Категорія №6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 березня 2010 року Справа № 2а-28571/09/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Глазунової О.О.
та
представників сторін:
від позивача - головний державний под атковий інспектор юридичног о
відділу Калінін А.Ю. (дові реність від 04.01.2010 № 7/9/10)
від відповідача - не прибув
від третьої особи - не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
державної податкової інсп екції в Артемівському районі у м. Луганську
до приватного підприємств а «Техкогстрой»,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, -
державний реєстратор упра вління державної реєстрації та міського реєстру
Луганської міської ради
про визнання недійсним зап ису про державну реєстрацію та припинення юридичної особ и,
ВСТАНОВИВ:
03 січня 2007 року державн а податкова інспекція в Арте мівському районі у м . Луганську звернулася до гос подарського суду Луганської області з позовом до приватн ого підприємства «Техкогстр ой» про визнання недійсним з апису про державну реєстраці ю та припинення юридичної ос оби.
В обґрунтування п озовних вимог позивач послав ся на таке.
20 квітня 2006 року викон авчим комітетом Луганської м іської ради зареєстровано пр иватне підприємства «Техког строй», ідентифікаційний код 34280449, про що зроблений запис про державну реєстрацію № 1 382 102 0000 00836 6, та з 21 квітня 2006 року взято на о блік платника податків у дер жавній податковій інспекції в Артемівському районі у м. Луганську.
Відповідно до статуту приватного підприємства «Те хкогстрой» його місцезнаход ження: АДРЕСА_1, засновник ом та керівником зареєстрова на Колягіна Ольги Анатолії вна, яка мешкає за тією же ад ресою.
Згідно пояснень гр. К олягіної О.А. приблизно у бе резні-квітні 2006 року вона влаш тувалась на роботу у пункт гр альних автоматів на фірму «І гро-Сервіс» в якості прибира льниці. При працевлаштуванні молоді люди, одного з яких зва ли «Олександр», затребували в неї паспорт, який повернули на наступний же день. Також, Колягіна О.А. пояснила, що пр о те, що вона є директором та з асновником приватного підпр иємства «Техкогстрой», їй ст ало відомо від співробітникі в податкової міліції. До дано го підприємства Колягіна О .А. немає ніякого відношенн я, довіреності на відкриття п ідприємства не підписувала, фінансово-господарську діял ьність не здійснювала, догов ори, накладні, податкові накл адні не підписувала, розраху нкові рахунки у банках не від кривала, податкові деклараці ї до державної податкової ін спекції в Артемівському райо ні у м. Луганську не надавала, за адресою: АДРЕСА_1, прива тне підприємство ніколи не з находилось.
Про те, що приватне підпр иємство «Техкогстрой» за зар еєстрованим місцезнаходжен ням не знаходиться, свідчить акт перевірки знаходження п ідприємства за юридичною адр есою від 02 грудня 2006 року, склад ений працівниками відділу по даткової міліції спеціалізо ваної державної податкової і нспекції по роботі з великим и платниками податків у м. Луг анську.
Враховуючи, що державн а реєстрація приватного підп риємства «Техкогстрой» (іден тифікаційний код 34280449) проведе на, на думку позивача, з метою ухилення від сплати податків , державна податкова інспекц ія в Артемівському районі у м . Луганську просить визнати н едійсним з моменту реєстраці ї запис від 20 квітня 2006 року № 1 382 102 0000 008366 про державну реєстрацію приватного підприємства «Те хкогстрой» (ідентифікаційни й код 34280449) та припинити юридичн у особу.
Постановою господар ського суду Луганської облас ті від 13 лютого 2007 року № 1 8/2пн-ад, яка залишено без змін у хвалою Луганського апеляцій ного господарського суду від 14 травня 2007 року, у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Ухвалою Вищого адмі ністративного суду України в ід 05 листопада 2009 року к/с № К-12308/07 касаційну скаргу держ авної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Луганську задоволено час тково, постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апе ляційної інстанції скасован о, справу № 18/2пн-ад направлено н а новий розгляд до суду першо ї інстанції.
Представник позивача у судовому засідання позовні вимоги підтримав, надав пояс нення, аналогічні викладеним у позові.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату , місце та час слухання справи повідомлявся належним чином . Правом подати суду заперече ння проти позову та докази на підтвердження своїх доводів не скористався.
Ухвалою суду від 25 г рудня 2009 року до участі у справ і у якості третьої особи, яка н е заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні п озивача, залучено державного реєстратора управління держ авної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради.
Представник третьої особи у судове засідання не п рибув, причини неявки суду не повідомив, про день, час та мі сце проведення судового засі дання повідомлявся належним чином. Правом подати суду зап еречення проти позову та док ази на підтвердження своїх д оводів не скористався.
Відповідно до частин и 6 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и суд вирішує справу на основ і наявних в матеріалах справ и доказів.
Вислухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає частковому задовол енню з таких підстав.
20 квітня 2006 року у викона вчому комітеті Луганської мі ської ради проведено державн у реєстрацію юридичної особи - приватного підприємства «Техкогстрой» (ідентифікаці йний код 34280449), про що до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців внесено запис № 1 382 102 0000 00836 6 (арк. справи 27-28, 32, 126, 127-128).
21 квітня 2006 року прива тне підприємство «Техкогстр ой» взято на облік як платник податків у державній податк овій інспекції в Артемівсько му районі у м. Луганську, про щ о свідчить довідка від 21 квітн я 2006 року № 4559 (арк. справи 8).
Запис від 20 квітня 2006 року про державну реєстрацію суб ' єкта підприємницької діял ьності - приватного підприєм ства «Техкогстрой» № 1 382 102 0000 008366 п озивач просить визнати недій сним.
Відповідно до статті 33 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців» юриди чна особа припиняється в рез ультаті передання всього сво го майна, прав та обов' язків іншим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом, за судовим рішенням а бо за рішенням органу держав ної влади, прийнятим у випадк ах, передбачених законом.
У відповідності із ча стиною 2 статті 38 Закону Украї ни від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців» підставами для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов'язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Згідно з пунктом 17 ст атті 11 Закону України від 04 гру дня 1990 року № 509-XII «Про державну п одаткову службу в Україні» о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право звертатися у передба чених законом випадках до су дових органів із заявою (позо вною заявою) про скасування д ержавної реєстрації суб' єк та підприємницької діяльнос ті.
Зазначені повноважен ня органів державної податко вої служби щодо звернення до суду із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності слід роз уміти як право на позов про пр ипинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця н а підставі Закону України ві д 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців», оскільки відповідно до прикінцевих положень зазнач еного Закону, який набрав чин ності з 01 липня 2004 року, закони т а нормативно-правові акти, пр ийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, щ о не суперечить цьому закону .
Таким чином, органи державної податкової служби мають право звертатися до су ду з позовами про припинення юридичної особи. Відповідач ем у справі про припинення юр идичної особи є юридична осо ба, а не її учасники /засновник и/, оскільки учасники в порядк у, встановленому законом та у становчими документами, вход ять до складу вищого органу ю ридичної особи.
Під час розгляду справ и судом встановлено, що держа вна реєстрація приватного пі дприємства «Техкогстрой» пр оведена державним реєстрато ром виконавчого комітету Луг анської міської ради у відпо відності із вимогами статті 24 Закону України від 15 травня 20 03 року № 755-IV «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» на пі дставі реєстраційної картки на проведення державної реє страції, двох примірників ус тановчих документів, копії р ішення засновника про створе ння юридичної особи, квитанц ії, що засвідчує внесення реє страційного збору за проведе ння державної реєстрації, та нотаріально посвідченої дов іреності від 18 квітня 2006 року (а рк. справи 129-145).
Пояснення гр. Коля гіної Ольги Анатоліївни ві д 02 грудня 2006 року (арк. справи 9), н а які посилається державна п одаткова інспекція в Артемів ському районі у м. Луганську в обґрунтування позовних вимо г щодо факту створення юриди чної особи під впливом обман у, без відому, без наміру та пр оти волі гр. Колягіної О.А. , з метою ухилення від сплати до державного бюджету Україн и всіх встановлених законода вством податків, зборів та об ов' язкових платежів, суд ви знає такими, що не є належним д оказом факту фіктивного підп риємництва та умисного ухиле ння від сплати податків, збор ів (обов'язкових платежів), що входять в систему оподаткува ння, оскільки приписами стат ті 62 Конституції України особ а вважається невинуватою у в чиненні злочину, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвин увальним вироком суду.
Зі змісту статті 65 Гос подарського кодексу України випливає, що власник здійсню є свої права щодо управління підприємством безпосереднь о або через уповноважені ним органи відповідно до статут у підприємства чи інших уста новчих документів. Для керів ництва господарською діяльн істю підприємства власник (в ласники) або уповноважений н им орган призначає (обирає) ке рівника підприємства, який д іє від імені підприємства, пр едставляє його інтереси в ор ганах державної влади і орга нах місцевого самоврядуванн я, інших організаціях, у відно синах з юридичними особами т а громадянами тощо, у межах та порядку, визначених установ чими документами.
Податковим органом не надано суду обвинувального вироку за вказаними вище зло чинами, що набрав законної си ли, щодо гр. Колягіної О.А. - особи, яка створила та здійсн ювала управління приватним п ідприємством «Техкогстрой» , в тому числі і у фінансово-го сподарській діяльності.
З огляду на вищевикла дене, судом зроблено висново к про те, що відсутні підстави для задоволення позову про в изнання недійсним запису від 20 квітня 2006 року № 1 382 102 0000 008366 про дер жавну реєстрацію приватного підприємства «Техкогстрой» .
Позовні вимоги про прип инення юридичної особи - пр иватного підприємства «Техк огстрой» (ідентифікаційний к од 34280449) визнаються судом обґру нтованими та такими, що підля гають задоволенню, з огляду н а таке.
Відповідно до частин и 1 статті 33 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» юридична особа припиняєт ься в результаті передання в сього свого майна, прав та обо в' язків іншим юридичним осо бам - правонаступникам у резу льтаті злиття, приєднання, по ділу, перетворення (реоргані зації) або в результаті лікві дації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юр идичної особи або уповноваже ним ними органом, за судовим р ішенням або за рішенням орга ну державної влади, прийняти м у випадках, передбачених за коном.
У відповідності із ч астини 2 статті 38 Закону Украї ни від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців» підставами для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов'язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема , є - неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону та наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Згідно довідки з Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців від 22 березня 2010 року № 5568354 (арк. справи 127-128) 03 червня 2008 рок у до Єдиного державного реєс тру внесено запис № 1 382 143 0004 008366 - в несення інформації щодо відс утності юридичної особи за в казаною адресою.
Згідно висновку державно ї податкової інспекції в Арт емівському районі у м. Луганську від 23 берез ня 2010 року № 4751/9/10 (арк. справи 147) ост анню податкову звітність при ватне підприємство «Техкогс трой» подавало 19 червня 2008 року .
Відповідно до статті 10 Закону України від 04 грудня 1 990 року № 509-XII «Про державну пода ткову службу в Україні» до фу нкцій органів державної пода ткової служби належить контр оль за своєчасністю, достові рністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контр оль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням податк ів, інших платежів, а також пер евірка достовірності цих док ументів щодо правильності ви значення об'єктів оподаткува ння і обчислення податків, ін ших платежів.
З метою реалізації в казаної основної функції под аткового органу Закон Україн и від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про д ержавну податкову службу в У країні» визначив право орган ів державної податкової служ би здійснювати документальн і невиїзні перевірки, а також планові та позапланові виїз ні перевірки своєчасності, д остовірності, повноти нараху вання і сплати податків та зб орів (обов'язкових платежів), д одержання валютного законод авства; одержувати у платник ів податків (посадових осіб п латників податків) пояснення з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реа лізації повноважень органів державної податкової служби , встановлених цим та іншими з аконами України; вимагати ві д платників податків, діяльн ість яких перевіряється, усу нення виявлених порушень под аткового законодавства, конт ролювати виконання законних вимог посадових осіб органі в державної податкової служб и, а також припинення дій, які перешкоджають здійсненню по вноважень посадовими особам и органів державної податков ої служби.
Вказана норма коресп ондує з нормами Закону Украї ни від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», якими визн ачені підстави для постановл ення судового рішення про пр ипинення юридичної особи вна слідок наявності в Єдиному д ержавному реєстрі запису про відсутність особи за її місц езнаходженням та неподання п одаткової звітності протяго м року, оскільки тільки за умо ви знаходження юридичної осо би за місцезнаходженням та н аявності податкової звітнос ті можливо реалізувати основ ну контрольну функцію податк ового органу.
Приймаючи до уваги, щ о в Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців наявний з апис про відсутність приватн ого підприємства «Техкогстр ой» (ідентифікаційний код 34280449 ) за вказаним його місцезнахо дженням, а також те, що відпові дач не подає до державної под аткової інспекції в Артемівс ькому районі у м. Луганську податкові декла рації та документи фінансово ї звітності з 19 червня 2008 року, с уд вважає, що в судовому засід анні знайшли підтвердження п ідстави для припинення юриди чної особи відповідача.
Відповідно до частин и 1 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів» суд, який постановив ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.
Враховуючи вимоги час тини 4 статті 94 КАС України, а та кож те, що позивач відповідно до пункту 15 частини 1 статті 4 Д екрету Кабінету Міністрів Ук раїни від 21 січня 1993 року № 7-93 «Пр о державне мито» від сплати д ержавного мита (судового збо ру) звільнений, судові витрат и у цій справі не підлягають с тягненню з відповідача, оскі льки у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі частини 3 с татті 160 Кодексу адміністрати вного судочинства України у судовому засіданні 24 березня 2010 року проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови. Складення постанови у по вному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 4 стат ті 167 Кодексу адміністративно го судочинства України повід омлено після проголошення вс тупної та резолютивної части н постанови у судовому засід анні.
Керуючись статтями 33 , 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців», пун ктом 17 частини 1 статті 11 Закону України від 04 грудня 1990 року № 50 9-XII «Про державну податкову сл ужбу в Україні», статтями 2, 9, 10, 1 1, 17, 18, 24, 71, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний п озов задовольнити частково.
Припинити юридичну о собу - приватне підприємство «Техкогстрой» (ідентифікаці йний код 34280449, місцезнаходженн я: 91015, АДРЕСА_1), зареєстрова не у виконавчому комітеті Лу ганської міської ради: дата п роведення державної реєстра ції - 20 квітня 2006 року, номер за пису про державну реєстрацію - 1 382 102 0000 008366.
В решті позовних вимо г відмовити.
У день набрання поста новою законної сили направит и її копію державному реєстр атору за місцезнаходженням ю ридичної особи (виконавчий к омітет Луганської міської ра ди, місцезнаходження: 91000, м. Луг анськ, вул. Коцюбинського, 14) дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в запису про судове рішення щ одо припинення юридичної осо би.
Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Про апеляційне оскаржен ня спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскар ження і вимоги до суду апеляц ійної інстанції викладаютьс я в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне ос карження та апеляційна скарг а подаються до Донецького ап еляційного адміністративно го суду через Луганський окр ужний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одн очасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляцій ної інстанції.
Заява про апеляційне о скарження постанови суду пер шої інстанції подається прот ягом десяти днів з дня її прог олошення, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до статті 160 КАС Укра їни - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.
Постанова складена у повному обсязі 29 березня 2010 ро ку.
Суддя Чернявська Т.І.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2010 |
Оприлюднено | 10.07.2010 |
Номер документу | 9618715 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Чернявська Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні