ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
18.05.10 Справа №2а-3328/10/13/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі судді Оль шанській Т.С., при секретарі Ба рабановій А.І., розглянувши у в ідкритому судовому засіданн і адміністративну справу
за позовом Контрольно-рев ізійного управління в АР Кри м
до Світлівської сільської ради
про стягнення безпідставн о отриманих коштів у розмірі 1530,00грн.,
за участю представників ст орін:
представника позивача - Ткаченко Б.В., довіреність № 13-37/1/3 від 28.01.2010;
представника відповідача - Гребенік В.І., довірені сть № 287/02-25 від 17.05.2010;
Обставини справи: Контроль но-ревізійне управління в АР Крим звернулось до Окружног о адміністративного суду АР Крим із адміністративним поз овом до Світлівської сільськ ої ради про стягнення безпі дставно отриманих коштів у р озмірі 1530,00грн.
Позовні вимоги моти вовані тим, що відповідач в по рушення вимог ст.15 Закону Укра їни «Про Державну контрольно -ревізійну службу в Україні» , не виконав обов' язкові вим оги позивача від 01.09.2009 №31-12/897.
У судовому засіданні, що від булося 18.05.2010 представник позив ача надав суду письмову заяв у про зменшення позовних вим ог та просить суд стягнути з С вітлівської сільської ради б езпідставно отримані кошті у розмірі 255,00 грн.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зовних вимог заперечував у п овному обсязі.
Дослідивши подані сторона ми докази, заслухавши поясне ння представників сторін, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б'єктивно оцінивши докази, як і мають значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Частиною 1 статті 4 Закону У країни “Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні” державна контрольно-реві зійна служба діє при Міністе рстві фінансів України і під порядковується Міністерств у фінансів України.
Відповідно до частини 1 стат ті 2 Закону головним завдання м державної контрольно-ревіз ійної служби є здійснення де ржавного фінансового контро лю за використанням та збере женням державних фінансових ресурсів, необоротних та інш их активів, правильністю виз начення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов' яза нь, ефективним використанням коштів та майна, станом і дост овірністю бухгалтерського о бліку і фінансової звітності в підпорядкованих установах , виконанням місцевих бюджет ів, розроблення пропозицій щ одо усунення виявлених недол іків і порушень і запобіганн я їм у подальшому.
Суд зазначає, що відповідно до ч.10 ст.10 Закону Головному ко нтрольно-ревізійному управл інню України, контрольно-рев ізійним управлінням в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві і Севастопол і, контрольно-ревізійним під розділам (відділам, групам) у р айонах, містах і районах у міс тах надається право звертати ся до суду в інтересах держав и, якщо підконтрольною устан овою не забезпечено виконанн я вимог щодо усунення виявле них ревізією порушень законо давства з питань збереження і використання активів.
Відповідно до частини 5 стат ті 2 Закону інспектування зді йснюється у формі ревізії та полягає у документальній і ф актичній перевірці певного к омплексу або окремих питань фінансово-господарської дія льності підконтрольної уста нови, яка повинна забезпечув ати виявлення наявних фактів порушення законодавства, вс тановлення винних у їх допущ енні посадових і матеріально відповідальних осіб. Резуль тати ревізії викладаються в акті. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними по казниками фінансово-господа рської діяльності підконтро льних установ за письмовим р ішенням керівника відповідн ого органу державної контрол ьно-ревізійної служби не час тіше одного разу на календар ний рік. право на проведення п ланової виїзної ревізії підк онтрольних установ надаєтьс я лише у тому разі, коли їм не п ізніше ніж за десять днів до д ня проведення зазначеної рев ізії надіслано письмове пові домлення із зазначенням дати початку та закінчення її про ведення.
Як встановлено судом, відпо відно до плану роботи КРВ в м. Джанкой та Джанкойському рай оні на 3 квартал 2009 року, на підс таві направлення КРВ від 27.07.2009 № 100 було здійснено ревізію фіна нсового-господарської діяль ності в Світліській сільські й раді за період з 01.04.2007 по 01.07.2009. За наслідками ревізії КРВ 17.08.2009 бу в складений акт №31-21/89 за яким вс тановлені порушення, зокрема , недоотримання Державним бю джетом фінансових ресурсів в сумі 1530,00 грн. за рахунок зараху вання доходів від адміністра тивних штрафів до загального фонду сільської ради, яки нал ежать поверненню до Державно го бюджету.
Відповідно до п.7 ст.10 Закону України «Про контрольно-реві зійну службу в Україні» конт рольно-ревізійним підрозділ ам (відділам, групам) у районах , містах і районах у містах над ається право пред'являти кер івникам та іншим службовим о собам підконтрольних устано в, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збер еження і використання держав ної власності та фінансів, ви лучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити пере д відповідними органами пита ння про припинення бюджетног о фінансування і кредитуванн я, якщо отримані підприємств ами, установами та організац іями кошти і позички викорис товуються з порушенням чинно го законодавства.
На підставі акту перевірки 01.09.2009 Контрольно-ревізійним ві дділом у м. Джанкой та Джанкой ському районі були спрямован і обов' язкові вказівки №31-12/897 . У п.8 відповідачу пред' явлен і вимоги про перерахування н а реєстраційний рахунок №311171157 00087 суми зайво зарахованих адм іністративних штрафів по код у 21081100 - 1530,00 грн. Вказівки отрима ні відповідачем 01.09.2009, про що св ідчить підпис відповідально ї особи на примірнику письмо вої вимоги, що додана до матер іалів справи.
Інформація про вжиті заход и повинна була бути надіслан а на адресу позивача до 28.09.2009.
Як вказує позивач відповід ач акт ревізії підписав без з аперечень, дії ревізорів не о скаржував, письмові вимоги в ід 01.09.2009 також не були предметом судового оскарження, але ж до теперішнього часу не викона в п.8 письмових вимог у повному обсязі, залишок суми, яка не п овернута до Державного бюдже ту України складає 255,00 грн.
Відповідно до п.10 ст.10 Закону України «Про державну контр ольно-ревізійну службу в Укр аїні» Головному контрольно-р евізійному управлінню Украї ни, контрольно-ревізійним уп равлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Сева стополі, контрольно-ревізійн им підрозділам (відділам, гру пам) у районах, містах і района х у містах надається право зв ертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольно ю установою не забезпечено в иконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збер еження і використання активі в.
За ч.1 ст.11 КАС України розгля д і вирішення справ в адмініс тративних судах здійснюютьс я на засадах змагальності ст орін та свободи в наданні ним и суду своїх доказів і у довед енні перед судом їх переконл ивості.
Згідно зі ст. 71 ч 1, ч. 6 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтується її вимоги та запере чення, крім випадків встанов лених ст. 72 цього Кодексу. Якщо особа, яка бере участь у справ і, без поважних причин не нада сть докази на пропозицію суд у для підтвердження обставин , на які вона посилається, суд вирішує справу на основі ная вних доказів.
Як встановлено судом, у 2007, 2008 р оках до доходу бюджету сільс ької ради були зараховані та використані надходження від оплати адміністративних штр афів по коду 21081100, які накладали ся не адміністративною коміс ією сільської ради, а іншими д ержавними органами.
Відповідно до ст.64 Бюджетно го кодексу України встановле но, що до доходів, що закріплюю ться за бюджетами місцевого самоврядування та враховуют ься при визначенні обсягів м іжбюджетних трансфертів, нал ежать такі податки і збори (об ов'язкові платежі):
6) надходження адміністрати вних штрафів, що накладаютьс я виконавчими органами відпо відних рад або утвореними ни ми в установленому порядку а дміністративними комісіями .
Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2007 рік» у ст.2 було встановлено, що до д оходів загального фонду Держ авного бюджету України на 2007 р ік належать:
15) надходження від санкцій (ш трафів, пені тощо), що застосов уються за рішеннями уповнова жених посадових осіб Антимон опольного комітету України, інших органів виконавчої вла ди (крім адміністративних шт рафів, що накладаються викон авчими органами відповідних рад та утвореними ними в уста новленому порядку адміністр ативними комісіями, штрафних санкцій за порушення законо давства про патентування), а т акож за рішеннями судів, прий нятими за зверненнями уповно важених підрозділів Міністе рства внутрішніх справ Украї ни у сфері забезпечення безп еки дорожнього руху; штрафни х санкцій внаслідок невикона ння укладених розпорядником бюджетних коштів угод з суб'є ктами господарювання на прид бання товарів, робіт і послуг за рахунок коштів державног о бюджету.
Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» передбачено, що до доходів за гального фонду Державного бю джету України на 2008 рік належа ть:
15) надходження від санкцій (ш трафів, пені тощо), що застосов уються за рішеннями уповнова жених посадових осіб Антимон опольного комітету України, інших органів виконавчої вла ди (крім адміністративних шт рафів, що накладаються викон авчими органами відповідних рад та утвореними ними в уста новленому порядку адміністр ативними комісіями, штрафних санкцій за порушення законо давства про патентування; шт рафних санкцій за порушення законодавства з питань забез печення ефективного викорис тання енергетичних ресурсів ), а також за рішеннями судів, п рийнятими за зверненнями упо вноважених підрозділів орга нів виконавчої влади; штрафн их санкцій внаслідок невикон ання укладених розпоряднико м бюджетних коштів угод з суб 'єктами господарювання на пр идбання товарів, робіт і посл уг за рахунок коштів державн ого бюджету;
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єктів владних повноважень а дміністративні суди перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и: 1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; 2) з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; 3) обґрунт овано, тобто з урахуванням ус іх обставин, що мають значенн я для прийняття рішення (вчин ення дії); 4) безсторонньо (неуп ереджено); 5) добросовісно; 6) роз судливо; 7) з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації; 8) пропорційно, з окрема з дотриманням необхід ного балансу між будь-якими н есприятливими наслідками дл я прав, свобод та інтересів ос оби і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ); 9) з урахуванням права особи н а участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
В силу викладеного, суд вваж ає вимоги позивача обґрунтов аними та такими, що підлягают ь задоволенню.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 18.05.2010.
У повному обсязі постанову складено 19.05.2010.
Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд
П ОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов за довольнити повністю.
2.Стягнути з Світлівської сі льської ради (96172, АР Крим, Джанк ойський район, с. Світле, вул. Л еніна, 21: ЄДРПОУ 04525917) безпідстав но отримані кошті у розмірі 255,00 грн., перерахувавши їх н а р/р 31117115700087 до Державного бюдже ту України, код платежу 21081100, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740824.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження постанови суду в деся тиденний строк з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі - з дн я складення в повному обсязі . Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя Ольшанська Т.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2010 |
Оприлюднено | 15.07.2010 |
Номер документу | 9616953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні