Постанова
від 13.05.2010 по справі 4773/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 травня 2010 р. Сп рава № 2-а- 4773/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд

у складі: головуючого - су дді Присяжнюк О.В.

за участю секретар я судового засідання Крайник Т.О.,

за участю представників: по зивача - Долошка А.О., від повідача - Крамар Ю.О.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду в м. Харкові справу за адмі ністративним позовом

Державної податкової інсп екції у Комінтернівському ра йоні м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальніст ю Торгівельного будинку «ХЛІ Б-СІЛЬ»про продовження строк у арешту активів, зобов' яза ння вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інсп екція у Комінтернівському р айоні м. Харкова звернулася д о суду з адміністративним по зовом до Товариства з обмеже ною відповідальністю ТБ «ХЛІ Б-СІЛЬ», у якому з урахуванням уточнення позовних вимог пр осила продовжити на 1032 години строк адміністративного аре шту активів платника податкі в - Товариства з обмеженою від повідальністю ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ» , який було застосовано до пла тника податків рішенням кері вника ДПІ у Комінтернівськом у районі м. Харкова від 22 квітн я 2010 р. № 6, зобов' язати відпові дача надати Державній податк овій інспекції у Комінтернів ському районі м. Харкова відо мості щодо активів платника податків з метою проведення їх опису та заборони їх відчу ження, обґрунтовуючи свої ви моги наступним.

На підставі п. 2 ст. 11 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні»від 04 груд ня 1990 р. № 509, плану перевірок за з дійсненням суб' єктами підп риємницької діяльності розр ахункових операцій у сфері г отівкового обігу, направленн я № 3490 від 06 квітня 2010 р. 09 квітня 2010 р. фахівцями ДПІ у Комінтерні вському районі м. Харкова зді йснено вихід на перевірку ТО В ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ»з питань дотр имання вимог Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»від 06 л ипня 1995 р. № 265/95, наявності свідоц тв про державну реєстрацію, т оргових патентів та ліцензій .

Посадова особа ТОВ ТБ «ХЛІБ -СІЛЬ»відмовилась від отрима ння під розписку направлення на перевірку, що позбавило по садових осіб податкового орг ану здійснити перевірку, не в иконала законні вимоги посад ових осіб органів податкової служби, зазначені у п. 8 ч. 1 ст. 11 З акону України «Про державну податкову службу в Україні», про складено акт не допуску д о перевірки № 76/20/40/23/32759660 від 09 квіт ня 2010 р.

Відповідно до п. 2 ст. 11 цього Закону встановлено, що орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати контроль за д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги), наявністю св ідоцтв про державну реєстрац ію суб`єктів підприємницької діяльності, ліцензій на пров адження видів господарської діяльності, що підлягають лі цензуванню відповідно до зак ону.

Згідно зі ст. 15 Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадсько го харчування та послуг", кон троль за додержанням суб'єкт ами підприємницької діяльно сті порядку проведення розра хунків за товари (послуги), інш их вимог цього Закону здійсн юють органи державної податк ової служби України шляхом п роведення планових або позап ланових перевірок згідно із законодавством України.

Підстави та порядок провед ення органами державної пода ткової служби планових перев ірок суб' єктів господарюва ння, що використовують реєст ратори розрахункових операц ій, визначаються Законом Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг».

У той же час умови допуску п осадових осіб органів держав ної податкової служби до про ведення планових перевірок п ередбачено ст. 11-2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні». Відповідно до ст. 11-2 даного Закону передба чено, що посадові особи вправ і приступити до проведення п ланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх про ведення, визначених цим та ін шими законами України, та за у мови надання платнику податк ів під розписку направлення на перевірку, в якому зазнача ються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата п очатку та дата закінчення пе ревірки, посади, звання та прі звища посадових осіб органу державної податкової служби , які проводитимуть перевірк у. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності п ідпису керівника органу держ авної податкової служби, скр іпленого печаткою органу дер жавної податкової служби.

Отже, ДПІ у Комінтернівськ ому районі м. Харкова зазнача є, що наведені вище обставини свідчать про ухилення посад ових осіб ТОВ ТБ „ХЛІБ-СІЛЬ»в ід проведення перевірки та у неможливлюють виконання зав дань та дій, передбачених пол оженнями Закону України „Про державну податкову службу в Україні»покладених на орган и державної податкової служб и.

Правовою підставою для за стосування умовного адмініс тративного арешту активів пл атника податків був п.п. «г»п.п . 9.1.2 п. 9.1 ст. 9 Закону України «Про порядок погашення ячань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», а саме: відмова поса дових осіб ТОВ ТБ „ХЛІБ-СІЛЬ» від проведення перевірки за наявності законних підстав д ля її проведення.

На підставі викладеного ДП І у Комінтернівському районі м. Харкова вважала позовні ви моги обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню .

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив адміністративний п озов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечувала, додатково пояснивши наступне.

Відповідно до п.п. 9.1.1 п.9.1 ст. 9 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»адміністративний ареш т активів платника податків є виключним способом забезпе чення можливості погашення й ого податкового боргу. Підст авою застосування арешту акт ивів може бути відмова платн ика податків від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від доп уску посадових осіб податков ого органу до обстеження при міщень, що використовують дл я одержання доходів.

Згідно п.п.9.3.3 п. 9.3 ст. 9 Закону, ар ешт може бути накладено на ак тиви строком до 96 годин від го дини підписання відповідног о рішення керівником податко вого органу. Зазначений стро к не може бути продовжений в а дміністративному порядку. Ке рівник відповідного податко вого органу має право зверну тися до суду з поданням про пр одовження строку арешту акти вів платника податків за ная вності достатніх підстав вва жати, що звільнення активів з -під адміністративного арешт у може загрожувати їх зникне нням або знищенням

Позивачем не доведена наяв ність законних підстав для п роведення перевірки платник а податків ТОВ ТБ «Хліб-сіль» . По-перше, на адресу відповіда ча не надіслано повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення проведення пе ревірки. По-друге, представни ки податкового органу, які ма ли бажання провести перевірк у відмовились від підпису в ж урналі перевірок та надати н аправлення на перевірку. Ці о бставини - є порушенням прип исів ст. 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні».

На підставі викладеного, пр едставник відповідача проси ла відмовити в задоволенні а дміністративного позову в по вному обсязі.

Суд, вислухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи встанов ив наступні обставини.

Товариство з обмеженою від повідальністю Торгівельний будинок «ХЛІБ-СІЛЬ»зареєстр оване як юридична особа.

Товариство з обмеженою від повідальністю Торгівельний будинок «ХЛІБ-СІЛЬ»знаходит ься на податковому обліку у Д ержавній податковій інспекц ії у Комінтернівському район і м. Харкова.

09 квітня 2010 р. фахівцями ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова на підставі п. 2 ст. 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні»ві д 04 грудня 1990 р. № 509, плану перевір ок за здійсненням суб' єктам и підприємницької діяльност і розрахункових операцій у с фері готівкового обігу, напр авлення № 3490 від 06 квітня 2010 р. зді йснено вихід на перевірку ТО В ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ»з питань дотр имання вимог Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»від 06 л ипня 1995 р. № 265/95, наявності свідоц тв про державну реєстрацію, т оргових патентів та ліцензій .

Об' єктом перевірки визна чене кафе, розташоване за адр есою: м. Харків вул. Славянська 10, де здійснює господарську д іяльність ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ» .

За наслідками виїзду на пер евірку фахівцями ДПІ у Комін тернівському районі м. Харко ва складений акт не допуску д о перевірки № 76/20/40/23/32759660 від 09 квіт ня 2010 р., відповідно до якого по садова особа ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛ Ь»відмовилась від отримання під розписку направлення на перевірку, що позбавило поса дових осіб податкового орган у здійснити перевірку, не вик онала законні вимоги посадов их осіб органів податкової с лужби, зазначені у п. 8 ч. 1 ст. 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні».

У зв' язку з викладеним нач альником ДПІ у Комінтернівсь кому районі м. Харкова за пода нням від 21 квітня 2010 р. № 6 підроз ділу податкової міліції ДПІ у Комінтернівському районі м . Харкова рішенням № 6 від 22 квіт ня 2010 р. застосований умовний а дміністративний арешт всіх а ктивів платника податків ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ», що перебувают ь (розміщені, зберігаються) за юридичною адресою: м. Харків в ул. Морозова 11.

Відповідно до ст.10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»державні податкові інспекції в района х, містах без районного поділ у, районах у містах, міжрайонн і та об'єднані державні подат кові інспекції здійснюють ко нтроль за своєчасністю, дост овірністю, повнотою нарахува ння та сплати податків та збо рів (обов'язкових платежів).

Згідно з п.п.9.1.1 п.9.1 ст.9 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21 грудня 2000 р. № 2181-III адміністрат ивний арешт активів платника податків (далі - арешт активів ) є виключним способом забезп ечення можливості погашення його податкового боргу.

Підпунктом 9.1.2 п.9.1 ст.9 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »передбачено обставини, з'яс ування яких є підставою для з астосування адміністративн ого арешту.

Так, згідно з п.п. “г”пп. 9.1.2 п. 9.1 с т. 9 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»арешт активів може б ути застосовано, якщо з'ясову ється, що платник податків ві дмовляється від проведення д окументальної перевірки за н аявності законних підстав дл я її проведення або від допус ку посадових осіб податковог о органу до обстеження примі щень, що використовуються дл я одержання доходів або пов'я зані з отриманням інших об'єк тів оподаткування, електронн их контрольно-касових апарат ів, комп'ютерних систем, що зас тосовуються для розрахунків за готівку або з використанн ям карток платіжних систем, в агокасових комплексів, систе м та засобів штрихового коду вання.

Наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 25 вересня 2001 р. № 386, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2001 р. за №865/6056, вс тановлений Порядок застосув ання адміністративного ареш ту активів платників податкі в.

Розділом 5 Порядку передбач ено, що арешт активів може бут и застосовано, якщо з'ясовуєт ься одна з таких обставин: пла тник податків порушує правил а відчуження активів, визнач ені пунктом 8.6 статті 8 Закону; ф ізична особа, яка має податко вий борг, виїжджає за кордон; п латника податків, який отрим ав податкове повідомлення аб о має податковий борг, визнан о неплатоспроможним за зобов 'язаннями, іншими ніж податко ві, крім випадків, коли стосов но такого платника податків запроваджено мораторій на за доволення вимог кредиторів у зв'язку з порушенням щодо ньо го провадження у справі про б анкрутство; платник податків відмовляється від проведенн я документальної перевірки з а наявності законних підстав для її проведення або від доп уску посадових осіб податков ого органу до обстеження при міщень, що використовуються для одержання доходів або по в'язані з отриманням інших об 'єктів оподаткування, електр онних контрольно-касових апа ратів, комп'ютерних систем, що застосовуються для розрахун ків за готівку або з використ анням карток платіжних систе м, вагокасових комплексів, си стем та засобів штрихового к одування; відсутні свідоцтва про державну реєстрацію суб 'єктів підприємницької діяль ності, спеціальні дозволи (лі цензії) на її здійснення, торг ові патенти, сертифікати від повідності електронних конт рольно-касових апаратів, ком п'ютерних систем; відсутня ре єстрація особи як платника п одатків в органі державної п одаткової служби, якщо така р еєстрація є обов'язковою від повідно до закону або коли пл атник податків, що отримав по даткове повідомлення або має податковий борг, здійснює ді ї з переведенням активів за м ежі України, їх приховування або передачі іншим особам.

Відповідно до п.п. 9.3.1 п. 9.3. ст. 9 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” за поданням відповід ного підрозділу податкової м іліції керівник податкового органу (його заступник) може п рийняти рішення про застосув ання арешту активів платника податків, яке надсилається п латнику податків з вимогою т имчасової заборони відчужен ня його активів.

Судом встановлено та вбач ається із рішення № 6 від 22 квіт ня 2010 р. про застосування адмін істративного арешту активів платника податків ТОВ ТБ «ХЛ ІБ-СІЛЬ», що Державною податк овою інспекцією у Комінтерні вському районі м. Харкова обґ рунтуванням застосування за значеного заходу визначена в ідмова посадових осіб відпов ідача від допуску фахівців Д ПІ у Комінтернівському район і м. Харкова до проведення пер евірки щодо контролю за поря дком здійснення розрахунков их операцій.

Статтями 8, 9, 10 Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні" визначено функ ції органів державної податк ової служби, до яких належать , зокрема, здійснення контрол ю за додержанням порядку про ведення готівкових розрахун ків за товари (послуги) у встан овленому порядку.

Перевірки з питань здійсне ння контролю за дотриманням суб' єктами господарювання встановленого порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій, пр оводяться відповідно до повн оважень органів державної по даткової служби визначених З аконом України «Про державну податкову службу в Україні» від 04 грудня 1990 № 509.

Зокрема, п. 2 ст. 11 цього Закону встановлено, що органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати контроль за додержа нням порядку проведення готі вкових розрахунків за товари (послуги), наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб `єктів підприємницької діяль ності, ліцензій на проваджен ня видів господарської діяль ності, що підлягають ліцензу ванню відповідно до закону.

Загальні умови і порядок ко нтролю за додержанням суб`єк тами підприємницької діяльн ості порядку проведення розр ахунків за товари (послуги) вс тановлені Законом України ві д 06 липня 1995 № 265 «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг».

Згідно ст. 15 Закону України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі громадського х арчування та послуг", контрол ь за додержанням суб'єктами п ідприємницької діяльності п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), інших в имог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом прове дення планових або позаплано вих перевірок згідно із зако нодавством України.

Згідно зі ст. 16 Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадсько го харчування та послуг", конт ролюючі органи мають право, в ідповідно до законодавства, здійснювати планові або поза планові перевірки осіб, які п ідпадають під дію цього Зако ну. Планові або позапланові п еревірки осіб, що використов ують реєстратори розрахунко вих операцій, розрахункові к нижки або книги обліку розра хункових операцій, здійснюют ься у порядку, передбаченому законодавством України.

Слід зазначити, що ст. 11-1 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» виз начені підстави та порядок п роведення планових та позапл анових виїзних перевірок сво єчасності, достовірності, по вноти нарахування і сплати п одатків та зборів (обов`язков их платежів) і у зв' язку з ци м, ці норми не поширюються на п еревірки щодо контролю за до триманням вимог Закону Украї ни № 265, який регулює питання по рядку проведення розрахункі в і не відноситься до законод авства з питань оподаткуванн я.

При здійсненні контролю за додержанням порядку проведе ння готівкових розрахунків з а товари (послуги) застосуван ню підлягають вимоги Закону України № 265, яким контроль за п роведенням готівкових розра хунків покладено на органи д ержавної податкової служби, ст. 11-2 Закону України № 509, в част ині дотримання умов допуску посадових осіб органів держа вної податкової служби до пр оведення планових та позапла нових перевірок.

При проведені перевірки по садові особи податкових орга нів у своїй діяльності керую ться Методичними рекомендац іями щодо взаємодії між підр озділами органів державної п одаткової служби України при організації документальних перевірок юридичних осіб, як і затверджені Наказом ДПА Ук раїни від 11.10.2005 р. за №441.

Згідно з п.п. 3.1 п. 3 Методичних рекомендації щодо порядку вз аємодії між підрозділами орг анів державної податкової сл ужби України при організації та проведенні перевірок пла тників податків, затверджено го наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 28 травня 2008 № 355, працівниками о рганів ДПС відповідно до щом ісячних планів органу ДПС зд ійснюються планові перевірк и щодо контролю за здійсненн ям суб'єктами господарювання розрахункових операцій у го тівковій та/або безготівкові й формі, а також операцій купі влі-продажу іноземної валюти (далі - розрахункові операції ) та касових операцій, а також наявністю свідоцтв про держа вну реєстрацію, патентів і лі цензій та позапланові переві рки у випадках, передбачених законодавством.

Приписами п.п. 2.5., 2.6. розділу 2 д одатку 2 до Наказу ДПА України № 441 від 11.10.2005 року, визначено, що о сновними критеріями відбору платників податків є: аналіз фінансово-господарської дія льності на підставі звітних даних суб'єкта господарюванн я; порівняння звітних даних п ро використання РРО (КОРО) суб 'єктів господарювання, які за ймаються однаковим видом дія льності та мають однакові ум ови отримання доходу; резуль тати попередньо проведених п еревірок суб'єктів господарю вання та їх господарських од иниць; дані проведених хроно метражів (спостережень) у пор івнянні з даними виторгів за аналогічні попередні період и господарської діяльності д аного платника; кількість та періодичність ремонтів РРО, кількість зареєстрованих РР О, по яких надається звітніст ь, що суб'єкти господарювання їх не використовують; динамі ка виторгів та аналіз тенден ції їх зростання (спаду) у відн ошенні з іншими показниками господарської діяльності су б'єктів господарювання. Пере вірки контролю за здійснення м суб'єктами господарювання розрахункових операцій у сфе рі готівкового обігу проводя ться за окремими планами орг анів державної податкової сл ужби. З метою підвищення конт ролю за здійсненням розрахун кових операцій та запобіганн я дублюванню перевірок у ДПІ в містах і районах формуєтьс я та затверджується щомісячн ий план проведення зазначени х перевірок.

У відповідності до п. 2.6 Метод ичних рекомендацій перевірк и контролю за здійсненням су б'єктами господарювання розр ахункових операцій у сфері г отівкового обігу проводятьс я за окремими планами органі в державної податкової служб и. З метою підвищення контрол ю за здійсненням розрахунков их операцій та запобігання д ублюванню перевірок у ДПІ в м істах і районах формується т а затверджується щомісячний план проведення зазначених перевірок.

Матеріали справи містять п лан перевірок за здійсненням СПД розрахункових операцій у сфері готівкового обігу на квітень 2010 р., із якого вбачаєт ься, що на підставі наказу № 390 в ід 21 липня 2009 р. у вказаний періо д запланована була перевірка ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ», а саме рес торану, розташованого за адр есою: м. Харків вул. Славянська 10.

Таким чином, проведена пере вірка, яка була передбачена в плані роботи ДПА у Харківськ ій області на квітень 2010 року, є плановою перевіркою з питан ь дотримання позивачем поряд ку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі громадського харчування т а послуг".

ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ»неправом ірність застосування ДПІ у К омінтернівському районі м. Х аркова умовного адміністрат ивного арешту обґрунтована в ідсутністю у ДПА у Харківськ ій області законних підстав для проведення перевірки щод о додержання порядку проведе ння готівкових розрахунків з а товари (послуги), оскільки, п о-перше, на адресу підприємст ва не надіслано повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення проведення пе ревірки, по-друге, представни ки податкового органу відмов ились від підпису в журналі п еревірок.

Однак, суд не приймає такі твердження ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ »з огляду на наступне.

Дійсно, згідно з п.п. 9.3.8. п. 9.3 ст. 9 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»адміністративний ар ешт не може бути накладено, як що платник податків відмовля ється допустити працівника к онтролюючого органу до докум ентальної або матеріальної п еревірки у зв'язку з відсутні стю у такого працівника конт ролюючого органу підстав для її проведення, визначених за конодавством, а також до обст еження приміщень, що викорис товуються для одержання дохо дів, або пов'язаних з отриманн ям інших об'єктів оподаткува ння, електронних контрольно- касових апаратів, комп'ютерн их систем, що застосовуються для розрахунків за готівку а бо з використанням карток пл атіжних систем, вагокасових комплексів, систем та засобі в штрихового кодування.

Однак, як зазначено вище, п оложення ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні», якою визначен і підстави та порядок провед ення планових та позапланови х виїзних перевірок своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов`язкових пла тежів), не поширюються на пере вірки щодо контролю за дотри манням вимог Закону України № 265, який регулює питання поря дку проведення розрахунків.

Таким чином, необхідність н адіслання платнику податків не пізніше ніж за десять днів до дня проведення перевірки письмового повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення в д аному випадку відсутня. Підс тавою допуску фахівців подат кового органу до проведення перевірки є належним чином о формлене направлення, що має бути вручене платнику подат ків.

У свою чергу відмова переві ряючих від підпису у журналі перевірок обумовлена не доп уском ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ»до пр оведення самої перевірки, з о гляду на що відсутня умова та кого запису.

Отже, суд приходить до вис новку, що фахівцями ДПА у Харк івській області виконані умо ви, що дають право на проведен ня планової виїзної перевірк и ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ»з питань д отримання вимог Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг»від 06 липня 1995 р. № 265/95, наявності свід оцтв про державну реєстрацію , торгових патентів та ліценз ій.

Таким чином, відмова ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ»у допуску перевір юячих до здійснення зазначен ої перевірки є необґрунтован ою та неправомірною.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення. Суд зазначає про дов еденість позивачем існуванн я вищезазначених законом під став для продовження строку арешту активів платника пода тку - відповідача у справі.

Отже, враховуючи, що неправо мірність відмови посадових о сіб ТОВ ТБ «ХЛІБ-СІЛЬ»від доп уску фахівців позивача до пр оведення перевірки підтверд жена у судовому засіданні, су д вважає достатніми підстави для продовження строку адмі ністративного арешту активі в відповідача.

Стосовно позовної вимоги Д ПІ у Комінтернівському район і м. Харкова щодо зобов' язан ня відповідача надати відомо сті щодо активів платника по датків з метою проведення їх опису та заборони відчуженн я суд зазначає таке.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справа адміністративн ої юрисдикції - переданий на в ирішення адміністративного суду публічно-правовий спір , у якому хоча б однією зі стор ін є орган виконавчої влади, о рган місцевого самоврядуван ня, їхня посадова чи службова особа або інший суб' єкт, яки й здійснює владні управлінсь кі функції на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень .

Згідно з п.4 ч.1 ст.17 КАС Украї ни компетенція адміністрати вних судів поширюється на сп ори за зверненням суб' єкта владних повноважень у випадк ах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 104 КАС Украї ни суб' єкт владних повноваж ень має право звернутись до а дміністративного суду у випа дках, встановлених законом.

Вказані положення кореспо ндуються із п.5 ч.4 ст.50 КАС Украї ни про те, що відповідачами в а дміністративній справі можу ть бути громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об"єднання, юридичні о соби, які не є суб' єктами вла дних повноважень, лише за адм іністративним позовом суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.

Однак, необхідно зазначит и, що законодавством України не встановлено право органі в державної податкової служб и на пред' явлення адміністр ативних позовів до юридичних осіб, які не є суб' єктами вла дних повноважень про зобов' язання вчинити певні дії, зок рема надати відомості.

Отже, зазначений спір не п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва. Тому відповідно до п.1 ч.1 ст . 157 КАС України провадження у с праві в зазначеній частині п ідлягає закриттю.

Таким чином, суд приходить до висновку про необхідніст ь часткового задоволенні поз овних вимог ДПІ у Комінтерні вському районі м. Харкова.

На підставі вищевикладен ого, керуючись ст.ст. 10, 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні», ст.ст. 15, 16 Закону України "Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі громадського харчування та послуг", п.п. 9.1.2 п. 9.1, п.п. 9.3.1 п. 9.3. ст . 9 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», ст. ст. 3, 8-14, 17, 50, 71, 86, 94, 104, 157, 159, 160-16 4, 167, 185, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Комінтернівському райо ні м. Харкова до Товариства з о бмеженою відповідальністю Т оргівельного будинку «ХЛІБ-С ІЛЬ» про продовження строку арешту активів, зобов' язанн я вчинити дії - задовольнити ч астково.

Продовжити умовний адміні стративний арешт активів, як ий було застосовано рішенням начальника Державної податк ової інспекції у Комінтернів ському районі м. Харкова від 22 квітня 2010 р. № 6, Товариства з обм еженою відповідальністю Тор гівельного будинку «ХЛІБ-СІЛ Ь»(код ЄДРПОУ 32759660) за адресою: м . Харків, вул. Морозова, 11, строк ом на 1032 (одну тисячу тридцять д ві) години.

В іншій частині проваджен ня у справі закрити.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження в десятиденний строк з дня складання постанови в по вному обсязі та поданням піс ля цього протягом двадцяти д нів апеляційної скарги, з одн очасною подачею її копії до с уду апеляційної інстанції, а бо без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження чи апеляці йної скарги.

Повний текст постанови ви готовлений 18 травня 2010 р.

Суддя О.В. Присяжнюк

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2010
Оприлюднено27.07.2010
Номер документу9619424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4773/10/2070

Ухвала від 26.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Постанова від 13.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні