Постанова
від 20.04.2010 по справі 5576/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-5576/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2010 року м.Одеса

Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:

голову ючого судді Корой С.М.

при секретарі судово го засідання Кравець Я.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом де ржавної податкової інспекці ї у Малиновському районі м.Од еси до приватного підприємст ва «Білдінвестпреміум» про с тягнення суми штрафних санк цій, суд -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адм іністративного суду надійшл а позовна заява державної по даткової інспекції у Малинов ському районі м.Одеси до прив атного підприємства «Білдін вестпреміум» в якій позивач просить стягнути з приватног о підприємства «Бідінвестпр еміум» суму штрафних санкцій у розмірі 157 500 (сто п`ятдесят сі м тисяч п`ятсот гривень) в дохо д держави.

У своїй позовній заяві, поз ивач, зазначає, що працівника ми ДПА в Одеській області 03.12.2008 року була проведена перевірк а господарської одиниці «офі су», що належить суб' єкту пі дприємницької діяльності ПП «Білдінгвестпреміум» розта шованої за адресою: м.Одеса, ву л. Балківська, 120/1, офіс 522. За резу льтатами перевірки було вста новлено, що при купівлі піску і щебеню, оплата доставки на с уму 31500 гривень надано рахунок №35 від 03.12.2008 року, розрахункова о перація проведена без застос ування РРО, чек не видавався, ч им порушено п.1 ст.3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг», з а вказане порушення до відпо відача було застосовано фіна нсові санкції відповідно до п.1 ст.17 цього ж Закону у сумі 157 500 гривень про що було прийнято податкове повідомлення - р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій №0014132 301 від 15.16.2008 року. Сума штрафних (ф інансових) санкцій за вищевк азаним рішенням підприємств ом не погашена.

08.07.2009 року в судовому за сіданні представник відпові дача надав письмові заперече ння проти позову згідно із як ими він зазначає, що перевірк а ПП «Білдінгвестпреміум», я ка була проведена працівника ми Державної податкової адмі ністрації в Одеській області є позаплановою та проводила сь без необхідних документів які б санкціонували її прове дення та без надання цих доку ментів відповідачеві. Поряд із цим відповідач звертає ув агу на те, що під - час провед ення зазначеної перевірки пр ацівники державної податков ої адміністрації в Одеській області не зареєстрували цю перевірку у спеціальному жур налі перевірок, що знаходить ся на підприємстві (а.с. 34-37).

Представник позивача в суд овому засіданні адміністрат ивний позов підтримав в повн ому обсязі та просив його зад овольнити посилаючись на обс тавини викладені в позовній заяві.

На юридичну адресу відпові дача: 65005, м.Одеса, вул. Балківськ а, 120/1, офіс 522, судом неодноразов о надсилались повістки про в иклик до суду та інша судова кореспонденція, яка повернут а на адресу суду з відміткою в ідповідальної особи відділе ння зв' язку про відсутність підпериємства за вказаною а дерсою та про закінчення тер міну зберігання (а.с.63, 70, 80, 92). Поря д із цим судом направлялись с удові повістки на адресу пре ставника позивача, що підтве рджується наявними в матеріа лах справ повідомленнями про вручення поштових відправле нь (а.с.73, 82, ). Представник відпов ідача у судові засідання 04.12.2009р ., 11.01.2010р., 18.02.2010р., 01.04.2010р. та 15.04.2010р. не з'яв ився. Суд із врахуванням зазн ачених обставин, вважає, що ві дповідач належним чином пові домлений про дату, час і місце судового засідання, а неявка представника відповідача до суду є неповажною.

Розглянувши надані сторон ами письмові докази та матер іали, заслухавши пояснення п редставника позивача, з'ясув авши фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наст упних висновків.

Судом встановлено, що 03.12.2008р. с півробітниками Одеської дер жавної податкової адмініст рації: головними державними податковими ревізорами - ін спекторами Чумак О.С. та Тарар ака В.В. на підставі направлен ь та згідно плану проведення перевірок відділом контролю за розрахунковими операціям и управління податкового кон тролю юридичних осіб ДПА в Од еській області за грудень 2008 р оку (а.с. 53-55) було проведено пере вірку господарської одиниці - офісу, що належить відпові дачу та розташований за адре сою: 65005, м.Одеса, вул. Балківська , 120/1, офіс 522.

Перевірку ДПА в Одеській об ласті проведено щодо контрол ю за дотриманням суб' єктами господарювання порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій.

За результатами зазначено ї перевірки складено акт пер евірки щодо контролю за дотр иманням суб' єктами господа рювання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки, наявності торгових п атентів і ліцензій від 03.12.2008 р. № 1047/15/32//23/35358924 (копія а.с.10-11).

Відповідно до матеріалів с прави, перевірку здійснено в присутності директора - Свістельнікова Ю.В., який ві д підписання акту відмовився про що складений акт відмови від підписання матеріалів п еревірки №261/23-7017 від 03.12.2008 року (коп ія а.с.15).

На підставі акту перевірки від 03.12.2008 р. № 1047/15/32//23/35358924 ДПІ у Малино вському районі м.Одеси прийн ято рішення №0014132301 від 16.12.2008р. про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій у сумі 157500 грн. за п орушення п.1 ст.3 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» (коп ія а.с. 8).

Суд вважає, що дії ДПА в Одес ькій області здійсненні прав омірно, виходячи з наступног о.

Згідно ст.19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Відповідно до ст. 11-2 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», пос адові особи органу державної податкової служби вправі пр иступити до проведення плано вої або позапланової виїзної перевірки за наявності підс тав для їх проведення, визнач ених цим та іншими законами У країни, та за умови надання п латнику податків під розписк у:

- направлення на перевірку , в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу ДПС;

- копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пе ревірки, в якому зазначаютьс я підстави проведення позапл анової виїзної перевірки, да та її початку та дата закінче ння.

Статтею 15 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» п ередбачено, що контроль за до держанням суб`єктами підприє мницької діяльності порядку проведення розрахунків за т овари (послуги), інших вимог ць ого Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення п ланових або позапланових пер евірок згідно із законодавст вом України.

Відповідно до ч.1 ст.16 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг» контролюючі органи мають право відповідно до за конодавства здійснювати пла нові або позапланові перевір ки осіб, які підпадають під ді ю цього Закону.

Планова перевірка зд ійснюється органами, уповнов аженими Законом нараховуват и або стягувати податки і збо ри (обов`язкові платежі) з осіб , що використовують спрощену систему оподаткування згідн о з пунктами 5-9 ст.9 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг». Та ка перевірка здійснюється не частіше одного разу за наслі дками звітного календарного року, але не раніше строків, в изначених законодавством дл я подання річного податковог о звіту (декларації) такими ос обами з такого податку.

Згідно ч.4 ст. 16 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » планові або позапланові пе ревірки осіб, що використову ють реєстратори розрахунков их операцій, розрахункові кн ижки або книги обліку розрах ункових операцій, здійснюють ся у порядку, передбаченому з аконодавством України.

В преамбулі Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» зазначається, що цей Закон ви значає правові засади застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг.

З матеріалів справи в бачається, що проведена пере вірка позивача передбачена п ланом проведення перевірок в ідділом контролю за розрахун ковими операціями управлінн я податкового контролю юриди чних осіб ДПА в Одеській обла сті на грудень 2008 року та була проведена відповідно до Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні» та Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг».

Виходячи з викладеного та враховуючи те, що плановою пе ревіркою відповідно до вищен аведених положень законодав ства вважається перевірка, я ка передбачена у плані робот и податкового органу, суд при ходить до висновку, що ДПА у Од еській області було проведен о планову перевірку позивача .

Вказаною перевіркою встан овлено порушення ч.1 ст.3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг», а саме: проведення розра хункової операції без застос ування РРО та невидача чеку. З азначена норма передбачає, щ о суб' єкти підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції в готів ковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов' язані проводити розрахунков і операції на повну суму поку пки (надання послуги) через за реєстровані, опломбовані у в становленому порядку та пере ведені у фіскальний режим ро боти реєстратори розрахунко вих операцій з роздрукування м відповідних розрахункових документів, що підтверджуют ь виконання розрахункових оп ерацій, або у випадках, передб ачених цим Законом, із застос уванням зареєстрованих у вст ановленому порядку розрахун кових книжок. Розрахункова о перація без застосування реє стратора розрахункових опер ацій та надання розрахунково го документу була здійснена на загальну суму 31500 гривень.

Згідно ч.1 ст.17 Закону Україн и «Про реєстратори розрахунк ових операцій» у разі непров едення розрахункових операц ій через реєстратори розрах ункових операцій та у разі нероздрукування відповідно го розрахункового документа , що підтверджує виконання ро зрахункової операції до суб' єкта підприємницької діяльн ості застосовується фінансо ва санкція у п' ятикратному розмірі вартості проданих то варів (31500 грн. х 5 = 157500 грн.)

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення.

Суд не приймає заперечення відповідача, як неправові, ос кільки його твердження про н езаконне проведення позапла нової перевірки ПП «Білдінгв естпреміум» спростовуються встановленими під час розгл яду даної справи обставинами , а саме вказана перевірка бул а плановою та передбаченою в ідповідним планом - графіко м проведення перевірок.

Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень обов' язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Оскільки позивачем доведе но факт правомірності провед ення перевірки та у зв' язку із тим, що ДПІ у Малиновському районі м.Одеси доведено прав омірність прийняття рішення №0014132301 від 16.12.2008р. про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій у розмірі 157 500 гривень, суд ді йшов висновку, що позовні вим оги ДПІ у Малиновському райо ні м.Одеси підлягають задово ленню.

Керуючись: Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні», Законом Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг», ст .ст. 2, 4, 6, 11, 69-71, 86, 160-163, 167, 254 КАС України, с уд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов де ржавної податкової інспекці ї у Малиновському районі м. Од еси до приватного підприємст ва «Білдінвестпреміум» про с тягнення штрафних санкцій в сумі 157 500 гривень - задовольн ити повністю.

Сягнути з приватного підприємства «Білдінвестпр еміум» (юридична адреса: м.Оде са, вул. Балківська, 120/1, офіс 522; ко д ЄДРПОУ - 35358924; р/р 26009017778001, МФО 388584, Ф АКБ «Імексбанк») суму штрафн их санкцій в сумі 157500 (сто п' ят десят сім тисяч п' ятсот) гри вень в дохід держави, які пере рахувати до Головного управл іння державного казначейств а України в Одеській області на р/р 31114104700007, МФО 828011, код 23213460, код пл атежу 3021080900.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо заяву пр о апеляційне оскарження не б уло подано. Якщо було подано з аяву про апеляційне оскаржен ня, але апеляційна скарга не б ула подана протягом 20 днів, по станова суду набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена шляхом подання заяви про апеляційне оскарження поста нови суду першої інстанції п ротягом десяти днів з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до статті 160 КАС У країни - з дня складення в повн ому обсязі. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції може бути подана протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження, а також апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 20.04.2010 року.

Суддя С.М.Корой

20 квітня 2010 року

Дата ухвалення рішення20.04.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9610753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5576/09/1570

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні