Постанова
від 26.04.2010 по справі 3025/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

26 квітня 2010 р. № 2-а- 3025/10/2070

Харківський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді - Перцо вої Т.С.

секретаря - Міхно А.О.

за участю представників:

позивача - Костенка Р.В.

відповідача - Маленько ї Т.О.

прокурора - Савицького Є.М .

Розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м.Харк ові адміністративну справу з а позовом прокурора Богодухі вського району Харківської о бласті в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Богодухівському районі Харківської області до Максимівського сільськог о споживчого товариства про стягнення заборгованості по фінансовим санкціям в розмі рі 7590,40 грн., -

ВСТАНОВИВ :

Прокурор Богодухівс ького району Харківської обл асті звернувся до Харківсько го окружного адміністративн ого суду в інтересах держави в особі Державної податково ї інспекції у Богодухівськом у районі Харківської області (надалі - ДПІ у Богодухівськ ому районі Харківської облас ті) з позовом до Максимівсько го сільського споживчого тов ариства, в якому просить суд с тягнути з відповідача на кор исть Державного бюджету Укра їни заборгованість по фінанс овим санкціям в розмірі 7590,40 гр н. Свої вимоги обґрунтовує з п осиланням на ст.121 Конституції України, ст.ст.8, 9, 10, 11 та 11-1 Закону України „Про державну подат кову службу в Україні”, п. 9 ст.3, ст.ст.15, 17, 25 Закону України „Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг”, ч.6 ст.15, абз .5 ч.2 ст.17 Закону України „Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів”. Вказують на те, що вн аслідок допущення відповіда чем порушень Законів України „Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг” та „П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів” при здійсненні господарської діяльності Ма ксимівського сільського спо живчого товариства згідно рі шення були застосовані штраф ні (фінансові) санкції у розмі рі 7590,40 грн., які відповідачем в у становлений термін сплачені не були, внаслідок чого перед бюджетом виник борг на вказа ну суму.

В судовому засіданні предс тавник ДПІ у Богодухівському районі Харківської області та прокурора з підстав, викла дених в позові, підтримали по зовні вимоги в повному обсяз і та просили суд їх задовольн ити. Також, зазначили, що при п роведенні перевірки фахівця ми ДПА у Харківській області було дотримано норми чинног о законодавства щодо порядку проведення оскаржуваної пер евірки. З огляду на викладене , просили суд позовні вимоги з адовольнити в повному обсязі .

Представник відповідача в наданих до суду заперечення х та в судовому засіданні про ти позовних вимог заперечува в в повному обсязі. Свої запер ечення обґрунтовує з посилан ням на ч.4 ст.11-1 Закону України „ Про державну податкову служб у в Україні”, які, на його думк у, порушив відповідач. Стверд жує, що внаслідок неповідомл ення його не пізніше ніж за де сять днів до дня проведення п еревірки, докази, на яких ґрун туються позовні вимоги проку рора, не повинні прийматись с удом до уваги. Просить суд від мовити в задоволенні позовни х вимог в повному обсязі.

Вислухавши пояснення пре дставників сторін, дослідивш и матеріали справи, суд встан овив наступне.

Матеріалами справи підтве рджено, що 19.01.2007р. на підставі на правлення за №348 від 18.01.2010р. фахів цями ДПА у Харківській облас ті проведена планова виїзна перевірка господарської оди ниці відповідача - магазину , що розташований за адресою: Х арківська обл.., Богодухівськ ий р-н, с.Мусійки, вул.Харківсь ка, 2а, що належить Максимівськ ому сільському споживчому то вариству, щодо дотримання су б' єктами господарювання по рядку проведення розрахункі в за товари (послуги), вимог з р егулювання обігу готівки, на явності торгових патентів і ліцензій, про що складений ак т від 20.01.2010р. № 235/20/40/23/03350967 (вх. до ДПІ у Б огодухівському районі № 82/20/04/23/0 3350967 від 27.01.2010р. на бланку № 015775).

Як зазначено в акті, в ході п роведення перевірки встанов лені порушення п.9, 11, 12 ст.3 Закон у України "Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій в сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг" від 06.07.1995р. № 265/95-ВР із змінами т а доповненнями (надалі - Зак ону про РРО) - незабезпеченн я щоденного друкування та зб ерігання фіскальних звітних чеків РРО (Z-звітів) (відсутні Z- звіти № 151 за 26.12.2006р., № 164 за 06.01.2010р., № 170 за 01.01.2010 р.), порушення порядку ве дення встановленого законом обліку товарних запасів за м ісцем їх реалізації згідно д одатку № 3 на загальну суму 6 939,50 грн. (на момент проведення пер евірки не надані накладні); ч.6 ст.15 Закону України „Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів № 481/95-вр від 19.12.1995р. (надалі З акону № 481) - роздрібна торгів ля алкогольними напоями без наявності ліцензії за період з 06.01.2010р. по 19.01.2010р. на загальну сум у 3285,20 грн.

Перевірка проведена в прис утності продавця ОСОБА_3, яка по факту порушень склала письмові пояснення. Після ск ладання матеріалів перевірк и продавець була ознайомлена з актом перевірки та отримал а другий примірник акту, скла ла опис наявних купюр та моне т, що знаходились на місці про ведення розрахунків. В заува женнях до акту перевірки ОС ОБА_3 зазначила, що претензі й до перевіряючих та до перев ірки не має.

На підставі висновків акту перевірки ДПІ у Богодухівсь кому районі Харківської обла сті за порушення відповідаче м п.9 ст.3 Закону про РРО, з ураху ванням вимог п.4 ст.17 вказаного Закону, прийнято рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій № 0000092380 від 08 .02.2010 року. Згідно вказаного ріш ення до відповідача застосов ані штрафні (фінансові) санкц ії в сумі 1020,00 грн. Також, на підс таві висновків акту перевірк и за порушення ч.6 ст.15 Закону № 481, з урахуванням абз.2 ч.2 ст.17 вка заного Закону, прийнято ріше ння про застосування фінансо вих санкцій № 0000092380 від 08.02.2010 р оку. Згідно вказаного рішенн я до відповідача застосовані фінансових санкцій у розмір і 6570,40 грн.

Судом встановлено, що відпо відач винесені рішення про з астосування до нього штрафни х (фінансових) санкцій не оска ржував ані в адміністративно му, ані в судовому порядку, і н а час розгляду справи рішенн я є чинними.

Відповідно до ст. 11 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні" органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право з дійснювати контроль за додер жанням порядку проведення го тівкових розрахунків за това ри (послуги) у встановленому з аконом порядку.

Суд зазначає, що оскільки пе ревірка проводилась з привод у реалізації повноважень под аткових органів в сфері конт ролю за здійсненням розрахун кових операцій у сфері готів кового та безготівкового обі гу суб'єктами підприємницько ї діяльності до спірних прав овідносин необхідно застосу вати норми Закону України "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі громадського ха рчування та послуг", який є спе ціальним у питаннях застосув ання РРО та РК.

В письмових запереченнях н а позов та в судовому засідан ні представник відповідача с тверджував про неправомірні сть проведення спірної плано вої перевірки, оскільки його не було повідомлено не пізні ше ніж за десять днів до її про ведення, як це передбачено ч.4 ст.11-1 Закону „Про державну под аткову службу в Україні”.

З огляду на фактичні обстав ини справи, за результатами д ослідження письмових доказі в по справі та з урахуванням в имог ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу”, ст.ст. 15,16 Закону України "Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчу вання та послуг", суд не може п огодитись з вищевказаним тве рдженням відповідача виходя чи з наступного.

Оскільки Закон № 1776 є спец іальним у питаннях застосува ння РРО, то інші нормативні ак ти, у тому числі Закон № 509, з астосовуються тільки в части ні, не врегульованій Законом про РРО.

Суд зазначає, що проведена перевірка була передбачена в плані роботи ДПА в Харківсь кій області на січень 2010 року, о тже проведена перевірка є пл ановою перевіркою з питань д отримання відповідачем поря дку проведення розрахунків з а товари (послуги), вимог з рег улювання обігу готівки, наяв ності торгових патентів і лі цензій.

Суд не приймає посилання по зивача на ст. 11-1 Закону України "Про державну податкову служ бу в Україні" щодо планової пе ревірки, оскільки вказаною н ормою права визначені підста ви та порядок проведення пла нових та позапланових переві рок своєчасності, достовірно сті, повноти нарахування і сп лати податків та зборів (обов 'язкових платежів), , що не стос ується предмету спірної пере вірки.

Крім того, суд вважає за не обхідне зазначити, що переві рки суб' єктів підприємниць кої діяльності щодо контролю за здійсненням розрахункови ми операціями у сфері готівк ового та безготівкового обіг у регламентовані Порядком оф ормлення і реалізації матері алів перевірок, затвердженим Наказом ДПА України від 04.04.02 р., № 155/ДСК, в якому зазначено, що п еревірки проводяться особам и органів державної податков ої служби групою у складі не м енше двох посадових осіб та з а наявності у них службових п освідчень, особистих знаків і посвідчення на право прове дення перевірки суб' єктів п ідприємницької діяльності.

При проведені перевірки по садові особи податкових орга нів у своїй діяльності керую ться Методичними рекомендац іями щодо взаємодії між підр озділами органів державної п одаткової служби України при організації документальних перевірок юридичних осіб, як і затверджені Наказом ДПА Ук раїни від 11.10.05 р. за №441 та наказо м ДПА у Харківської області в ід 29.12.05 р. за № 409 «Про організацію роботи підрозділів оператив ного контролю».

Як вбачається з матері алів справи, перевірка бу ла проведена у відповідност і до плану перевірок за здійс ненням СПД розрахункових опе рацій у сфері готівкового та безготівкового обігу на січ ень 2010 року, згідно направленн я за № 348 від 18.01.2010р. ДПА у Харківсь кій області, другий примірни к яких був отриманий під розп иску продавцем ОСОБА_3

Перевіряючі фактично були допущені до проведення пере вірки, що підтверджується ск ладеним актом перевірки.

Таким чином, суд вважає, що перевіряючі діяли в межах пр ав, наданих направленнями на перевірку, та в межах компете нції органів державної подат кової служби, передбаченої с т. 11-2 Закону та керувались чинн ими Наказами ДПА.

Щодо встановлених під час п еревірок порушень суд зазнач ає на таке.

Факти виявлених пор ушень п.9 ст.3 Закону про РРО щод о незабезпечення щоденного д рукування та зберігання фіск альних звітних чеків РРО (Z-зві тів) (відсутні Z-звіти № 151 за 26.12.2006р ., № 164 за 06.01.2010р., № 170 за 01.01.2010 р.) та ч.6 ст.1 5 Закону № 481 - проведення роздрі бної торгівлі алкогольними н апоями без наявності ліцензі ї за період з 06.01.2010р. по 19.01.2010р. на за гальну суму 3285,20 грн. представн иком відповідача не заперечу ються.

Згідно з пунктом 9 статті 3 З акону України „Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг”, суб' єкти підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії в готівковій та/або в безго тівковій формі у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг зобов' язані: щоде нно друкувати на реєстратора х розрахункових операцій (за виключенням автоматів з про дажу товарів (послуг) фіскаль ні звітні чеки і забезпечува ти їх зберігання в книгах обл іку розрахункових операцій

Виходячи зі змісту положен ь п.4 ст.17 Закону України „Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг” до суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції за товари (послу ги), за рішенням відповідних о рганів державної податкової служби України застосовують фінансові санкції, зокрема, д вадцять неоподаткованих мін імумів доходів громадян, - у ра зі невиконання щоденного дру ку фіскального звітного чеку або його незберігання в книз і обліку розрахункових опера цій.

Згідно ст.25 Закону суми фіна нсових санкцій, які визначен і статтями 17 - 24 цього Закону, пі длягають перерахуванню суб'є ктами підприємницької діяль ності до Державного бюджету України в десятиденний термі н з дня прийняття органами де ржавної податкової служби Ук раїни рішення про застосуван ня таких фінансових санкцій.

Як випливає з положень ч.10 ст .15 Закону № 481 роздрібна торгівл я алкогольними напоями або т ютюновими виробами може здій снюватися суб'єктами господа рювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, з а наявності у них ліцензій.

Відповідно до абз. 5 ч.2 ст.17 Зак ону України „Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів”, до суб'єктів підприємницько ї діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної то ргівлі спиртом етиловим, кон ьячним і плодовим, спиртом ет иловим ректифікованим виног радним, спиртом етиловим рек тифікованим плодовим, алкого льними напоями та тютюновими виробами без наявності ліце нзій - 200 відсотків вартості от риманої партії товару, але не менше 1700 гривень.

Підсумовуючи вищенаведене , суд робить висновок про те, щ о ДПІ у Богодухівському райо ні Харківської області, прий маючи 08.02.2010 року рішення № 0000092380 про застосування до відпов ідача штрафних (фінансових) с анкцій в сумі 1020,00 грн. та № 0000102380 про застосування до відпо відача фінансових санкцій у розмірі 6570,40 грн., діяла на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, передбачений Законом з дотриманням вимог ч.3 ст.2 КАС України.

Беручи до уваги доведеніст ь позивачем факту порушення відповідачем п.9 ст. 3 Закону пр о РРО та ч.6 ст.15 Закону № 481, суд ді йшов висновку, що штрафні сан кції згідно вказаних рішень у розмірі 7590,40 грн. застосовані правомірно. На час розгляду с прави, вказана сума штрафних санкцій відповідачем добров ільно не сплачена.

За таких обставин, суд вва жає позовні вимоги прокурора Богодухівського району Харк івської області в інтересах держави в особі Державної по даткової інспекції у Богодух івському районі Харківської області до Максимівського с ільського споживчого товари ства про стягнення заборгова ності по фінансовим санкціям в розмірі 7590,40 грн., документаль но та нормативно обґрунтован ими, та такими, що підлягають з адоволенню.

Керуючись ст.ст. 4, 8, 17, 86, 87, 94, 138, 143, ч .1 ст.158, 161-163, 167, 186, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов прокурора Богодух івського району Харківської області в інтересах держави в особі Державної податково ї інспекції у Богодухівськом у районі Харківської області до Максимівського сільськог о споживчого товариства про стягнення заборгованості по фінансовим санкціям в розмі рі 7590,40 грн. - задовольнити в по вному обсязі.

Стягнути з Максимівськог о сільського споживчого това риства (Харківська область, м . Богодухів, вул. Харківська, 99, код 03350967) на користь Державного бюджету України заборговані сть по фінансовим санкціям в розмірі 7590,40 грн.

На постанову через суд перш ої інстанції може бути подан а заява про апеляційне оскар ження протягом десяти днів з дня складання постанови у по вному обсязі.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасн о направляється до суду апел яційної інстанції.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо апеляційна с карга подається у строк, вста новлений для подання заяви п ро апеляційне оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова суду наби рає законної сили після закі нчення цього строку.

Постанова в повному обсязі виготовлена та підпи сана 26.04.2010 року.

Суддя Т.С. Перцова

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9612576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3025/10/2070

Постанова від 26.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Перцова Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні