Ухвала
від 26.03.2021 по справі 757/15756/21-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/15756/21-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2021 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в м. Києві клопотання старшого слідчого першого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про проведення обшуку у кримінальному провадженні № 42020000000000185,-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд слідчого судді надійшло вказане клопотання.

Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Управлінням з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000000185 від 03.02.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 та ч. 2 ст. 367, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 358, ч. 3 ст. 209 КК України.

В ході досудового розслідування, аналізом діяльності ряду суб`єктів господарської діяльності, зареєстрованих на території України, встановлено, що комерційні структури, у тому числі ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723), ТОВ «САМ ТЕХНО» (ЄДРПОУ 39948659), ТОВ «ЛАЙФ БІОХЕМ» (ЄДРПОУ 41018061), ТОВ «ХІМАГРО-СПРАУТ» (ЄДРПОУ 40545842), ПП «НВО «Сила життя Україна» (нова назва ПП «НВО «ЛАЙФ ФЕКТОРІ», ЄДРПОУ 31060604), ТОВ «НВО «Агробіоіноватика» (ЄДРПОУ 41762401), які «нібито» спеціалізуються на виробництві та продажу органічних мінеральних добрив («Органік-Метал» Гумат 500, «Нимат 20», «Нимат 12», «Балерина Гербицид», «Брейк Инсектицид», «Борейн Инсектицид», «Леонардит», «Колосаль про фунгицид», «Органік Метал», «Органік Метал»).

При цьому, виробництво добрив здійснюється без додержання технічних умов, а ряд органічно-мінеральних добрив виготовляються без отримання відповідного Свідоцтва про державну реєстрацію.

Крім того, здійснюється реалізація органо-мінеральних добрив походження з Російської Федерації, які завезені на територію України поза межами митного контролю, шляхом змінення тари (розфасовки) та етикетки.

Також, використовуються схеми мінімізації податкових платежів шляхом формування штучних витрат пов`язаних з формуванням «інших операційних витрат», а також проведенням реєстрації податкових накладних пов`язаною з підміною товару. Крім того, реалізація органо-мінеральних добрив здійснюється через мережу «інтернет-магазини» без відображення по бухгалтерському, податковому обліку підприємств.

За період 2018-2019 років загальна виручка від реалізації органо-мінеральних добрив підприємств, задіяних в «схемах з мінімізації» податкових платежів складає понад 500 млн. грн., при цьому до складу «інші операційні витрати» віднесено понад 50 млн. грн.

Аналізом зареєстрованих податкових накладних встановлено, що ТОВ «СЕРВІС АГРОМАРКЕТ»:

- 08.05.2019 здійснено реєстрацію податкової накладної по взаєморозрахунках з ТОВ «Промислова група «Схід Ресурс» (ЄДРПОУ 42665988) в частині придбання «комплекс робіт з розробки та виробництва фірмової рекламної продукції» на загальну суму 1 500 000 грн.;

- 08.05.2019 зареєстровано податкові накладні в частині придбання «КАС-28» у кількості 170 тон на загальну суму 1 324 980 грн.;

- 10.05.2019 зареєстровано податкову накладну в частині придбання «Белерина СЕ, Дублон, КС, комплект» у кількості 367 компл. на загальну суму 1 508 018 грн.,

- 20.05.2019 зареєстровано податкову накладну в частині придбання «Белерина СЕ, Дублон, КС, комплект» у кількості 503 компл. на загальну суму 2 066 847 грн.;

- 16.04.2019 здійснено реєстрацію податкової накладної по взаєморозрахунках з ТОВ «Промислова група «Схід Ресурс» в частині придбання «комплекс робіт з розробки та виробництва фірмової рекламної продукції» на загальну суму 3 000 000 грн.;

- 21.05.2019 здійснено реєстрацію податкової накладної по взаєморозрахунках з ТОВ «Промислова група «Схід Ресурс» в частині придбання «комплекс робіт з розробки та виробництва фірмової рекламної продукції» на загальну суму 3 000 000 грн.

11.04.2019 ТОВ «Промислова група «Схід Ресурс» (ЄДРПОУ 42665988) формує витрати з придбання «послуги охорони об`єктів» від ТОВ «Виробниче підприємство «Метал Імпорт» (ЄДРПОУ 42668093) та ТОВ «Торгівельний Дім «Експерт Капітал» (ЄДРПОУ 42664036) на загальну суму 4 888 430 грн.

Встановлено, що комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 04.02.2020 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку відносно ТОВ «Промислова група «Схід Ресурс» (ЄДРПОУ 42665988).

Узагальнена податкова інформація № 238/18-28-12-01-38 від 30.07.2019 щодо ТОВ «Промислова Група «Схід Ресурс» за звітний період декларування ПДВ березень-червень 2019 року з питань проведення фінансово-господарських операцій з контрагентами покупцями та контрагентами постачальниками в частині формування податкового кредиту та податкового зобов`язання оформлена відділом адміністрування ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Сумській області.

Згідно п. 6.2 узагальненої податкової інформації за звітний період декларування ПДВ березень-червень 2019 року встановлено неправомірне:

- складання податкових накладних з порушенням норм п.п. «а»/«б» п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, абзаців перших пп. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України, перелік яких наведено у п.п. 5.1.2. п. 5.1 цієї узагальненої податкової інформації;

- визначення ТОВ «Промислова Група «Схід Ресурс» сум податкових зобов`язань при продажу товарів/послуг на загальну суму ПДВ 32 602 973,84 грн.

В додатку до узагальненої податкової інформації чітко вказано перелік суб`єктів господарської діяльності з якими зафіксовано «нереальність оформлення (проведення з порушенням законодавства) господарських операцій, неправомірність визначення податкових зобов`язань» зокрема: зареєстровані податкові накладні у квітні 2019 року по взаєморозрахунках з ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723) на загальну суму 3 610 831,4 грн., у травні 2019 року на загальну суму 6 722 372,6 грн.

Також встановлено, що співробітниками Головного управління ДПС у м. Києві проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723) за результатами якої складено акт № 200/26-15-05-02-05/38050723 від 18.03.2020.

Під час перевірки здійснювалось виявлення та описання ризикових операцій підприємства ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ», в тому числі було складено довідки про результати проведення аналізу фінансово-господарської діяльності платника податків ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» та виявлення ризиків недотримання ним вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.10.2017 по 30.09.2019.

В ході проведення аналізу фінансово-господарської діяльності платника податків ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» з метою виявлення ризиків недотримання ним вимог податкового та іншого законодавства за період діяльності з 01.10.2017 по 30.09.2019, до Головного управління ДПС у Сумській області направлявся запит щодо проведення зустрічної звірки суб`єкта господарювання ТОВ «Промислова група «Схід ресурс» по взаємовідносинах з ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ».

Разом з тим, посадовими особами Головного управління ДПС у м. Києві під час проведення перевірки не враховано результати зустрічної звірки суб`єкта господарювання ТОВ «Промислова група «Схід ресурс» по взаємовідносинах з ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ», а також узагальнену податкову інформацію з інформаційних баз податкової служби щодо ТОВ «Промислова Група «Схід Ресурс».

В результаті зазначеного працівниками податкової служби недонараховано ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» податкових платежів, що потягнуло за собою зменшення надходжень до бюджету.

Проведеними у ході досудового розслідування економічним дослідженням спеціалістами ТОВ «БЕНТАМС АУДИТ» за матеріалами кримінального провадження встановлено, що у акті податкової перевірки № 200/26-15-05-02-05/38050723 від 18.03.2020 безпідставно ураховані ТОВ «Сервіс-Агромаркет» перераховані на користь ТОВ «Промислова група «Схід Ресурс» кошти в якості валових витрат, оскільки їх взаємовідносини є безтоварними та фіктивними, чим занизило базу для нарахування і слати податку на прибуток, що призвело до несплати до державного бюджету податку на прибуток у розмірі 1 859 976, 72 грн. та податку на додану вартість в сумі 2 066 641 грн.

Висновком проведеної судової-економічної експертизи встановлено, що ТОВ «Сервіс-Агромаркет» не було сплачено до державного бюджету України податок на додану вартість 2 066 641 грн. за період квітень-травень 2019 року, що не було відображено в акті податкової перевірки.

З метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення у слідства виникла необхідність в проведенні обшуку приміщень та споруд, у тому числі земельної ділянки, які замає Головне управління Державної податкової служби у місті Києві за адресою: місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, адміністративний будинок за адресою м. Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19 на праві державної власності належать Державі Україна в особі Державної податкової служби України; земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:88:110:0001 за адресою м. Київ, вулиця Шолуденка, земельна ділянка 33/19 на праві державної власності належить Державі Україна в особі Київської міської державної адміністрації.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи, просив задовольнити.

Обшук, у відповідності зі ст. 234 КПК України, проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали, якими обґрунтовується внесене клопотання, надходжу до висновку про наявність підстав для часткового задоволення клопотання, оскільки слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що було вчинене кримінальне правопорушення, дані про яке містяться у витягу з ЄРДР, що відшукувані речі та документи мають значення для досудового розслідування та відомості, які в них містяться, можуть бути доказами під час судового розгляду, а також, можуть знаходитися у вказаному в клопотанні приміщенні.

Разом з цим, слідчий суддя не знаходить підстав для надання дозволу на вилучення комп`ютерної техніки, мобільних телефонів, планшетів, ноутбуків, системних блоків комп`ютерів. Оскільки метою проведення обшуку в першу чергу є виявлення та фіксація відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, і вказаної мети можливо досягти без їх вилучення, а з вилученням з них відшукуваної інформації.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 108, 234, 235, 309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Надати дозвіл слідчим першого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , слідчим слідчої групи та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні № 42020000000000185 від 03.02.2020 на проведення обшуку приміщень та споруд, у тому числі земельної ділянки, які замає Головне управління Державної податкової служби у місті Києві за адресою: місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19, які на праві державної власності належать Державі Україна в особі Державної податкової служби України, земельна ділянка належить Державі Україна в особі Київської міської державної адміністрації, з метою відшукання та вилучення:

- оригіналів усіх актів податкових перевірок (планових, позапланових, камеральних) ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723) за період 2015-2021 роки з усіма додатками та доданими документами;

- оригінал акту документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723) № 200/26-15-05-02-05/38050723 від 18.03.2020 з усіма додатками та доданими документами;

- оригіналів усіх документів, які були складені та використанні у ході проведення перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ», за результати якої був складений акт № 200/26-15-05-02-05/38050723 від 18.03.2020, зокрема: наказів про призначення повірки; направлень на проведення перевірки; повідомлень про початок перевірки; запитів та листування у ході проведення перевірки; таблиць застосування штрафних санкцій; податкових повідомлень-рішень; рішень про застосування штрафних санкцій; документів та інформації, яка запитувалась та надавалась у ході перевірки та інших документів використаних для написання акту податкової перевірки;

- оригіналу плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2020 рік, до якого включено проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723);

- оригіналів усіх документів (відомостей), що стали підставою для включення ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723) до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2020 рік;

- оригіналів плану проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723);

- відомостей щодо внесення Узагальненої податкової інформації № 238/18-28-12-01-38 від 30.07.2019 щодо ТОВ «Промислова Група «Схід Ресурс» до інформаційних баз ДПС, зокрема АС «Податковий блок» в електронному та роздрукованому вигляді;

- рішення службових осіб, комісій ГУ ДПС у м. Києві про віднесення операцій ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723) до ризикових та блокування податкових накладних протягом періоду 2015-2021 роки;

- особових справ службових осіб Головного управління ДПС у м. Києві ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та службових осіб, які приймали участь у проведенні перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723) в частині вилучення оригіналів, що містять зразки підпису та почерку зазначених осіб, а інших документів в копіях;

- усіх наказів про призначення, переведення, звільнення службових осіб Головного управління ДПС у м. Києві ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та службових осіб, які приймали участь у проведенні перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723);

- посадових інструкцій ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 та їх керівників відділів, управлінь та департаментів;

- положень про Головне управління ДПС у м. Києві, яке діяло у період з 07.02.2020 по 18.03.2020;

- положень про Департамент податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у м. Києві;

- положень про управління перевірок у сфері торгівлі та послуг Департаменту податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у м. Києві;

- положень про відділ перевірок у сфері побутових послуг управління перевірок у сфері торгівлі та послуг Департаменту податкових перевірок, трансферного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС у м. Києві;

- методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та документування виявлених порушень, затверджених наказом ДФС від 01.06.2017 № 396 (із змінами, внесеними наказом ДФС від 08.05.2019 № 358);

- методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС від 31.07.2014 № 22;

- листів ДФС України від 03.06.2015 № 19563/7/99-99-22-02-01-17 «Про рекомендації із документального оформлення результатів опрацювання зібраної податкової інформації»;

- рекомендованого порядку взаємодії підрозділів ДФС при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДФС від 28.07.2015 № 543;

- правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби (із змінами), затверджених наказом ДПС від 02.09.2019 №52;

- наказу ДФС України від 01.06.2017 № 396 "Про затвердження Зразка форми акта (довідки) документальної планової/ позапланової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок" (зі змінами, внесеними наказом ДФС від 08.05.2019 № 358);

- наказу ДФС України від 21.03.2018 № 144 "Про затвердження Порядку формування територіальними органами підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, Рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків, Рішення про неврахування Таблиці даних платника податків";

- лист Головного управління ДПС у Сумській області ДПС України вих. № 750/7/18-28-12-01-27 від 07.11.2019 щодо направлення узагальненої податкової інформації з питань проведення фінансово-господарських операцій по взаємовідносинам з контрагентами по наступним платникам податків: ТОВ «Промислова Група «Схід Ресурс», ТОВ «Промислова корпорація «Пром Енерджи», ТОВ «Сіті Полімер», з усіма додатками;

- відомості щодо розгляду листа Головного управління ДПС у Сумській області ДПС України вих. № 750/7/18-28-12-01-27 від 07.11.2019, доведення інформації до відома особовому складу та врахуванню під час перевірки суб`єктів господарської діяльності;

- нормативних документів Державної податкової (фіскальної) служби що регламентують порядок проведення податкових перевірок, оформлення їх результатів та використання в ході перевірки узагальненої податкової інформації;

- чорнових записів, блокнотів, щоденників, нотаток, інших рукописних записів або надрукованого тексту, а також у формі електронних документів, і технічних носіїв інформації, на яких можуть знаходитись такі електронні документи, у вигляді оптичних дисків, флеш-носіїв, жорстких дисків, сім-карток службових осіб Головного управління ДПС у м. Києві ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та службових осіб, які приймали участь у проведенні перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723), на яких може міститися інформація щодо обставин вчинення кримінального правопорушення;

- відшукання комп`ютерної техніки, мобільних телефонів, планшетів, ноутбуків, системних блоків комп`ютерів службових осіб Головного управління ДПС у м. Києві ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та службових осіб, які приймали участь у проведенні перевірки ТОВ «СЕРВІС-АГРОМАРКЕТ» (ЄДРПОУ 38050723), з можливістю вилучення з них інформації щодо обставин кримінального правопорушення.

В іншій частині клопотання залишити без задоволення.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.03.2021
Оприлюднено26.01.2023
Номер документу96125771
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення обшуку у кримінальному провадженні № 42020000000000185

Судовий реєстр по справі —757/15756/21-к

Ухвала від 26.03.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

Ухвала від 26.03.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні