Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 травня 2010 року Справа № 2а-2244/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді: Ципко О.В.,
при секретарі: Лященко М.С.,
за участю прокурора - заявника: не з'явився,
представників сторі н:
від позивача: Бачур и О.В. (довіреність № 2/10 від 11.01.20 10 року),
від відповідача: не з 'явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом прокурора Кам' янобрідського району м.Лугас нька в інтересах держави в ос обі Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м.Луганську до приватног о підприємства «Промтех-Луга » про стягнення податкового боргу шляхом звернення стягн ення на активи боржника,-
ВСТАНОВИВ
26 березня 2010 року до Луга нського окружного адміністр ативного суду надійшов адмін істративний позов прокурора Кам' янобрідського району м .Лугаснька в інтересах держа ви в особі Ленінської міжрай онної державної податкової і нспекції у м.Луганську до при ватного підприємства «Промт ех-Луга» про стягнення подат кового боргу шляхом зверненн я стягнення на активи боржни ка, в якому прокурор посилавс я на наступне.
Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподатк ування" від 09.04.1999 р. № 588-ХІУ відпов ідач, як платник податків і зб орів (обов'язкових платежів), з обов'язане сплачувати належн і суми податків і зборів (обов 'язкових платежів) у встановл ені законом терміни.
Відповідач - приватне п ідприємство «Промтех-Луга» с таном на 11.03.2010 р. має податковий борг сумі 10 612,59 грн. Відповідно п. 5.1. ст. 5 Закону України «Про по рядок погашення зобов'язань платі податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» № 2181 податкове зобов'я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Тому , прокурор просив стягнути з в ідповідача суму податкового боргу з податку на додану вар тість - 8884,10 грн., з податку на п рибуток - 1 727, 72 грн. та комунал ьний податок - 0,77 грн.
У судове засідання про курор не з'явився, про час та м ісце слухання справи повідом лявся належним чином, причин и неявки суду не відомі.
У судовому засіданні п редставник позивача дала поя снення по суті позовних вимо г та просила звернення стягн ення на активи приватного пі дприємства «Промтех-Луга» на суму податкового боргу по сп латі податків у розмірі 10612,59 в д оход Державного бюджету Укра їни.
Відповідач в судове за сідання не з'явився, про час та місце слухання справи повід омлявся належним чином, прич ини енявки суду не відомі.
Відповідно до ч.2. ст.128 КА С України неприбуття в судов е засідання без поважних при чин представника сторони або третьої особи, які прибули в с удове засідання, або неповід омлення ним про причини непр ибуття не є перешкодою для ро згляду справи. Тому, суд вважа є за можливе розглянути спра ву за відсутності представни ка відповідача, на підставі н аявних матеріалів.
Заслухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши надані докази, суд прихо дить до наступного.
Судом встановлено, що пр иватне підприємство «Промте х-Луга» зареєстровано як суб 'єкт підприємницької діяльно сті виконавчим комітетом Луг анської міської ради від 31.05.2006 р оку за реєстраційним № 1 382 102 0000 008 697 і внесено до Єдиного держав ного реєстру підприємств Укр аїни, що підтверджується дов ідкою Головного управління с татистики у Луганській облас ті. (а.с.5). Приватне підприємст во «Промтех-Луга» перебуває на податковому обліку в Лені нській міжрайонній державні й податковій інспекції у м. Лу ганську як платник податків та зборів.
Відповідно до ст. 9 Закон у України "Про систему оподат кування" платники податків і зборів зобов'язані сплачува ти відповідну суму податків та зборів в установлені зако ном строки.
Стаття 67 Конституції Ук раїни передбачає, що кожен зо бов'язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розміра х, встановлених законом.
Законом України «Про си стему оподаткування» визнач ено, що під податком і збором ( обов'язковим платежем) до бюд жетів та до державних цільов их фондів слід розуміти обов 'язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов'язкових платежів ) є юридичні і фізичні особи на яких згідно з законами Украї ни покладено обов'язок сплач увати податки і збори (обов'яз кові платежі). Платники подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) зобов'язані у числі інш ої сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онам терміни.
Згідно Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні» завданням орг анів державної податкової сл ужби є здійснення контролю з а додержанням податкового за конодавства, правильністю об числення, повнотою і своєчас ністю сплати до бюджетів, дер жавних цільових фондів подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів), а також неподаткових д оходів, установлених законод авством.
Право податкових орга нів на звернення до суду з поз овом про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами пере дбачене ст. 10 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні».
Своїми діями суб' єкт п ідприємницької діяльності - приватне підприємство «Пром тех-Луга» завдає шкоду держа вному бюджету, порушуючи пра ва та законні інтереси держа ви, а саме: станом на 11.03.2010 р. має п одатковий борг сумі 10 612,59 грн.
Як вбачається з матері алів справи, приватне підпри ємство «Промтех-Луга» має са мостійну узгоджену суму пода ткового зобов'язання по пода тку на додану вартість - 8884,10 г рн., з податку на прибуток - 1 7 27, 72 грн. та комунального податк у - 0,77 грн., що підтверджується податковими деклараціями та податковими розрахунками.(а .с.6-10,12).
Законом України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" визначений порядок п огашення податкового боргу п латника податків та порядок звернення стягнення на актив и платника податків, який від повідно до ввідної частини є спеціальним законом з питан ь оподаткування, та встановл ює порядок погашення зобов'я зань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами.
Також цим Законом запр оваджене поняття податковог о боргу, як податкового зобов 'язання, узгодженого платник ом податків або встановленог о судом, але не сплаченого у вс тановлений строк, а також пен і, нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" примусове стягн ення це звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його под аткового боргу, без попередн ього узгодження його суми та ким платником податків.
Крім того, ним же визнач ено, що органами, уповноважен ими здійснювати заходи з пог ашення податкового боргу, є в иключно податкові органи.
Згідно з ст. 1 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" актива ми платника податків є кошти , матеріальні та нематеріаль ні цінності, що належать юрид ичній або фізичній особі за п равом власності.
Як зазначено у ст. 3 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " активи платника податків мо жуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його под аткових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Згідно п.5.1 ст. 5 Закону Укр аїни № 2181 податкове зобов'язан ня (зобов'язання платника под атків сплатити до бюджетів а бо державних цільових фондів відповідну суму коштів у пор ядку та строки визначені цим Законом або іншими законами України), самостійно визначе не платником податків у пода тковій декларації, вважаєтьс я узгодженим з дня подання та кої податкової декларації.
Відповідно до підпункт у 5.3.1 пункту 5.3 ст.5 Закону Україн и № 2181платник податків зобов'я заний самостійно сплатити су му податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст.4 Закону для поданн я податкової декларації, а са ме за базовий податковий (зві тній) період ( календарний ква ртал, календарний рік).
Відповідно до п.1.3 ст. Зак ону № 2181 податковий борг (недої мка) - це податкове зобов'язанн я (з урахуванням штрафних сан кцій за їх наявності), самості йно узгоджене платником пода тків або узгоджене в адмініс тративному чи судовому поряд ку, але не сплачене в установл ений строк.
Відповідно до ст. 6 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" № 2181 та з метою погашення подат кового боргу відповідача, по датковим органом були прийня ті заходи, а саме: першу податк ову вимогу №1/2251 від 06.08.2009 року та д ругу податкову вимогу №2/3001 від 25.11.2009 року було направлено плат нику податків (а.с.13-14).
Судом встановлено, що 03.0 2.2010 року заступником начальни ка Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м.Луганську прийнято ріше ння про стягнення коштів та п родаж інших активів відповід ача в рахунок погашення його податкового боргу, але зазна чені заходи не принесли ніяк ого результату.
Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповід ачем дійсно є заборгованість перед бюджетом з податковог о боргу, яка ним не оскаржена т а до теперішнього часу не спл ачена.
За таких обставин, суд в важає, що адміністративний п озов прокурора Кам' янобрід ського району м.Лугаснька в і нтересах держави в особі Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м.Л уганську до приватного підпр иємства «Промтех-Луга» про с тягнення податкового боргу ш ляхом звернення стягнення на активи боржника підлягає за доволенню в повному обсязі.
Оскільки позивач відно ситься до суб'єкта владних по вноважень, вказаними вище За конами йому надано право на з вернення до суду з позовами у зазначених випадках про стя гнення податкового боргу шля хом звернення стягнення на а ктиви боржника, при цьому пер едбачено, що таке стягнення м ожливе тільки виключно на пі дставі рішення суду, тому суд вважає, що виниклі правовідн осини носять характер публіч но-правових, а тому адміністр ативний суд має право розгля дати такі спори та приймати в ідповідні рішення з цього пр иводу.
Питання по судових витр атах не вирішується, оскільк и прокурор звільнений від їх сплати у встановленому поря дку, а ст. 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись Законом Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні», Законом Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами", Зак оном України «Про систему оп одаткування», ст.ст. 17, 94, 161, 162, 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ
Позовні вимоги пр окурора Кам' янобрідського району м.Лугаснька в інтерес ах держави в особі Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції у м.Лугансь ку до приватного підприємств а «Промтех-Луга» про стягнен ня податкового боргу шляхом звернення стягнення на актив и боржника задовольнити повн істю.
Стягнути з приватного підп риємства «Промтех-Луга» (код ЄДРПОУ 34386919, м.Луганськ, вул.Сос юри, 317, р/р 26004301865159 в ЛФ ЛЦВ «Промінв естбанк», МФО 304308, р/р 2600312100202 АБ «Ук ркомунбанк» МФО 304988) суму подат кового боргу по сплаті подат ку на додану вартість, податк у на прибуток та комунальног о податку в загальній сумі 10 612 ,59 грн. шляхом звернення стягн ення на активи боржника в дох од Державного бюджету Україн и.
Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до статті 160 цьо го Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження. Апеляційна ска рга може бути подана без попе реднього подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо с карга подається у строк, вста новлений для подання заяви п ро апеляційне оскарження.
Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли після закінчення строку п одання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Ко дексом адміністративного су дочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом, п останова суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення цього строку.
Постанову викладено в п овному обсязі та підписано 05.0 5.2010 року.
Суддя Ципко О.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2010 |
Оприлюднено | 10.07.2010 |
Номер документу | 9618737 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Ципко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні