Ухвала
від 18.05.2010 по справі 2а-19892/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

доповідач 1 інстанції - І саєнко Ю.А., Буряк І.В., С тойка В.В.

суддя-доповідач - Нікулі н О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2010 року справ а №2а-19892/09/0570

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецьк ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:

головуючий: Нікулін О.А.

судді:

при секретарі судового зас ідання:

за участю представників ст орін:

від позивача

від відповідача

< Текст > Дяченко С.П. Сіваченко І .В.

Запорожцева Г.В.

не з'явився

не з'явився

< Текст >

розглянувши апеляційну ск аргу Товариства з обмеженою ві дповідальністю "КСІ-У"

на постанову Донецького окружного адмі ністративного суду

від 20 січня 2010 р.

по адміністративній спра ві №2а-19892/09/0570 (суддя Ісаєнко Ю.А. , Буряк І.В., Стойка В.В. )

за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю "КСІ-У"

до

треті особи Міністерства фінансів Укр аїни < Третя особа позивача > < Третя особа відповідача >

про визнання неправомірним на казу та відшкодування матері альної шкоди

В С Т А Н О В И Л А :

У червні 2009 року позив ач звернувся з адміністрати вним позовом до відповідача про визнання неправомірним наказу та відшкодування мате ріальної шкоди.

Постановою Донецько го окружного адміністративн ого суду від 20 січня 2010 року у за доволенні позову відмовлено .

З постановою суду пе ршої інстанції не погодився позивач по справі та звернув ся з апеляційною скаргою на н еї, в якій зазначено, що суд п ершої інстанції порушив но рми матеріального та процесу ального права внаслідок чог о неправильно вирішив спр аву, вважає, що постанова пі длягає скасуванню з наступни м задоволенням позовних ви мог у повному обсязі.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговорив ши доводи апеляційної скарг и, колегія суддів дійшла в исновку, що апеляція не п ідлягає задоволенню з насту пних підстав.

Відмовляючи у задоволенн і позовних вимог, суд першо ї інстанції правильно вста новив правовідносини між ст оронами по справі, застосув ав відповідні норми матеріа льного та процесуального пр ава та виходив з наступного .

Товариство з обмеженою відповідальністю «КСІ-У» є юридичною особою зареєстр овано Виконавчим комітетом Краматорської міської ради Донецької області 09.11.2005 року, в ключене до ЄДРПОУ за номером 33792358.

Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство фінансів У країни, затвердженою постано вою Кабінету Міністрів Укра їни від 27 грудня 2006 р. №1837, Міні ст ерсь, фінансів України є центральним органом вико навчої влади, діяльність якою спрямовується та коорд инується Кабінетом Міністрі в України.

08.05.2009 року Міністерством фіна нсів видано Наказ .№'650 про зупи нення дії ліцензії Міністерс тва фінансів України на пров адження організації діяльно сті з проведення азартних іг ор.

Підставою прийняття зазна ченого Наказу послугувало ро зпорядження Кабінету Мініст рів України від 07.05.2009 року №494 «Пр о заходи щодо підвищення рів ня безпеки громадян», відпов ідно до якого, Мінфін зобов'яз ано зупинити строком на один місяць дію ліцензій, виданих суб'єктам господарювання, як і провадять діяльність у сфе рі грального бізнесу (крім ло терей), для забезпечення їх пе ревірки МНС, Держгірпромнагл ядом, іншими контролюючими т а наглядовими органами з пит ань забезпечення їх безпечно го використання.

Відповідно до ст. 6 Конститу ції України, державна влада в Україні здійснюється н заса дах її поділу на законодавчу , виконавчу та судову. Органи з аконодавчої, виконавчої і су дової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах : від повідно до законів України.

Відповідно до ст. 113 Конститу ції України, ч. 1 ст. 1 Закону Укр аїни «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органи виконавчої в лади.

Згідно з частиною 1 статті 117 Конституції України, яку кор еспондує стаття ;:_ Закону Укра їни «Про кабінет Міністрів У країни», Кабінет Міністрів У країни в межа: своєї компетен ції видає постанови і розпор ядження, які є обов'язковими д о виконання.

Частиною 2 статті 1 Закону Ук раїни «Про Кабінет Міністрів України» передбачено, що Ка бінет Міністрів України зд ійснює виконавчу владу без посередньо та через мініст ерства, інші центральні ор гани виконавчої влади, Раду міністрів Автономії

Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спр ямовує, координує та контрол ює діяльність цих органів.

Закон України «Про ліцензу вання певних видів господарс ької діяльності» с спеціальн им, який визначає види господ арської діяльності, що підля гають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, встановлює державний контроль у сфері л іцензування, відповідальніс ть суб'єктів господарювання та органів ліцензування за п орушення законодавства у сфе рі ліцензування.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про ліцензування певн их видів господарської діяль ності», орган ліцензування - о рган виконавчої влади, визна чений Кабінетом Міністрів Ук раїни, або спеціально уповно важений виконавчий орган рад для ліцензування певних вид ів господарської діяльності .

Статтею 3 зазначеного Закон у визначено, що основними при нципами державної політики у сфері ліцензування є, зокрем а, захист прав, законних інтер есів, життя та здоров'я громад ян, захист навколишнього при родного середовища та забезп ечення безпеки держави.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 цього З акону, реалізацію державної політики у сфері ліцензуванн я здійснює Кабінет Міністрів України, спеціально уповнов ажений орган з питань ліценз ування, а також органи викона вчої влади, визначені Кабіне том Міністрів України, спеці ально уповноважені виконавч і органи рад, уповноважені пр овадити ліцензування певних видів господарської діяльно сті.

Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України від 14 листопада 2000 р. ЇМ 1698 «Про затве рдження переліку органів ліц ензування», ліцензування орг анізації діяльності з провед ення азартних ігор здійснює Міністерство фінансів Украї ни.

Відповідно до Положення пр о Міністерство фінансів Укра їни, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 р. №1837, Міністерст во фінансів України у своїй д іяльності керується Констит уцією та законами України, а т акож указами Президента Укра їни і постановами Верховної Ради України, прийнятими від повідно до Конституції та за конів України, актами Кабіне ту Міністрів України та цим ї положенням.

Відповідно до п. 7 зазначено го Положення, Мінфін у межах с воїх повноважень на основі т а на виконання актів законод авства видає накази, організ овує і контролює їх виконанн я.

Розпорядження Кабінету Мі ністрів України від 07 травня 2 009 року №494-р «Про заходи щодо пі двищення рівня безпеки грома дян» є обов'язковим до викона ння Міністерства фінансів Ук раїни.

Суд правильно вважав, що ві дповідачем наказ №650 від 08.05.2009 ро ку «Про зупинення дії ліценз ії Міністерства фінансів Укр аїни на провадження організа ції діяльності з проведення азартних ігор» видано на під ставі, у межах повноважень, та у спосіб, визначений Констит уцією та законами України, то му будь-які підстави для визн ання його протиправним відсу тні.

Щодо позовної вимоги про с тягнення суми у розмірі 173929,20 гр и. на відшкодування шкоди (зби тки), завданої незаконним ріш енням суд встановив наступне .

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 224 Госп одарського кодексу України, учасник господарських відно син, який порушив господарсь ке зобов'язання або установл ені вимоги щодо здійснення г осподарської діяльності, пов инен відшкодувати завдані ци м збитки суб'єкту, права або за конні інтереси якого порушен о. Під збитками розуміються в итрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодж ення її майна, а також не одерж ані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі нал ежного виконання зобов'язанн я або додержання правил здій снення господарської діяльн ості другою стороною.

Відповідно ст. 22 Цивільного кодексу України, особа, якій з авдано збитків в результаті порушення її цивільного прав а, має право на їх відшкодуван ня. Збитками зокрема, втрати, я ких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі також витрати, які особа зробила або мусить зробити д ля відновлення свого порушен ої в права (реальні збитки); до ходи, які особа могла б реальн о одержали за звичайних обст авин, якби її право не було пор ушене (упущена вигода).

Відшкодування матеріальни х збитків є одним із засобів з ахисту порушених прав.

Таким чином, для застосуван ня такої міри відповідальнос ті потрібна наявність усі ел ементів складу цивільного (г осподарського) правопорушен ня, а саме: протиправні поведі нки; збитків; причинного зв' язку між протиправною повед інкою боржника ті збитками; в ини. За відсутності хоча б одн ого з цих елементів цивільна відповідальність не настає.

З урахуванням викладе ного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції до тримався норм матеріальног о та процесуального права під час вирішення справи, то бто відсутні підстави для ск асування або зміни судовог о рішення.

На підставі викладе ного, керуючись ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів ,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «КСІ-У» на постан ову Донецького окружного адм іністративного суду від 20 січ ня 2010 року - залишити без задо волення.

Постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 20 січня 2010 року - зал ишити без змін.

Ухвала за наслідками апеляційного перегляду наб ирає законної сили з момен ту проголошення та може бут и оскаржена до Вищого Адмі ністративного суду Україн и протягом 1 місяця.

Головуючий

Судді

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2010
Оприлюднено16.07.2010
Номер документу9613922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19892/09/0570

Ухвала від 13.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 13.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні