Ухвала
від 05.04.2021 по справі 295/3927/21
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/3927/21

1-кс/295/1887/21

УХВАЛА

Іменем України

05.04.2021 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду міста Житомира ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про продовження строку досудового розслідування, внесене начальником ВРЗСГСД СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 та погоджене прокурором Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні №42019061020000040 від 18.02.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, та додані до клопотання матеріали, -

ВСТАНОВИВ:

Начальник ВРЗСГСД СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 звернулася до суду із даним клопотанням, в якому вказала, що у провадженні слідчих СВ Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області перебуває кримінальне провадження №42019061020000040 за фактом зловживання посадовими особами Житомирської міської ради службовим становищем, які діючи в інтересах ПП «Буднітай» та ПП «Зелений тур», з метою будівництва автозаправного комплексу, сприяли незаконній передачі та використанню останніми земельних ділянок по вул. Східній, 80-а, 80-б у м. Житомирі, з порушенням вимог чинного законодавства та встановлених стосовно земельних ділянок обмежень (обтяжень), за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що згідно з договором оренди земельної ділянки 12.10.2007 Житомирською міською радою передано в оренду ПП «Буднітай» земельну ділянку, кадастровий номер 1810136300:08:018:0025, площею 0,2937 га, по вул. Східна, 80-а в м. Житомирі для розміщення автостоянки. Цільове призначення земельної ділянки для іншої комерційної діяльності (код цільового використання 1.11.6). Категорія земель землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

На земельну ділянку встановлено обмеження щодо: надання безперешкодного проходу та проїзду відповідним службам міста для здійснення огляду та поточних ремонтів наявних на земельній ділянці 0,0581 га. в санітарно-захисній зоні інженерно-технічних споруд і комунікацій (заборона будівництва будинків та споруд, виконання земляних робіт на глибині більше 0,3 м та планування ґрунту, розміщення автозаправної станції та інших сховищ і палива), а також заборона викупу земельної ділянки площею 0,1375 га у власність та заборона будівництва в межах «червоних ліній» вул. Східної.

Однак, за словами начальника відділу, усупереч вищезазначеному та у зв`язку із закінченням 01.11.2012 терміну дії договору, з метою уникнення подальшого застосування ПП «Буднітай» положень ст.ст. 124, 135 Земельного кодексу України щодо передачі земельної ділянки за результатами проведення земельних торгів було здійснено наступне.

Фактично за місяць до завершення договору оренди, а саме 25.09.2012 ПП «Буднітай» подано декларацію про початок виконання будівельних робіт, а саме нового будівництва, ІІ категорії складності. Основними показниками об`єкта, що планувався до будівництва, є автостоянка 1 435 кв.м, площа забудови (без визначення) 9,84 кв.м, площа КПП 4,16 кв.м.

Вже в жовтні місяці 2012 року виготовлено інвентаризаційну справу №19218 на незакінчене будівництво будівлю КПП з автостоянкою по вул. Східній, 80а в м. Житомирі, загальною площею 4,1 кв.м. При цьому, технічну інвентаризацію проведено з порушенням вимог Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Держкомітету будівництва, архітектури та житлової політики України №127 від 24.05.2001, оскільки, окрім іншого, в матеріалах технічної інвентаризації на будівлю КПП з автостоянкою відсутні відомості щодо автостоянки, земельної ділянки, обрису розташування на ній об`єктів будівництва, виконаних обмірів і т.д.

На підставі вказаних документів КП «Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації Житомирської обласної ради» 01.11.2012 здійснено державну реєстрацію об`єкта незавершеного будівництва.

Таким чином, у зв`язку із реєстрацією за ПП «Буднітай» об`єкта незавершеного будівництва 29.12.2012 та в подальшому 22.11.2017 ПП «Буднітай» продовжено раніше укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,2937 га по вул. Східна, 80-а в м. Житомирі для будівництва та обслуговування об`єктів торгівлі (код цільового використання 03.07), категорія земель землі промисловості.

Виходячи з технічних документів, будівництво КПП з автостоянкою здійснено всупереч встановленим обмеженням та обтяженням щодо використання земельної ділянки в межах червоних ліній та санітарно-захисній зоні інженерних комунікацій, про що свідчить також кадастровий план земельної ділянки з відповідними позначеннями.

Крім того, в умовах договору змінено цільове призначення земельної ділянки, однак документація із землеустрою щодо зміни цільового (функціонального) призначення земельної ділянки не розроблялась, інші документи, що пояснюють зміну, відсутні. Цільове призначення - будівництво та обслуговування об`єктів торгівлі у відповідності до ст. 19 Земельного кодексу України та Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010, входить до категорії земель житлової та громадської забудови, а не промисловості.

Із попереднього договору виключено встановлені раніше обмеження (обтяження), які узагальнено до заборони викупу та будівництва в межах червоної лінії вул. Східної.

18.03.2018 ПП «Буднітай» в особі директора ОСОБА_5 укладено договір з ПП «Зелений тур» в особі того ж директора ОСОБА_5 про співробітництво і взаємодопомогу, а саме: отримання дозвільних документів для будівництва автозаправного комплексу та автогазозаправного пункту, автомийки з адміністративними приміщеннями за адресою: м. Житомир, вул. Східна 80-а, 80-б та здійснення діяльності АЗК (АЗС).

Зі змісту клопотання слідує, що ПП «Зелений тур» в межах вказаного договору надано документацію на приміщення площею 2149,8 кв.м та земельну ділянку площею 0,5112 га (кадастровий номер 1810136300:08:018:0033) за адресою: м. Житомир, вул. Східна, 80-б, передану на підставі договору оренди землі від 14.04.2010 Житомирською міською радою для іншої промисловості (цільове використання 1.10.5), категорія земель землі промисловості. На зазначену земельну ділянку встановлені обмеження щодо надання безперешкодного проходу та проїзду для здійснення поточного ремонту наявних інженерних комунікацій (0,0154 га в межах санітарно-захисної смуги існуючих інженерно-технічних споруд і комунікацій), у зв`язку з чим рекомендовано укласти договір земельного сервітуту. Земельну ділянку відведено за рахунок земельної ділянки, що перебуває в постійному користуванні ВАТ «Житомирський завод продовольчих товарів».

Згідно з проектною документацією на будівництво АЗК, АГЗП на орендованих земельних ділянках в м. Житомир по вул. Східна 80-а, 80-б, об`єкт будівництва відноситься до значної категорії наслідків СС3, є об`єктом підвищеної небезпеки та має інші характерні критерії відповідальності.

В квітні місяці 2018 року ПП «Буднітай» та ПП «Зелений тур» отримано містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва від 11.06.2018 «Нове будівництво АЗК, АГЗП, на земельних ділянках в м. Житомир, вул. Східна 80-а, 80-б», видані Департаментом містобудування та земельних відносин. В них зазначено, що згідно Генерального плану АДРЕСА_1 знаходиться на території зелених насаджень загального користування (парки, сквери, бульвари), земельна ділянка по вул. Східна, 80-б - на території виробничих та комунальних об`єктів. Вказані земельні ділянки частково знаходяться в межах зони регулювання забудови 1-ї категорії, у зв`язку з чим вказано на необхідність здійснювати проектування будівництва з дотриманням режиму використання зони суворого регулювання забудови історико-архітектурного опорного плану м. Житомира та законодавства з охорони культурної спадщини.

Разом з тим, жодним чином не визначено даних та не надано оцінку щодо наявного та побудованого в межах червоних ліній об`єкта незавершеного будівництва (КПП з автостоянкою). Також є необґрунтованою позиція щодо зменшення зони особливого режиму забудови до площі 0,1116 га (раніше 0,1375 га.).

Начальник відділу зазначає у клопотанні, що в підсумку замовників зобов`язано звернутись до виконавчого комітету Житомирської міської ради із заявою щодо укладання договору пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира протягом 10-ти робочих днів з дня реєстрації дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт в управлінні Державного архітектурно-будівельного контролю Житомирської міської ради.

Конфігурації та розташування земельних ділянок, що перебувають в оренді ПП «Буднітай» та ПП «Зелений тур», не відповідають дійсним. Так згідно з планом проектної документації на будівництво вказані ділянки межують. Однак, згідно первинних документацій із землеустрою, вказані користувачі один з одним не межують, а межують із землями загального користування, не переданими у власність чи оренду.

У відповідності до висновку Управління екології та природних ресурсів від 27.07.2018 оголошення про початок громадського обговорення Звіту з оцінки впливу на довкілля об`єкту будівництва АЗК, АГЗП по вул. Східна, 80-а, 80-б в м. Житомирі розміщено не в Єдиному реєстрі, а особистому кабінеті у вільному розділі (ячейці) у порядку виключення, що не відповідає вимогам Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», та безпосередньо роз`ясненням Реєстру Міністерства екології та природних ресурсів України в частині оприлюднення оголошення та проведення громадських слухань.

Як йдеться у клопотанні, в ході досудового розслідування 04.04.2019 на підставі ухвали слідчого судді Богунського районного суду №295/4085/19 від 19.03.2019 із залученням спеціалістів Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Житомирській області та ДП «Житомирський науково-дослідний інститут землеустрою» за участі представника вказаних вище суб`єктів господарювання слідчим проведено огляд вищевказаних земельних ділянок, наявних об`єктів будівництва, з метою встановлення фактичного стану, відповідності їх розташування на місцевості, а також дотримання при цьому вимог чинного законодавства, умов, визначених контролюючими органами в технічних документаціях.

За наслідками проведеного огляду встановлено, що на земельній ділянці по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1810136300:08:018:0025) відсутні будь-які об`єкти будівництва, в тому числі будівля КПП з автостоянкою, тому відповідно спеціалістом не вдалося винести координати зазначеного об`єкта в натурі. На земельній ділянці відсутні зелені насадження (видалені дерева), проведено роботи з улаштування ґрунту, ділянка є фасадною частиною автозаправного комплексу, що будується на земельній ділянці по АДРЕСА_1 , та безпосередньо слугує під`їздом до останнього.

В ході огляду земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1810136300:08:018:0033) встановлено, що на останній проводяться будівельні роботи, будується автозаправний комплекс. На відповідному об`єкті будівництва розміщена назва та логотип АЗС «Marshal».

В той же час, згідно наявної документації будь-які дозвільні документи щодо будівництва АЗС Marshal та взаємодії вказаних суб`єктів господарювання відсутні. Присутній при огляді ОСОБА_6 , який представився представником підприємства ПП «Буднітай» та ПП «Зелений тур», пояснив, що з цього приводу існує усна домовленість між суб`єктами господарювання.

При проведені відповідного огляду техніком-землевпорядником ДП «Житомирський науково-дослідний інститут землеустрою» із застосуванням GPS приймача встановлено межі земельних ділянок по АДРЕСА_1 та АДРЕСА_1 в натурі та складено відповідні схеми (із зазначенням каталогу координат точок меж земельної ділянки).

Так, згідно складених план-схем земельні ділянки по АДРЕСА_1 та 80-б межують між собою, що викликає сумніви щодо об`єктивності внесених даних щодо точок координат меж земельних ділянок у відповідну електронну базу, оскільки (як зазначено вище) згідно первинних документів із землеустрою вказані користувачі (ПП «Буднітай» та ПП «Зелений тур») один з одним не межують, а межують із землями загального користування, не переданими у власність чи оренду.

Вказані обставини, на думку слідчої, свідчать про грубе порушення вимог земельного та містобудівного законодавства, що потребує дослідження в межах кримінального провадження шляхом призначення та проведення ряду експертиз, зокрема, комплексної судової земельно-технічної та будівельно-технічної експертиз.

01.04.2020 призначено комплексну будівельно-технічну, земельно-технічну експертизу та з питань землеустрою, виконання якої доручено експертам Житомирського відділення КНДІСЕ.

Зі змісту клопотання вбачається, що 08.02.2021 слідчим Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області прийнято рішення відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 284 КПК України, однак 30.03.2021 прокурором Житомирської окружної прокуратури прийнято рішення про скасування постанови про закриття кримінального провадження.

Начальник відділу вказує у клопотанні, що однорічний строк досудового розслідування закінчується 09.04.2021, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, оскільки на даний час призначено комплексну будівельно-технічну, земельно-технічну експертизу та з питань землеустрою, після отримання результатів якої необхідно допитати посадових осіб ПП «Буднітай» та ПП «Зелений тур», посадових осіб Департаменту містобудування та земельних відносин, перевірити всі обставини вчинення злочину, надати їм належну правову оцінку, проаналізувати документи та на їх основі вирішити питання про необхідність проведення подальших слідчих (розшукових) дій.

Проведення вказаних процесуальних дій необхідне для подальшого повного, всебічного і об`єктивного досудового розслідування та встановлення об`єктивної істини, а тому начальник відділу за погодженням з прокурором просить продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019061020000040 від 18.02.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, до одного року , а саме до 09.04.2022 року.

Начальник ВРЗСГСД СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилася, від старшого слідчого ВРЗСГСД СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_7 надійшла письмова заява про розгляд клопотання у його відсутність, вимоги клопотання підтримує.

Слідчий суддя, дослідивши додані до клопотання матеріали, вважає клопотання таким, що підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як визначено у ч.ч. 1, 2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину.

Згідно із ч. 4 ст.219КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:

1) одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у випадках, передбачених пунктами 1 і 2 частини третьої цієї статті;

2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину;

3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1 ст.295-1КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Слідчим суддею встановлено, що 18.02.2019 внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019061020000040 за фактом зловживання владою або службовим становищем посадовими особами Житомирської міської ради, із попередньою правовою кваліфікацією кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 364 КК України.

Постановою прокурора Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_4 від 30.03.2021 року постанову слідчої СВ Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 про закриття кримінального провадження №42019061020000040 від 18.02.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, скасовано.

Слідчим суддею також встановлено, що у кримінальному провадженні №42019061020000040 жодній особі не було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

З доданих до клопотання матеріалів вбачається, що строк досудового розслідування закінчується 09 .04.2021 року.

Відповідно до положень ч. 3 ст. 295-1 КПК України слідчий суддя зобов`язаний розглянути клопотання про продовження строку досудового розслідування протягом трьох днів з дня його одержання, але в будь-якому разі до спливу строку досудового розслідування, за участю слідчого або прокурора.

З огляду на те, що строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину становить дванадцять місяців, а ч. 1 ст. 294 КПК України передбачена можливість продовження строку досудового розслідування слідчим суддею за відповідним клопотанням прокурора або слідчого до шести місяців у разі якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, з урахуванням викладеного, а також з метою повного, всебічного і об`єктивного досудового розслідування, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для продовження строку досудового розслідування на шість місяців.

Зважаючи на встановлені в судовому засіданні обставини, наведені слідчим підстави для продовження строку досудового розслідування, керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019061020000040 від 18.02.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, на шість місяців, тобто до 09 жовтня 2021 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення05.04.2021
Оприлюднено26.01.2023
Номер документу96180966
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —295/3927/21

Ухвала від 05.04.2021

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Кузнєцов Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні