Постанова
від 27.04.2010 по справі 2а-1017/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-1017/10/2370

27.04.2010 р. м. Черкаси

Черкаський окруж ний адміністративний суд в с кладі:

головуючого - судді Гайдаш В .А.,

при - секретарі Пальонній Т .В.,

за участю: представника по зивача Левенець А.М. (за до рученням), відповідача - не з ' явився, розглянувши у відк ритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну с праву за позовом державної п одаткової інспекції у м. Черк аси до товариства з обмежено ю відповідальністю «Смайл-Ме діа»про стягнення штрафних ( фінансових) санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м. Черкаси зверну лася до суду з адміністратив ним позовом до товариства з о бмеженою відповідальністю « Смайл-Медіа»про стягнення шт рафних (фінансових) санкцій.

Свої вимоги позивач обґру нтовує тим, що на підставі акт у перевірки за дотриманням с уб' єктами господарювання п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, н аявності торгових патентів і ліцензій товариства з обмеж еною відповідальністю «Сма йл-Медіа»від 07.12.2009 р. державною податковою інспекцією у м. Че ркаси винесено рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій від 17.12.2009р. № 0001652303 .

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала в повному обся зі та просила суд їх задоволь нити.

Відповідач заперечень п роти позову не надав, в судове засідання не з' явився, свог о представника не направив, х оча був повідомлений про дат у, час і місце судового розгля ду справи в установленому по рядку.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи і матері али, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв' язо к доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

07.12.2009 року працівниками де ржавної податкової інспекц ії у м. Черкаси була проведен а перевірка щодо контролю за дотриманням суб' єктами гос подарювання порядку проведе ння розрахунків за товари, ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій товариства з обмеженою відповідальністю “Смайл-Медіа»в стоматологіч ному кабінеті, який знаходит ься за адресою: м. Черкаси, бул ьвар Шевченка, 241/1 та виявлено п орушення законодавства, які зафіксовані в акті.

За результатами проведено ї перевірки за дотриманням с уб' єктами господарювання п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, н аявності торгових патентів і ліцензій складено акт за № 002026 від 07.12.2009 року, в якому зазначен о, що товариством з обмеженою відповідальністю «Смайл-Мед іа»порушено вимоги п.2,3 Положе ння про форму та зміст розрах ункового документа, затвердж еного Наказом ДПА України ві д 01.12.2000 р. № 614 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни від 05.02.2001 р. № 105/5296.

На підставі акта перевірки від 07.12.2009 р. № 002026 начальником дер жавної податкової інспекції у м. Черкаси винесено рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 17.12.2009 р. № 0001652303 щодо товариства з обм еженою відповідальністю «См айл-Медіа»та застосовано штр афні (фінансові) санкції у сум і 4475 грн. 00 коп. Вказане рішення було направлено на адресу ві дповідача та повернулося в з в' язку з закінченням термі ну зберігання, після чого поз ивачем було розміщено на дош ці оголошень.

Згідно з розрахунком фінан сових санкцій по акту переві рки від 07.12.2009 року № 002026 порушено п .1 ст. 17 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій в сфері в с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»№ 265/95 - В Р від 06.07.1995 року, із змінами та до повненнями (далі - Закон Укр аїни № 265/95).

Рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 17.12.2009 року № 0001652303 на підс таві акта перевірки від 07.12.2009 р оку № 002026 встановлені порушенн я п.1 ст. 3 Закону України № 265/95, а с аме: суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов'яза ні: 1) проводити розрахункові о перації на повну суму покупк и (надання послуги) через заре єстровані, опломбовані у вст ановленому порядку та переве дені у фіскальний режим робо ти реєстратори розрахункови х операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок; 2) видавати особі, яка отримує або повертає тов ар, отримує послугу або відмо вляється від неї, розрахунко вий документ встановленої фо рми на повну суму проведеної операції; 9) щоденно друкуват и на реєстраторах розрахунко вих операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чек и і забезпечувати їх зберіга ння в книгах обліку розрахун кових операцій; 12) вести у поря дку, встановленому законодав ством, облік товарних запасі в на складах та/або за місцем ї х реалізації, здійснювати пр одаж лише тих товарів, які від ображені в такому обліку, за в инятком продажу товарів особ ами, які відповідно до законо давства оподатковуються за п равилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реал ізованих товарів (наданих по слуг). Статтею 6 Закону України № 265/95 передбачено, що облік тов арних запасів фізичною особо ю-суб'єктом підприємницької діяльності ведеться у порядк у, визначеному чинним законо давством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відпо відним національним положен ням (стандартом) бухгалтерсь кого обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, в становлених для суб'єктів ма лого підприємництва. Обов'яз ок із ведення обліку товарни х запасів не застосовується до осіб, які відповідно до зак онодавства оподатковуються за правилами, що не передбача ють ведення обліку придбаних або проданих товарів.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни № 265/95, розрахунковий доку мент - це документ встановлен ої форми та змісту (касовий че к, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний докумен т тощо), що підтверджує факт пр одажу (повернення) товарів, на дання послуг, отримання (пове рнення) коштів, купівлі-прода жу іноземної валюти, надруко ваний у випадках, передбачен их цим Законом, і зареєстрова ним у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вру чну.

Статтею 8 Закону України № 265/ 95 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, п орядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг о бліку розрахункових операці й, а також форма та порядок под ання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункови х книжок, встановлюються Дер жавною податковою адміністр ацією України.

Наказом Державної податко вої адміністрації України № 614 від 01.12.2000 року затверджено Пол оження «Про затвердження нор мативно-правових актів до За кону України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг»», в якому п. 2.1. передба чено, що установлені в даному Положенні вимоги до змісту р озрахункових документів виз начають обов'язкові реквізит и розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одн ого з обов'язкових реквізиті в, а також недотримання сфери призначення, документ не є ро зрахунковим. Пунктом 3.2. Полож ення передбачено, що касовий чек повинен містити такі обо в'язкові реквізити як назву т а адресу господарської одини ці; для СПД, що зареєстровані я к платник податки ПДВ - інди відуальний податковий номер платника ПДВ, перед номером д рукуються великі літери «ПН» ; для СПД, що не є платниками ПД В - ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким дру куються великі літери «ІД»; я кщо кількість придбаного тов ару (отриманої послуги) не дор івнює одиниці виміру - то кіль кість, вартість придбаного т овару (отриманої послуги) та і н.

Як вбачається з матеріалів справи, товариством з обмеже ною відповідальністю «Смайл-Медіа» проводились р озрахункові операції за нада ні послуги через РРО з 01.12.2009 р. по 07.12.2009 р. з роздрукуванням ненал ежного розрахункового докум енту, а саме не вказано назву г осподарської одиниці (стомат ологічний кабінет) на суму 895 г рн. 00 коп.

Відповідальність за дане п равопорушення передбачена п . 1 ст. 17 Закону України № 265/95, тому до суб' єкта господарювання застосовується фінансова са нкція за порушення відповідн о до п. 1 ст. 17 Закону України № 265/95 , а саме у п' ятикратному розм ірі вартості проданих товарі в (наданих послуг).

Рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 17.12.2009 р. № 0001652303 до відпов ідача застосовано штраф в су мі 4475 грн. 00 коп.

На підставі викладе ного, суд вважає правомірним застосування штрафних санкц ій до відповідача державною податковою інспекцією у м. Че ркаси на суму 4475 грн. 00 коп. Згідно п.1, 4 ст. 17, ст. 20, 21 Закону України № 265/95, до пози вача застосовано штрафну (фі нансову) санкцію в сумі 4475 грн. 00 коп., а саме у п'ятикратному р озмірі вартості проданих тов арів (наданих послуг), на які в иявлено невідповідність, - у р азі проведення розрахункови х операцій на неповну суму ва ртості проданих товарів (над аних - послуг), у разі непровед ення розрахункових операцій через реєстратори розрахунк ових операцій, у разі нероздр укування відповідного розра хункового документа, що підт верджує виконання розрахунк ової операції, або проведенн я її без використання розрах ункової книжки відповідно п. 1 ст.17 Закону України № 265/95.

Пунктами 1 і 2 ст. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 № 509-XII (далі - Закон України № 509-XII) пере дбачено, що органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право:

1) здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), додержання валютног о законодавства юридичними о собами, їх філіями, відділенн ями, іншими відокремленими п ідрозділами, що не мають стат усу юридичної особи, а також ф ізичними особами, які мають с татус суб'єктів підприємниць кої діяльності чи не мають та кого статусу, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків);

2) здійснювати контроль за: д одержанням порядку проведен ня готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку; наявніс тю свідоцтв про державну реє страцію суб'єктів підприємни цької діяльності, ліцензій н а провадження видів господар ської діяльності, що підляга ють ліцензуванню відповідно до закону, з наступною переда чею матеріалів про виявлені порушення органам, які видал и ці документи, торгових пате нтів;

Згідно із статтями 15 та 16 Зак ону України № 265/95, контроль за д одержанням суб'єктами підпри ємницької діяльності порядк у проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог ц ього Закону здійснюють орган и державної податкової служб и України шляхом проведення планових або позапланових пе ревірок згідно із законодавс твом України.

Законом України «Про внес ення змін до Закону України « Про Державний бюджет України на 2005 рік» від 25 березня 2005 року № 2505 та деяких інших законодавч их актів»ст. 11-1 Закону «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні», доповнено частиною сь омою такого змісту «Позаплан овими перевірками вважаютьс я також перевірки в межах пов новажень податкових органів , визначених законами Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів», а в інших випадка х - за рішенням суду. Органи д ержавної податкової служби п роводять планові перевірки с тосовно додержання порядку п роведення розрахункових опе рацій за товари (послуги), інши х вимог Закону №1776 відповідно до затверджених керівництво м податкових органів планів - графіків проведення переві рок. Перевірки, які не передба чені в планах - графіках орг анів державної податкової сл ужби, але виникають за інших о бставин, вважаються позаплан овими.

Відповідно до полож ень п. 11 ст. 11 Закону України № 509-XI I штрафні (фінансові) санкції, суми недоїмки, пені, накладен і (застосовані) органами держ авної податкової служби Укра їни, сплачуються платниками податків добровільно або стя гуються у судовому порядку о рганами державної податково ї служби.

Відповідно до вимог ч. 1 ста тті 11 Кодексу адміністративн ого судочинства України, роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України передба чено, що кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.11,14,70,71,89,94,159 - 163 К АС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов д ержавної податкової інспекц ії у м. Черкаси до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Смайл-Медіа»про стягнення штрафних (фінансових) санкці й задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «С майл-Медіа»(18016, м. Черкаси, ву л. Героїв Сталінграда, буд. 46, кв . 153, ідентифікаційний код 22795030 ) до державного бюджету через державну податкову інспекці ю у м. Черкаси (18000, м. Черкаси, вул . Хрещатик, буд. 235) штрафні (фіна нсові) санкції в розмірі 4475 (чот ири тисячі чотириста сімдеся т п' ять) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння заяви про апеляційне оск арження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постан ову було проголошено у відсу тності особи, яка бере участь у справі, то строк подання зая ви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отриманн я нею копії постанови. Апеляц ійна скарга на постанову суд у першої інстанції подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя В.А. Гайдаш

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2010
Оприлюднено13.07.2010
Номер документу9619525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1017/10/2370

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні