ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2021 року м. Київ № 640/22324/19
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЕГО-ЛОГІСТІК
до Державної служби України з безпеки на транспорті Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки
про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю АЛЕГО-ЛОГІСТІК з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати постанови про застосування адміністративного-господарського штрафу: № 156832 від 28.10.2019 року, порушення за 05.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156831 від 28.10.2019 року, порушення за 04.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156830 від 28.10.2019 року, порушення за 03.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156829 від 28.10.2019 року, порушення за 02.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156828 від 28.10.2019 року, порушення за 01.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156827 від 28.10.2019 року, порушення за 31.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156826 від 28.10.2019 року, порушення за 30.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156825 від 28.10.2019 року, порушення за 29.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156824 від 28.10.2019 року, порушення за 28.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156823 від 28.10.2019 року, порушення за 27.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156822 від 28.10.2019 року, порушення за 26.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156821 від 28.10.2019 року, порушення за 25.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156820 від 28.10.2019 року, порушення за 24.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156819 від 28.10.2019 року, порушення за 23.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156818 від 28.10.2019 року, порушення за 22.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156817 від 28.10.2019 року, порушення за 21.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156816 від 28.10.2019 року, порушення за 20.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156815 від 28.10.2019 року, порушення за 19.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156814 від 28.10.2019 року, порушення за 18.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156813 від 28.10.2019 року, порушення за 17.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156812 від 28.10.2019 року, порушення за 16.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що всупереч вимог пункту 26 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року №1567 (далі - Порядок №1567), не був повідомлений про час і місце розгляду справи про порушення, що обмежило підприємство у праві на захист.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва суду від 18.11.2019 року у адміністративній справі № 640/22324/19 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Судом встановлено, що відповідачем відзив на позовну заяву до суду не надано.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі акту перевірки № 208065 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки було прийняті постанови про застосування адміністративного-господарського штрафу: № 156832 від 28.10.2019 року, порушення за 05.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156831 від 28.10.2019 року, порушення за 04.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156830 від 28.10.2019 року, порушення за 03.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156829 від 28.10.2019 року, порушення за 02.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156828 від 28.10.2019 року, порушення за 01.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156827 від 28.10.2019 року, порушення за 31.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156826 від 28.10.2019 року, порушення за 30.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156825 від 28.10.2019 року, порушення за 29.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156824 від 28.10.2019 року, порушення за 28.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156823 від 28.10.2019 року, порушення за 27.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156822 від 28.10.2019 року, порушення за 26.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156821 від 28.10.2019 року, порушення за 25.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156820 від 28.10.2019 року, порушення за 24.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156819 від 28.10.2019 року, порушення за 23.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156818 від 28.10.2019 року, порушення за 22.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156817 від 28.10.2019 року, порушення за 21.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156816 від 28.10.2019 року, порушення за 20.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156815 від 28.10.2019 року, порушення за 19.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156814 від 28.10.2019 року, порушення за 18.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156813 від 28.10.2019 року, порушення за 17.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156812 від 28.10.2019 року, порушення за 16.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп..
За твердженнями позивача, зазначені вище постанови про застосування адміністративного-господарського штрафу від 28.10.2019 року отримані Позивачем 07.11.2019 року.
Не погоджуючись з постановами відповідача, вважаючи, що вони прийняті в порушення Порядку про здійснення державного контролю на автомобільному транспорті від 08.11.2006 року № 1567 та Закону України Про автомобільний транспорт , а відтак підлягають скасуванню, звернувся до суду з даним адміністративним позовом, при вирішенні якого суд дійшов таких висновків.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень врегульовано положеннями Закону України Про автомобільний транспорт №2344-ІІІ від 05.04.2001 року (далі також - Закон України №2344-ІІІ).
Статтею 1 Закону № 2344-III визначено, що автомобільний перевізник фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
У силу статті 34 Закону № 2344-III, автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Відповідно до частини першої статті 39 Закону № 2344-III автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Згідно частиною 7 Закону № 2344-ІІІ у транспортних засобах, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, установлюються і використовуються контрольні пристрої тахографи.
Частиною восьмою статті 53 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Згідно зі статтею 18 Закону № 2344-ІІІ з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.
Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.
Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.
Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням суб`єктами господарювання ліцензійних умов, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, а також диспетчерського контролю за роботою автомобільних перевізників визначена Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 року (далі Порядок № 1567).
Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку № 1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
За змістом частини сьомої статті 6 Закону України №2344-ІІІ центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, поміж іншого, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.
Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 року № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади визначено, що з метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та відповідно до пунктів 9 і 9-1 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України постановляє утворити Державну службу України з безпеки на транспорті, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію з безпеки на морському та річковому транспорті, Державну інспекцію з безпеки на наземному транспорті та підпорядкувавши Службі, що утворюється, Державну спеціальну службу транспорту.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2015 року № 103 (далі - Положення № 103) Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Відповідно до пункту 8 Положення №103 Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.
За приписами пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 року № 592 Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті погоджено пропозицію Міністерства інфраструктури щодо утворення територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті як структурних підрозділів апарату Служби за переліком згідно з додатком 3.
Додатком 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 року № 592 визначено перелік територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті, які утворюються - Київське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки.
Пунктом 4 Порядку № 1567 визначено, що державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Приписами п. 14 Порядку № 1567 передбачено, що рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
Згідно п. 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
З аналізу вказаних норм, суд дійшов висновку, що автомобільні перевізники та водії зобов`язані мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, визначені законодавством документи.
Разом з тим, процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, визначена Порядком №1567, відповідно до пункту 4 якого визначено, що державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами державного контролю під час планових, позапланових та рейдових перевірок на підставі направлення на перевірку.
Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту (пункт 14 Порядку №1567).
З аналізу норм, зазначених в розділі Рейдова перевірка Порядку №1567, вбачається, що рейдова перевірка проводиться на підставі затвердженого тижневого графіку на підставі направлення, при цьому даний розділ не містить у собі обов`язку контролюючого органу направляти на адресу суб`єкта господарювання графік проведення рейдових перевірок та направлення.
Відповідно до пункту 21 Порядку №1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Про результати перевірки транспортного засобу посадова особа робить запис у дорожньому листі із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис.
У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис (пункт 22 Порядку №1567).
Відповідно до пункту 24 Порядку №1567 акти, зазначені у пунктах 20, 21 і 23 цього Порядку, реєструються в журналі обліку.
Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення (пункт 25 Порядку №1567).
Відповідно до пунктів 26, 27 Порядку №1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
Згідно із пунктом 27 Порядку №1567 у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Відповідно до пункту 29 Порядку №1567 копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб`єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.
У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п`ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення (абз. 2 пункту 29 Порядку №1567).
Отже, після складання посадовою особою органу державного контролю акту, в якому зафіксовано встановлені під час проведення перевірки порушення особою вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення не пізніше протягом двох місяців з дня його виявлення здійснюється розгляд справи про порушення.
При цьому розгляд справи про порушення можливий за відсутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання лише у разі належного сповіщення суб`єкта господарювання про розгляд справи, а засобами сповіщення суб`єкта господарювання про розгляд справи про порушення визначено розписку чи рекомендований лист із повідомленням.
Суд звертає увагу на те, що до матеріалів справи відповідачами не надано будь-яких доказів, які б підтверджували обставини отримання підприємством повідомлення про розгляд справи про порушення. При цьому Порядком №1567 чітко передбачено надсилання повідомлення про розгляд справи суб`єкту господарювання, який повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Отже, за відсутності доказів зворотного, суд виходить з того, що відповідачем не повідомлено позивача про розгляд справи про порушення ним законодавства про автомобільний транспорт, не дотримано приписів Порядку №1567 та Інструкції №254 щодо процедури розгляду акту перевірки, чим позбавлено позивача законного права бути присутнім під час розгляду справи, подати відповідні докази, висловити заперечення.
Суд також вбачає доцільним зазначити, що відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини , суди застосовують при розгляді справ Європейську Конвенцію Про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського Суду з прав людини як джерело права.
Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (пункт 1 статті 32 Конвенції), зокрема у пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.010 року, заява 4909/04 повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Підсумовуюче наведене у сукупності, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправною та скасування оскаржуваних постанов відповідача про застосування адміністративно-господарських штрафів, а саме: № 156832 від 28.10.2019 року, порушення за 05.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156831 від 28.10.2019 року, порушення за 04.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156830 від 28.10.2019 року, порушення за 03.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156829 від 28.10.2019 року, порушення за 02.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156828 від 28.10.2019 року, порушення за 01.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156827 від 28.10.2019 року, порушення за 31.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156826 від 28.10.2019 року, порушення за 30.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156825 від 28.10.2019 року, порушення за 29.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156824 від 28.10.2019 року, порушення за 28.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156823 від 28.10.2019 року, порушення за 27.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156822 від 28.10.2019 року, порушення за 26.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156821 від 28.10.2019 року, порушення за 25.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156820 від 28.10.2019 року, порушення за 24.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156819 від 28.10.2019 року, порушення за 23.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156818 від 28.10.2019 року, порушення за 22.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156817 від 28.10.2019 року, порушення за 21.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156816 від 28.10.2019 року, порушення за 20.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156815 від 28.10.2019 року, порушення за 19.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156814 від 28.10.2019 року, порушення за 18.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156813 від 28.10.2019 року, порушення за 17.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156812 від 28.10.2019 року, порушення за 16.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.. Відтак, адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд керується приписами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої судові витрати підлягають відшкодуванню або оплаті при задоволенні позову.
Звертаючись до суду, позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1 921,00 грн., тому зазначена сума підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті.
Керуючись статтями 17, 69-71, 94, 160-165, 167, 254, 255, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЕГО-ЛОГІСТІК (08320, с. Мала Олександрівка, вул. Митна, 19А, ЄДРПОУ 38636280) до Державної служби України з безпеки на транспорті Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (03083, м. Київ, пр-т Науки, 57, ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати постанови про застосування адміністративного-господарського штрафу: № 156832 від 28.10.2019 року, порушення за 05.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156831 від 28.10.2019 року, порушення за 04.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156830 від 28.10.2019 року, порушення за 03.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156829 від 28.10.2019 року, порушення за 02.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156828 від 28.10.2019 року, порушення за 01.09.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156827 від 28.10.2019 року, порушення за 31.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156826 від 28.10.2019 року, порушення за 30.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156825 від 28.10.2019 року, порушення за 29.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156824 від 28.10.2019 року, порушення за 28.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156823 від 28.10.2019 року, порушення за 27.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156822 від 28.10.2019 року, порушення за 26.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156821 від 28.10.2019 року, порушення за 25.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156820 від 28.10.2019 року, порушення за 24.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156819 від 28.10.2019 року, порушення за 23.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156818 від 28.10.2019 року, порушення за 22.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156817 від 28.10.2019 року, порушення за 21.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156816 від 28.10.2019 року, порушення за 20.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156815 від 28.10.2019 року, порушення за 19.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156814 від 28.10.2019 року, порушення за 18.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156813 від 28.10.2019 року, порушення за 17.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп.; № 156812 від 28.10.2019 року, порушення за 16.08.2019 року на підставі абз.11 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ було нараховано штраф у розмірі 680 грн. 00 коп..
3. Стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (03083, м. Київ, пр-т Науки, 57, ЄДРПОУ 39816845) за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір у розмірі 1 921,00 грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АЛЕГО-ЛОГІСТІК (08320, с. Мала Олександрівка, вул. Митна, 19А, ЄДРПОУ 38636280).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України . Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2021 |
Оприлюднено | 12.04.2021 |
Номер документу | 96140940 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні