Постанова
від 31.03.2021 по справі 160/6666/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

31 березня 2021 року м. Дніпросправа № 160/6666/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),

суддів: Прокопчук Т.С., Кругового О.О.,

за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2020 р. ( суддя Прудник С.В.) в адміністративній справі № 160/6666/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЛІФ ДНІПРО" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕЛІФ ДНІПРО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому просило визнати протиправними та скасувати наступні рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (з урахуванням рішень ДПС України, в особі Комісії центрального рівня, про відмову у задоволені скарг): рішення від 13.05.2020 №1563002/42934871, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 20.04.2020; рішення від 13.05.2020 №1563003/42934871, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 20.04.2020; рішення від 13.05.2020 №1563004/42934871, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 20.04.2020; рішення від 13.05.2020 №1563005/42934871, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 20.04.2020, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛІФ ДНІПРО» податкові накладні №1, №2, №3 та №4 від 20.04.2020 датою їх фактичного направлення на реєстрацію - 04.05.2020.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказував, що на вимогу контролюючого органу після зупинення реєстрації податкових накладних, ним надані письмові пояснення разом з документами, що стали підставою для складення податкових накладних, які не були взяті Комісією до уваги, що свідчить про протиправність спірних рішень.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2020 р., ухваленим за результатами розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, позов задоволено.

Рішення суду першої інстанції оскаржено в апеляційному порядку Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.

Посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, скаржник просить скасувати оскаржене рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

Скаржник вказує, що реєстрацію податковоих накладних, поданих позивачем, було зупинено на підставі п. 201.6 ст. 201 ПК Україи у зв`язку із відповідністю позивача п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачем подані письмові пояснення, але документи у повному обсязі надані не були.

У судовому засіданні представник позивача просив суд залишити оскаржене рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обгрунтоване.

Скаржник, повідомлений про день, місце і час розгляду справи, до суду уповноваженого представника не направив.

Відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Перевірка оскарженого рішення суду першої інстанції здійснюється в межах доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «ЕЛІФ ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 42934871) зареєстроване Департаментом адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (дата запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи від 05.04.2019 року за №12241020000090025), взято на податковий облік в органах державної податкової служби 08.04.2019 року за №046319110022, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Соборне управління. Соборна ДПІ (Соборний район м. Дніпра). Також, ТОВ «ЕЛІФ ДНІПРО» з 01.05.2019 року зареєстровано платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 429348704639). Між ТОВ БУДІВЕЛЬНО МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО МРІЯ (код ЄДРПОУ 39342070) (ЗАМОВНИК) та ТОВ ЕЛІФ ДНІПРО (ВИКОНАВЕЦЬ) було укладено договір від 18.06.2019 р. №871/1906, за умовами якого ВИКОНАВЕЦЬ зобов`язується виконати роботи, визначені цим договором (переміщення шлаку (шлакової продукції), скрипу та промислових відходів (а тому числі окалини) та інші технологічні перевезення спеціалізованою технікою) за завданням ЗАМОВНИКА, а ЗАМОВНИК зобов`язується приймати і оплачувати виконані роботи. Роботи, обумовлені цим договором, проводяться на території ПрАТ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ АЗОВСТАЛЬ (Донецька область, м.Маріуполь, вул. Лепорьского, 1). Обсяг робіт узгоджується у Додатках №1, які підписуються уповноваженими представниками сторін. Документом, що підтверджує виконання робіт є Акт виконаних робіт, підписаний сторонами. Оплата ЗАМОВНИКОМ виконаних ВИКОНАВЦЕМ робіт здійснюється один раз на місяць, шляхом перерахування грошових коштів па поточний рахунок ВИКОНАВЦЯ на підставі підписаних актів виконаних робіт. Роботи, що становлять предмет цього договору (переміщення шлаку (шлакової продукції), скрапу та промвідходів (в тому числі окалини) та інші технологічні перевезення), здійснюються спеціалізованою технікою (екскаваторами, фронтальними навантажувачами, бульдозерами, самоскидами БелАЗ та HOWO). Для здійснення господарської діяльності та з мстою забезпечення виконання умов договору виконання робіт №871/1906 ТОВ «ЕЛІФ ДНІПРО» на підставі договорів оренди (найму) та договорів суборенди (№13-19 від 01.07.2019 p. укладеною з ПрАТ ЦИНК : №1/270619 від 27.06.2019 p., №871/10-393 від 01.09.2019 р. та №871/8-393 від 27.06.2019 p., укладених з ТОВ БМП МРІЯ ) використовує спеціалізовану технік) разом з екіпажем (навантажувач колісний CATERPILLAR 95011. 10 самоскидів БелАЗ. 3 самоскиди НOWO, бензовоз (паливозаправник) ГАЗ-5312 та інші спеціалізовані машини). За фактом наявності офісних приміщень та відповідної спецтехніки до ГУ ДПС у Дніпропетровській області подані відповідні повідомлення про наявність об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-01111. Фактичне місце провадження діяльності ТОВ ЕЛІФ ДНІПРО с територія ПрАТ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ АЗОВСТАЛЬ де й розмішується відповідна техніка Товариства. Для здійснення діяльності, яка полягає у виконанні робіт з переміщення шлаку (шлакової продукції), скрапу та промислових відходів (в тому числі окалини) та інші технологічні перевезення спеціалізованою технікою на об`єктах ТОВ БМП МРІЯ (ЗАМОВНИК) у ТОВ ЕЛІФ ДНІПРО наявні всі необхідні умови (наявність матеріальних та трудових ресурсів) з урахуванням специфіки роботи підприємства. ТОВ ЕЛІФ ДНІПРО для забезпечення безперебійної роботи спеціалізованої техніки здійснюється постійне придбання нафтопродуктів (дизельного палива) у ТОВ КВП ЄВРОРЕСУРС , ТОВ ПРОЕРЕС НАФТА та ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОІЛ на підставі укладених договорів постачання №ДПН-1/08 від 08.08.2019 p., №НПН-900179 від 15.10.2019 p., №НПО-900432 від 11.10.2019 p. відповідно. Перевезення пальною від постачальників відбувається власним бензовозом (паливозаправником) ГАЗ-5312, який доставляє його безпосередньо на місце проведення робіт (розміщення спецтехніки) та здійснює заправку автотранспортних засобів. Товариством на розгляд Комісії регіонального рівня (ГУ ДПС у Дніпропетровській області) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були подані відповідні пояснення та копії документів (оформлені з урахуванням вимог чинного законодавства), які підтверджують реальність здійснених операцій та їх пов`язаність з господарською діяльністю ТОВ «ЕЛІФ ДНІПРО» . Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 13.05.2020 року прийняті рішення №1563002/42934871, №1563003/42934871, №1563004/42934871 та №1563005/42934871 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які Товариство отримало через електронний кабінет платника 14.05.2020 року.

Підставами про прийняття Комісією регіонального рівня 13.05.2020 року рішень №1563002/42934871, №1563003/42934871, №1563004/429348 71 та №1563005/429348 71 про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПП зазначена наступна причина: ...неподання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання придбання товарів, робіт, послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/ інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності наявних типових форм та галузевої специфіки, накладних... .

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність спірних рішень про відмову у реєстрації податкової накладної.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції та вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до положень пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", ;Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних встановлено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі -Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).

У пункті 5 Порядку № 520 визначений орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).

Верховний Суд у постанові від 22 квітня 2019 р. у справі №2040/5445/18 зазначив, що первинним об`єктом судового дослідження є обставини, за яких відповідач вчинив дії по зупиненню реєстрації податкових накладних. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, перелік яких встановлений податковим законодавством.

Як вбачається зі змісту спірного рішення, відповідачем не зазначено, відсутність яких саме документів унеможливлює реєстрацію податкових накладних. Крім того, сукупність первинних документів, наданих позивачем, на думку колегії суддів, не дають підстав для сумніву щодо факту виконання договору.

Відповідачем, у свою чергу, не надано належного обґрунтування підстави зупинення реєстрації податкових накладних.

Зважаючи на те, що доводи апеляційної інстанції висновки суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення суду, передбачені статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2020 р. в адміністративній справі №160/6666/20 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 31 березня 2021 р. і касаційному оскарженню не підлягає, відповідно до пункту 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддя А.В. Шлай

суддя Т.С. Прокопчук

суддя О.О. Круговий

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2021
Оприлюднено12.04.2021
Номер документу96110697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6666/20

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 27.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 31.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 15.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні