Постанова
від 13.05.2010 по справі 2а-1778/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1778/10/1670

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,

при секретарі - Кусайло Я .Г.,

за участю:

представника позивача - Ф ищук В.В.,

представника відповідача - Михайленко Ю.Д.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Стасівс ького комбінату комунальних підприємств про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

28 квітня 2010 року позива ч Полтавське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звернувся д о Полтавського окружног о адміністративного суду з а дміністративним позовом до С тасівського комбінату комун альних підприємств про стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій та пені.

В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що відпо відачем було порушено вимоги статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», а сам е підприємство не виконало н ормативу робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, що мало наслідко м, відповідно до положень ста тті 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні», накладен ня адміністративно-господар ських санкцій в розмірі 8970,83 гр н., та пені в сумі 34,97 грн. у зв' я зку з порушенням терміну спл ати адміністративно-господа рських санкцій.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову не заперечував.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення ст орін та дослідивши інші дока зи в їх сукупності, суд встано вив такі обставини.

Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»передбачено, що для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій, громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, установлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків се редньооблікової чисельност і штатних працівників обліко вого складу за рік, а якщо прац ює від 8 до 25 осіб, у кількості о дного робочого місця.

Згідно частин 2, 3 цієї статті підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, установи, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно розраховують кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до нормативу, встанов леного частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів. Підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно здій снюють працевлаштування інв алідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.

Статтею 18 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»вст ановлено, що забезпечення пр ав інвалідів на працевлаштув ання та оплачувану роботу, в т ому числі з умовою про викона ння роботи вдома, здійснюєть ся шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Відповідно до статті 18-1 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»інвалід, який не до сяг пенсійного віку, не працю є, але бажає працювати, має пра во бути зареєстрованим у дер жавній службі зайнятості як безробітний.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Згідно з пунктом 2 статті 19 З акону України «Про зайнятіст ь населення»державна служба зайнятості має право одержу вати від підприємств, устано в і організацій, незалежно ві д форм власності, адміністра тивні дані про наявність вак антних робочих місць, у тому ч ислі призначених для працевл аштування інвалідів, характе р і умови праці на них, про всі х вивільнюваних, прийнятих і звільнених працівників та і нформацію про передбачувані зміни в організації виробни цтва і праці, інші заходи, що м ожуть призвести до вивільнен ня працівників та направляти для працевлаштування на під приємства, в установи і орган ізації всіх форм власності п ри наявності там вільних роб очих місць (вакантних посад) г ромадян, які звертаються до с лужби зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професій ної підготовки, а інвалідів, к рім того, - відповідно до реком ендацій МСЕК, наявних у них кв аліфікації і знань та з ураху ванням їх побажань.

Підприємства, установи і о рганізації незалежно від фор ми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як п латники збору до Фонду загал ьнообов'язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття, щ омісяця подають цим центрам адміністративні дані у повно му обсязі про наявність віль них робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з незалежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством /пункт 4 ст атті 20 зазначеного Закону/.

Згідно з Інструкцією щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакан сій»форма використовується для інформування населення про наявність вакансій, спри яння працевлаштуванню грома дян, зареєстрованих у центра х зайнятості як такі, що шукаю ть роботу, для підбору персон алу на замовлення роботодавц ів, для оцінки поточної потре би в кадрах та організації пр офесійної підготовки населе ння відповідно до потреб рин ку праці. У разі необхідності підбору працівників за спри яння центрів зайнятості фізи чні особи, у тому числі підпри ємці, також можуть інформува ти центри зайнятості про ная вність вакансій за цією форм ою.

У графі 15 Звіту наводяться д ані про можливість працевлаш тування на вільне робоче міс це (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорі ї громадян, які потребують со ціального захисту і не здатн і на рівних умовах конкурува ти на ринку праці, у рахунок рі чної броні, установленої міс цевими державними адміністр аціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відпові дно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а та кож інвалідів, пенсіонерів, с тудентів та інших.

Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2009 рік (форм а № 10-ПІ), наданого відповідаче м Полтавському обласном у відділенню Фонду соціально го захисту інвалідів, середн ьооблікова кількість штатни х працівників облікового скл аду на підприємстві за цей пе ріод становила 12 осіб. Відпові дачем самостійно не виконано вимоги статей 18, 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і» щодо обрахування норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів. Разом з т им, згідно цього ж Звіту на під приємстві в 2009 році не працюва ло жодного працівника, якому відповідно до чинного закон одавства була встановлена ін валідність. Тобто підприємст вом не виконано нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у кількості 1 р обочого місця. Крім того, відп овідачем не обраховано розмі р адміністративно - господа рських санкцій за невиконанн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.

Відповідачем не надано суд у доказів щодо створення роб очих місць для інвалідів та п овідомлення органів працевл аштування інвалідів про потр ебу в працевлаштуванні інвал ідів на виконання нормативу, встановленого Законом Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і».

Відповідно до статті 20 вказ аного Закону підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом. У ві дповідності до частини 2 стат ті 20 зазначеного Закону поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій тягне за собою нарахуван ня пені. Пеня обчислюється ви ходячи з 120 відсотків річних о блікової ставки Національно го банку України, що діяла на м омент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь ї ї строк.

Зі звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2009 рік, наданого відповідаче м до Полтавського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, вбач ається, що на підприємстві ві дповідача в 2009 році працювало 12 працівників, фонд оплати пр аці у вказаному році складав 215300 грн., середньорічна заробі тна плата одного штатного пр ацівника складає, відповідно , 215300 грн. : 12 = 17941,67 грн.

Враховуючи зазначене, за 1 р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами, відп овідач до 16.04.2010 року (термін спл ати встановлено частиною 4 ст атті 20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні»- до 15 кві тня року, наступним за роком, у якому відбулося порушення н ормативу) повинен був самост ійно сплатити адміністратив но-господарські санкції у ро змірі (17941,67 : 2) х 1 - 0 ) 8970,83 грн.

В зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у, позивачем відповідно до ча стини 2 статті 20 цього ж Закону було нараховано пеню у розмі рі (8970,83 х 0,03%) х 13 днів = 34,97 грн.

Оскільки вказані суми не бу ли сплачені відповідачем, то згідно частини 5 статті 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»ці суми можуть бут и стягнуті в примусовому пор ядку за відповідним рішенням суду.

Відповідно до вимог ч астини 1 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтується її вимоги та за перечення.

З урахуванням викладеног о, виходячи із загальних норм права стосовно відповідальн ості за встановлення в діях а бо бездіяльності особи склад у правопорушення, елементами якого є вина та наявність при чинного зв' язку між самим п орушенням та його наслідками , суд приходить до висновку, що відповідачем не дотримано н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, а отже позивачем правомірно б уло нараховано відповідачу а дміністративно-господарськ і санкції та пеню за несплату цих санкцій відповідно до ст атті 20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні», а позовн і вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Полтавського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Ста сівського комбінату комунал ьних підприємств про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені задов ольнити.

Стягнути з Стасівського ко мбінату комунальних підприє мств (р/р 260085489, ВАТ "Райфайзен Б анк Аваль", код ЄДРПОУ 30423396) на користь Полтавського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів ( р/р 31210230700107 в ГУДКУ в Полтавській області, МФО 831019, отримувач - УДК у Диканському районі, код ЄДР ПОУ 34698390) адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 8970 ,83 грн. та пеню у розмірі 34,97 грн.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окру жний адміністративний суд шл яхом подачі заяви про апеляц ійне оскарження в 10-денний стр ок з дня її проголошення, а в р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 цього Кодексу - з дн я складення в повному обсяз і. Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то ст рок подання заяви про апел яційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга може бути подана у 20-денн ий строк після подачі заяви п ро апеляційне оскарження в п орядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 18.05.2010 року.

Суддя Н.Ю. Алєксєєва

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу9611455
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1778/10/1670

Постанова від 13.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні