Рішення
від 12.04.2021 по справі 640/20630/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2021 року м. Київ № 640/20630/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Ліфт Девелопмент до 1. Головного управління ДПС у м Києві; 2. Державної податкової служби України провизнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Ліфт Девелопмент (позивач/ ТОВ Ліфт Девелопмент ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у м Києві, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризикованості платника податку №128526 від 10.04.2020 та №222762 від 13.07.2020, згідно яких прийнято рішення про відповідність ТОВ ЛІФТ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43319869) п.8 Критеріїв ризикованості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві виключити ТОВ ЛІФТ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43319869) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;

- визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.04.2020р. №1537207/43319869;

- зобов`язати Головного управління ДПС у м. Києві зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ЛІФТ ДЕВЕЛОПМЕНТ (код ЄДРПОУ 43319869), а саме: №2 від 16 березня 2020р. відповідно до вимог чинного законодавства України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №640/15705/20, суд ухвалив здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.02.2021 залучено до участі у справі в якості другого відповідача Державну податкову службу України, розгляд справи розпочато спочатку.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає про необґрунтованість спірних рішень, які не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості; оскаржувані рішення не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Відповідач (ГУ ДПС у м. Києві) проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав правомірності спірних рішень, прийнятих в спосіб та в межах наданих повноважень, зазначив, що відповідачем, здійснюючи моніторинг реальності здійснення господарських операцій було виявлено ризик порушення норм податкового законодавства з контрагентами позивача, що мають ознаки фіктивності та є ризиковими платниками податків.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Між ТОВ Ліфт Девелопмент та ТОВ СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ укладено договір №24012020 від 24.01.2020р. на продажу обладнання Траволаторів DE (1000/12), висота підйому 4150 мм, кут нахилу 12, ширина полотна 1000 мм, в кількості - 2 шт.

Згідно п.3.1. укладеного Договору Замовник (ТОВ СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ ) зобов`язаний сплатити Постачальникові (Позивачу) 20% аванс в розмірі 332 640 тис.грн.

Відповідно до п.4.1. Договору Постачальник зобов`язаний здійснити закупівлю та поставку обладнання на умовах Інкотермс 2010 DDP.

Як зазначає позивач, на виконання Договору ТОВ ЛІФТ ДЕВЕЛОПМЕНТ виставило на користь ТОВ СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ рахунок №1 від 24 січня 2020р. на передоплату в сумі 332 640,00 (триста тридцять дві тисячі шістсот сорок) гривень 00 копійок. Того ж дня Замовник оплатив Позивачу кошти по рахунку в сумі 332 640,00 грн, в т.ч. ПДВ -55 440,00 грн.), що підтверджується платіжним дорученням №22 від 24 січня 2020р.

07 лютого 2020р. Замовник оплатив позивачу другу частину авансу у сумі 75 000 (сімдесят п`ять тисяч) гривен, в т.ч. ПДВ - 12 500,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №30 від 07 лютого 2020р.

16 березня 2020 р. платіжним дорученням №57 від 16.03.2020, та платіжним дорученням №60, було перераховано третю частину коштів в сумі 807 000 (вісімсот сім тисяч) гривен 00 копійок.

Керуючись приписами п. 187.1 ст. 187, п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України (щодо правила першої події дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку, як оплата товарів, що підлягають постачанню), Позивачем - ТОВ ЛІФТ ДЕВЕЛОПМЕНТ було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 від 24 січня 2020р. на загальну суму 332 640 гривен 00 копійок, в т.ч. ПДВ - 20% - 55 440,00 гривен, яка зареєстрована 12 лютого 2020 p., реєстраційний номер документа 9022460296 та податкову накладну №1 від 07.02.2020р. на загальну суму 75 000 гривен 00 копійок, в т.ч. ПДВ - 20% - 12 500,00 грн., які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 27 лютого 2020 року без зауважень, реєстраційний номер документа 9037507657.

В подальшому, 16 березня 2020 року на дату виникнення податкових зобов`язань Позивачем складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну № 2 від 16.03.2020р. на загальну суму 807 000 (вісімсот сім тисяч гривен 00 копійок), в т.ч. ПДВ-20% - 134 500,00 грн., номенклатура: Траволатор DE (1000/12), висота підйому 4150 мм, кут нахилу 12, ширина, Код УКТ ЗЕД 8428400000, отримувач (покупець) Товариство з обмеженою відповідальністю СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ .

При спробі реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрації податкової накладної №2 від 16.03.2020 зупинено. Зокрема, відповідачем надано Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризикованості платника податку № 128526 від 10 квітня 2020 року, де зазначено, що: Комісією регіонального рівня відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, встановлено невідповідність платника податку критеріям ризикованості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризикованості платника податку: в ході аналізу баз даних ДПС України отримало податкову інформацію про те, що траволатор DE (1000/12) (код УКТЗЕД 8428400000)31) відсутній в придбанні. Податковий кредит сформований за рахунок послуг з обстеження ліфтової шахти та імпорту пристроїв для підіймання з електричним керуванням - ліфт пасажирський укомплектований - 1 комплект. Відсутні трудові ресурси необхідні для виконання робіт, послуг, (повідомлення про прийняття співробітників на роботу, звітність з ЄСВ, 1-ДФ, договори ЦПХ). Відсутнє придбання інших супутніх робіт товарів та послуг необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.04.2020 №1537207/43319869 відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 16.03.2020 з підстав ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та /або законодавством.

Позивач оскаржив вказане рішення в порядку адміністративного оскарження, рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.05.2020р. №18669/43319869/2, скаргу Товариства залишено без задоволення, а Рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.04.2020р. №1537207/43319869 - без змін.

Вважаючи вказані рішення необґрунтованими, протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Відповідно до п.п. 20.1.45 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.п. 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до п. 71.1 ст. 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з п. 74.1, п. 74.3 ст. 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (абзац третій пункту 74.1).

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами (абзац четвертий пункту 74.1).

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (абзац п`ятий пункту 74.1).

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" від 07.12.2017 №2245-VIII, яким змінено редакцію пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу, Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок №1165).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 2 Порядку 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Додатками №1 та №3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком №4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

За формою та змістом оскаржуване рішення контролюючого органу №15473 від 05.02.2020 відповідає вимогам Додатку №4 до Порядку №1165.

Так, у рішенні зазначено про відповідність платника податку ТОВ Ліфт Девелопмент критеріям ризиковості платника, зокрема, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Верховний Суд у постанові від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт відповідних Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Відповідно до п. 25 Порядку №1165 Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктами 44-46 Порядку №1165 Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Суд зазначає, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Натомість, відповідачем Протоколу засідання Комісії або витягу з нього до матеріалів справи не надано, відзив відповідача має лише посилання на неможливість встановлення реальності проведених розрахунків між покупцем та продавцем, що на думку відповідача, ставить під сумнів операцію.

Отже, висновки відповідача ґрунтуються на податковій інформації, однак, така інформація відповідачем не конкретизована, не підтверджена жодними належними та допустимими доказами, а спірне рішення, як і аргументи, викладені у відзиві відповідача, містять лише загальні посилання на пункт 8 Критеріїв.

Суд акцентує увагу, ознаки фіктивності мають бути доведені належними, допустимими і достовірними доказами, поняття, джерела і характеристики яких наведені у Главі 5 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України докази оцінюються та мають ґрунтуватися на безпосередньому, повному, всебічному та об`єктивному їх дослідженні.

Щодо посилань контролюючого органу на те, що в ході аналізу баз даних ДПС України отримало податкову інформацію про те, що траволатор DE (1000/12) (код УКТЗЕД 8428400000)31) відсутній в придбанні. Податковий кредит сформований за рахунок послуг з обстеження ліфтової шахти та імпорту пристроїв для підіймання з електричним керуванням - ліфт пасажирський укомплектований - 1 комплект. Відсутні трудові ресурси необхідні для виконання робіт, послуг, (повідомлення про прийняття співробітників на роботу, звітність з ЄСВ, 1-ДФ, договори ЦИХ). Відсутнє придбання інших супутніх робіт товарів та послуг необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства (копія Рішення додається), позивачем надані відповідні пояснення та вичерпний пакет документів, на підтвердження специфіки вказаних господарських операцій.

Зокрема, позивач пояснив, що за рахунок отриманих від Замовника коштів ним було оплачено обладнання (Травалатор) заводу - виробнику: DELFAR ELEVATOR CO., LTD (China) на загальну суму 41 900 (сорок одна тисяча дев`ятсот) доларів СІЛА, про що свідчать банківські виписки, копії яких додаються. Зазначені обставини підтверджуються зовнішньоекономічним Договором №DESC-UA-2 від 28.01.2020р., Проформа - інвойсами DEPI 2020309271 від 28.01.2020р, DEPI 2020309272 від 09.03.2020р. та банківськими виписками від 12.02.2020,16.03.2020-17.03.2020р. (копії додаються).

Відповідно до умов зовнішньоекономічного Договору №DESC-UA-2 від 28.01.2020р. в стандартній упаковці до порту відгрузки Shanghai постачальник DELFAR ELEVATOR CO. LTD доставляє товар, що підтверджується пакувальнм листом, міжнародними товарно-транспортними накладними №55764, №55763, №5762, де також передбачено кількість місць зайнятих на судні.

Надалі агентом по доставці товару виступає ТОВ ЕФ EC МАККЕНЗІ- УКРАЇНА за Довіреністю №30927-А від 04.05.2020р. За розпорядженням №04052020/4 від 04.05.2020р. експедитором виступає ТОВ МІРЛАНД - наряд №2181 від 08.05.2020 p., акт заміни пломби №9 927 від 14.05.2020р. На виконання умов Договору про транспортно-експедиторське обслуговування №200320/001 від 20.03.2020 року, Заявки №FCL 200320 від 20.03.2020 та доручення - ТОВ ЕФ EC МАККЕНЗІ-УКРАЇНА проводить супроводження грузу міжнародними морськими перевезеннями, отримує зовнішньо торгівельний вантаж, та проводить усі необхідні дії пов`язані з транспортно-експедиторським обслуговуванням, отриманням і доставкою вантажу, що прибув у Південний Морський Торгівельний порт згідно коносаменту 910484412/SXE20030440 у контейнерах :MSKU0321074/ MSKU0722842/ SUDU6884715, надають послуги з організації навантажувально-розвантажувальних робіт, послугу з організації догляду в порту, та проводить транспортно-експедиторські послуги по Україні безпосередньо на об`єкт установки траволаторів, згідно письмового звернення ТОВ СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ від 07.05.2020р. вхідний №1205/05 від 12.05.2020р.. Згідно умов Договору п.3, за виконані роботи оплату здійснюємо згідно виставленого рахунку №897 від 04.05.2020р. Оплату проведено згідно платіжних доручень №56 від 12.05.2020 на суму 305312,94 грн. та платіжне доручення №70 від 27.05.2020 р. на суму 2562,22 грн. на загальну суму 307875,16 грн.

Далі Товариство 15 травня 2020 року пройшло процедуру розмитнення товару від Постачальника DELFAR ELEVATOR CO., LTD (China). Оформлення валютно-митної декларації проводили Товариство з обмеженою відповідальністю ЛАМАРІН відповідно до заключного Договору №LA325/20 від 05.05.2020р. Послуги виконані в повному обсязі, сторони претензій одна до одної не мають, про що підписано Акт виконання робіт(надання послуг) №09-150520 від 15.05.2020р. (копія додається).

На виконання умов Договору поставки №24012020 від 24.01.2020р. пункт 4.5 поставка обладнання здійснюється на умовах Інкотермс 2010 DDP, адреса Об`єкту: м.Київ, вул. Багговутівська, 17-21. Тобто товар після розмитнення автотранспортом ТОВ ЕФ EC МАККЕНЗІ- УКРАЇНА доставляється на об`єкт, автомобілем ТОВ ЕФ EC МАККЕНЗІ- УКРАЇНА .

Факт отримання обладнання (траволатор DE (1000/12), висота підйому 4150 мм, кут нахилу 12, ширина полотна 1000 мм в кількості - 2 шт.) ТОВ СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ підтверджується видатковою накладною №2 від 15.05.2020 р.

Для надання послуг обстеження ліфтових шахт, складання та розробці проведення плану робіт, комплекс обстеження щодо можливості освітлення та інших видів робіт по наданням пропозиції для Замовників Позивач залучає субпідрядну організацію, ТОВ СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ на умовах Договору №21/01/20 від 21.01.2020р., Договору №1/02/20 від 03.02.2020р., Договору №03/03/20 від 03.03.2020р. всі роботи виконані вчасно та в повному обсязі, про що вказано в Актах виконаних робіт №1 від 31.01.2020 р, Акт №2 від 31.01.2020р, Акт №3 від 31.01.2020 р, Акт №4 від 31.01.2020 р. Акт №5 від 27.02.2020р., Акт №6 від 17.03.2020, Акт №7 від 20.03.2020, Акт №10 від 20.03.2020р., Акт №8 від 23.03.2020р., Акт №9 від 23.03.2020, Акт №11 від 25.03.2020, Акт №12 від 25.03.2020р.

Додатково Позивач повідомив Відповідача про те, що 05.04.2020 було проведено розмитнення товару від постачальника THISA ASANSOR INS.ITH.IC VE DIS TIC.LTD (Konya.Turkiye), згідно умов Додатку 1 від 03.01.2020 p. до зовнішньо економічного контракту №03-01/2020 від 03.01.2020 p., а саме комплектований пасажирський ліфт, вантажопідйомністю 350 кг, на 7 зупинок. Розмитнення проводила ФОП ОСОБА_1 , згідно Договору №0402 від 02.04.2020р. Роботи виконані в повному обсязі та Сторони претензій не мають, згідно Акту №042 від 05.04.2020 р. Оплату проведено в повному обсязі, згідно платіжного доручення №42 від 13.04.2020р., що відображено копії банківської виписки, що додається. Відповідно до умов договору, даний товар після розмитнення ТОВ СКАЙЛІФТ ІНЖИНІРИНГ здійснювали власноруч.

Відповідно до платіжного доручення №57 від 12 травня 2020 р. та платіжного доручення №72 від 28 травня 2020 р. сплачено за митне оформлення.

Наведені господарські операції у повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку Позивача.

Додатково для підтвердження нами надано оборотно-сальдові відомості по рах.281 (товари на складі) станом на 03.06.2020 р.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання за відповідною ознакою, у зв`язку з чим рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 10.04.2020 №128526, від 13.07.2020 №222762 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Головного управління ДПС у місті Києві виключити ТОВ Ліфт Девелопмент з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, суд враховує, що пунктом 6 Порядку №1165 врегульовано процедуру прийняття контролюючим органом рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, зокрема, визначено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податків з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.

Отже, саме по собі скасування у судовому порядку рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості є безумовною підставою для виключення комісією регіонального рівня платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, суд зазначає наступне.

Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Положеннями п. 6 Порядку № 1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Додатком 4 до Порядку № 1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Як зазначає позивач, що не спростовано відповідача, ТОВ "Одінойл" відсутній в реєстрі підприємств, що відносяться до ризикових платників податку на додану вартість.

Водночас, зі змісту Квитанцій вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про те, що податний на реєстрацію РК № 12 від 04.05.2020 відповідає п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

У Додатку 3 до Порядку №1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Водночас, як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкових накладних зупинена у зв`язку з відповідністю позивача пункту 8 Критерії ризиковості платника податку, тобто до податкових накладних застосовано не Критерії ризиковості здійснення операцій, а Критерії ризиковості платника податку.

Як встановлено судом попереднє, відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання за відповідною ознакою.

Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

З матеріалів справи встановлено, що позивачем подавались до контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації податкової накладної, що підтверджено повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації якої зупинена, та письмовими поясненнями.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене повідомлення та додані до нього документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена, прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації.

Крім того суд зауважує, що оскаржуване рішення містить лише загальне твердження: "ненадання платником податку копій документів: "первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (документи, які не надано підкреслити)" проте не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Отже, позиція ГУ ДПС у м. Києві щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п. 201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної, складеної позивачем.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте без врахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно з положеннями частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення зокрема про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Частина третя статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до пункту 19 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку № 1246, встановлено, що у разі надходження до ДПС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладану датою її фактичного подання.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Ліфт Девелопмент задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №128526 від 10.04.2020 , №222762 від 13.07.2020, згідно яких прийнято рішення про відповідність ТОВ ЛІФТ ДЕВЕЛОПМЕНТ п.8 Критеріїв ризикованості платника податку.

3. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.04.2020р. №1537207/43319869.

4. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 16.03.2020 датою фактичного подання.

5. В решті позовних вимог - відмовити.

6. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Ліфт Девелопмент понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 4204 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 43141267).

7. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Ліфт Девелопмент понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 2102 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл. 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.04.2021
Оприлюднено13.04.2021
Номер документу96177351
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20630/20

Ухвала від 10.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 02.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 12.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні