ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"31" березня 2021 р.м. Одеса Справа № 916/3672/20
Господарський суд Одеської області у складі: суддя Волков Р.В.,
При секретарі судового засідання Свічкар В.В.,
розглянувши справу №916/3672/20
за позовом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вулиця Канатна, будинок 83, місто Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 39765871);
до відповідача: Приватного підприємства "Агро Юг Експорт" (вулиця Івана Франка, будинок 9, квартира 6, місто Ізмаїл, Одеська область, 68600, код ЄДРПОУ 36190457);
за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, -Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області (вулиця Пушкіна, будинок 47, селище міського типу Суворове, Ізмаїльський район, Одеська область, 68640, код ЄДРПОУ 04379166);
про стягнення 63504,90 грн.
Представники сторін:
Від позивача - Ярошенко Г.Ю.;
Від відповідача - не з`явився;
Від третьої особи - не з`явився.
ВСТАНОВИВ:
22.12.2020 Головне управління Держгеокадастру в Одеській області подало позов до Приватного підприємства Агро Юг Експорт , в якому просило стягнути з відповідача шкоду, заподіяну внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, у розмірі 63504,90 грн. на користь Суворівської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області.
Ухвалою від 28.12.2020 позовну заяву було залишено без руху, встановлено позивачеві строк для усунення недоліків. 11.01.2021 позивачем було подано заяву на виконання ухвали суду (вх. №516/21). 14.01.2021 було відкрито провадження у справі, постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 10.02.2021, залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору Суворовську селищну раду Ізмаїльського району Одеської області.
02.02.2021 від третьої особи надійшла заява (вх.№3004/21), в якій просить справу розглядати без участі третьої особи, зазначає про те, що позов підтримує.
10.02.2021 судом відкладено підготовче засідання на 01.03.2021.
01.03.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 15.03.2021.
15.03.2021 розгляд справи по суті відкладено на 31.03.2021.
31.03.2021 від третьої особи надійшло клопотання (вх. №8828/21) про розгляд справи без участі третьої особи.
31.03.2021 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
В обґрунтування вимог позивач зазначив, що Головним управлінням відповідно до покладених завдань на підставі наказу від 28.10.2019 №701-ДК проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення, державної форми власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність або користування (оренду), які розташовані на території Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області. Перевіркою встановлено (акт перевірки від 29.11.2019 №701-ДК/704/АП/09/01), що земельна ділянка площею 42,4 га, яка входить до складу земельної ділянки з кадастровим номером 5122055400:01:001:0383, площею 89,9249 га, а також земельна ділянка площею 4,00 га, яка входить до складу земельної ділянки з кадастровим номером 5122055400:01:001:0390, площею 8,00 га, використовується Приватним підприємством Агро Юг Експорт без жодних правових підстав. Рішень та/або розпоряджень щодо передачі ділянки у користування не приймалось, договір оренди відсутній, право оренди чи право власності не зареєстровано. Зазначає про самовільне зайняття земельної ділянки, що є порушенням п.б ч.1 ст.211 ЗК України. Вказує, що відносно керівника відповідача складено протокол про адміністративне правопорушення від 20.01.2020, а 21.01.2020 винесено постанову про накладення адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 53-1 КУпАП. Дії позивача щодо проведення перевірки не оскаржені, постанова є чинною. Державним інспектором здійснено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, що становить 63504,90 грн.
Відповідач правом на подання відзиву не скористався, представника у судові засідання не направив, про розгляд справи повідомлявся належним чином.
Від третьої особи надійшли тільки клопотання про розгляд справи без участі представника із зазначенням про те, що третя особа підтримує подану позовну заяву, правом на подання пояснень третя особа не скористалась, представників у судове засідання не направлено.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
Відповідно до ст.14 Конституції України та ст. 1 Земельного кодексу України (далі також ЗК України) земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Згідно з ч.ч.1,2 ст.84 ЗК України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Положеннями ст.188 ЗК України визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Згідно з п.3 Положення про Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, затвердженим Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 №308, завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Одеської області.
Пунктом 34 п.4 Положення Головне управління відносно до покладених на нього завдань розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів щодо її відшкодування в установленому законодавством порядку.
Статтею 122 ЗК України встановлено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. У даному випадку таким органом є Головне управління Держгеокадастру в Одеській області як територіальний орган Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Частиною 7 ст. 45 Бюджетного кодексу України встановлено, що перелік податків і зборів та інших доходів бюджету згідно з бюджетною класифікацією в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а також загальні вимоги щодо обліку доходів бюджету визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 №106 Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету , перелік податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету визначається відповідно до переліку кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (далі - перелік), згідно з додатком. Пунктом 2 цієї Постанови органам, що контролюють справляння надходжень бюджету доручено, зокрема, забезпечити відповідно до законодавства здійснення постійного контролю за правильністю та своєчасністю надходження до державного та місцевих бюджетів податків, зборів, платежів та інших доходів згідно з переліком, а також ведення обліку таких платежів у розрізі платників з метою забезпечення повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів.
Держгеокадастр зазначеною Постановою включено до переліку органів, що контролюють справляння надходжень бюджету за кодом бюджетної класифікації 2406220 кошти за шкоду, що заподіяна на земельних ділянках державної та комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; відшкодування збитків за погіршення якості ґрунтового покриву тощо та за неодержання доходів у зв`язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок у відповідності до Наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 27.07.2018 №109.
Згідно з п.39 ч.1 ст.2 Бюджетного кодексу України органи, що контролюють справляння надходжень бюджету, - органи державної влади, а також органи місцевого самоврядування, уповноважені здійснювати контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів, інших надходжень бюджету.
Згідно з вищевказаним Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 27.07.2018 №109 керівники головних управлінь Держгеокадастру в областях мають забезпечити здійснення постійного контролю за правильністю та своєчасністю надходження до державного та місцевих бюджетів податків, зборів, платежів та інших доходів за кодами доходів бюджету.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є, зокрема, забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України.
Статтею 4 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" передбачено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно зі статтею 5 вказаного Закону, органом, який здійснює державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, проведення моніторингу родючості ґрунтів є центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі встановлені статтею 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", до яких належить, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині:
- додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;
- виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням;
- додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок;
- ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання.
Відповідно до статті 9 вказаного Закону державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом:
- проведення перевірок;
- розгляду звернень юридичних і фізичних осіб;
- участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель;
- розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель;
- проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.
Відповідно до ч.1 ст.167 ЦК України держава діє у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин. Положеннями статті 170 ЦК України визначено, що держава набуває і здійснює цивільні права та обов`язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом.
Таким чином, суд приходить до висновку, що Головне управління Держгеокадастру в Одеській області як територіальний орган Держгеокадастру має повноваження для звернення до суду із відповідним позовом.
Так, Головним управлінням відповідно до покладених на нього завдань на підставі наказу від 28.10.2019 №701-ДК Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність або користування (оренду), які розташовані на території Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області.
Перевіркою встановлено, що земельна ділянка площею 42,4 га, яка входить до складу земельної ділянки з кадастровим номером 5122055400:01:001:0383, площею 89,9249 га, а також земельна ділянка площею 4,00 га, яка входить до складу земельної ділянки з кадастровим номером 5122055400:01:001:0390, площею 8,00 га, використовується Приватним підприємством "Агро Юг Експорт" без жодних правових підстав.
Зазначені обставини зафіксовано актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки від 29.11.2019 №701-ДК/704/АП/09/01/-19 (а.с. 27-33).
Згідно зі статтею 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема:
- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.
Рішень та/або розпоряджень щодо передачі у користування (оренду) відповідачу зазначених земельних ділянок не приймалось, договір оренди на вказану земельну ділянку відсутній, право оренди чи право власності не зареєстровано, доказів протилежного відповідачем не надано.
За відсутності рішення органу виконавчої влади або місцевого самоврядування про надання земельної ділянки у власність або в користування юридична особа або фізична особа не має права використовувати земельну ділянку державної або комунальної форми власності (п.2.1. Постанови Пленуму ВГСУ від 17.05.2011 №6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин ).
Відповідно до ст.1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Таким чином, будь-які дії, направлені на фактичне використання земельної ділянки без оформлення права власності на земельну ділянку або права постійного користування чи права оренди земельної ділянки в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", є самовільним заняттям земельної ділянки.
Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного Суду від 20.02.2020 у справі №1940/1655/18.
Так, Актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки від 29.11.2019 №701-ДК/704/АП/09/01/-19 зафіксовано, що земельна ділянка площею використовується Приватним підприємством "Агро Юг Експорт" без жодних правових підстав.
Відносно керівника Приватного підприємства Агро Юг Експорт ОСОБА_1 державним інспектором складено протокол про адміністративне правопорушення від 20.01.2020 №701-ДК/0007П/07/01/-20 (а.с.34-36) та 21.01.2020 винесено постанову про накладення адміністративного стягнення №701-ДК/0007П/07/01/-20 за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 53-1 КУпАП.
Дії представників Головного управління відповідачем не оскаржені, винесена постанова про накладення адміністративного стягнення є чинною.
Відповідно до виявленого порушення здійснено розрахунок розміру шкоди, заподіяної відповідачем внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки загальною площею 46,4 га Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, що становить 63504,90 грн.
Розрахунок заподіяної шкоди проведено відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №963.
Відповідно до п.4 Методики Розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, визначається для всіх категорій земель (крім земель житлової та громадської забудови) за такою формулою:
Шс = Пс x Нп x Кф x Кі (1),
де Шс - розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, гривень;
Пс - площа самовільно зайнятої земельної ділянки, гектарів;
Нп - середньорічний дохід, який можна отримати від використання земель за цільовим призначенням, визначений у додатку 1, з урахуванням переліків, наведених у додатках 2 і 3;
Кф - коефіцієнт функціонального використання земель, визначений у додатку 4;
Кі - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, який дорівнює добутку коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2020 та наступні роки, що розраховуються Держгеокадастром відповідно до статті 289 Податкового кодексу України
У даному випадку площа самовільно зайнятої земельної ділянки (Пс) становить 64,4 га; Нп (станом на дату складання Акту перевірки) складає 728 гривень з гектара; Кф складає 1; Кі становить 1,88.
Таким чином, Шс = 46,4*728*1*1,88 = 63504,90 грн.
Отже, розмір заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок загальною площею 46,4 га становить 63504,90 грн.
Пунктом б ч.1 ст.211 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства, зокрема, за самовільне зайняття земельних ділянок.
Статтею 90 ЗК України визначено, що власники земельних ділянок мають право, у тому числі, самостійно господарювати на землі. Відповідно до ч.ч.2,3 ст. 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом:
а) визнання прав;
б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав;
в) визнання угоди недійсною;
г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;
ґ) відшкодування заподіяних збитків;
д) застосування інших, передбачених законом, способів.
Частиною 1 ст. 1166 ЦК України встановлено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Докази відшкодування відповідачем шкоди у зазначеному вище розміри у матеріалах справи відсутні.
Відтак, судом перевірено здійснений позивачем розрахунок шкоди, заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття відповідачем земельної ділянки, та встановлено, що вказаний розрахунок є вірним та обґрунтованим.
Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права в разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно з положеннями ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Вказані положення ЦК кореспондуються з положеннями ст. 20 ГК України.
Проаналізувавши наведені нормативно-правові акти в аспекті спірних правовідносин, господарський суд зазначає, що в діяннях відповідача наявний склад правопорушення у вигляді заподіяння шкоди шляхом самовільного зайняття земельної ділянки, а саме:
- неправомірність поведінки відповідача - всупереч положенням ЗК України користувався земельною ділянкою без укладання договору;
- наявність шкоди - самовільним зайняттям земельної ділянки заподіяно шкоду в сумі 63504,90 грн.;
- причинний звязок - між неправомірною поведінкою та шкодою саме в результаті самовільного зайняття земельної ділянки;
- вина - Приватне підприємство "Агро Юг Експорт" порушило вимоги, встановлені ЗК України, будучи обізнаним про те, що в Україні заборонено самовільне зайняття земельних ділянок.
Оцінюючи надані позивачем докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління Держгеокадастру в Одеській області обґрунтовані, відповідають фактичним обставинам справи та вимогам чинного законодавства, тому наявні правові підстави для їх задоволення та стягнення з Приватного підприємства "Агро Юг Експорт", заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, нанесеної державі у розмірі 63504,90 грн.
У зв`язку з тим, що спір виник внаслідок неправомірних дій відповідача та рішення відбулось на користь позивача, згідно ст. 129 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1762,00 грн., понесені позивачем при подачі позову, покладаються на відповідача.
Згідно з ч.1 ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до п.1 ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ч.1 ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Відповідно до вказаного, керуючись ст.ст. 14 Конституції України, ст.ст. 1, 84, 90, 122, 152, 188, 211 ЗК України, ст.ст. 15, 16, 167, 170, 1166 ЦК України, ст.ст. 1, 2, 4, 5, 6, 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , ст.ст. 2, 45 Бюджетного кодексу України, п.1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, п.п. 3,4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, затвердженим Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 №308, п.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 №106 Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету , Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 27.07.2018 №109, Методикою визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №963, ст.ст. 4, 53, 73, 74, 75, 77, 79, 86, 91, 98, 129, 232, 233, 236, 238, 240, 241 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вулиця Канатна, будинок 83, місто Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 39765871) до Приватного підприємства "Агро Юг Експорт" (вулиця Івана Франка, будинок 9, квартира 6, місто Ізмаїл, Одеська область, 68600, код ЄДРПОУ 36190457) за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, - Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області (вулиця Пушкіна, будинок 47, селище міського типу Суворове, Ізмаїльський район, Одеська область, 68640, код ЄДРПОУ 04379166) про стягнення 63504,90 грн. - задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Агро Юг Експорт" (вулиця Івана Франка, будинок 9, квартира 6, місто Ізмаїл, Одеська область, 68600, код ЄДРПОУ 36190457) на користь Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області (вулиця Пушкіна, будинок 47, селище міського типу Суворове, Ізмаїльський район, Одеська область, 68640, код ЄДРПОУ 04379166) 63504,90 грн. шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки.
3. Стягнути з Приватного підприємства "Агро Юг Експорт" (вулиця Івана Франка, будинок 9, квартира 6, місто Ізмаїл, Одеська область, 68600, код ЄДРПОУ 36190457) на користь Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (вулиця Канатна, будинок 83, місто Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 39765871) 2102,00 грн. витрат зі сплати судового збору.
4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом двадцяти днів з моменту складення повного тексту.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Вступна та резолютивна частина рішення оголошені в судовому засіданні 31.03.2021. Повний текст рішення складений та підписаний 09 квітня 2021 р.
Суддя Р.В. Волков
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2021 |
Оприлюднено | 12.04.2021 |
Номер документу | 96145238 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Волков Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні