ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
06.05.10 Справа №2а-1491/10/2/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В. , при секрет арі Дрягіні В.П.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Сімферопольсь кої районної спілки споживч их товариств
до Державної податкової і нспекції в Сімферопольськом у районі
про визнання протиправним та скасування рішення
за участю представників:
від позивача - Корень Є .М. - пред-к, дов. від 16.02.2010 р.
від відповідача - Душе нчук Т.Б. - пред-к, дов. № 3033/9/1 0.0 від 01.12.2008 р.
Суть спору: Сімферопольськ а районна спілка споживчих т овариств (далі позивач) зверн улась до Окружного адміністр ативного суду АР Крим з адмін істративним позовом до Держа вної податкової інспекції в Сімферопольському районі (да лі відповідач), в якому просил а визнати протиправним та ск асувати рішення відповідача № 0004402330 від 07.08.2009 р. про застос ування штрафних (фінансових) санкцій, з підстав того,що вон и застосовані без наявності правових підстав.
Представник позивача у судових засіданнях наполя гав на позовних вимогах з під став, визначених у позовній з аяві.
У судовому зас іданні, яке відбулось 19.04.2010 р., пр едставник відповідача надав заперечення на позов (вих. б./н . від 19.04.2010 р.), в яких зазначив, що штрафні санкції застосовані правомірно, в наслідок чого в ідсутні підстави для задово лення позову.
Під час розгля ду справи представники сторі н наполягали на вимогах та за переченнях, викладених у поз овній заяві, відзиві на позо в.
Розглянувши м атеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пр едставників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Працівники відповідач а 11.06.2009 р. провели перевірку кон тролю за здійсненням розраху нкових операцій у сфері готі вкового та безготівкового об ороту в магазині позивача №3, який розташований за адресо ю: м.Сімферополь, пр-т Перемог и/вул.Апрельська, 286/2.
За результатами вказ аної перевірки був складений акт № 001776, зареєстрований в под альшому під № 0308/01/24/23/01757030, в якому зроблений висновок про пор ушення позивачем п. 12 ст.3 Закон у України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг”.
На підставі вказаног о акту відповідачем 07.08.2009 р. при йнято рішення №0004402330 про застос ування штрафних (фінансових) санкцій, згідно з яким за пору шення позивачем п. 12 ст. 3 Закону України “Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг” згідно з ст. 20, ст. 21 зазначе ного Закону до нього застосо вані штрафні санкції у розмі рі 6160,40 грн.
Ст.19 Конституці ї України визначає, що органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб ' єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень.
Оцінюючи правомірніс ть дій та рішень органу власн их повноважень суд керуєтьс я критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як і повинен він дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб' є кта., встановлюючи чи прийнят і (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; 2) з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; 3) обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); 4) безсторонньо (неупе реджено); 5)добросовісно; 6) розс удливо; 7) з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій ди скримінації; 8) пропорційно, зо крема з дотриманням необхідн ого балансу між будь-якими не сприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осо би і цілями, на досягнення яки х спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; 10) своєчасно, тобто про тягом розумного строку.
Правові засади засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг визначені у Зако ні України “Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг”.
Суб' єкти під приємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації в готівковій та/або без готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов' яз ані, зокрема, вести в порядку, встановленому законодавст вом облік товарних запасів н а складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати про даж лише тих товарів, які відо бражені в такому обліку, за ви нятком продажу товарів особ ам, які відповідно до законод авства оподатковуються за пр авилами, що не передбачають в едення обліку обсягів реаліз ованих товарів (п.6 та п.12 ст.3 Зак ону України “Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операції у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг”).
Згідно зі ст.20 ць ого Закону до суб' єктів під приємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товар ів, які не обліковані у встано вленому порядку, застосовуєт ься фінансова санкція у розм ірі подвійної вартості не об лікованих товарів за цінами реалізації, але не менше деся ти неоподаткованих мінімумі в доходів громадян.
Ст. 21 Закону Укра їни “Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ії у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг” в изначає, що до суб' єктів пі дприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з поруше нням встановленого порядку облік товарів за місцем реа лізації та зберігання, засто совується фінансова санкція у розмірі подвійної вартос ті не облікованих товарів за цінами реалізації, але не мен ше десяти неоподаткованих м інімумів доходів громадян.
Під час розгляду справи позивачем надана коп ія посадової інструкції на б ухгалтера по обліку товарів , тари та розрахункового відд ілу райспоживспілки, яка зат верджена Головою правлінн я Сімферопольської районно ї спілки споживчих товарист в, в який зазначено, що до функ ціональних обов' язків бухг алтера входить. Зокрема, веде ння обліку руху товарно-мате ріальних цінностей на складі позивача, розрахунки з поста чальниками товару, отримання звітності від матеріально-п ідзвітних осіб та ведення ко нтролю за правильністю оформ лення звітності. Позивачем н адані докази того, що всі вид аткові накладні та книга отр имання товару на магазин № 3 з находяться в бухгалтерії по зивача, в яких внесено отрима ння товару, що на думку праці вників податкового органу р еалізовувався без наявності необхідної документації.
Згідно ст.1 Закон у України "Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні" бухгалтерський облік - процес виявлення, вимі рювання, реєстрації, накопич ення, узагальнення, зберіган ня та передачі інформації пр о діяльність підприємства зо внішнім та внутрішнім корист увачам для прийняття рішень. Як вбачається з п. 3 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні" інформація, що міс титься у прийнятих до обліку первинних документах. систе матизується на рахунках бухг алтерського обліку в регіст рах синтетичного та аналітич ного обліку шляхом подвійног о запису їх на взаємопов'язан их рахунках бухгалтерського обліку.
У ст. 3 Закону заз начено,що бухгалтерський об лік є обов' язковим видом об ліку, який ведеться підприєм ством. Фінансова, податкова, с татистична та інші види звіт ності, що використовують гро шовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського об ліку.
Відповідно до ч. 1,2 ст. 9 Закону України "Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні" підста вою для бухгалтерського облі ку господарських операцій є первинні документи, які фікс ують факти здійснення господ арських операцій. Первинні д окументи повинні бути складе ні під час здійснення господ арської операції, а якщо це не можливо - безпосередньо післ я її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатис я зведені облікові документи . Первинні та зведені обліков і документи можуть бути скла дені на паперових або машинн их носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місц е складання; назву підприємс тва, від імені якого складено документ; зміст та обсяг госп одарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції.
Наказом Міністерства статистики України № 389 від 28. 12.1996 р. затверджена Інструкція Про облік роздрібного товар ообороту і товарних запасів , який зареєстрований в Мінюс ті України 28.01.97 р. № 13/18187 . У п. 4.1 вказ аної Інструкції зазначено,щ о товарні запаси в роздрібні й торгівлі обліковуються:
- у роздрібній мережі, на скл адах і сховищах;
- у мережі громадського харч ування (фабриках-кухнях, їдал ьнях, ресторанах, закусочних , чайних, буфетах тощо).
Товарні запаси в роздр ібній торгівлі відображають ся у звітності за продажними (роздрібними) цінами. Товарні запаси на базах, складах і схо вищах враховуються за продаж ними (роздрібними) цінами або за цінами, за якими їх закупле но.
У товарних запа сах роздрібної торгівлі врах овуються запаси всіх товарів , які належать торговому підп риємству, що знаходяться на й ого балансі і призначені для роздрібної торгівлі та гром адського харчування(п.4.2 Інстр укції ).
Матеріали справи свід чать про те, на виконання заз начених вище положень чинног о законодавства, позивач вс тановив суворий порядок облі ку товарів за Правилами №153 в ід 18.09.1997 р., яки затверджені п остановою Правління Укооп спілки №153 від 18.09.1997 р.
Позивачем також надан і документи, яки свідчать пр о те, що до прийняття податков им органом рішення про засто сування до нього штрафних са нкцій йому були надані поясн ення з приводи організації обліку товарів . Надані пози вачем пояснення не були прий няти до уваги відповідачем п ри прийняття рішення, яке оск аржується.
В порядку , передбачен ому ст. 71 КАС України, відповід ачем не надано доказів того, що зазначений порядок обліку товарів порушує вимоги чинн ого законодавства, надає поз ивачу можливість приховуват и (не обліковувати) будь-яким ч ином товари, яки знаходятьс я на реалізації, що може прив ести до наявності у нього не о блікованої готівки, ним тако ж не надані докази того, що поз ивачем здійснювалась реаліз ація товару, який не був облік ований у порядку, встановлен ому чинним законодавством.
З огляду на зазначене суд вважає, що висновки подат кового органу про порушення позивачем вимог п.12. ст.3 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перації у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» не відповідають дійсним обставин справи, в наслідок ч ого у нього були відсутні під став для застосування штрафн их санкцій, визначених у ст. 2 0, 21 цього Закону.
За таких обстав ин суд вважає, знайшов підтве рдження факт прийняття подат ковим органом рішення про за стосування штрафних санкцій без з' ясування всіх обстав ин справи, без вивчення надан их позивачем пояснень та док ументів, в наслідок чого існу ють підстави для задоволення позову.
Під час судовог о засідання, яке відбулось 06.05.2 010 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постано ви. Відповідно до ст. 163 КАСУ пос танову складено 13.05.2010р.
Керуючись ст.ст. 98, 160-163 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити .
2. Визнати протип равним та скасувати рішення Державної податкової інспек ції у
Сімферопольс ькому районі № 0004402330 від 07.08.2 009 р.
3. Стягнути з Держ авного бюджету на користь Сі мферопольської районної сп ілки споживчих товариств ( Сі мферопольський район, смтГв ардейське, вул. Кооперативна , 1 код ЄДРПОУ 01757030) 3,40 грн. - судо вого збору.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Як овлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 9616956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні