ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 квітня 2010 року Справа № 2а-550/10/0370
Волинський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Волдін ера Ф.А.,
при секретарі судового зас ідання Шафранюк І.Ф.,
з участю представників поз ивача: Прядки Л.І., Кащен юка В.Л.,
представників від повідача: Ральця О.В., Ку черенка М.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справу за позовом державного підпр иємства «Волиньавтотранссе рвіс» до Волинської обласної державної адміністрації про визнання нечинним і скасува ння рішень та зобов' язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємств о «Волиньавтотранссервіс» з вернулось в суд із позовом до Волинської обласної державн ої адміністрації про скасува ння рішення конкурсного комі тету з визначення робочого о ргану - підприємства (орган ізації) для виконання функці й із забезпечення роботи пос тійно діючого конкурсного ко мітету з проведення конкурсі в на перевезення пасажирів а втомобільним транспортом на приміських та приміських ав тобусних маршрутах загально го користування, які не виход ять за межі території Волинс ької області (внутрішньообла сні маршрути) від 14 жовтня 2009 ро ку, яким недопущено до участі у конкурсі ДП «Волиньавтотр анссервіс»; рішення конкурсн ого комітету з визначення ро бочого органу - підприємств а (організації) для виконання функцій із забезпечення роб оти постійно діючого конкурс ного комітету з проведення к онкурсів на перевезення паса жирів автомобільним транспо ртом на приміських та приміс ьких автобусних маршрутах за гального користування, які н е виходять за межі території Волинської області (внутріш ньообласні маршрути) від 14 жов тня 2009 року, яким конкурс вважа ти таким, що не відбувся; рішен ня конкурсного комітету з ви значення робочого органу - підприємства (організації) д ля виконання функцій із забе зпечення роботи постійно дію чого конкурсного комітету з проведення конкурсів на пере везення пасажирів автомобіл ьним транспортом на приміськ их та приміських автобусних маршрутах загального корист ування, які не виходять за меж і території Волинської облас ті (внутрішньообласні маршру ти) від 14 жовтня 2009 року, яким рек омендовано головному управл інню промисловості та розвит ку інфраструктури облдержад міністрації забезпечити про ведення конкурсу з перевезен ня пасажирів автомобільним т ранспортом на міжміських та приміських автобусних маршр утах загального користуванн я, які не виходять за межі тери торії Волинської області (вн утрішньообласні маршрути) са мостійно, але не більше як два роки з моменту оголошення ко нкурсу з визначення робочого органу; пунктів 1, 2 розпорядже ння голови обласної державно ї адміністрації від 20 липня 2009 року № 219 «Про організацію про ведення конкурсів на перевез ення пасажирів на автобусних маршрутах загального корист ування області», якими повно важення організатора з прове дення конкурсів з перевезенн я пасажирів на приміських та міжміських маршрутах, які не виходять за межі території о бласті (внутрішньообласні ма ршрути), покладено на структу рний підрозділ обласної держ авної адміністрації - голов не управління промисловості та розвитку інфраструктури і зобов'язано головне управл іння промисловості та розвит ку інфраструктури облдержад міністрації до 1 жовтня 2009 року визначитись щодо робочого о ргану - підприємства (орган ізації) для виконання функці й із забезпечення роботи пос тійно діючого конкурсного ко мітету з проведення конкурсі в на перевезення пасажирів а втомобільним транспортом на приміських та міжміських ав тобусних маршрутах загально го користування, які не виход ять за межі території област і (внутрішньообласні маршрут и) та зобов' язання конкурсн ого комітету провести повтор но засідання на предмет визн ачення робочого органу - пі дприємства (організації) для виконання функцій забезпече ння роботи постійно діючого конкурсного комітету з прове дення конкурсів на перевезен ня пасажирів автомобільним т ранспортом на приміських та міжміських та приміських авт обусних маршрутах загальног о користування, які не виходя ть за межі території Волинсь кої області (внутрішньооблас ні маршрути) за документами п ретендентів, які були подані в конкурсний комітет в термі н до 2 жовтня 2009 року включно, ви значений оголошенням у "Воли нській газеті" від 10 вересня 2009 року № 37 (715).
Позов вмотивовано тим, що ро зпорядженням голови обласно ї державної адміністрації ві д 20 липня 2009 року № 219 «Про органі зацію проведення конкурсів н а перевезення пасажирів на а втобусних маршрутах загальн ого користування області», п овноваження організатора з п роведення конкурсів з переве зення пасажирів на приміськи х та міжміських маршрутах, як і не виходять за межі територ ії області (внутрішньообласн і маршрути), покладено на стру ктурний підрозділ обласної д ержавної адміністрації - го ловне управління промислово сті та розвитку інфраструкту ри і зобов'язано головне упра вління промисловості та розв итку інфраструктури облдерж адміністрації до 1 жовтня 2009 ро ку визначитись щодо робочого органу - підприємства (орга нізації) для виконання функц ій із забезпечення роботи по стійно діючого конкурсного к омітету з проведення конкурс ів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом н а приміських та міжміських а втобусних маршрутах загальн ого користування, які не вихо дять за межі території облас ті (внутрішньообласні маршру ти). Дане розпорядження є прот иправним оскільки , відповід но до листа Антимонопольного Комітету України від 22.04.2009 року № 36-29/02-3468, направленого голові Во линської обласної державної адміністрації, зазначено пр о недопустимість делегуванн я повноважень організатора п еревезень його структурним п ідрозділам, підпорядкованим підприємствам (установам, ор ганізаціям) або у будь який ін ший спосіб, так як це не передб ачено ні Законом України «Пр о автомобільний транспорт», ні Порядком проведення конку рсу з перевезення пасажирів автобусному маршруті загаль ного користування, затвердже ному Постановою Кабінету Мін істрів України від 03 грудня 2008 року за №1081, надалі «Порядок пр оведення конкурсу з перевезе ння пасажирів».
На виконання цього розпоря дження голови облдержадміні страції 14.10.2009 року головним упр авлінням промисловості та ро звитку інфраструктури облде ржадміністрації було провед ено засідання конкурсного ко мітету з визначення робочого органу - підприємства (орга нізації) для виконання функц ій забезпечення роботи пості йно діючого конкурсного комі тету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів авт омобільним транспортом на пр иміських та міжміських та пр иміських автобусних маршрут ах загального користування, які не виходять за межі терит орії Волинської області (вну трішньообласні маршрути). По результатам засідання було прийнято рішення про не допу ск до участі в тендері відпов ідача, тендер визнано таким, щ о не відбувся та рекомендова но головному управлінню пром исловості та розвитку інфрас труктури облдержадміністра ції забезпечити проведення к онкурсу з перевезення пасажи рів автомобільним транспорт ом на приміських та міжміськ их автобусних маршрутах зага льного користування, які не в иходять за межі території об ласті (внутрішньообласні мар шрути) самостійно, але не біль ше як два роки з моменту оголо шення конкурсу.
В мотивування свого рішенн я про недопуск ДП «Волиньавт о-транссервіс» до участі у ко нкурсі з визначення робочого органу з проведення конкурс ів на перевезення пасажирів, конкурсний комітет посилаєт ься на «...невідповідність ДП « Волиньавтотранссервіс» вим огам пунктів 18, 48 Порядку прове дення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному ма ршруті загального користува ння, затвердженого постаново ю КМУ від З грудня 2008 р. № 1081, зі зм інами, пункту 4 Умов проведенн я конкурсу з визначення робо чого органу - підприємства (організації) для виконання ф ункцій забезпечення роботи п остійно діючого конкурсного комітету з проведення конку рсів на перевезення пасажирі в автомобільним транспортом , затверджених розпорядження м голови облдержадміністрац ії від 30 липня 2009 р. № 228, неякісне виконання робіт щодо підгот овки проведення конкурсів на перевезення пасажирів автом обільним транспортом на міжм іських та приміських автобус них маршрутах загального кор истування за період 2008-2009 років , та факти виявлених порушень , допущених ДП «Волиньавтотр анссервіс», про що проінформ овано прокуратуру Волинсько ї області...»
ДП «Волиньавтотранссервіс » не погоджується із висновк ами конкурсного комітету з н аступних підстав.
Відповідно до пункту 18 Поря дку проведення конкурсу з пе ревезення пасажирів не допус каються до участі у конкурсі підприємства, які надають по слуги з перевезення пасажирі в. Конкурсний комітет помилк ово зробив висновок про те, що ДП «Волиньавтотранссервіс» як правонаступник Волинсько го обласного автотранспортн ого управління надає послуги з перевезення. Ліцензія на пр аво провадження господарськ ої діяльності з надання посл уг з внутрішніх перевезень п асажирів автомобільним тран спортом загального користув ання (крім надання послуг з пе ревезення пасажирів та їх ба гажу на таксі) отримана Волин ським обласним автотранспор тним управлінням у червні 2005 р оку з оформленням 4-х ліцензій них карток на легкові автомо білі. Відповідно до наказу Мі нтрансзв'язку України від 09.11.20 05 року № 719 «Про реорганізацію В олинського обласного автотр анспортного управління шлях ом перетворення у державне п ідприємство «Волиньавтотра нссервіс», внесених змін до С татуту Волинського обласног о автотранспортного управлі ння (наказ Мінтрансзв'язку Ук раїни від 22.12.2005 року № 925), Акту при ймання-передачі двох одиниць транспортних засобів з бала нсу ДП «Волиньавтотранссерв іс» на баланс територіальног о управління Головавтотранс інспекції в області, а також з аміни свідоцтва про державну реєстрацію у зв'язку як із змі ною назви підприємства, так і місцезнаходження юридичної особи, вищезазначена ліценз ія автоматично анульовуєтьс я (пункт 7.1. спільного наказу Де ржкомітету з питань регулято рної політики та підприємниц тва і Мінтрансзв'язку Україн и від 01.02.2008 року № 10/120 «Про затверд ження Порядку контролю за до держанням Ліцензійних умов» ). Крім цього, ДП «Волиньавтотр анссервіс» цих послуг не над авало. Дана обставина підтве рджується листом Головної де ржавної інспекції на автомоб ільному транспорті Міністер ства транспорту та зв'язку Ук раїни від 30 листопада 2009 року № 41/2-6-5315/0/9.
Відповідно до пункту 48 Поря дку проведення конкурсу з пе ревезення пасажирів під час проведення засідання конкур сного комітету має здійснюва тися технічний аудіозапис. Д П «Волиньавтотранссервіс» в ідповідно до останнього абза цу пункту 1.7. Умов проведення к онкурсу уклало договір з ПОГ «Навчально-методичний центр профспілок області» на орен ду мультимедійного залу для проведення засідань конкурс ного комітету з проведення к онкурсів на перевезення паса жирів автомобільним транспо ртом на міжміських та приміс ьких автобусних маршрутах за гального користування, який обладнаний усіма технічними засобами для виконання функ цій проведення засідань конк урсного комітету, у тому числ і і здійснення аудіозапису. Д ана обставина підтверджуєть ся листом ПОГ «Навчально-мет одичний центр профспілок» ві д 18 грудня 2009 року № 120.
Відповідно до пункту 4 Умов проведення конкурсу з визнач ення робочого органу - підп риємства (організації) для ви конання функцій із забезпече ння роботи постійно діючого конкурсного комітету з прове дення конкурсів на перевезен ня пасажирів автомобільним т ранспортом на приміських та міжміських автобусних маршр утах загального користуванн я, які не виходять за межі тери торії області (внутрішньообл асні маршрути), затвердженог о розпорядженням голови облд ержадміністрації 30.07.2009 року за № 43/1076, надалі «Умови проведенн я конкурсу з визначення робо чого органу», у підприємства має бути в наявності спеціал ізоване програмне забезпече ння з питань організації пас ажирських перевезень. Конкур сний комітет в порушення вим ог пункту 5.2. вищезазначених У мов під час проведення конку рсу не надав права ДП «Волинь автотранссервіс» в обґрунту ванні запропонованих конкур сних пропозицій та внесенні уточнень у конкурсні пропози ції щодо поданих на конкурс д окументів. Констатування вим оги щодо відсутності спеціал ізованого програмного забез печення у ДП «Волиньавтотран ссервіс» є безпідставним.
Неякісне виконання позива чем робіт з підготовки прове дення конкурсів на перевезен ня пасажирів автомобільним т ранспортом на міжміських та приміських автобусних маршр утах загального користуванн я за період 2008-2009 років, та факти виявлених прокуратурою пору шень, допущених ДП «Волиньав тотранссервіс» під час викон ання таких робіт, не може бути підставою для не допуску до у часті в тендері оскільки Умо вами проведення конкурсу з в изначення робочого органу не передбачено таких кваліфіка ційних вимог для претендента . Крім того, перевіркою прокур атури області не здобуто фак тів таких порушень.
При проведенні засідання к онкурсного комітету з визнач ення робочого органу, яке від булося 14 жовтня 2009 року, допуще нні численні порушення норм Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів та У мов проведення конкурсу з ви значення робочого органу. ДП «Волиньавтотранссервіс» ві дповідно до пункту 3.1. Умов про ведення конкурсу з визначенн я робочого органу надало кон курсному комітетові усі відп овідні документи. Документи були прийняті, що свідчить пр о допуск підприємства до уча сті в конкурсі в якості прете ндента. Якби документи ДП «Во линьавтотранссервіс» не від повідали вимогам пункту 3 Умо в проведення конкурсу з визн ачення робочого органу, то во ни не повинні були б реєструв атись взагалі і повинні були повернуті із зазначенням ві дповідних причин, як цього ви магає пункт 3.8. вищезазначених Умов. В порушення пунктів 2.1., 5.2. Умов проведення конкурсу з в изначення робочого органу не витримано вимоги щодо відкр итості проведення конкурсу. На засідання конкурсного ком ітету не були запрошені всі п ретенденти, у присутності як их мали бути оголошені конку рсні пропозиції, а також ДП «В олиньавтотранссервіс» не бу ло надано можливості обґрунт увати запропоновану пропози цію, чим порушено законні пра ва підприємства.
При вищевикладених обстав инах рішення конкурсного ком ітету від 14 жовтня 2009 року - «к онкурс вважати таким, що не ві дбувся» є протиправним.
Відповідачем було надано з аперечення на позовну заяву, відповідно до якого позов ві н не визнає, мотивуючи свою по зицію наступним.
Розпорядження голови обла сної державної адміністраці ї від 20 липня 2009 року № 219 «Про орг анізацію проведення конкурс ів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах зага льного користування області » видавалось відповідно до с татей 2, 6, 11, 13, 20, 39, 42 Закону України "Про місцеві державні адміні страції", Порядку проведення конкурсу на перевезення пас ажирів на автобусному маршру ті загального користування, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, і пункту 4.2 По ложення про головне управлін ня промисловості та розвитку інфраструктури обласної дер жавної адміністрації, затвер дженого розпорядженням голо ви обласної державної адміні страції від 9 серпня 2006 року № 271, з метою забезпечення належн ого рівня організації пасажи рських перевезень на примісь ких та міжміських внутрішньо обласних автобусних маршрут ах загального користування. Оскільки в апараті обласної державної адміністрації від сутній відділ (підрозділ), яки й би міг виконувати повноваж ення (функції) організатора, т о такі повноваження, згідно з розпорядженням голови облде ржадміністрації були поклад ені на управлінні промислово сті та розвитку інфраструкту ри облдержадміністрації, що здійснює керівництво в галуз і автомобільного транспорту області. Відповідно до типов ого положення про Головне уп равління промисловості та ро звитку інфраструктури облас ної, управління промисловост і та розвитку інфраструктури Севастопольської міської де ржавної адміністрації, затве рдженого постановою Кабінет у Міністрів України від 1 бере зня 2006 року № 214 Головне управлі ння промисловості та розвитк у інфраструктури обласної, у правління промисловості та р озвитку інфраструктури обла сної державної адміністраці ї є структурним підрозділом обласної державної адмініст рації, що утворюється голово ю обласної державної адмініс трації та підзвітний і підко нтрольний голові облдержадм іністрації, Мінпромполітики , Мінпаливенерго, Мінвуглепр ому, Мінтрансзв'язку, Націона льному агентству з питань за безпечення ефективного вико ристання енергетичних ресур сів і Національній комісії з питань регулювання зв'язку. О сновними завданнями управлі ння є: забезпечення реалізац ії державної політики у пром исловості та електроенергет ичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому і наф тогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний компл екс), галузях транспорту та зв 'язку, здійснення організаці йних заходів щодо стабілізац ії роботи і нарощування обся гів виробництва підприємств ами промисловості, паливно-е нергетичного комплексу, галу зей транспорту та зв'язку, фор мування і виконання регіонал ьних замовлень на території області також управління вик онує інші функції згідно з по кладеними на нього завданням и.
Крім того, розпорядженням г олови облдержадміністрації від 20 липня 2009 року № 219 «Про орга нізацію проведення конкурсі в на перевезення пасажирів н а автобусних маршрутах загал ьного користування області» врегульовано адміністратив ні правовідносини між обласн ою державною адміністрацією та її структурним підрозділ ом - головним управлінням про мисловості та розвитку інфра структури обласної державно ї адміністрації. Тобто є два с уб'єкти правовідносин а ДП «В олиньавтотранссервіс» не є с тороною в цих адміністративн их правовідносинах. В своїй п озовній заяві ДП «Волиньавто транссервіс» не зазначає які саме права ДП «Волиньавтотр анссервіс» чи правову норму було порушено оскаржуваним р озпорядженням голови облдер жадміністрації.
В позовній заяві ДП «Волинь автотранссервіс» як на доказ у справі, посилається на лист Антимонопольного комітету У країни. Слід звернути увагу, щ о листи міністерств, інших це нтральних органів виконавчо ї влади, органів господарськ ого управління не є норматив но-правовими актами, вони маю ть лише, інформаційний харак тер і не встановлюють правов их норм.
На засіданні конкурсного к омітету, що відбулось 14.10.2009 року відповідно до порядку денно го розглядалось два питання - про допуск підприємств до уч асті в конкурсі з визначення робочого органу та про прове дення конкурсу.
Враховуючи невідповідніст ь одного з претендентів вимо гам статті 44
Закону Україн и „Про автомобільний транспо рт, а іншого п. 4 Умов проведенн я
конкурсу та п. 18 Порядку п роведення конкурсу з перевез ення пасажирів та враховуючи неякісне виконання робіт що до підготовки проведення кон курсу на перевезення пасажир ів автотранспортом за період 2008-2009 років цим підприємством т а виявлених, головним управл інням порушень, допущених ДП «Волиньавтотранссервіс», пр о що проінформовано прокурат уру Волинської області, на за сіданні комітетом прийнято р ішення не допускати до участ і в конкурсі ДП «Волиньавтот ранссервіс», та КП ІАЦ „Волин ьенергософт". Тому
претенд ентам не надавалось можливос ті обґрунтувати запропонова ні ними
конкурсні пропози ції та вносити уточнення щод о поданих на конкурс
докум ентів.
Листом № 3/2-02-2876 від 08.10.2009 року Тер иторіальним управлінням Гол овної інспекції на автомобіл ьному транспорті у Волинські й області повідомлено, що за і дентифікаційним кодом 30391917 ліц ензію на право провадження г осподарської діяльності за н адання послуг з внутрішніх п еревезень пасажирів автомоб ільним транспортом (крім так сі) терміном дії з 15.06.05 до 14.06.10 р. от римало Волинське обласне авт отранспортне управління, раз ом з тим, згідно засвідченої н отаріально копії свідоцтва п ро державну реєстрацію юриди чної особи ДП «Волиньавтотра нссервіс», є правонаступнико м Волинського обласного авто транспортного управління, та має той же ідентифікаційний код 30391917, тому цей факт був врах ований конкурсним комітетом .
В наданих документах, які по давались ДП «Волиньавтотран ссервіс» до конкурсу не пред ставлено ліцензії на спеціал ізоване програмне забезпече ння та в договорі оренди нежи тлового приміщення не вказан о про можливість здійснювати аудіозапис.
Крім того, за результатами п роведеної перевірки Волинсь кою транспортною прокуратур ою встановлено, що службовим и особами ДП «Волиньавтотран ссервіс» допущені порушення вимог чинного законодавства .
В судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали в повному обсязі з підс тав викладених в позовній за яві.
Представники відповідача в судовому засіданні позов з аперечують з підстав викладе них в запереченні. Додатково представниками відповідача було надано суду лист-роз' я снення Міністерства юстиції України від 18.03.2010 року за №2077-о-26-10- 18, відповідно до якого чинне з аконодавство не виключає мож ливості покладення головою о бласної державної адміністр ації на управління промислов ості та розвитку інфраструкт ури відповідної облдержадмі ністрації повноважень стосо вно проведення конкурсу з пе ревезення пасажирів на міжмі ському та приміському маршру тах.
Представники відповідача також пояснили, що в порушенн я вимог Умов проведення конк урсу з визначення робочого о ргану, зокрема пункту 3.1, при по дачі документів для участі в конкурсі, позивачем не було н адано конкурсному комітету в ідомостей щодо матеріально-т ехнічного забезпечення необ хідного для виконання функці й робочого органу, зокрема, не було надано інформації щодо можливості здійснювати ауді о запису в орендованому залі , також не було представлено в ізуальних можливостей наявн ого в претендента програмног о забезпечення.
Представник позивача підт вердив, що ця інформація не бу ла надана, так як вона являєть ся комерційною таємницею і в они мали намір надати її безп осередньо під час засідання конкурсного комітету.
В судовому засіданні предс тавники позивача та відповід ача обґрунтовували свої пози ції висновками органів проку ратури, що були зроблені на пі дставі перевірок за зверненн ями обох сторін.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши подані суду письмові докази , оцінивши їх за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на всебічному, повному і об' єктивному розгляді у су довому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вв ажає позовні вимоги такими, щ о не підлягають до задоволен ня. При цьому судом враховано наступне.
Щодо правомірності пункті в 1, 2 розпорядження голови обл асної державної адміністрац ії від 20 липня 2009 року № 219 «Про ор ганізацію проведення конкур сів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах заг ального користування област і», якими повноваження орган ізатора з проведення конкурс ів з перевезення пасажирів н а приміських та міжміських м аршрутах, які не виходять за м ежі території області (внутр ішньообласні маршрути), покл адено на структурний підрозд іл обласної державної адміні страції - головне управлінн я промисловості та розвитку інфраструктури і зобов'язано головне управління промисло вості та розвитку інфраструк тури облдержадміністрації д о 1 жовтня 2009 року визначитись щ одо робочого органу - підпр иємства (організації) для вик онання функцій із забезпечен ня роботи постійно діючого к онкурсного комітету з провед ення конкурсів на перевезенн я пасажирів автомобільним тр анспортом на приміських та м іжміських автобусних маршру тах загального користування , які не виходять за межі терит орії області (внутрішньообла сні маршрути). Відповідно до а бзацу 3 частини 1, абзацу 6 части ни 2 статті 7 Закону України «П ро автомобільний транспорт» організація пасажирських пе ревезень покладається на між міських та приміських автобу сних маршрутах загального ко ристування, які не виходять з а межі території області (вну трішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Р еспубліки Крим чи обласні де ржадміністрації. Органи вико навчої влади та органи місце вого самоврядування зобов'яз ані проводити конкурс на пер евезення пасажирів на автобу сних маршрутах загального ко ристування. Відповідно до ча стини 1 статті 44 Закону Україн и «Про автомобільний транспо рт» організація проведення к онкурсу та визначення умов п еревезень покладаються на ор гани виконавчої влади та орг ани місцевого самоврядуванн я. Положенням про головне упр авління промисловості та роз витку інфраструктури облдер жадміністрації, яке затвердж ене розпорядженням голови об лдержадміністрації від 09.08.2006 р оку за №271, передбачено, що одни м із завдань цього структурн ого підрозділу є забезпеченн я реалізації державної політ ики, серед іншого, у галузях тр анспорту та зв' язку. Крім то го, чинним законодавством не передбачено заборони поклад ення головою обласної держав ної адміністрації на управлі ння промисловості та розвитк у інфраструктури відповідно ї облдержадміністрації повн оважень стосовно проведення конкурсу з перевезення паса жирів на міжміському та прим іському маршрутах, що підтве рджується листом-роз' яснен ням Міністерства юстиції Укр аїни від 18.03.2010 року за № 2077-о-26-10-18 Суд ом не береться до уваги позиц ія з цього питання Антимоноп ольного комітету України, на яку посилається позивач оск ільки, відповідно до Закону У країни «Про Антимонопольний комітет України» Антимонопо льний комітет України є держ авним органом із спеціальним статусом, метою діяльності я кого є забезпечення державно го захисту конкуренції у під приємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Антимонопольний комітет Укр аїни не наділений повноважен нями щодо надання роз'яснень з правових питань. Міністерс тво юстиції, відповідно до пу нкту 4 підпункту 16 Положення п ро Міністерство юстиції, яке затверджене Постановою Кабі нету Міністрів України від 14.1 1.2006 року за №1577, наділене повнов аженнями давати роз' ясненн я законодавства державним ор ганам, підприємствам, устано вам та організаціям.
Щодо скасування рішення ко нкурсного комітету з визначе ння робочого органу - підпр иємства (організації) для вик онання функцій із забезпечен ня роботи постійно діючого к онкурсного комітету з провед ення конкурсів на перевезенн я пасажирів автомобільним тр анспортом на приміських та п риміських автобусних маршру тах загального користування , які не виходять за межі терит орії Волинської області (вну трішньообласні маршрути) від 14 жовтня 2009 року, яким недопуще но до участі у конкурсі ДП «Во линьавтотранссервіс»; рішен ня конкурсного комітету з ви значення робочого органу - підприємства (організації) д ля виконання функцій із забе зпечення роботи постійно дію чого конкурсного комітету з проведення конкурсів на пере везення пасажирів автомобіл ьним транспортом на приміськ их та приміських автобусних маршрутах загального корист ування, які не виходять за меж і території Волинської облас ті (внутрішньообласні маршру ти) від 14 жовтня 2009 року, яким кон курс вважати таким, що не відб увся; рішення конкурсного ко мітету з визначення робочого органу - підприємства (орга нізації) для виконання функц ій із забезпечення роботи по стійно діючого конкурсного к омітету з проведення конкурс ів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом н а приміських та приміських а втобусних маршрутах загальн ого користування, які не вихо дять за межі території Волин ської області (внутрішньообл асні маршрути) від 14 жовтня 2009 р оку, яким рекомендовано реко мендовано головному управлі нню промисловості та розвитк у інфраструктури облдержадм іністрації забезпечити пров едення конкурсу з перевезенн я пасажирів автомобільним тр анспортом на міжміських та п риміських автобусних маршру тах загального користування , які не виходять за межі терит орії Волинської області (вну трішньообласні маршрути) сам остійно, але не більше як два р оки з моменту оголошення кон курсу з визначення робочого органу. Проведення конкурсу визначення робочого органу - підприємства (організації) д ля виконання функцій із забе зпечення роботи постійно дію чого конкурсного комітету з проведення конкурсів на пере везення пасажирів автомобіл ьним транспортом на приміськ их та приміських автобусних маршрутах загального корист ування, які не виходять за меж і території Волинської облас ті (внутрішньообласні маршру ти) здійснюється на підставі Умов проведення конкурсу з в изначення робочого органу - підприємства (організації) д ля виконання функцій із забе зпечення роботи постійно дію чого конкурсного комітету з проведення конкурсів на пере везення пасажирів автомобіл ьним транспортом на приміськ их та міжміських автобусних маршрутах загального корист ування, які не виходять за меж і території області (внутріш ньообласні маршрути), затвер дженого розпорядженням голо ви облдержадміністрації 30.07.2009 року за № 43/1076. Цими умовами, зок рема пунктом 3.1, визначено, що д ля участі в конкурсі претенд ент подає конкурсному коміте ту, серед іншого, відомості пр о матеріально-технічне забез печення претендента, необхід не для виконання функцій роб очого органу та інформацію з описанням програмного забез печення, яке використовуєтьс я претендентом для організац ії пасажирських перевезень з візуальним наведенням його можливостей. Така інформація ДП «Волиньавтотранссервіс» при подачі документів для уч асті в конкурсі надана не бул а, зокрема, інформація про ная вність технічних можливосте й для здійснення звукозапису в орендованому позивачем му льтимедійному залі та візуал ьне наведення можливостей пр ограмного забезпечення наяв ного у позивача, що було підтв ерджено представником позив ача в судовому засіданні. Від повідно до пункту 1.8 Умов пров едення конкурсу з визначення робочого органу, до участі в к онкурсі не допускаються юрид ичні особи-претенденти, які п одали для участі в конкурсі н еправильно оформленні, не в п овному обсязі або такі, що міс тять недостовірну інформаці ю, документи.
Доводи позивача, що він не б ув допущений до вирішення пи тання про його допуск до учас ті в конкурсі судом не врахов уються, оскільки, відповідно до пункту 5 Умов проведення ко нкурсу з визначення робочого органу, претенденти запрошу ються на засідання конкурсно го комітету для проведення к онкурсу, де їм надається можл ивість обґрунтувати свої кон курсні пропозиції. Надання ж таких можливостей претенден там під час прийняття конкур сним комітетом рішенням про допуск претендентів до участ і в конкурсі на підставі нада них документів, по-суті є підм іною самого конкурсу. Крім то го, виходячи із системного ан алізу положень Умов проведен ня конкурсу з визначення роб очого органу, вирішення пита ння про допуск претендентів до участі в конкурсі належит ь до повноважень конкурсного комітету і не може бути прийн яте під час реєстрації надан их претендентами документів для участі в конкурсі.
Зважаючи на вищевикладене та беручи до уваги, що до учас ті в конкурсі не був допущени й також інший претендент, ріш ення конкурсного комітету пр о те, що конкурс на визначення робочого органу - підприєм ства (організації) для викона ння функцій із забезпечення роботи постійно діючого конк урсного комітету з проведенн я конкурсів на перевезення п асажирів автомобільним тран спортом на приміських та при міських автобусних маршрута х загального користування, я кі не виходять за межі терито рії Волинської області (внут рішньообласні маршрути) від 14 жовтня 2009 року, не відбувся є п равомірним.
Суд не бере до уваги обґрунт ування сторонами своїх позиц ій, що ґрунтуються на висновк ах органів прокуратури, оскі льки такі висновки були зроб лені на підставі звернень об ох сторін і є суперечливими, щ о підтверджується наявними у справі листами органів прок уратури.
Керуючись частиною 3 статті 160, статтями 162, 163 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни та на підставі Закону Ук раїни «Про місцеві державні адміністрації», Закону Украї ни «Про автомобільний трансп орт», суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовни х вимог державного підприємс тва «Волиньавтотранссервіс » про скасування рішення кон курсного комітету з визначен ня робочого органу - підпри ємства (організації) для вико нання функцій із забезпеченн я роботи постійно діючого ко нкурсного комітету з проведе ння конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним тра нспортом на приміських та пр иміських автобусних маршрут ах загального користування, які не виходять за межі терит орії Волинської області (вну трішньообласні маршрути) від 14 жовтня 2009 року, яким недопуще но до участі у конкурсі ДП «Во линьавтотранссервіс»; рішен ня конкурсного комітету з ви значення робочого органу - підприємства (організації) д ля виконання функцій із забе зпечення роботи постійно дію чого конкурсного комітету з проведення конкурсів на пере везення пасажирів автомобіл ьним транспортом на приміськ их та приміських автобусних маршрутах загального корист ування, які не виходять за меж і території Волинської облас ті (внутрішньообласні маршру ти) від 14 жовтня 2009 року, яким кон курс вважати таким, що не відб увся; рішення конкурсного ко мітету з визначення робочого органу - підприємства (орга нізації) для виконання функц ій із забезпечення роботи по стійно діючого конкурсного к омітету з проведення конкурс ів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом н а приміських та приміських а втобусних маршрутах загальн ого користування, які не вихо дять за межі території Волин ської області (внутрішньообл асні маршрути) від 14 жовтня 2009 р оку, яким рекомендовано голо вному управлінню промислово сті та розвитку інфраструкту ри облдержадміністрації заб езпечити проведення конкурс у з перевезення пасажирів ав томобільним транспортом на м іжміських та приміських авто бусних маршрутах загального користування, які не виходят ь за межі території Волинськ ої області (внутрішньообласн і маршрути) самостійно, але не більше як два роки з моменту о голошення конкурсу з визначе ння робочого органу; пунктів 1, 2 розпорядження голови обла сної державної адміністраці ї від 20 липня 2009 року № 219 «Про орг анізацію проведення конкурс ів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах зага льного користування області », якими повноваження органі затора з проведення конкурсі в з перевезення пасажирів на приміських та міжміських ма ршрутах, які не виходять за ме жі території області (внутрі шньообласні маршрути), покла дено на структурний підрозді л обласної державної адмініс трації - головне управління промисловості та розвитку і нфраструктури і зобов'язано головне управління промисло вості та розвитку інфраструк тури облдержадміністрації д о 1 жовтня 2009 року визначитись щ одо робочого органу - підпр иємства (організації) для вик онання функцій із забезпечен ня роботи постійно діючого к онкурсного комітету з провед ення конкурсів на перевезенн я пасажирів автомобільним тр анспортом на приміських та м іжміських автобусних маршру тах загального користування , які не виходять за межі терит орії області (внутрішньообла сні маршрути) та зобов' язан ня конкурсного комітету пров ести повторно засідання на п редмет визначення робочого о ргану - підприємства (орган ізації) для виконання функці й забезпечення роботи постій но діючого конкурсного коміт ету з проведення конкурсів н а перевезення пасажирів авто мобільним транспортом на при міських та міжміських та при міських автобусних маршрута х загального користування, я кі не виходять за межі терито рії Волинської області (внут рішньообласні маршрути) за д окументами претендентів, які були подані в конкурсний ком ітет в термін до 2 жовтня 2009 рок у включно, визначений оголош енням у "Волинській газеті" ві д 10 вересня 2009 року № 37 (715) відмови ти.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о ст.186 КАС України, якщо таку за яву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження б уло подано, але апеляційна ск арга не буде подана у строк, в становлений ст.186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної с карги до Львівського апеляці йного адміністративного суд у через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження по дається протягом десяти днів з дня складення постанови в п овному обсязі - з 25 квітня 2010 рок у. Апеляційна скарга на поста нову подається протягом два дцяти днів після подання зая ви про апеляційне оскарження . Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Львівського апеляційного а дміністративного суду
Головуючий-суддя Ф. А. Волдінер
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9617075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні