ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-907/10/2370
28.04.2010 р. м. Черкаси
12 год. 05 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Чалої А.С.,
при секретарі –Дубовій Ю.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Монастирищенському районі Черкаської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Ліана-СП-Плюс»про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Монастирищенському районі Черкаської області звернулась до суду із позовною заявою, в якій просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Ліана-СП-Плюс»заборгованість зі сплати земельного податку в сумі 1523 грн. 34 коп.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, направив суду заяву про розгляд справи без його участі, в якій просив задовольнити позовні вимоги повністю.
Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, заперечень на позов не надав, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного.
Відповідач згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, зареєстрований Монастирищенською районною державною адміністрацією Черкаської області 30 грудня 2004 року, ідентифікаційний код 33143802, та відповідно до довідки про взяття на облік платника податків № 619 від 25.03.2005 року перебуває на обліку у податковому органі з 10 березня 2005 року.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року № 1251-XII плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) віднесена до загальнодержавних податків і зборів.
Спеціальним Законом, який визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку є Закон України «Про плату за землю» від 3 липня 1992 року № 2535-XII.
Стаття 2 цього Закону зазначає, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про плату за землю»платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно статті 17 Закону України «Про плату за землю»податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до підпункту 4.4.2 пункту 4.4 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року N 2181-III форма податкової декларації (розрахунку) встановлюється центральним (керівним) органом контролюючого органу за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики. Крім того, форма податкової декларації потребує затвердження її в Міністерстві юстиції України.
Наказом Державної податкової адміністрації України від 26.10.2001 року «Про затвердження форм Зведеного розрахунку суми земельного податку, Довідки до уточненого Розрахунку та Порядку їх подання до органу державної податкової служби», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2001 р. за N 963/6154, затверджено форму податкового розрахунку земельного податку, який подають платники цього податку –юридичні особи.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач в подав податковий розрахунок земельного податку на 2010 рік 20 січня 2010 року.
Відповідно до пункту 1.3 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податковий борг (недоїмка) це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Пункт 5.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»зазначає, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Згідно підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідач обов'язок щодо сплати земельного податку не виконував, внаслідок чого станом на 11 березня 2010 року утворилась недоїмка в розмірі 1523 грн. 34 коп., що підтверджується обліковою карткою платника податку.
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
На виконання зазначеного положення Закону позивачем на адресу відповідача направлено корінці першої податкової вимоги № 1/119 від 02.12.2009 року та другої податкової вимоги № 2/2 від 11.01.2010 року. Зазначені податкові вимоги отримані уповноваженою особою відповідача 16 грудня 2009 року 2010 року та 11 січня 2010 року відповідно.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Ліана-СП-Плюс»(19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Чапаєва, 34, ідентифікаційний код 33143802) в доход бюджету через державну податкову інспекцію у Монастирищенському районі Черкаської області (19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Леніна, 103, ідентифікаційний код 34275465) податковий борг зі сплати земельного податку в сумі 1523 (одна тисяча п’ятсот двадцять три) грн. 34 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя А.С. Чала
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2010 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 9619452 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Чала А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні