Категорія №6.9
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 квітня 2010 року Справа № 2а-1844/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
при секретарі судового зас ідання Глазуновій О.О.,
за участю сторін:
від позивача - завід увач юридичного сектору
Нечип орук В.М. (довіреність від 04.03. 2010 № 34-03/1241)
від відповідача - нача льник Солошенко Ю.С.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Державної інспекції з конт ролю за цінами в Луганській о бласті
до Старобільського районн ого бюро технічної інвентари зації
про стягнення економічних санкцій в розмірі 25970,94 грн.,
ВСТАНОВИВ:
12 березня 2010 року Держа вна інспекція з контролю за ц інами в Луганській області з вернулася до Луганського окр ужного адміністративного су ду з позовом до Старобільськ ого районного бюро технічної інвентаризації про стягненн я економічних санкцій в розм ірі 25970,94 грн.
В позовній заяві пози вач зазначив, що Державною ін спекцією з контролю за цінам и в Луганській області у пері од з 18.01.2010 по 22.01.2010 проводилась пер евірка Старобільського райо нного бюро технічної інвента ризації з питання дотримання державної дисципліни цін пр и наданні платних послуг з ін вентаризації нерухомого май на, оформлення прав власност і на об' єкти нерухомого май на та реєстрації таких прав. З а результатами перевірки скл адено акт від 22.01.2010 № 737. На підста ві вказаного акта 29.01.2010 Державн ою інспекцією з контролю за ц інами в Луганській області в инесено рішення № 9 про застос ування економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін.
У зв' язку з тим, що сума економічних санкцій Старобі льським районним бюро техніч ної інвентаризації протягом десяти днів після надходжен ня рішення від 29.01.2010 № 9 про засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін не сплачена, позив ач просить стягнути її в судо вому порядку.
У судовому засіданні пр едставник позивача позов під тримав, надав пояснення, анал огічні викладеним у позові.
Представник відповід ача у судовому засіданні поз овні вимоги визнав у повному обсязі.
Вислухавши представн иків сторін, дослідивши мате ріали справи, суд прийшов до в исновку, що позов підлягає за доволенню повністю з таких п ідстав.
Законом України від 05.04.2007 № 877-V „Про основні засади де ржавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльно сті” визначено правові та ор ганізаційні засади, основні принципи і порядок здійсненн я державного нагляду (контро лю) у сфері господарської дія льності, повноваження органі в державного нагляду (контро лю), їх посадових осіб і права, обов' язки та відповідальні сть суб' єктів господарюван ня під час здійснення держав ного нагляду (контролю). Дія ць ого Закону поширюється на ві дносини, пов' язані зі здійс ненням державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-V „Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності” держ авним наглядом (контролем) є д іяльність уповноважених зак оном центральних органів вик онавчої влади, їх територіал ьних органів, органів місцев ого самоврядування, інших ор ганів (далі - органи державн ого нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених з аконом, щодо виявлення та зап обігання порушенням вимог за конодавства суб' єктами гос подарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокр ема належної якості продукці ї, робіт та послуг, прийнятног о рівня небезпеки для населе ння, навколишнього природног о середовища.
Згідно із ст. 12 Закону України від 03.12.1990 № 507-ХІІ „Про ці ни та ціноутворення” коорди націю роботи по здійсненню п олітики цін, проведення екон омічного аналізу рівня та ди наміки цін і вжиття заходів щ одо регулювання цін і тарифі в здійснюється відповідними державними органами управлі ння України та їх структурни ми підрозділами.
Цей Закон поширюєт ься на всі підприємства й орг анізації незалежно від форм власності, підпорядкованост і і методів організації прац і та виробництва.
В народному господа рстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксо вані та регульовані ціни і та рифи. Так, ст. 8 Закону України в ід 03.12.1990 № 507-ХІІ „Про ціни та ціно утворення” передбачено, що д ержавне регулювання цін і та рифів здійснюється шляхом вс тановлення:
- державних фіксованих цін ( тарифів);
- граничних рівнів цін (тари фів) або граничних відхилень від державних фіксованих ці н і тарифів.
Державний контроль за цінами відповідно до ст. 13 З акону України від 03.12.1990 № 507-ХІІ „ Про ціни та ціноутворення” з дійснюється при встановленн і і застосуванні державних ф іксованих та регульованих ці н і тарифів. При цьому контрол юється правомірність їх заст осування та додержання вимог законодавства про захист ек ономічної конкуренції.
Контроль за додержа нням державної дисципліни ці н здійснюється органами, на я кі ці функції покладено Уряд ом України.
Згідно з Положенням п ро Державну інспекцію з конт ролю за цінами, затвердженим постановою Кабінету Міністр ів України від 13.12.2000 № 1819, Державн а інспекція з контролю за цін ами є урядовим органом, що діє у системі Мінекономіки, відп овідальний перед Кабінетом М іністрів України, підзвітний та підконтрольний Міністров і економіки.
Основними завдання ми Державної інспекції з кон тролю за цінами є:
- організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляд у за дотриманням центральним и та місцевими органами вико навчої влади, Радою міністрі в Автономної Республіки Крим , суб' єктами господарювання вимог щодо формування, встан овлення та застосування цін (тарифів);
- проведення цінових спосте режень на споживчому та това рних ринках.
Державна інспекція з к онтролю за цінами відповідно до покладених на неї завдань , серед іншого:
- у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержан ня порядку формування, встан овлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічн ого обґрунтування;
- надає за результатами пере вірок органів виконавчої вла ди, суб' єктів господарюванн я обов' язкові для виконання приписи щодо усунення поруш ень порядку формування, вста новлення та застосування цін і тарифів;
- вживає відповідно до зако нодавства заходів за порушен ня суб' єктами господарюван ня порядку формування, встан овлення і застосування цін і тарифів, а також невиконання вимог органів державного ко нтролю за цінами;
- застосовує відповідно до з аконодавства адміністратив но-господарські санкції за п орушення порядку формування , встановлення та застосуван ня цін (тарифів).
Відповідно до підпункт ів 5 та 12 пункту 5 Положення про Державну інспекцію з контрол ю за цінами, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 № 1819, Державн а інспекція з контролю за цін ами має право приймати відпо відно до законодавства рішен ня про застосування адмініст ративно-господарських санкц ій за порушення порядку форм ування, встановлення та заст осування цін (тарифів) та звер татись до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у ра зі застосування відповідних адміністративно-господарсь ких санкцій, зобов' язання в чинити певні дії або утримат ися від їх вчинення.
Абзацем першим пункт у 6 Положення про Державну інс пекцію з контролю за цінами, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 13.12.2000 № 1819, передбачено, що началь ники державних інспекцій з к онтролю за цінами та їх засту пники від імені органів держ авного контролю за цінами пр иймають рішення про вилученн я до відповідного бюджету су м всієї необґрунтовано одерж аної суб' єктом господарюва ння виручки у результаті пор ушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному ї ї розмірі, а також розглядают ь справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення.
Державна інспекція з к онтролю за цінами має терито ріальні органи - державні і нспекції з контролю за цінам и в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі, які становлять є дину систему органів державн ого контролю за цінами і мают ь права, передбачені пунктам и 5, 6 цього Положення, відповід но до абзаца першого пункту 11 Положення про Державну інспе кцію з контролю за цінами, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 13.12.20 00 № 1819.
Відповідно до ст. 14 Закон у України від 03.12.1990 № 507-ХІІ “Про ц іни і ціноутворення” та пунк ту 1.3. Інструкції про порядок з астосування економічних та ф інансових (штрафних) санкцій органами державного контрол ю за цінами, затвердженої нак азом Міністерства економіки та з питань європейської інт еграції України, Міністерств а фінансів України від 03.12.2001 № 298/ 519 та зареєстрованої в Міністе рстві юстиції України 18 грудн я 2001 року за № 1047/6238, необгрунтова но одержана підприємством, о рганізацією сума виручки в р езультаті порушення державн ої дисципліни цін підлягає в илученню і зараховується в д охід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двок ратному розмірі необгрунтов ано одержаної суми виручки з а належністю.
Пунктом 1.4. Інструкції пр о порядок застосування еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій органами державн ого контролю за цінами, затве рдженої наказом Міністерств а економіки та з питань європ ейської інтеграції України, Міністерства фінансів Украї ни від 03.12.2001 № 298/519 та зареєстрован ої в Міністерстві юстиції Ук раїни 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, п ередбачено, що підставою для застосування економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання с уб' єктами господарювання н еобгрунтованої виручки в рез ультаті порушення ними чинно го в періоді, що перевіряєтьс я, порядку встановлення та за стосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимо г законодавства.
Порушеннями порядку в становлення і застосування ц ін, за які накладаються еконо мічні санкції, є, зокрема:
- нарахування непередбачен их законодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються ;
- застосування вільних цін ( тарифів) на продукцію (послуг и, роботи) за умови запровадже ння для них режиму державног о регулювання;
- застосування цін (тарифів) на продукцію (послуги, роботи ) з рентабельністю, рівень яко ї перевищує встановлений від повідно до законодавства гра ничний;
- застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов' язкового декл арування їх зміни;
- завищення або заниження ро зміру передбачених законода вством податків та обов' язк ових зборів, що включаються в структуру ціни, або їх невклю чення в структуру ціни, що рег улюється;
- включення в структуру регу льованих цін (тарифів) не пере дбачених законодавством вит рат або витрат понад установ лені розміри;
- включення у вартість проду кції та послуг, ціни (тарифи) н а які регулюються, фактично н е виконаних або виконаних не в повному обсязі послуг (робі т);
- застосування торговельни х і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад уста новлений граничний розмір;
- застосування цін (тарифів) суб' єктами господарювання за види послуг (робіт), які не п ередбачені визначеними норм ативно-правовими актами, що в становлюють для них відповід ні переліки платних послуг;
- застосування цін і тарифів з порушенням інших запровад жених методів регулювання.
Пунктом 2.1 Інструкції про порядок застосування еко номічних та фінансових (штра фних) санкцій органами держа вного контролю за цінами, зат вердженої наказом Міністерс тва економіки та з питань євр опейської інтеграції Україн и, Міністерства фінансів Укр аїни від 03.12.2001 № 298/519 та зареєстров аної в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2001 року за № 1047/62 38, передбачено, що необгрунтов ано одержана суб' єктом підп риємницької діяльності сума виручки, що підлягає вилучен ню в дохід бюджету, обчислюєт ься:
- при порушенні порядку вста новлення і застосування цін (тарифів), що регулюються упов новаженими органами, - як рі зниця між фактичною виручкою від реалізації продукції (по слуг, робіт) та її вартістю за цінами і тарифами, сформован ими згідно з вимогами законо давства;
- при неправомірному застос уванні вільних цін замість ф іксованих або регульованих ( декларованих) - як різниця м іж фактичною виручкою від ре алізації продукції (послуг, р обіт) і вартістю від реалізац ії продукції (послуг, робіт) за цінами, які повинні застосов уватись згідно з вимогами за конодавства;
- при неправомірному застос уванні цін (тарифів) суб' єкт ами господарювання за види п ослуг (робіт), які не передбаче ні визначеними нормативно-пр авовими актами, що встановлю ють для них відповідні перел іки платних послуг, - уся сум а незаконно стягнутих коштів ;
- при включенні у вартість п родукції та послуг, ціни на як і регулюються, фактично не ви конаних послуг (робіт) або вик онаних не в повному обсязі - як різниця між одержаною вир учкою від реалізації і варті стю продукції та послуг, визн аченою відповідно до нормати вів, з урахуванням фактичних обсягів виконання.
Пунктом 3.1 Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03.12.2001 № 298/519 та зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, передбачено, що Державна інс пекція з контролю за цінами т а державні інспекції з контр олю за цінами в Автономній Ре спубліці Крим, областях, міст ах Києві та Севастополі прий мають рішення про вилучення сум економічних та фінансови х (штрафних) санкцій у порядку , передбаченому законодавств ом.
Підставою для прийнят тя рішень про вилучення сум е кономічних та фінансових (шт рафних) санкцій є акти переві рок, які складаються посадов ими особами органів державно го контролю за цінами.
Пунктом 4.1 Інструкції пр о порядок застосування еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій органами державн ого контролю за цінами, затве рдженої наказом Міністерств а економіки та з питань європ ейської інтеграції України, Міністерства фінансів Украї ни від 03.12.2001 № 298/519 та зареєстрован ої в Міністерстві юстиції Ук раїни 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, п ередбачено, що скарги на ріше ння про застосування економі чних та фінансових (штрафних ) санкцій, прийняті органами д ержавного контролю за цінами , можуть направлятись керівн икам цих органів або Державн ій інспекції з контролю за ці нами.
З 18 січня 2010 року по 22 січ ня 2010 року Державною інспекці ю з контролю за цінами в Луган ській області проведено план ову перевірку Старобільсько го районного бюро технічної інвентаризації, за результат ами якої складений акт від 22 с ічня 2010 року № 737.
Під час проведення п еревірки позивачем встановл ено, що Старобільським район ним бюро технічної інвентари зації порушено порядок форму вання, встановлення та засто сування тарифів, а саме: при за стосуванні тарифу (вартості 1-ї норми часу) на інвентаризац ію нерухомого майна, на оформ лення прав власності на об' єкти нерухомого майна та реє страції таких прав у розмірі 34,97 грн., затвердженого розпоря дженням голови Луганської об лдержадміністрації від 25.06.2008 № 821, допущено завищення вартос ті вказаних послуг. В результ аті чого за період з 01.02.2009 по 13.01.2010 підприємством необґрунтова но отримана виручка за послу ги на інвентаризацію нерухом ого майна, оформлення права в ласності на об' єкти нерухом ого майна та реєстрації таки х прав в розмірі 8656,98 грн. (арк. сп рави 4 - 10).
Акт перевірки від 22.01.2010 № 737 підписаний та отриманий п осадовими особами Старобіль ського районного бюро техніч ної інвентаризації без запер ечень та зауважень.
На підставі акта пере вірки від 22.01.2010 № 737 Державною інс пекцію з контролю за цінами в Луганській області 29 січня 2010 року винесено рішення за № 9 пр о застосування економічних с анкцій за порушення державно ї дисципліни цін у розмірі 17313,9 6 грн. та вилучення у Старобіль ського районного бюро техніч ної інвентаризації суми необ ґрунтовано одержаної виручк и у розмірі 8656, 98 грн. (арк. справи 11-12).
Рішення від 29.01.2010 № 9 про з астосування економічних сан кцій за порушення державної дисципліни цін отримано відп овідачем 02.02.2010, що підтверджуєт ься копією повідомлення про вручення поштового відправл ення (арк. справи 12 зворотній б ік).
Оскільки відповідач рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Луганс ькій області від 29 січня 2010 рок у № 9 про застосування економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін у вст ановленому порядку не оскарж ив, внаслідок чого воно на мом ент розгляду справи є чинним та таким, що підлягає виконан ню, за час судового розгляду с прави у добровільному порядк у суму штрафу не сплатив, позо вні вимоги про стягнення еко номічних санкцій визнаються судом обґрунтованими та так ими, що підлягають повному за доволенню.
Враховуючи вимоги ч . 4 ст. 94 КАС України, а також те, щ о позивач відповідно до абза цу 3 пункту 15 частини 1 статті 4 Д екрету Кабінету Міністрів Ук раїни від 21 січня 1993 року № 7-93 «Пр о державне мито» від сплати д ержавного мита (судового збо ру) звільнений, судові витрат и у цій справі не підлягають с тягненню з відповідача, оскі льки у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі частини 3 с татті 160 КАС України у судовом у засіданні 19 квітня 2010 року пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Скла дення постанови у повному об сязі відкладено, про що згідн о вимог частини 4 статті 167 КАС У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний п озов задовольнити повністю.
Стягнути зі Старобіл ьського районного бюро техні чної інвентаризації (ідентиф ікаційний код 03365699, місцезнахо дження: 92700, Луганська область, м. Старобільськ, в ул. ІІІ Інтернаціоналу, буд. 1) в доход Державного бюджету Ук раїни (р/р 31114106700331 в ГУ ДКУ у Луг анській області, одержувач - Державний бюджет Старобільс ького району, код 24048483, МФО 804013, код платежу 21081100) економічні санкц ії в сумі 25970,94 грн. (двадцять п' ять тисяч дев' ятсот сімдеся т гривень дев' яносто чотири копійки).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано у встан овлений КАС України строк. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений КАС України ст рок, постанова набирає закон ної сили після закінчення ць ого строку. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Про апеляційне оскаржен ня спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскар ження і вимоги до суду апеляц ійної інстанції викладаютьс я в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оск арження та апеляційна скарга подаються до Донецького апе ляційного адміністративног о суду через Луганський окру жний адміністративний суд. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.
Заява про апеляційне о скарження постанови суду пер шої інстанції подається прот ягом десяти днів з дня її прог олошення, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до статті 160 КАС Укра їни - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Постанова складена у повному обсязі 26 квітня 2010 рок у.
Суддя Чернявська Т.І.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2010 |
Оприлюднено | 10.07.2010 |
Номер документу | 9618750 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Чернявська Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні