Справа № 420/2552/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,
за участю секретаря судового засідання - Закуріної А.М.,
за участю
від позивача - Романенко О.Л. - за довіреністю
від відповідача - Коток А.М. - за ордером
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до комунального некомерційного підприємства Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121) про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
До суду 25 березня 2020 року з позовом звернулося Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до комунального некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121), в якому позивач просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівель комунального некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня Іванівської районної ради Одеської області, що знаходиться за адресою Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121 шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель від джерел електропостачання, обмеження доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року за номерами:2-20,23,25,27,28.
Ухвалою від 08 квітня 2020 року після усунення недоліків, що зумовили залишення позову без руху, прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час проведення перевірки некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня Іванівської районної ради Одеської області, що знаходиться за адресою Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121 виявлено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної безпеки, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити реальну загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Так, позивач зазначив, що при такому становищі пацієнти, лікарі та обслуговуючий персонал постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами Відповідача вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту. Враховуючи не усунення відповідачем виявлених в ході проведення перевірки порушень, існують підстави застосування заходів реагування, гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а в разі їх настання - неминучого заподіяння шкоди здоров`ю або життю людей.
До суду 07 травня 2020 року (вхід. №17971/20) від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував, зазначивши, що відповідачем усунено виявлені в ході проведення перевірки порушення, у зв`язку з чим відповідач 07 травня 2020 року звернувся до позивача із заявою про проведення перевірки. Також, відповідач зазначив, що відповідачем має враховуватись принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушеннями, які виникли та тим, які залишись не усунутими та час розгляду справи та дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача та публічними інтересами.
Ухвалою від 25 травня 2020 року зупинено провадження у адміністративній справі №420/2552/20, - у зв`язку з наданням часу на примирення строком на три тижня. Призначено наступне судове засідання на 23 червня 2020 року о 10 годину 00 хвилин.
Ухвалою від 03 липня 2020 року розгляд справи № 420/2552/20 продовжено за правилами загального позовного провадження. Розпочато розгляд справи № 420/2552/20 спочатку.
Ухвалою від 27 липня 2020 року продовжено строк підготовчого провадження у справі № 420/2552/20,- на 30 днів до 01 жовтня 2020 року.
Ухвалою, занесеною до протоколу підготовчого засідання 21 вересня 2020 року закрито підготовче провадження по справі та призначено розгляд справи по суті на 22 жовтня 2020 року на 14 годин 00 хвилин.
Ухвалою від 30 жовтня 2020 року зупинено провадження у справі №420/2552/20,- до поліпшення рівня епідемічної ситуації в м. Одесі та Іванівському районі Одеської області.
Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання 16 березня 2021 року поновлено провадження у справі зі стадії, на якій воно було зупинено.
Ухвалою від 16 березня 2021 року у справі замінено відповідача комунального некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня Іванівської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, вул. Центральна,121) на його правонаступника - комунальне некомерційне підприємство Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121).
Представник позивача на відкритому судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити повністю.
У вступному слові представник позивача пояснив, що відповідачем не у повному обсязі усунуті порушення, виявлені під час перевірки. Так, залишаються не усунутими порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначені у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року за номерами: 2,4,5,16.
Представник відповідача на відкритому судовому засіданні заперечував проти задоволення позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, посилаючись на те, що відповідачем майже всі порушення усунуті, що просив врахувати при ухваленні рішення суду.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, судом встановлено таке.
Відповідно до рішення Іванівської селищної ради Одеської області УІІІ сесії УІІІ скликання №146-УІІІ від 04 березня 2021 року Про зміну назви комунального некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області та внесенням змін до Статуту , змінено назву комунального некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня Іванівської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, вул. Центральна,121) на комунальне некомерційне підприємство Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121) та затверджено статут у новій редакції.
Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 09.03.2021 року внесено запис про комунальне некомерційне підприємство Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області до ЄДР за №1005341070005000699.
Матеріалами справи підтверджено, що з 20.12.2019 року по 26.12.2019 року на підставі посвідчення №115 від 20 грудня 2019 року на проведення заходу державного нагляду (контролю) провідним інспектором Іванівського РС ГУДСНС в Одеській області Романій О.М. в присутності головного лікаря Гудима В.А. та інженера з охорони праці Іванівської ЦРЛ Трандафіл І.І. здійснено позапланову перевірку Комунального некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня , яка розташована за адресою: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 121 під час якої перевірено будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За наслідками перевірки складено акт №88 від 26 грудня 2019 року, відповідно до якого встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України №252/26697 від 05.03.2015 року та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки (а.с.11-19).
Представник позивача на відкритому судовому засіданні зазначив, що виявлені в ході перевірки порушення, зокрема визначені в пунктах акту 2-20,23,25,27,28 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Як вбачається з матеріалів справи, примірник акту перевірки №88 від 26.12.2019 року отримано головним лікарем Гудима В.А. 26.12.2019 року, про що свідчить підпис в акті перевірки (а.с.19). Жодних зауважень щодо встановлених порушень не зазначено.
Суд встановив, що за наслідками перевірки головному лікарю ЦРЛ вручено припис № 86 від 26.12.2019 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, відповідно до якого вимагалось вжити відповідних заходів для усунення виявлених в ході проведення перевірки порушень (а.с.20-22) та складено протокол про адміністративне правопорушення ОД №0009554 відповідно до ст. 188-8 КУпАП та постанову про накладення адміністративного стягнення ОД № 009554 (а.с.23-24).
Суд встановив, що відповідач усував виявлені порушення в ході розгляду справи.
Так, за заявою відповідача на підставі посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 09.10.2020 року № 43, провідним інспектором Іванівського РС ГУ ДСНС України в Одеській області лейтенантом служби цивільного захисту Пузанової А.В. здійснено позапланову перевірку лікарні, за результатами якої складено акт № 43 від 09.10.2020 року, в якому зафіксовано часткове усунення виявлених раніше порушень та виданий припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 10.10.2020 року.
Крім того, матеріалами справи підтверджено, що позивачем 26.10.2020 року укладено з ПП Безпечний Бізнес-Південь договір №1/ПБ про надання послуг, предметом якого є проведення ідентифікації потенційно небезпечного об`єкта та складання повідомлення про її проведення що підтверджується наданими наявними в матеріалах справи повідомленням, актом №1/ПБ -2020 приймання-передачі наданих послуг від 26 жовтня 2020 року та ідентифікацією суб`єкта господарської діяльності, та повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки, а також укладено з ТОВ МК Безпека договір № 1/ПС-2021 від 12.03.2021 року, предметом якого є виконання робіт з розробки проектної документації на послуги з монтажу системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей у будівлі лікарні, та акт наданих послуг.
Таким чином, в ході розгляду справи встановлено та не заперечувалось сторонами, що відповідачем усунено порушення, викладені у пунктах 3,6,7,8,9,10,11-15,17-20,23,25,27,28 акту перевірки №88 від 26 грудня 2019 року.
Однак, суд встановив, що відповідачем не усунено порушення, викладені у пунктах 2,4,5,16 акту №88 від 26 грудня 2019 року, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації , аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю чи здоров`ю людей, а також неможливості її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини та встановлені судом факти та обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню частково, виходячи з такого.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V " від 05.04.2007 року (надалі Закон № 877-V).
Частиною четвертою статті 4 Закону України № 877-V передбачено, що вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності встановлюється виключно законами.
Згідно з частиною п`ятою статті 4 Закону України № 877-V у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною сьомою статті 7 цього Закону України передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до пункту 1 Указу Президента України №20/2013 від 16 січня 2013 року Про деякі питання Державної служби з надзвичайних ситуацій Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр). ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно до п. п. 57 п. 4 цього Положення ДСНС України відповідно до покладених до неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення i територій вiд надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Наказом Державної служби з надзвичайних ситуацій затверджено Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області № 507 від 21.09.2017р., відповідно до якого управління здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Частина перша статті 67 Кодексу цивільного захисту України передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу.
Відповідно до частин першої та другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у межах своїх повноважень видають відповідно приписи, розпорядження чи постанови.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як визначено згідно з частинами першою та другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Статтею 1 Закону України № 877-V дано визначення поняття державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 цього Закону встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Як встановлено судом, за результатами позапланової перевірки будівлі, споруди, приміщення, території Комунального некомерційного підприємства Іванівська центральна районна лікарня , яка розташована за адресою: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 121 з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки позивачем встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України №252/26697 від 05.03.2015 року та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, які зафіксовані в акті №88 від 26 грудня 2019 року.
Виявлені в ході перевірки порушення, визначені в пунктах акту 2-20,23,25,27,28 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
На час розгляду справи відповідачем не усунено порушення, викладені у пунктах 2,4,5,16 акту №88 від 26 грудня 2019 року, а саме: п. 2 - будівлі не обладнані пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; п. 4 - не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій перекриття даху будівель; п. 5 - адміністративно-побутові приміщення, виробничі, складські будівлі не обладнані системами протипожежного захисту, а саме: автоматичною пожежною сигналізацією; п. 16 - електрощити, не захищені автономними системами пожежогасіння та не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації , аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю чи здоров`ю людей, а також неможливості її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
На думку суду, встановлені порушення свідчать про незадовільний технічний стан перекриття даху будівель та окремих будівель та приміщень лікарні (адміністративно-побутові приміщення, виробничі, складські будівлі), що несе реальну загрозу для нанесення шкоди здоров`ю та життю людей у разі настання пожежі, а також свідчать про недотримання правил пожежної безпеки.
Відповідно до п. 4 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
Суд вважає, що при подальшому недотриманні вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки цивільного захисту відповідачем, гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а у випадку їх фактичного настання - неминучого заподіяння шкоди здоров`ю та життю людей.
Тому, суд доходить висновку, що вжиття відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду є законним, має легітимну мету в загальних інтересах суспільства.
Між тим, враховуючи, що об`єктом реагування є будівлі та приміщення лікарні, які забезпечують надання медичної допомоги, на думку суду, вжиті заходи будуть пропорційні, зокрема з дотриманням необхідного балансу між несприятливими наслідками, які можуть настати для прав, свобод та інтересів людей, які перебувають на лікуванні у лікарні і цілями, на досягнення яких вони спрямовані, у вигляді часткового зупинення експлуатації будівель комунального некомерційного підприємства Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області, що знаходиться за адресою Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121, в яких виявлені порушення, зазначені у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель, обмеження доступу, за винятком приміщень, в яких надається екстерна медична допомога та за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року за номерами:2,4,5,16.
Враховуючи вищевикладені та встановлені обставини, суд доходить висновку, що позовні вимоги належать задоволенню частково шляхом часткового зупинення експлуатації будівель комунального некомерційного підприємства Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області, що знаходиться за адресою Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121, в яких виявлені порушення, зазначені у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель, обмеження доступу, за винятком приміщень, в яких надається екстерна медична допомога та за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року, до повного усунення виявлених порушень зазначених у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року за номерами:2,4,5,16.
В решті позовних вимог слід відмовити, оскільки сторонами справи не заперечується, що інші порушення, викладені у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року у пунктах 3,6,7,8,9,10,11-15,17-20,23,25,27,28 відповідачем усунуто, також відсутні обґрунтовані підстави для повного зупинення експлуатації будівель лікарні, з метою дотримання необхідного балансу між суспільним інтересом щодо дотримання пожежної безпеки та суспільним інтересом в забезпеченні прав громадян на охорону здоров`я та медичну допомогу.
Частиною 1 статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги належать задоволенню частково.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, сплачений судовий збір належить стягненню з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань пропорційно до кількості задоволених позовних вимог.
У зв`язку з тим, що судові витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, жодні судові витрати не належать стягненню з відповідача на користь позивача, а також відсутні докази понесення відповідачем судових витрат, жодні судові витрати не належать стягненню з позивача на користь відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,293,295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до комунального некомерційного підприємства Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121) про застосування заходів реагування,- задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до комунального некомерційного підприємства Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 02775123, місцезнаходження: 67200, Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121) у вигляді часткового зупинення експлуатації будівель комунального некомерційного підприємства Іванівська багатопрофільна лікарня Іванівської селищної ради Одеської області, що знаходиться за адресою Одеська обл., Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна,121, в яких виявлені порушення, зазначені у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель, обмеження доступу, за винятком приміщень, в яких надається екстерна медична допомога та за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених у акті перевірки №88 від 26.12.2019 року за номерами:2,4,5,16.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 293,295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцеві положення КАС України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 08 квітня 2021 року, з урахуванням перебування головуючого судді на лікарняному з 22 березня 2021 року по 07 квітня 2021 року.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2021 |
Оприлюднено | 12.04.2021 |
Номер документу | 96138589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні