі 1 229,57 грн.
ДПУ у Залізничному районі м. Львова на підставі п.6 ст. 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні»04.12.1990 р. № 509-ХІ1 було проведено планову виїзну перевірку відповідача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2007 року по 22.02.2010 року за результатами якої складено акт від 05.03.2010 р. № 557/23-2/01555197.
Перевіркою встановлено, що середня заробітна плата на товаристві у січні 2007 р. становила 1 036,37 грн., у січні 2008 р. - 1 691,09 грн., у січні 2009 р. –2 242,15 грн. Також встановлено, що станом на 01.01.2010 р існує заборгованість по виплаті заробітної плати у розмірі 6 935,42 грн., що виникла 30.09.2009 р. та складається з нарахованої зарплати за вересень 2009 р. та компенсації за невикористану відпуску директору Ржешнівецькому Г.М. у розмірі
5 190,28 грн. та головному бухгалтеру Король Х.Х. у розмірі 1 745 14 грн.
Слід зазначити що ст. 8 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 р. № 889-IV ( далі - Закон ) встановлено порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету.
Податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону.
Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу; які передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то порядок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) >) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Також ст. 16 Закону передбачено порядок сплати (перерахування) податку до бюджету, податок утриманний з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України.
Цей порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, які розташовані на території іншої територіальної
громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами юридичних осіб, яким в установленому прядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахувавання) до бюджету податку (далі - уповноважений підрозділ).
Таким чином, ТзОВ "Спортек плюс" не перераховано до державного бюджету податок з доходів фізичних осіб із зарплати за 2009 р. та компенсацію за невикористану відпустку в сумі
1 229,57 грн., чим порушено 8.1.1.1., п.п.8.1.2. п.8.1 ст.8. п.3 ст. 16 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб від 22.05.2003 року № 889-IV.
Відповідачем суду доказів у підтвердження факту вжиття заходів щодо погашення заборгованості перед бюджетом станом на день розгляду справи не представлено.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні. Оскільки відповідач доказів в спростування заявлених позовних вимог не надав, повноважного представника до суду не забезпечив, можна зробити висновок, що він проти позову не заперечує.
У відповідності до вимог ст.20 Закону України „Про систему оподаткування”, контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов‘язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законом.
Враховуючи вище викладене, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги базуються на законі, обґрунтовані, доведені і підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з ТзОВ «Спортек плюс» (79040, м. Львів, вул. Городоцька, 357,
р/р 2600100022184, 2600200012590, 2600500002590, 2600900022590 у філії ВАТ "Укрексімбанк", МФО 325718, ЄДРПОУ 01555197) на користь державного бюджету (р/р 34123999900003, одержувач УДК у Залізничному районі м. Львова, ЗКПОУ 22389398 ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014) заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 1 229, 57 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня постановлення постанови, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 18.05.2009 року.
Суддя (підпис) В.М. Сакалош
З оригіналом згідно
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9608746 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні