КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 10/303 (2а-3564/08) Головуючий у 1-й інстанції: Ковзель П.О.
Суддя-доповідач: Мамчур Я.С
У Х В А Л А
Іменем України
"11" травня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді: Мамчу ра Я.С.,
суддів: Горяйнова А.М., Зайцева М.П.
при секретарі: Ільницькій В.Б.,
розглянувши апеляц ійну скаргу позивача - Держа вної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Киє ва на постанову Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 13 березня 2009 року у справі за позовом Державної податк ової інспекції у Голосіївськ ому районі м. Києва до товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Футарі ФПК»про зобов' язання надати первинні та бу хгалтерські документи, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду м. Києва з позовом до то вариства з обмеженою відпові дальністю «Футарі ФПК»про зо бов' язання надати первинні та бухгалтерські документи.
Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 13 березня 2009 року у задовол енні позову відмовлено.
На вказану постанову позив ач подав апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати та ухвалити нову, якою задоволь нити позовні вимоги в повном у обсязі, посилаючись на пору шення судом першої інстанції норм матеріального та проце суального права.
Заслухавши у судовому зас іданні суддю-доповідача, поя снення з' явившихся учасник ів процесу, перевіривши мате ріали справи та доводи апеля ційної скарги, колегія судді в вважає, що апеляційна скарг а підлягає залишенню без зад оволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно з п. 1, ч.1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.
Судом першої інстанції вст ановлено, що на підставі план у-графіку на травень 2007 року ДП І у Голосіївському районі м. К иєва було направлено відпові дачу повідомлення про провед ення перевірки за №7282/10/23-0311 від 07.0 5.2007, яке було повернено з причи ни того, що адресат за зазначе ною адресою не знаходиться.
В результаті виходу на пере вірку та огляду приміщення з а адресою місцезнаходження в ідповідача співробітниками позивача було встановлено, щ о підприємство не знаходитьс я за даною адресою, про що скла дено акт про обстеження прим іщення від 11.05.2007 №159/1/3-23-03.
Отже, як вбачається з матеріалів справи, позивач в важає, що у такий спосіб посад ові особи відповідача, поруш уючи передбачене ч. 1 ст. 11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»право позивача здійснювати позапл анові виїзні перевірки своєч асності, достовірності, повн оти нарахування і сплати под атків та зборів (обов'язкових платежів), а також вимоги ст. 9 З акону України «Про систему о податкування», ухиляються ві д виконання обов'язку щодо по дання до державного податков ого органу документи та відо мості, пов'язані з обчислення м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів), які необхідні для проведення пер евірки.
Так, частинами 1, 2 ст. 9 Закону України «Про систему оподат кування»визначено, що платни ки податків і зборів (обов'язк ових платежів) зобов'язані: 1) в ести бухгалтерський облік, с кладати звітність про фінанс ово-господарську діяльність і забезпечувати її зберіган ня у терміни, встановлені зак онами; 2) подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідн о до законів декларації, бухг алтерську звітність та інші документи і відомості, пов'яз ані з обчисленням і сплатою п одатків і зборів (обов'язкови х платежів); 3) сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у встано влені законами терміни; 4) допу скати посадових осіб державн их податкових органів до обс теження приміщень, що викори стовуються для одержання дох одів чи пов'язані з утримання м об'єктів оподаткування, а та кож для перевірок з питань об числення і сплати податків і зборів (обов'язкових платежі в). Керівники і відповідні пос адові особи юридичних осіб т а фізичні особи під час перев ірки, що проводиться державн ими податковими органами, зо бов'язані давати пояснення з питань оподаткування у випа дках, передбачених законами, виконувати вимоги державних податкових органів щодо усу нення виявлених порушень зак онів про оподаткування і під писати акт про проведені пер евірки.
Згідно зі ст.2 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" передбачено, що завданнями органів державно ї податкової служби є: здійсн ення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, пов нотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а так ож неподаткових доходів, уст ановлених законодавством; вн есення у встановленому поряд ку пропозицій щодо вдосконал ення податкового законодавс тва; прийняття у випадках, пер едбачених законом, нормативн о-правових актів і методични х рекомендацій з питань опод аткування; формування та вед ення Державного реєстру фізи чних осіб - платників податкі в та інших обов'язкових плате жів та Єдиного банку даних пр о платників податків - юридич них осіб; роз'яснення законод авства з питань оподаткуванн я серед платників податків; з апобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенцій пода ткової міліції, їх розкриття , припинення, розслідування т а провадження у справах про а дміністративні правопоруше ння.
Згідно з п. 1- 4, 9 ст.10 Закону держ авні податкові інспекції в р айонах, містах без районної п оділу, районах у містах, міжра йонні та об'єднані державні п одаткові інспекції виконую т акі функції: здійснюють конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів); забе зпечують облік платників под атків, інших платежів, правил ьність обчислення і своєчасн ість надходження цих податкі в, платежів. також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - пл атників податків та інших об ов'язких платежів; контролюю ть своєчасність подання плат никами податків бухгалтерсь ких звітів і балансів, податк ових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язан их з обчисленням податків, ін ших платежів, а також перевір яють достовірність цих докум ентів щодо правильності визн ачення об'єктів оподаткуванн я і обчислення податків, інши х платежів; здійснюють у межа х своїх повноважень контрол ь за законністю валютних опе рацій, додержанням порядку п роведення готівкових розрах унків за товари (послуги) у вст ановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про де ржавну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності , ліцензій на провадження вид ів господарської діяльності , що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з насту пною передачею матеріалів пр о виявлені порушення органам , що видають ці документи, за н аявністю торгових патентів; проводять перевірки фактів п риховування і заниження сум податків та зборів (обов'язко вих платежів) у порядку, встан овленому цим Законом та інши ми законами України; за доруч енням спеціальних підрозділ ів по боротьбі з організован ою злочинністю проводять пер евірки своєчасності подання та достовірності документів , пов'язаних з обчисленням і сп латою податків, інших платеж ів в порядку, встановленому з аконом.
З метою реалізації завдан ь та функцій, покладених на ор гани державної податкової сл ужби, останні, згідно зі ст. 11 За кону наділені певною сукупні стю прав, що кореспондуються з такими завданнями та функц іями та одночасно встановлюю ть межі впливу на права інших осіб.
Відповідно до п. 3 ст. 11 Закон у органам державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, н адано право одержувати у пла тників податків (посадових о сіб платників податків) пояс нення з питань, що виникають п ід час перевірок та стосують ся реалізації повноважень ор ганів державної податкової с лужби, встановлених цим та ін шими законами України; перев іряти під час проведення пер евірок у фізичних осіб докум енти, що посвідчують особу.
Зокрема, з матеріалів справ и видно, що позивач скористав ся наданим йому правом, надіс лавши відповідачу повідомле ння про проведення перевірки за №7282/10/23-0311 від 07.05.2007 та направивши своїх співробітників для ог ляду приміщення за адресою м ісцезнаходження відповідач а, про що складено акт про обст еження приміщення від 11.05.2007 №159/1/ 3-23-03.
Судом також встановлено, що через незнаходження за відо мою позивачу адресою відпові дача, останній не отримав пов ідомлення позивача про прове дення планової виїзної перев ірки за №7282/10/23-0311 від 07.05.2007.
З огляду на те, що посадові о соби відповідача не отримува ли від позивача ні повідомле ння про проведення перевірки , ні жодних вимог щодо надання документів та відомостей, по в'язаних з обчисленням та спл атою податків і зборів (обов'я зкових платежів), які необхід ні для проведення перевірки, а також не відмовляли співро бітникам позивача у допуску до проведення перевірки, у су ду відсутні підстави вважати , що посадовими особами відпо відача порушено право позива ча здійснювати позапланові в иїзні перевірки своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування і сплати податків т а зборів (обов'язкових платеж ів).
Відповідно до ч.ч. 1, 2, 4 ст. 11-1 Зак ону України "Про державну под аткову службу в Україні" план овою виїзною перевіркою вваж ається перевірка платника по датків щодо своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання та сплати ним податків т а зборів (обов'язкових платеж ів), яка передбачена у плані ро боти органу державної податк ової служби і проводиться за місцезнаходженням такого пл атника податків чи за місцем розташування об'єкта права в ласності, стосовно якого про водиться така планова виїзна перевірка. Планова виїзна пе ревірка проводиться за сукуп ними показниками фінансово-г осподарської діяльності пла тника податків за письмовим рішенням керівника відповід ного органу державної податк ової служби не частіше одног о разу на календарний рік. Пра во на проведення планової ви їзної перевірки платника под атків надається лише у тому в ипадку, коли йому не пізніше н іж за десять днів до дня прове дення зазначеної перевірки н адіслано письмове повідомле ння із зазначенням дати поча тку та закінчення її проведе ння.
Як вбачається, позивач не до вів суду виконання ним вимог , передбачених вищезазначени м законом для проведення пла нової виїзної перевірки відп овідача - не повідомив останн ьому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення перев ірки дати початку та закінче ння її проведення.
Таким чином, колегія суддів погоджується, що для проведе ння позивачем позапланової в иїзної перевірки відповідач а необхідне дотримання закон одавчо встановленого порядк у.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конст итуції України, органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Так, відповідно до ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Таким чином, колегія судд ів погоджується з висновком суду, що доводи позивача про п ерешкоджання відповідачами реалізації права позивача н а проведення перевірки є без підставними, позовні вимоги є необґрунтованими, а доводи апеляційної скарги не спрос товують висновків суду першо ї інстанції.
На підставі викладеного та приймаючи до уваги, що суд пер шої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови вірн о встановив фактичні обстави ни справи, дослідив наявні до кази, надав їм належну оцінку , та прийняв законне і обґрунт оване рішення, висновки суду відповідають обставинам спр ави, а тому підстав для його ск асування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Апеляційну скарг у позивача - Державної пода ткової інспекції у Голосіївс ькому районі м. Києва - залишит и без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 13 березня 2009 року - залиш ити без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом одного місяця шляхом пода чі касаційної скарги до Вищо го адміністративного суду Ук раїни.
Головуючий - суддя: Я.С. Мамчур
Судді: А.М. Горяйнов
М.П. Зайцев
Ухвалу складено у повном у обсязі 14.05.2010.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2010 |
Оприлюднено | 15.07.2010 |
Номер документу | 9613956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мамчур Я.С
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні