ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-1017/10/2370
27.04.2010 р. м. Черкаси
Черкаський окруж ний адміністративний суд в с кладі:
головуючого - судді Гайдаш В .А.,
при - секретарі Пальонній Т .В.,
за участю: представника по зивача Левенець А.М. (за до рученням), відповідача - не з ' явився, розглянувши у відк ритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну с праву за позовом державної п одаткової інспекції у м. Черк аси до товариства з обмежено ю відповідальністю «Смайл-Ме діа»про стягнення штрафних ( фінансових) санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у м. Черкаси зверну лася до суду з адміністратив ним позовом до товариства з о бмеженою відповідальністю « Смайл-Медіа»про стягнення шт рафних (фінансових) санкцій.
Свої вимоги позивач обґру нтовує тим, що на підставі акт у перевірки за дотриманням с уб' єктами господарювання п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, н аявності торгових патентів і ліцензій товариства з обмеж еною відповідальністю «Сма йл-Медіа»від 07.12.2009 р. державною податковою інспекцією у м. Че ркаси винесено рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій від 17.12.2009р. № 0001652303 .
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала в повному обся зі та просила суд їх задоволь нити.
Відповідач заперечень п роти позову не надав, в судове засідання не з' явився, свог о представника не направив, х оча був повідомлений про дат у, час і місце судового розгля ду справи в установленому по рядку.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи і матері али, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв' язо к доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
07.12.2009 року працівниками де ржавної податкової інспекц ії у м. Черкаси була проведен а перевірка щодо контролю за дотриманням суб' єктами гос подарювання порядку проведе ння розрахунків за товари, ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій товариства з обмеженою відповідальністю “Смайл-Медіа»в стоматологіч ному кабінеті, який знаходит ься за адресою: м. Черкаси, бул ьвар Шевченка, 241/1 та виявлено п орушення законодавства, які зафіксовані в акті.
За результатами проведено ї перевірки за дотриманням с уб' єктами господарювання п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, н аявності торгових патентів і ліцензій складено акт за № 002026 від 07.12.2009 року, в якому зазначен о, що товариством з обмеженою відповідальністю «Смайл-Мед іа»порушено вимоги п.2,3 Положе ння про форму та зміст розрах ункового документа, затвердж еного Наказом ДПА України ві д 01.12.2000 р. № 614 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни від 05.02.2001 р. № 105/5296.
На підставі акта перевірки від 07.12.2009 р. № 002026 начальником дер жавної податкової інспекції у м. Черкаси винесено рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 17.12.2009 р. № 0001652303 щодо товариства з обм еженою відповідальністю «См айл-Медіа»та застосовано штр афні (фінансові) санкції у сум і 4475 грн. 00 коп. Вказане рішення було направлено на адресу ві дповідача та повернулося в з в' язку з закінченням термі ну зберігання, після чого поз ивачем було розміщено на дош ці оголошень.
Згідно з розрахунком фінан сових санкцій по акту переві рки від 07.12.2009 року № 002026 порушено п .1 ст. 17 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій в сфері в с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»№ 265/95 - В Р від 06.07.1995 року, із змінами та до повненнями (далі - Закон Укр аїни № 265/95).
Рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 17.12.2009 року № 0001652303 на підс таві акта перевірки від 07.12.2009 р оку № 002026 встановлені порушенн я п.1 ст. 3 Закону України № 265/95, а с аме: суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов'яза ні: 1) проводити розрахункові о перації на повну суму покупк и (надання послуги) через заре єстровані, опломбовані у вст ановленому порядку та переве дені у фіскальний режим робо ти реєстратори розрахункови х операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або повертає тов ар, отримує послугу або відмо вляється від неї, розрахунко вий документ встановленої фо рми на повну суму проведеної операції; 9) щоденно друкуват и на реєстраторах розрахунко вих операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чек и і забезпечувати їх зберіга ння в книгах обліку розрахун кових операцій; 12) вести у поря дку, встановленому законодав ством, облік товарних запасі в на складах та/або за місцем ї х реалізації, здійснювати пр одаж лише тих товарів, які від ображені в такому обліку, за в инятком продажу товарів особ ами, які відповідно до законо давства оподатковуються за п равилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реал ізованих товарів (наданих по слуг). Статтею 6 Закону України № 265/95 передбачено, що облік тов арних запасів фізичною особо ю-суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядк у, визначеному чинним законо давством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відпо відним національним положен ням (стандартом) бухгалтерсь кого обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, в становлених для суб'єктів ма лого підприємництва. Обов'яз ок із ведення обліку товарни х запасів не застосовується до осіб, які відповідно до зак онодавства оподатковуються за правилами, що не передбача ють ведення обліку придбаних або проданих товарів.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни № 265/95, розрахунковий доку мент - це документ встановлен ої форми та змісту (касовий че к, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний докумен т тощо), що підтверджує факт пр одажу (повернення) товарів, на дання послуг, отримання (пове рнення) коштів, купівлі-прода жу іноземної валюти, надруко ваний у випадках, передбачен их цим Законом, і зареєстрова ним у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вру чну.
Статтею 8 Закону України № 265/ 95 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, п орядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг о бліку розрахункових операці й, а також форма та порядок под ання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункови х книжок, встановлюються Дер жавною податковою адміністр ацією України.
Наказом Державної податко вої адміністрації України № 614 від 01.12.2000 року затверджено Пол оження «Про затвердження нор мативно-правових актів до За кону України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг»», в якому п. 2.1. передба чено, що установлені в даному Положенні вимоги до змісту р озрахункових документів виз начають обов'язкові реквізит и розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одн ого з обов'язкових реквізиті в, а також недотримання сфери призначення, документ не є ро зрахунковим. Пунктом 3.2. Полож ення передбачено, що касовий чек повинен містити такі обо в'язкові реквізити як назву т а адресу господарської одини ці; для СПД, що зареєстровані я к платник податки ПДВ - інди відуальний податковий номер платника ПДВ, перед номером д рукуються великі літери «ПН» ; для СПД, що не є платниками ПД В - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким дру куються великі літери «ІД»; я кщо кількість придбаного тов ару (отриманої послуги) не дор івнює одиниці виміру - то кіль кість, вартість придбаного т овару (отриманої послуги) та і н.
Як вбачається з матеріалів справи, товариством з обмеже ною відповідальністю «Смайл-Медіа» проводились р озрахункові операції за нада ні послуги через РРО з 01.12.2009 р. по 07.12.2009 р. з роздрукуванням ненал ежного розрахункового докум енту, а саме не вказано назву г осподарської одиниці (стомат ологічний кабінет) на суму 895 г рн. 00 коп.
Відповідальність за дане п равопорушення передбачена п . 1 ст. 17 Закону України № 265/95, тому до суб' єкта господарювання застосовується фінансова са нкція за порушення відповідн о до п. 1 ст. 17 Закону України № 265/95 , а саме у п' ятикратному розм ірі вартості проданих товарі в (наданих послуг).
Рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 17.12.2009 р. № 0001652303 до відпов ідача застосовано штраф в су мі 4475 грн. 00 коп.
На підставі викладе ного, суд вважає правомірним застосування штрафних санкц ій до відповідача державною податковою інспекцією у м. Че ркаси на суму 4475 грн. 00 коп. Згідно п.1, 4 ст. 17, ст. 20, 21 Закону України № 265/95, до пози вача застосовано штрафну (фі нансову) санкцію в сумі 4475 грн. 00 коп., а саме у п'ятикратному р озмірі вартості проданих тов арів (наданих послуг), на які в иявлено невідповідність, - у р азі проведення розрахункови х операцій на неповну суму ва ртості проданих товарів (над аних - послуг), у разі непровед ення розрахункових операцій через реєстратори розрахунк ових операцій, у разі нероздр укування відповідного розра хункового документа, що підт верджує виконання розрахунк ової операції, або проведенн я її без використання розрах ункової книжки відповідно п. 1 ст.17 Закону України № 265/95.
Пунктами 1 і 2 ст. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 № 509-XII (далі - Закон України № 509-XII) пере дбачено, що органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право:
1) здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), додержання валютног о законодавства юридичними о собами, їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами, що не мають стат усу юридичної особи, а також ф ізичними особами, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків);
2) здійснювати контроль за: д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку; наявніс тю свідоцтв про державну реє страцію суб'єктів підприємни цької діяльності, ліцензій н а провадження видів господар ської діяльності, що підляга ють ліцензуванню відповідно до закону, з наступною переда чею матеріалів про виявлені порушення органам, які видал и ці документи, торгових пате нтів;
Згідно із статтями 15 та 16 Зак ону України № 265/95, контроль за д одержанням суб'єктами підпри ємницької діяльності порядк у проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог ц ього Закону здійснюють орган и державної податкової служб и України шляхом проведення планових або позапланових пе ревірок згідно із законодавс твом України.
Законом України «Про внес ення змін до Закону України « Про Державний бюджет України на 2005 рік» від 25 березня 2005 року № 2505 та деяких інших законодавч их актів»ст. 11-1 Закону «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні», доповнено частиною сь омою такого змісту «Позаплан овими перевірками вважаютьс я також перевірки в межах пов новажень податкових органів , визначених законами Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів», а в інших випадка х - за рішенням суду. Органи д ержавної податкової служби п роводять планові перевірки с тосовно додержання порядку п роведення розрахункових опе рацій за товари (послуги), інши х вимог Закону №1776 відповідно до затверджених керівництво м податкових органів планів - графіків проведення переві рок. Перевірки, які не передба чені в планах - графіках орг анів державної податкової сл ужби, але виникають за інших о бставин, вважаються позаплан овими.
Відповідно до полож ень п. 11 ст. 11 Закону України № 509-XI I штрафні (фінансові) санкції, суми недоїмки, пені, накладен і (застосовані) органами держ авної податкової служби Укра їни, сплачуються платниками податків добровільно або стя гуються у судовому порядку о рганами державної податково ї служби.
Відповідно до вимог ч. 1 ста тті 11 Кодексу адміністративн ого судочинства України, роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України передба чено, що кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.11,14,70,71,89,94,159 - 163 К АС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов д ержавної податкової інспекц ії у м. Черкаси до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Смайл-Медіа»про стягнення штрафних (фінансових) санкці й задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «С майл-Медіа»(18016, м. Черкаси, ву л. Героїв Сталінграда, буд. 46, кв . 153, ідентифікаційний код 22795030 ) до державного бюджету через державну податкову інспекці ю у м. Черкаси (18000, м. Черкаси, вул . Хрещатик, буд. 235) штрафні (фіна нсові) санкції в розмірі 4475 (чот ири тисячі чотириста сімдеся т п' ять) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння заяви про апеляційне оск арження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постан ову було проголошено у відсу тності особи, яка бере участь у справі, то строк подання зая ви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отриманн я нею копії постанови. Апеляц ійна скарга на постанову суд у першої інстанції подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя В.А. Гайдаш
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9619525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.А. Гайдаш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні