ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-1173/10/2370
20.04.2010 р. м. Черкаси
Черкаський окружни й адміністративний суд у скл аді: головуючого судді - Гай даш В.А.,
при секретарі - Пальонній Т.В.,
за участю: прокурора ві дділу прокуратури Черкасько ї області - Кондри Г.О. ( за п освідченням), представника п озивача - Мисана В.М. (за дов іреністю), представника відп овідача - Товкеса П.П. (за по свідченням), розглянувши у ві дкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом першого за ступника прокурора Черкаськ ої області в інтересах держа ви в особі Міністерства пали ва та енергетики України та д ержавного підприємства «Нац іональна енергетична компан ія «Укренерго»до Лисянської центральної районної лікарн і Черкаської області про стя гнення штрафу в сумі 1020 грн. 00 ко п.,
В С Т А Н О В И В:
Звернувшись до суду, перши й заступник прокурора Черкас ької області в інтересах дер жави в особі Міністерства па лива та енергетики України т а державного підприємства «Н аціональна енергетична комп анія «Укренерго»просить стя гнути з Лисянської центральн ої районної лікарні Черкаськ ої області (далі-відповідач) ш траф в розмірі 1020 грн. 00 коп.
Свої вимоги прокурор обґру нтовує тим, що проведеною пер евіркою в порядку нагляду з п итання додержання вимог зако нодавства в електроенергети ці встановлено не виконання відповідачем припису № Тк-66.1 в ід 24.09.2008 року про усунення поруш ень вимог Закону України «Пр о електроенергетику»№ 575/97-ВР в ід 16.10.1997 р.
В судовому засіданні проку рор та представник державног о підприємства «Національна енергетична компанія «Укрен ерго»підтримали позовні вим оги, представник відповідача позовних вимог не визнав та п росив суд відмовити в їх задо воленні.
Вислухавши доводи прокуро ра, представників сторін та д ослідивши матеріали справи с уд встановив наступне.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у»№ 575/97- ВР від 16.10.1997 року та п. 1 Пол оження про державний енергет ичний нагляд за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 (в реда кції постанови Кабінету Міні стрів України № 131 від 13.02.2006 року) державний енергетичний нагл яд за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії , технічним станом та організ ацією експлуатації електрич них, теплових, тепловикорист овуючих установок та мереж с уб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері те плопостачання і споживачів е лектричної енергії здійснює державна інспекція з енерге тичного нагляду, яка підпоря дкована безпосередньо Мініс терству палива та енергетики України, електричної і тепло вої енергії (Держенергонагля д), яка підпорядкована безпос ередньо Міністерству палива та енергетики України в част ині виконання функцій, покла дених на Держенергонагляд та діє у складі державного підп риємства «Національна енерг етична компанія «Укренерго» . Метою державного енергетич ного нагляду є сприяння забе зпеченню сталого функціонув ання об'єднаної енергетичної системи України, сфери тепло постачання, енергетичної без пеки держави шляхом здійснен ня контролю за дотриманням с уб'єктами електроенергетики , суб'єктами відносин у сфері т еплопостачання та споживача ми електричної енергії вимог нормативно-правових і норма тивно-технічних актів у сфер і виробництва, постачання та споживання електричної і те плової енергії.
Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України «Пр о посилення контролю за режи мами споживання електричної і теплової енергії»№ 929 від 07.08.1 996 року, метою державного енер гетичного нагляду (контролю) є сприяння забезпеченню ста лого функціонування об'єднан ої енергетичної системи Укра їни, сфери теплопостачання, е нергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами ел ектроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостач ання та споживачами електрич ної енергії вимог нормативно -правових і нормативно-техні чних актів у сфері виробницт ва, постачання та споживання електричної і теплової енер гії.
У вересні 2008 року державною і нспекцією з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної і теплової енер гії в Черкаській області про ведено перевірку додержання вимог законодавства про еле ктроенергетику, відповідаче м, в ході проведення якої вста новленні численні порушення Правил технічної експлуатац ії електроустановок спожива чів, Правил користування еле ктричною енергією, Правил ул аштування електроустановок , що підтверджується актом № Т к-66 від 24.09.2008 року.
За результатами перевірки головному лікарю Лисянської центральної районної лікарн і Черкаської області Товке су П.П. 24.09.2008 року внесено прип ис № Тк-66.1 про усунення порушен ь вимог Закону України «Про е лектроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р.
Вимоги припису № Тк-66.1 від 24.09.20 08 року про усунення порушень з акону в електрогосподарстві відповідач не виконав, що під тверджується актом перевірк и № 08/36-0599СТ від 09.11.2009 року.
На підставі викладеного, Де ржавною інспекцією з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної і тепл ової енергії в Черкаській об ласті відповідно до ст. 27 Зако ну України «Про електроенерг етику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р., яким пе редбачено відповідальність за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій -штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян, а також п.п. 2, 7, 8 Положення п ро порядок накладення на суб 'єктів господарської діяльно сті штрафів за порушення зак онодавства про електроенерг етику (затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 21.07.1999 року № 1312) за ухилення від виконання припису № Тк-66.1 в ід 24.09.2008 року, постановою від 27.11.20 09 року № 08/36-0639 на відповідача нак ладено штраф у розмірі 60 неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян, що становить 1020 г рн. 00 коп.
Суб'єкт господарювання спл ачує штраф за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпор ядження) про його накладення , а за порушення законодавств а у сфері теплопостачання - у 1 5-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) пр о його накладення.
Доводи представника відпо відача про відсутність фінан сування на потреби, пов'язані з виконанням припису не є дос татньою та законною підставо ю для відмови в задоволенні п озову по адміністративній сп раві.
Враховуючи, що обставини сп рави, які, відповідно до закон одавства, повинні бути підтв ерджені певними конкретними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд пр ийшов до висновку, що в позовн ій заяві наведені обставини, які підтверджуються достатн іми доказами та які свідчать про обґрунтованість позовни х вимог. Докази, подані позива чем підтверджують обставини , на які позивач посилається т а їх обґрунтування.
Стаття 121 Конституції Украї ни покладає на органи прокур атури представництво інтере сів держави в суді, шляхом вне сення та підтримання позову, крім того енергетика є прові дною, стратегічно важливою г алуззю народного господарст ва країни, від сталого функці онування якої залежить націо нальна безпека України, і пра вопорушення у сфері електрое нергетики є порушенням загал ьнодержавних інтересів.
Положенням частини 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5) добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.
Керуючись ст.ст.11,14,70,71,89,94, 159- 163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов п ершого заступника прокурора Черкаської області в інтере сах держави в особі Міністер ства палива та енергетики Ук раїни та державного підприєм ства «Національна енергети чна компанія «Укренерго» до Лисянської центральної рай онної лікарні Черкаської обл асті про стягнення штрафу в с умі 1020 грн. 00 коп. задовольнити повністю.
Стягнути з Лисянської цен тральної районної лікарні Че ркаської області (код ЄДРПОУ 02005415) до Державного бюджету Укр аїни на розрахунковий рахуно к № 31111106700265 одержувач коштів УДК в Лисянському районі, банк од ержувач ГУДКУ в Черкаській о бласті, МФО 854018, ЄДРПОУ 22809038 (код кл асифікації доходів 21081100 «Адмін істративні штрафи та інші са нкції»символ 106) штраф в сумі 102 0 (одна тисяча двадцять) грн. 00 к оп.
Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Черкаський окружний адм іністративний суд шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постан ову було проголошено у відсу тності особи, яка бере участь у справі, то строк подання зая ви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отриманн я нею копії постанови. Апеляц ійна скарга на постанову суд у першої інстанції подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя В.А. Гайдаш
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9619551 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.А. Гайдаш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні