Ухвала
від 12.04.2010 по справі 2а-4489/09/10/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а -4489/09/10/0170

12.04.10 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Єла нської О.Е.,

суддів Іщенко Г.М. ,

Щепанської О.А.

секретар судового засід ання Люфт Ю.Є.

за участю сторін:

Виконуючий обов`язки Крас ноперекопського міжрайонно го прокурора Автономної Респ убліки Крим - Ковалевич Олег М ихайлович посвідчення № 631 від 01.02.10 року;

представник позивача - Р еспубліканського комітету А Р Крим з охорони навколишньо го природного середовища у с удове засідання не з' явився , про час та місце розгляду спр ави повідомлений належним чи ном та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;

представник відповідача - Братської сільської ради Красноперекопського району Автономної Республіки Крим у судове засідання не з' яви вся, про час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином та своєчасно, про прич ину неявки суд не повідомив;

розглянувши апеляційну ск аргу Братської сільської ради Красноперекопського ра йону Автономної Республіки К рим на постанову Окружного а дміністративного суду Автон омної Республіки Крим (суддя Кудряшова А.М.) від 22.07.09 року у сп раві № 2а-4489/09/10/0170

за позовом Виконуючого обов`язки Красноперекопсько го міжрайонного прокурора Ав тономної Республіки Крим (ву л. Чапаева, 17-а, м. Красноперекоп ськ, Автономна Республіка Кр им, 96000)

в інтересах держави в особі Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього прир одного середовища (вул. Кечке метська, 198, м. Сімферополь, Авто номна Республіка Крим, 95020)

до Братської сільської ради Красноперекопського ра йону Автономної Республіки К рим (вул. Леніна, 18, с. Братське, К расноперекопський район, Авт ономна Республіка Крим, 96050)

про стягнення збитків, зап одіяних порушенням природоо хоронного законодавства вна слідок утворення звалища.

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки від 22.07.2009 року у справі № 2а-4489/09/10/0170 (суддя Кудряшо ва А.М.) був задоволений адміні стративний позов виконуючог о обов'язки Красноперекопськ ого міжрайонного прокурора А Р Крим Рибачинського Ю.С. в інт ересах держави в особі Респу бліканського комітету АР Кри м з охорони навколишнього се редовища до Братської сільсь кої ради Красноперекопськог о району АР Крим про стягненн я 1893 гривень 33 копійок. Стягнут о з Братської сільської ради Красноперекопського району Автономної Республіки Крим на користь Республіканськог о комітету АР Крим по охороні навколишнього природного се редовища збитки, завдані пор ушенням природоохоронного з аконодавства внаслідок утво рення звалища, у сумі 1893 (одна т исяча вісімсот дев'яносто тр и) гривні 33 копійки.

Не погодившись з рішенням с уду відповідач надав апеляці йну скаргу, в який просить ска сувати постанову суду першої інстанції як таку, що прийнят а з порушенням норм матеріал ьного та процесуального прав а та внаслідок неповно з' яс ованим обставинам справи, ос кільки звалища розташовані з а межами селища Братське, а ві дповідно до Земельного Кодек су України повноваження сіль ської ради діють тільки у меж ах населених пунктів, тому вв ажає, що відповідач не може не сти відповідальність за орга нізацію несанкціонованих зв алищ на землях, які знаходять ся у ведені районної державн ої адміністрації. Просить в з адоволенні позовних вимог ві дмовити.

У судове засідання 12.04.2010 року представник позивача та пре дставник відповідача не з'яв илися, про час та місце розгля ду справи повідомлені належн им чином та своєчасно, про при чину неявки суд не повідомил и.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 К АС України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.

Розглянувши справу в поряд ку статей 195, 196 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, заслухавши заперечення на апеляційну скаргу прокуро ра, перевіривши правильність застосування судом першої і нстанції норм матеріального та процесуального права та в ідповідність висновків суду обставинам справи, судова ко легія встановила наступне.

На підставі статті 55 Консти туції України, кожному гаран тується право оскарження в с уді рішень, дії або бездіяльн ості органів державної влади органів місцевого самовряду вання, посадових і службових осіб.

Стаття 19 Конституції Україн и передбачає обов' язок орга нів державної влади, органів місцевого самоврядування, ї х посадових осіб діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Виходячи із критерії оцінк и рішень, дії чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень, яки викладені в ч.3 ст.2 Код ексу адміністративного судо чинства, суб' єкти владних п овноважень для реалізації св оїх функції провини діяти з д отримання встановленої зако ном процедури прийняття ріше ння; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між буд-якими несприятл ивими наслідками для прав, св обод та інтересів особи і ціл ям, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув ання права особи на участь у п роцесі прийняття рішення; св оєчасно, тобто протягом розу много строку.

Оцінюючи рішення, дії чи без діяльність суб' єктів владн их повноважень, їхніх посадо вих і службових осіб через пр изму вищезазначених критері їв, і у разі виявлення порушен ь хоча б одного із цих критері їв і за умови порушення прав, с вобод та інтересів позивача, є підстави для задоволення а дміністративному позову.

Матеріали справи свідчать про те, що Братська сільська р ада Красноперекопського рай ону Автономної Республіки Кр им зареєстровано виконавчим комітетом Красноперекопськ ої міської ради Автономної Р еспубліки Крим, як юридична о соба, та включена до Єдиного Д ержавного реєстру підприємс тв та організацій України, ід ентифікаційний код 04368719, про що свідчить довідка Головного Управління статистики в АР К рим серії АБ № 051263 (а.с.10).

З матеріалів справи вбачає ться, що 08 січня 2009 року державн им інспектором з охорони нав колишнього природного серед овища АР Крим було складено а кт перевірки дотримання прир одоохоронного законодавств а Братською сільською радою Красноперекопського району АР Крим, в якому вказано, що на момент перевірки у селищі на відстані 50 метрів від вул. Южн ої, перед водонапірною башто ю, знаходиться несанкціонова не звалище розміром 3м. х 15м. і в исотою 0,3м. Загальна площа зва лища складає 45 кв.м. Друге неса нкціоноване звалище на відст ані 100 м. від вул. Южна за водона пірною баштою розміром 8м х 8м і висотою 0,2м. Загальна площа з валища складає 64 кв.м. Організ ація стихійного звалища відх одів стало можливим завдяки не прийняття мір реагування зі сторони посадових осіб ві дповідача та порушення норм чинного законодавства у сфер і екології, ст. 17, 32, 33 України “Пр о відходи”. Даний акт перевір ки дотримання природоохорон ного законодавства був підпи саний головою Братської сели щної ради без зауважень.

На підставі цього акту, який був підписаний представника ми відповідача головою Братс ької сільської ради ОСОБА_2 , посадовими особами Респуб ліканського комітету АР Крим з охорони навколишнього при родного середовища було скла дено протокол № 005902 про адмініс тративне порушення від 12.01.09 ро ку, згідно якого було встанов лено порушення ст. 17,42 Закону Ук раїни “Про відходи” головою Братської сільської ради О СОБА_2, яке полягає у допущен і виникнення двох несанкціон ованих звалищ на підвідомчої території. При цьому головою Братської сільської ради О СОБА_2 пояснювалось допущен ня даного адміністративного правопорушення відсутністю грошових коштів у бюджеті ра ди та не дотриманням населен ням сіла Братське природоохо ронного законодавства, про щ о він зазначив у графі "Поясне ння порушника та його зауваж ення до змісту протоколу" про токолу про адміністративне п равопорушення (а.с. 8 зворотна сторінка).

Статтею 42 Закону України “П ро відходи” від 05 березня 1998 ро ку № 187/98-ВР передбачено, що особ и, винні в порушенні законода вства про відходи, несуть дис циплінарну, адміністративну , цивільну чи кримінальну від повідальність у тому числі з а порушення встановленого по рядку поводження з відходами , що призвело або може призвес ти до забруднення навколишнь ого природного середовища, п рямого чи опосередкованого ш кідливого впливу на здоров'я людини та економічних збитк ів.

На підставі протоколу про а дміністративне порушення ві д 12.01.09 року № 005902 було винесено по станову про накладення адмін істративного стягнення від 1 3.01.09 року № 005902-064/82, якою голову Брат ської сільської ради ОСОБА _2, було визнано винним у скоє нні правопорушення, передбач еного ст. 82 КУпАП, яким передба чена відповідальність за пор ушення правил складування, з берігання, розміщення, транс портування, утилізації, лікв ідації та використання відхо дів, та притягнутий до адміні стративної відповідальност і у вигляді штрафу у розмірі 13 6 гривень. Постанова про притя гнення до адміністративної в ідповідальності головою Бра тської сільської ради не оск аржена та не скасована, крім т ого, штраф сплачений у повном у обсязі.

Відповідно до статті 43 Зако ну України "Про відходи" N 187/98-ВР від 05.03.1998 року підприємства, уст анови, організації та громад яни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та о соби без громадянства зобов' язані відшкодувати шкоду, за подіяну ними внаслідок поруш ення законодавства про відхо ди, в порядку і розмірах, встан овлених законодавством Укра їни.

Згідно до п. 4.2 Методики № 171 ос новою розрахунків розміру шк оди від забруднення земель є нормативна грошова оцінка з емельної ділянки, яка зазнал а забруднення.

Судом першої інстанції вст ановлено, що розрахунок розм ірів відшкодування збитків з а засмічення землі посадовим и особами Республіканського комітету АР Крим з охорони на вколишнього середовища було здійснено правомірно, а саме : за засмічення землі першим с міття звалищем 781 гривень 65 коп ійок, а другим сміття звалище м - 1111 гривень 68 копійок. Загалом сума становитиме 1893 гривень 33 копійок (781,65 + 1111, 68 = 1893, 33). При цьому ро зрахунок розміру збитків від повідачем не оскаржується.

Статтею 21 Закону України “П ро відходи” від 05 березня 1998 ро ку № 187/98-ВР передбачено, що орга ни місцевого самоврядування у сфері поводження з відхода ми забезпечують виконання ви мог законодавства про відход и.

Статтею 33 Закону України “П ро відходи” передбачено, що з берігання та видалення відхо дів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпек и та способами, що забезпечую ть максимальне використання відходів чи передачу їх інши м споживачам (за винятком зах оронення). Видалення відході в здійснюється відповідно до встановлених законодавство м вимог екологічної безпеки з обов' язковим забезпеченн ям можливості утилізації чи захоронення залишкових прод уктів за погодженням з держа вною санітарно-епідеміологі чною службою України. Таким ч ином, з боку відповідача мало місце порушення ст. 32, 33 Закону України “Про відходи”.

Доводи апелянта про те, що з валища розташовані за межами селища Братське, а відповідн о до Земельного Кодексу Укра їни повноваження сільської р ади діють тільки у межах насе лених пунктів спростовуєтьс я наступним. Так, відповідно д о ст. 83 Земельного кодексу Укр аїни землі, які належать на пр аві власності територіальни м громадам сіл, селищ, міст, є к омунальною власністю. У кому нальній власності перебуваю ть усі землі в межах населени х пунктів, крім земель приват ної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані о б'єкти комунальної власності . Як свідчать матеріали справ и, несанкціоновані змите зва лища розташовані навколо вод онапірної башти, яка є об'єкто м комунальної власності Брат ської сільської ради, а тому з мите звалища, які були виявле ні навколо водонапірної башт и, знаходилися на території Б ратської сільської ради, у зв 'язку з чим відповідальність за організацію стихійного з валища відходів повинна нест и саме Братська сільська рад а, яка не створила достатніх у мов для виключена можливості створення стихійного звалищ а відходів та не прийняла мір реагування щодо знищення ор ганізованого стихійного зва лища відходів. Крім того, голо ву Братської сільської ради ОСОБА_2 було визнано винни м у скоєнні правопорушення, п ередбаченого ст. 82 КУпАП, яким передбачена відповідальніс ть за порушення правил склад ування, зберігання, розміщен ня, транспортування, утиліза ції, ліквідації та використа ння відходів, та притягнуто д о адміністративної відповід альності у вигляді штрафу у р озмірі 136 гривень. Постанова п ро притягнення до адміністра тивної відповідальності гол овою Братської сільської рад и не оскаржена та не скасован а, крім того, штраф сплачений у повному обсязі.

На підставі викладеного ко легія суддів вважає, що поруш ень судом першої інстанції м атеріального чи процесуальн ого права, при вирішенні цієї справи, не допущено. Правова о цінка обставин по справі дан а вірно. Встановлювати та виз навати доведеними обставини , що не були встановлені в судо вому рішенні, та вирішувати п итання про достовірність тог о чи іншого доказу підстав не має, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволен ня, а судове рішення - без змі н.

Керуючись стат тями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Братс ької сільської ради Краснопе рекопського району Автономн ої Республіки Крим на постан ову Окружного адміністратив ного суду Автономної Республ іки Крим (суддя Кудряшова А.М.) від 22.07.09 року у справі № 2а-4489/09/10/0170, з алишити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Кудр яшова А.М.) від 22.07.09 року у справі № 2а-4489/09/10/0170, залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом одного м ісяця після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення по станови в повному обсязі від повідно до статті 160 цього Код ексу - з дня складення постано ви в повному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 19 кві тня 2010 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис Г.М. Іщенко

п ідпис О.А.Щ епанська

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2010
Оприлюднено10.07.2010
Номер документу9615268
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4489/09/10/0170

Ухвала від 12.04.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 22.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні