Рішення
від 09.04.2021 по справі 120/8440/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

09 квітня 2021 р. Справа № 120/8440/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (далі - позивач) до приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" (далі - відповідач, ПСП "Україна") про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 26.10.2017 позивач здійснив планову перевірку відповідача у сфері дотримання вимог природоохоронного законодавства. В ході перевірки встановлено, що підприємство господарську діяльність здійснює за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел - проммайданчик №1, проммайданчик №2. 26.10.2017 відповідачу видано припис щодо усунення виявлених порушень шляхом отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

05.04.2019, за результатами позапланової перевірки, на виконання вимог припису від 26.10.2017 було встановлено, що припис в частині отримання дозвільних документів не виконано та складено протокол про адміністративне правопорушення.

24.11.2020, за результатами позапланової перевірки, на виконання вимог припису від 26.10.2017, було встановлено, що припис в частині отримання дозвільних документів досі не виконано, а підприємство продовжує здійснювати діяльність з порушенням вимог ст.ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Позивач зазначає, що оскільки притягнення голови підприємства до адміністративної відповідальності не призвело до усунення порушень, які є грубими та завдають шкоди навколишньому середовищу, для вирішення питання про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) позивач звертається до суду з адміністративним позовом.

Ухвалою від 11.01.2021 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Установлено сторонам строк для подання заяв по суті.

19.01.2021 представником позивача подано клопотання про розгляд даної справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 25.01.2021 відмовлено в задоволенні клопотання представника позивача про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін.

26.01.2021 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач виклав свої заперечення щодо позовних вимог, які полягають у наступному.

Виданий позивачем припис підприємством не виконано через форс-мажорні обставини, які склались протягом останнього року на території держави. Майже рік у всіх сферах діяльності України введені та діють жорсткі карантинні обмеження через пандемію коронавірусу. Саме через такі обмеження підприємство не мало повної можливості розвиватись та працювати в повній відповідності до тих задач, які висуваються як самим підприємством, так і контролюючими органами, в тому числі, Державною екологічною інспекцією.

Крім того, незважаючи на названі вище складнощі, підприємство в даний час уклало договір про надання послуг №224-01/12 з товариством з обмеженою відповідальністю "Вінекософт" на розробку науково-технічної документації та обгрунтовуючих документів на отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Такий договір укладено 01 грудня 2020 року, і підприємством до положень укладеного договору вже перераховано частину грошових коштів в розмірі 27700,00 гривень виконавцю робіт по укладеному договору, виконавець, в свою чергу, приступив до виконання робіт по отриманню відповідних дозволів, що свідчить про належне реагування відповідача на вимоги Державної екологічної інспекції.

Таким чином, відповідач категорично не погоджується з твердженням позивача про відсутність належного реагування та видані приписи.

03.02.2021 на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивачем викладено пояснення щодо наведених відповідачем заперечень та мотиви їх відхилення, які полягають у такому.

Факт відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на проммайданчиках №№1, 2 виявлено 26.10.2017, відповідно до акта перевірки № 508/ВН від 26.10.2017. Припис ПСП "Україна" на усунення виявлених в ході перевірки порушень видано 26.10.2017, яким зобов`язано отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел з терміном виконання до 26.01.2018.

Під час позапланової перевірки щодо виконання ПСП "Україна" вимог припису 05.04.2019 встановлено, що підприємство продовжує здійснювати діяльність з порушенням вимог ст.ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" (акт перевірки № 178/ВН від 05.04.2019).

24.11.2020 під час повторної позапланової перевірки щодо виконання відповідачем вимог припису 05.04.2019 встановлено невиконання підприємством вимог припису, дозвільні документи не отримано.

Позивач наголошує на тому, що протягом 2017 - 2020 років відповідачем не вживалось жодних заходів щодо отримання довільних документів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Відтак, жодних форс-мажорних обставин, які б перешкоджали ПСП "Україна" отримати дозвільні документи протягом трьох років не було.

При цьому, договір про надання послуг № 224-01/12 від 01.12.2020 щодо розробки технічної документації для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, укладений між відповідачем та ТОВ "Вінекософт", свідчить лише про наміри відповідача отримати дозвільні документи. Однак, сам вищезазначений договір не є дозвільним документом та не дає право ПСП "Україна" здійснювати викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря із джерел викиду які експлуатуються за адресою Вінницька область, Тульчинський район, с. Кинашів.

Таким чином, ПСП "Україна" здійснює діяльність, яка пов`язана із викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, без отримання відповідного дозволу, що є порушенням вимоги ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Враховуючи, що інших заяв по суті та документів не надходило, суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.

Дослідивши подані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, суд встановив наступне.

26.10.2017 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів ПСП "Україна" та виявлено ряд порушень природоохоронного законодавства, про що складено акт №508/ВН.

У вказаному акті встановлено, що підприємство здійснює діяльність пов`язану з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами без відповідного дозволу:

- на проммайданчику №1 (адмінприміщення та автомайстерня) за адресою: Вінницька область, Тульчинський район, с. Кинашів. На даному проммайданчику наявні стаціонарні джерела викидів: труба млину, 2 труби опалювальних пунктів, дихальні клапани (2 резервуари) та паливно-роздавальні колонки дизпалива, зерносклади, зварювальний апарат, газові конвектори;

- на проммайданчику №2 (зернотік) за адресою: Вінницька область, Тульчинський район, с. Кинашів. На даному проммайданчику наявні стаціонарні джерела викидів: зерноочисна машина, відвантаження зернових відходів на автотранспорт, відвантаження зернових культур на автотранспорт, завальна яма, 2 труби опалювального пункту, зерносушка, норія, зернонавантажувачі, зерносклади;

Відповідно до припису від 26.10.2017 встановлено термін для виконання виявлених порушень шляхом: отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел з терміном виконання до 26.01.2018.

За результатами перевірки відносно голови ПСП "Україна" - ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №007321 від 26.10.2017 та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення №03/437 від 30.10.2017, якою визнано останнього винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.ст. 78, 48, Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення на нього адміністративного штрафу у розмірі 136,00 грн.

Відповідно до платіжного доручення №1208 від 10.11.2017 відповідачем сплачено адміністративний штраф у розмірі 136,00 грн.

Вказаний припис відповідачем не оскаржувався.

05.04.2019 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів ПСП "Україна" та актом №178/ВН зафіксовано невиконня припису від 26.10.2017. Примірник акта №178/ВН з додатками на 8 сторінках отримано директором підприємства ОСОБА_1 05.04.2019, про що свідчить його підпис. Також вказано, що зауважень до акта немає.

05.04.2019 відносно директора ПСП "Україна" - ОСОБА_1 , за результатами перевірки, складено протокол про адміністративне правопорушення №009842 та винесено постанову №06/004 від 08.04.2019, якою визнано останнього винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення, накладено на нього адміністративного штрафу у розмірі 425,00 грн., який сплачено останнім.

24.11.2020 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області знову проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) ПСП "Україна" та встановлено, що припис від 26.10.2017 в частині отримання дозвільних документів не виконано, про що складено акт №650/ВН.

Тобто, підприємство продовжує здійснювати діяльність з порушенням вимог ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

Примірник акта №650/ВН з додатками на 13 сторінках директором підприємства отримано 24.11.2020, про що свідчить підпис директора ОСОБА_1 Також вказано, у зв`язку з карантинними обмеженнями відповідач не взмозі виконати припис, до перевірки зауважень немає.

За результатами позапланової перевірки відносно голови ПСП "Україна" ОСОБА_1 вкотре складено протокол про адміністративне правопорушення № 012630 від 24.11.2020, та винесено постанову № 05/241 від 01.12.2020, якою визнано голову ПСП "Україна" ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 188-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладення на нього адміністративного штрафу у розмірі 510,00 грн.

Штраф правопорушником сплачено добровільно, про що свідчить квитанція від 15.12.2020. Постанову про притягнення до адміністративної відповідальності не оскаржено.

З огляду на те, що в діях відповідача вбачається систематичне невиконання норм в сфері охорони навколишнього природного середовища та, зокрема, не отримано дозвільних документів, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступним.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275 (далі - Положення № 275), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) (далі - Інспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Підпунктом 2 пункту 4 Положення № 275 передбачено, що Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема щодо наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин.

Правовий статус Державної екологічної інспекції у Вінницькій області регламентується Положенням про Державну екологічну інспекцію у Вінницькій області, затвердженим наказом Державної екологічної інспекції України від 28.04.2020 № 117 (далі - Положення № 117).

Пунктом 1 розділу І Положення № 117 визначено, що Інспекція є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. Повноваження Інспекції поширюються на територію Вінницької області.

Згідно з пп. 4 пунктом 2 розділу ІІ Положення № 117 Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря, зокрема щодо: виконання загальнодержавних, галузевих або регіональних природоохоронних програм; наявності та додержання умов дозволів на викиди забруднюючих речовин; забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів забруднюючих речовин; додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря; додержання екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного та дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб`єктами господарювання; порядку провадження діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери і атмосферних явищ у господарських цілях; надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.

Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Положення № 117 Інспекція проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов`язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням і здійснює лабораторні вимірювання (випробування).

За правилами пункту 6 розділу ІІ Положення № 117 Інспекція звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності суб`єктів господарювання і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, впливу фізичних та біологічних факторів, лімітів скидів забруднюючих речовин; визнання протиправними дій чи бездіяльності фізичних і юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх посадових осіб, про визнання недійсними індивідуальних актів або їх окремих частин, правочинів, що порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877-V), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Абзацом 4 частини 1 статті 6 Закону № 877-V визначено, що підставою для здійснення позапланового заходу є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи-підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі-підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Частиною сьомою статті 7 Закону № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства (ч. 8 ст. 7 Закону № 877-V).

При цьому відповідно до ст. 10 Закону України від 16 жовтня 1992 року № 2707-XII "Про охорону атмосферного повітря" (далі - Закон № 2707-XII) підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані:

1) здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;

2) вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;

3) забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів;

4) здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік;

5) заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і вживати заходів для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря;

6) забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок;

7) забезпечувати розроблення методик виконання вимірювань, що враховують специфічні умови викиду забруднюючих речовин;

8) використовувати метрологічно атестовані методики виконання вимірювань і повірені засоби вимірювальної техніки для визначення параметрів газопилового потоку і концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викидах стаціонарних і пересувних джерел;

9) здійснювати контроль за проектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устаткування та апаратури для очищення газопилового потоку від забруднюючих речовин і зниження впливу фізичних та біологічних факторів, оснащення їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для постійного контролю за ефективністю очищення, дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів та інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферного повітря;

10) своєчасно і в повному обсязі сплачувати екологічний податок.

Виконання заходів щодо охорони атмосферного повітря не повинно призводити до забруднення ґрунтів, вод та інших природних об`єктів.

Згідно з ч. 1 ст. 11 Закону № 2707-XII для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Частиною п`ятою статті 11 Закону № 2707-XII визначено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Водночас в силу положень ст. 20.2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року № 1264-XII до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Отже, виходячи з наведених норм чинного законодавства, обов`язковою умовою для здійснення викидів забруднюючих речовин є наявність дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Судом встановлено, що 26.10.2017 позивач здійснив планову перевірку відповідача у сфері дотримання вимог природоохоронного законодавства. За її результатами відповідачу вручено Припис від 26.10.2017, яким встановлено конкретний та достатній строк для виконання виявлених перевіркою порушень.

Разом з тим, 05.04.2019 позивачем складено Акт №178/ВН за результатами позапланової перевірки виконання Припису від 26.10.2017, яким зафіксовано невиконання заходів згідно з висновками попередньої перевірки.

24.11.2020 позивачем знову здійснено позапланову перевірку виконання Припису від 26.10.2017, втім Актом №650/ВН встановлено невиконання припису в частині отримання дозвільних документів.

Так, перевіркою встановлено, що відповідачем не виконано припису від 26.10.2017, а саме: не отримано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел.

Вказані акти проведених заходів за №508/ВН від 26.10.2017, №178/ВН від 05.04.2019, №650/ВН від 24.11.2020 отримано відповідачем, а саме головою ПСП "Україна" Лучком А.А., про що свідчать його підписи. Окремо, останнім вказувалось, що заперечення та зауваження до актів у нього відсутні.

Відомостей щодо оскарження протоколів про адміністративні порушення та постанов про накладення адміністративного стягнення на голову ПСП "Україна" ОСОБА_1 також не надано. При цьому, в матеріалах справи міститься докази сплати керівником штрафів за адміністративне правопорушення, що фактично свідчить про визнання ним своєї вини.

Водночас станом на дату розгляду справи відповідач не надав доказів усунення виявленого перевіркою порушення, що стало підставою для звернення позивача з цим адміністративним позовом.

За наведених обставин і враховуючи те, що під час розгляду справи належними, допустимими та достатніми доказами підтверджується факт порушення ПСП "Україна" вимог законодавства у сфері охорони навколишнього середовища, що є істотними та завдають шкоди навколишньому середовищу, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову та, відповідно, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення використання джерела викиду, які експлуатуються за адресою: Вінницька область, Тульчинський район, с. Кинашів.

Суд критично оцінює доводи відповідача про те, що підприємством вжито всіх заходів з метою виконання припису, але його отримання стало неможливим через карантинні обмеження.

Так, в ході розгляду справи судом встановлено, що припис про необхідність отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря був внесений відповідачу ще 26.10.2017, тоді як лише 01.12.2020 ПСП "Україна" уклало з ТОВ "Вінекософт" договір про надання послуг, необхідних для оформлення дозволу.

Водночас відповідач не надав суду обґрунтованих пояснень та їх документального підтвердження щодо того, які саме фактори (обмеження), пов`язані із запровадженим в державі карантином об`єктивно перешкодили підприємству і виконавцю зазначених робіт своєчасно вчинити дії для отримання дозволу.

При цьому, причин, які перешкоджали ПСП "Україна" отримати дозвільні документи протягом трьох років, а саме впродовж 2017-2019 суду не наведено.

Також суд зауважує, що сам по собі факт вжиття відповідачем певних заходів задля оформлення дозволу не є підставою для відмови у задоволенні позову, оскільки усунення виявленого перевіркою порушення матиме місце тільки тоді, коли підприємство отримає відповідний дозвіл.

Так, суд вважає неприпустимою ситуацію, при якій відповідач буде здійснювати діяльність, пов`язану із викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, та при цьому не матиме відповідного дозволу.

З огляду на викладене, перевіривши доводи учасників справи, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтримку заявлених позовних вимог та докази, надані відповідачем, суд приходить до переконання, що адміністративний позов належить задовольнити.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак сплачений позивачем судовий збір з відповідача не стягується.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Вінницькій області - задовольнити.

Застосувати до приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення використання джерела викиду, які експлуатуються за адресою: Вінницька область, Тульчинський район, с. Кинашів, до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Реквізити: Державна екологічна інспекція у Вінницькій області (код ЄДРПОУ - 37979894, місцезнаходження: вул. 600-річчя, 19, м. Вінниця, 21021); приватне сільськогосподарське підприємство "Україна" (код ЄДРПОУ - 03734412, місцезнаходження: вул. Першотравнева, буд. 1, с. Кинашів, Тульчинський район, Вінницька область, 23607).

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2021
Оприлюднено13.04.2021
Номер документу96172870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/8440/20-а

Рішення від 09.04.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні