КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
------------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 квітня 2010 року Сп рава № 2а-169/10/1170
Кіровоградський о кружний адміністративний су д у складі головуючого судді Черниш О.А., при секретарі суд ового засідання Валявській О .О., розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Кірово граді адміністративну справ у за позовом Кіровоградськог о міськрайонного центру зайн ятості до приватного підприє мства "Ескалібур-М" про стягне ння економічних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Кіровоградський міськ районний центр зайнятості зв ернувся до суду з позовом до п риватного підприємства "Еска лібур-М" про стягнення еконо мічних санкцій за порушення законодавства про зайнятіст ь населення у розмірі 850 грн.
Позов мотивовано тим, що 19.10.09 інспекцією по контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення Кірово градського обласного центру зайнятості перевірено додер жання законодавства про зайн ятість населення на ПП "Ескал ібур-М" та складено акт контро льного заходу від 19.10.09 №253. Перев іркою встановлено, що відпов ідачем допущено порушення ви мог ст.8 Закону України "Про за йнятість населення", а саме пр ацевлаштування іноземця - гр омадянина Республіки Бі лорусь, що не має постійного м ісця проживання на території України, ОСОБА_2 без одерж ання дозволу державної служб и зайнятості. У зв'язку з цим р ішенням №1106-44/35347561 від 18.12.09 до відпо відача застосовані економіч ні санкції у розмірі 850 грн. Оск ільки вказані санкції добров ільно відповідачем не сплаче ні, позивач просить суд стягн ути їх на свою користь.
У судовому засіданні пре дставники позивача позовні в имоги підтримали повністю на надали пояснення, аналогічн і змісту позовної заяви.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнала в повному обс язі.
Вивчивши матеріали справ и, заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази, су д встановив такі обставини.
Приватне підприємство "Еск алібур-М" (надалі - ПП "Ескалібу р-М") зареєстроване як юридичн а особа, про що реєстраційною палатою виконавчого комітет у Кіровоградської міської ра ди 07.09.07 видано свідоцтво про де ржавну реєстрацію серії А00 №74 7147 (а.с.9). ПП "Ескалібур-М" зареєст рований у Кіровоградському м іськрайонному центрі зайнят ості як платник страхових вн есків на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття.
Встановлено, що у трудових в ідносинах з ПП "Ескалібур-М" пе ребував ОСОБА_2, який на пі дставі наказу №16 від 17.06.08 прийня тий на роботу охоронником з 18. 06.08 (а.с. 8 зв.) та звільнений з займ аної посади наказом №43 від 01.09.08 (а.с. 8).
Як вбачається з особової ка ртки ОСОБА_2, заведеної в П П "Ескалібур-М", той є громадян ином Республіки Білорус ь, що підтверджується націон альним паспортом ВМ №0649360, вида ним 05.06.01 (а.с. 34).
Відповідно до вимог ст. 8 Закону України "Про право вий статус іноземців та осіб без громадянства" іноземці т а особи без громадянства маю ть рівні з громадянами Украї ни права та обов'язки в трудов их відносинах, якщо інше не пе редбачено законодавством Ук раїни та міжнародними догово рами України. Іноземці та осо би без громадянства, які пост ійно проживають в Україні, а т акож яким надано статус біже нця в Україні, мають право пра цювати на підприємствах, в ус тановах і організаціях або з айматися іншою трудовою діял ьністю на підставах і в поряд ку, встановлених для громадя н України. Іноземці та особи б ез громадянства, які прибули в Україну для працевлаштува ння на визначений термін, мож уть займатися трудовою діяль ністю відповідно до одержано го у встановленому порядку д озволу на працевлаштування.
Відповідно до положе нь ч.2 ст. 8 Закону України "Про з айнятість населення" (в редак ції, чинній на момент виникне ння спірних відносин) інозем ці та особи без громадянства , крім найнятих відповідно до угоди про розподіл продукці ї, які прибули в Україну на виз начений термін, одержують пр аво на трудову діяльність ли ше за наявності в них дозволу на працевлаштування, видано го державною службою зайнято сті України, якщо інше не пере дбачено міжнародними догово рами України.
На час виникнення спі рних правовідносин оформлен ня іноземцям та особам без гр омадянства дозволу на працев лаштування в Україні здійсню валося в Порядку, затверджен ому постановою Кабінету Міні стрів України №2028 від 01.11.99.
Відповідно до п. 2, 3, 4 Пор ядку оформлення іноземцям та особам без громадянства доз волу на працевлаштування в У країні, затвердженого зазнач еною постановою, підприємств а, установи та організації не залежно від форми власності і господарювання, та іноземн і суб'єкти господарської дія льності, що діють на територі ї України (далі - роботодавець ), можуть використовувати пра цю іноземців лише за наявнос ті у них дозволів на працевла штування, якщо інше не передб ачене міжнародними договора ми України. Роботодавці, які з апрошують іноземців з метою працевлаштування, забезпечу ють своєчасне роз'яснення їм прав, свобод та обов'язків, пе редбачених законодавством, в едуть відповідний облік цих осіб, а також несуть відповід альність за своєчасне оформл ення документів на право їх п еребування в Україні. Дозвіл на працевлаштування оформля ється і видається Державним центром зайнятості Мінпраці (далі - Державний центр зайнят ості) або за його дорученням в ідповідними центрами зайнят ості Автономної Республік и Крим, областей, міст Києва та Севастополя для роботи на підприємстві, в установі, орг анізації, які запросили іноз емця на певну посаду (за фахом ).
Між тим, наведені поло ження законодавства щодо вик ористання праці іноземців пр и прийнятті на роботу ОСОБА _2 - громадянина Республік и Білорусь, що не мав права н а постійне проживання на тер иторії України, ПП "Ескалібур -М" не дотримані.
Вказаний факт пору шення ПП "Ескалібур-М" законод авства про зайнятість населе ння виявлено у ході перевірк и, проведеної Інспекцією по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення Кіровоградського обла сного центру зайнятості, за н аслідками якої складено акт контрольного заходу №253 від 19.10 .09. З вказаним актом ознайомле ний та його примірник одержа в директор ПП "Ескалібур-М" С екрет В.Л., який зауважень на нього не подав (а.с. 11).
У зв'язку з виявленими поруш еннями законодавства про зай нятість, на підставі вищезаз наченого акту, начальником і нспекції по контролю за доде ржанням законодавства про за йнятість населення Кіровогр адського обласного центру за йнятості винесено рішення №1 106-44/35347561 від 18.12.09 про застосування економічних санкцій за поруш ення законодавства про зайня тість населення у п'ятдесяти кратному розмірі неоподатко вуваного мінімуму доходів гр омадян на загальну суму 850 грн . (а.с.7)
Вказане рішення 19.12.09 реком ендованим листом направлено ПП "Ескалібур-М" з пропозицією добровільно сплатити фінанс ові санкції та отримано оста ннім 25.12.09, про що свідчить зворо тне повідомлення про врученн я поштового відправлення (а.с .11).
У судовому засіданн і встановлено, що вказане ріш ення відповідач у передбачен ому порядку не оскаржив, а фін ансові санкції не сплатив, у з в'язку з чим пред'явлено даний позов.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено, що с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.
Перевіряючи правомір ність застосування економіч них санкцій, як підставу для ї х примусового стягнення у су довому порядку, суд виходить з того, що порядок їх накладен ня передбачено Законом Украї ни "Про зайнятість населення ", Постановою Кабінету Мініст рів України №47 від 24.06.91 "Про затв ердження положень щодо засто сування Закону УРСР "Про зайн ятість населення", якою зокре ма, затверджено Положення пр о державну службу зайнятості та Положення про інспекцію п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення.
Так, відповідно до п.1 П оложення про державну службу зайнятості, вона складаєтьс я з Державного центру зайнят ості Мінпраці, центру зайнят ості Автономної Республік и Крим, обласних, Київськог о та Севастопольського міськ их, районних, міськрайонних, м іських і районних у містах це нтрів зайнятості, центрів ор ганізації професійного навч ання незайнятого населення, центрів професійної орієнта ції населення, інспекцій по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення.
Державна служба зайн ятості відповідно до покладе них на неї завдань здійснює, з окрема, контроль за дотриман ням підприємствами, установа ми та організаціями усіх фор м власності законодавства пр о зайнятість населення, вжив ає заходів до запобігання не законному використанню робо чої сили, та у випадку порушен ня - стягує штрафи з підприєм ств, установ, організацій усі х форм власності (п.п. "ф" п.4 Поло ження).
При цьому відповідно до п.п. "л" п. 8 Положення, державн а служба зайнятості має прав о стягувати відповідно до За кону України "Про зайнятість населення" штрафи з підприєм ств у разі використання прац і іноземців без дозволу держ авної служби зайнятості.
Положенням про Інспе кцію по контролю за додержан ням законодавства про зайнят ість населення визначено, що вона входить до складу держа вної служби зайнятості і зді йснює контроль за виконанням законодавства про зайнятіст ь населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермера ми та іншими роботодавцями (п .1 Положення). Інспекція склада ється з інспекції Державного центру зайнятості Мінпраці, інспекцій центрів зайнятост і Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських ц ентрів зайнятості на правах підрозділів відповідних цен трів зайнятості (п.2 Положення ).
Відповідно до поклад ених на неї завдань інспекці я по контролю за додержанням законодавства про зайнятіст ь населення, зокрема, забезпе чує правильність і своєчасні сть застосування економічни х санкцій за порушення закон одавства про зайнятість насе лення підприємствами, устано вами і організаціями (п.п."б" п.6 Положення); здійснює заходи, с прямовані на недопущення нел егального використання прац і іноземців або осіб без гром адянства без дозволу державн ої служби зайнятості (п.п."д" п.6 Положення).
Підпунктом "г" п.8 Полож ення про Інспекцію по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення передбачено право інспекції застосовувати економічні са нкції до підприємств, устано в і організацій, незалежно ві д форм власності й господарю вання, за порушення законода вства про зайнятість населен ня, передбачені статтями 5 і 20 З акону України "Про зайнятіст ь населення" і за недодержанн я вимог статей 8 і 18 зазначеног о Закону.
Розмір економічних с анкцій за використання праці іноземців без дозволу держа вної служби зайнятості перед бачений ст.8 Закону України "Пр о зайнятість населення". Зокр ема, відповідно до ч.2 вказаної норми Закону (в редакції Зако ну України від 21.11.97, діючій на ча с вчинення відповідачем пору шення законодавства про зайн ятість населення) у разі вико ристання праці іноземців або осіб без громадянства без до зволу державної служби зайня тості України з підприємств, установ і організацій, незал ежно від форм власності, держ авна служба зайнятості стягу є штраф за кожну таку особу у п 'ятдесятикратному розмірі не оподатковуваного мінімуму д оходів громадян.
Наведене свідчить, що при застосуванні економічни х санкцій, стягнення яких є пр едметом даного судового розг ляду, Інспекція по контролю з а додержанням законодавства про зайнятість населення Кі ровоградського обласного це нтру зайнятості діяла в межа х повноважень та у спосіб, пер едбачені чинним законодавст вом. Факт порушення відповід ачем законодавства про зайня тість населення у судовому з асіданні знайшов своє підтве рдження та визнаний представ ником відповідача.
Відповідно до абз.2 ч.4 с т.8 Закону України "Про зайняті сть населення" у разі несплат и (або відмови від сплати) прот ягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу й ого стягнення провадиться в установленому законом поряд ку. Кошти від стягнутих штраф ів спрямовуються до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя.
Таким чином, позовні в имоги Кіровоградського місь крайонного центру зайнятост і, як місцевого органу держав ної служби зайнятості та роб очого органу виконавчої дире кції Фонду загальнообов'язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття, є обґрунтова ними, підтверджені належними доказами та підлягають задо воленню.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.
На підставі викладе ного та керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 136, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Кіровог радського міськрайонного це нтру зайнятості задовольнит и повністю.
Стягнути з приватног о підприємства "Ескалібур-М" (2 5011, м. Кіровоград, провулок Окру жний, 29; ідентифікаційний код 35347561) на користь Кіровоградськ ого міськрайонного центру за йнятості (банк: ГУ ДКУ в Кіров оградській області, МФО 823016, ко д 22218952, рахунок №37170975900002) економічн і санкції у розмірі 850 грн. (вісі мсот п'ятдесят гривень).
Постанова суду набирає законної сили п ісля закінчення строку подан ня заяви про апеляційне оска рження, якщо таку заяву не бул о подано. Якщо було подано зая ву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не бул а подана у строк, постанова су ду набирає законної сили піс ля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної ск арги судове рішення, якщо йог о не скасовано, набирає закон ної сили після закінчення ап еляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оска рження буде поновлено, то вва жається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровсь кого апеляційного адміністр ативного суду через Кіровогр адський окружний адміністра тивний суд шляхом подачі в 10-д енний строк з дня складення ї ї у повному обсязі, заяви про а пеляційне оскарження і пода ння після цього протягом 20 дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Постанову складе но в повному обсязі 15.04.10.
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9618475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні